Overlast tamme kraai, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:16

Laat je kinderen de film Kauwboy dan kijken, worden ze misschien minder bang.
En dat mensen zich niet kunnen inleven, so be it, als je echt zo,n last van hem hebt dan verkoop je hem toch een keer een lel?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:20

Zoiets dus:

Afbeelding

KimD

Een optie wat het in één keer oplost, de buks. Dan heeft geen enkele buur er meer last van. ;) We de eigenaren een keer of 3 waarschuwen, wordt er geen gehoor aan gegeven is het einde oefening.

Wij hebben het gedaan met een tamme reiger die steeds de vissen kwam halen.

Amaris

Re: Overlast tamme kraai, tips?

Wel lastig als de buren op vakantie zijn....

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:13

Heb je een wasmand?
Aangezien vogeltje zo leuk en lief bij je komt zitten :+ gooi er dan de volgende keer die wasmand overheen, of zo'n plooibaar kratje of iets dergelijks.
Beestje zit dan voor zijn gevoel gewoon in een kooitje, jij weet dat hij daar onder zit zolang die wasmand op zijn plaats blijft staan, en je kids kunnen veilig buiten spelen want de enge vogel zit gevangen.
Ga je weer naar binnen? wasmand optillen en vogeltje laten vliegen.
Wil je de volgende dag weer buiten zitten? Gewoon die wasmand weer overheen kegelen. Misschien dat hij na 3 dagen het spelletje door heeft, maar dan zit je toch al 3 dagen rustig buiten. En met een beetje geluk komt hij ook niet meer dichtbij, want jij bent dat enge mens met die wasmand.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:21

MightyMike schreef:
We gaan het proberen, gezellig vinden wij hem helaas niet. De kids hebben er een vogeltrauma aan over gehouden, hij gaat ook niet zacht op je zitten, fladdert tegen je aan en pikt ook wat. Voor hun is hij natuurlijk ook best groot. We zijn zelf net terug van vakantie, maar ze waren zelfs als de dood dat het beest ons gevolgd had tot in Frankrijk. Bij elk gefladder van een duif ofzo, doken ze gillend in elkaar. Ze zijn overigens verder niet snel bang, en dieren zeker gewend, maar dan wel met vacht, heb ik iets meer mee, haha.

Ik wil niet vervelend zijn maar denk dat ze dat "vogeltrauma" vooral van jouw geleerd hebben als ik je zo hoor en je maakt t nu ws alleen maar erger...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:29

Jeetje wat vervelend ts! Ik snap best dat je er bang voor bent,
Ik ben eens aangevallen door een groep kraaien, litekens staan nog op m'n hoofd.
Ik zal als je buren terug zijn van vakantie eens goed met ze praten,
En als dat niet werkt, de dierenbescherming / vogel opvang bellen.
Vaak leren die vogels daar weer voor zich zelf zorgen,
En worden ze ook uitgezet :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:38

girlyggirl schreef:
MightyMike schreef:
We gaan het proberen, gezellig vinden wij hem helaas niet. De kids hebben er een vogeltrauma aan over gehouden, hij gaat ook niet zacht op je zitten, fladdert tegen je aan en pikt ook wat. Voor hun is hij natuurlijk ook best groot. We zijn zelf net terug van vakantie, maar ze waren zelfs als de dood dat het beest ons gevolgd had tot in Frankrijk. Bij elk gefladder van een duif ofzo, doken ze gillend in elkaar. Ze zijn overigens verder niet snel bang, en dieren zeker gewend, maar dan wel met vacht, heb ik iets meer mee, haha.

Ik wil niet vervelend zijn maar denk dat ze dat "vogeltrauma" vooral van jouw geleerd hebben als ik je zo hoor en je maakt t nu ws alleen maar erger...

Wat een onzin.
Heb je zelf al eens een fladderende pikkende vogel op je gehad die niet weg gaat als je dat wilt?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:51

MightyMike schreef:
Ik vind het werkelijk belachelijk dat mensen denken dat wij het normaal moeten vinden om aangevallen te worden door een grote vogel, dagelijks een paar keer. Ik heb niets met vogels, wil ik ook niet, maar vind het niet normaal om door een vogel van iemand anders gepikt te worden. Ben een dierenliefhebber en geen bangerik van aard, maar dit vind ik toch echt onprettig. Dat er door ons tips gevraagd wordt lijkt me vrij logisch. Misschien is het bokt weer, dat ik me vervolgens schuldig moet gaan voelen omdat we diervriendelijke tips zoeken om 'veilig' in onze eigen tuin te gaan zitten. Hij vermoord ons niet, maar dat betekend niet dat we het prettig moeten vinden.

Bedankt iedereen voor de tips, we gaan het proberen. Verder mag het topic wat mij betreft op slot vanwege een aantal niet inlevend kunnende mensen.

Hier nog een met zo'n buurman, ik wordt er gek van.
Elk jaar weer het zelfde. Vorig jaar was ik het zo beu,( elke keer komt die vogel bij je op de rug of arm zitten) dat ik de dierenbescherming gebeld heb en nog meer instantie's. Die doen dus helemaal niets!!!!!
Afbeelding
Dit is de arm van mijn man, niet de mijne dus.
ik heb hem weggejaagd met longeerzweep, water enz en het hielp niks.
Hij valt je ook steeds aan.
1 jaar moesten we met een bezem naar buiten of paraplu.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:57

MightyMike schreef:
De kraai is niet echt vriendelijk, vind het erg bot van je dat je het zo stelt. Ik heb mezelf niet angstig opgesteld voor de kids, maar je mag je voorstellen dat wanneer je zelf maar 1.02 m hoog bent een kraai best groot is, die aan je gaat lopen flapperen en op je hoofd pikt. Ben zelf aardig koel en ondanks dat ik hem vreselijk vind, probeer je voor de kids niet te laten zien dat je het zelf niets vind en heb ik hem geprobeerd weg te jagen. Zodra de kraai ons ziet buiten, komt hij direct naar je toe. De kinderen weten dat en willen dus niet meer buiten zijn. Kan me dat heel goed voorstellen. Ze zijn verder van allerlei dieren gewend, een opdringerige 85 kilo hond, veulens, muizenoverlast hebben we helaas, de vogel heeft zichzelf gewoon niet echt populair gemaakt.

Wil nog geen dierenpolitie bellen of het dier zo op laten halen, het is wel een huisdier voor iemand anders, moet wel in overleg met de buren zodra ze er weer zijn.

Lijkt me toch niet dat een vogelopvang ze zo in het wild gooit?

Hond van 85 kilo??

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:59

Wij hebben 2 honden, die die uitdaagt.
Elke keer ervoor vliegen of op de rug gaan zitten.
Dus bang voor honden is die niet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:02

ThreeFingers schreef:
Hond van 85 kilo??

Nog nooit een joekel van een hond gezien? Een Mastiff kruising bordeaux dog is een joekel hoor. En zo heb je nog meer rassen die behoorlijk wat wegen. Een sint-bernard kan wel 100 kilo wegen dus kan nog gekker.

En TS heb je al wat kunnen ondernemen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:45

vrouwke schreef:
MightyMike schreef:
Ik vind het werkelijk belachelijk dat mensen denken dat wij het normaal moeten vinden om aangevallen te worden door een grote vogel, dagelijks een paar keer. Ik heb niets met vogels, wil ik ook niet, maar vind het niet normaal om door een vogel van iemand anders gepikt te worden. Ben een dierenliefhebber en geen bangerik van aard, maar dit vind ik toch echt onprettig. Dat er door ons tips gevraagd wordt lijkt me vrij logisch. Misschien is het bokt weer, dat ik me vervolgens schuldig moet gaan voelen omdat we diervriendelijke tips zoeken om 'veilig' in onze eigen tuin te gaan zitten. Hij vermoord ons niet, maar dat betekend niet dat we het prettig moeten vinden.

Bedankt iedereen voor de tips, we gaan het proberen. Verder mag het topic wat mij betreft op slot vanwege een aantal niet inlevend kunnende mensen.

Hier nog een met zo'n buurman, ik wordt er gek van.
Elk jaar weer het zelfde. Vorig jaar was ik het zo beu,( elke keer komt die vogel bij je op de rug of arm zitten) dat ik de dierenbescherming gebeld heb en nog meer instantie's. Die doen dus helemaal niets!!!!!
[ Afbeelding ]
Dit is de arm van mijn man, niet de mijne dus.
ik heb hem weggejaagd met longeerzweep, water enz en het hielp niks.
Hij valt je ook steeds aan.
1 jaar moesten we met een bezem naar buiten of paraplu.

ik denk dat ik de enige ben die dit heel leuk vind....na zelf een ekster te hebben groot gebracht <3
Die alleen lief voor mij was....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:53

ThreeFingers schreef:
Hond van 85 kilo??

Ja, waarom niet? :?

Enig idee wat een beetje st. bernard weegt?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 20:01

Haha, ja zeker, zijn papa weegt 90 kilo, een old english mastiff, maar dat is dan ook het meest kolossale ras wat er bestaat, de Ierse wolfshond wint in hoogte, maar de old english mastiff in massa. We noemen hem wel eens grizzly, maar daar lijkt hij idd wel op.

We waren vandaag niet aan huis, maar we houden het met het waterpistool vol, de dames hebben er wel een met aardige straal.

Trauma heeft ze niet van mij, ze heeft niet gezien dat het dier de eerste keer op mij ging zitten, ik vind hem zeker niet leuk, maar ben zelf wel een rustig type in dat soort scenarios. Daarna is hij direct op haar gaan zitten en het was al gedaan. Van te voren zag ze hem bij de buren wel als ze ging spelen en vond ze hem wel leuk, maar toen bleef hij netjes op afstand. Ze vind de kippen bij een vriendin helemaal geweldig, die zijn ook best groot, maar wel rustig, die zijn erg tam en ze gaan graag naar het hok om de eieren te zoeken en de kippen mogen ze daar zelfs optillen. De vogel heeft zijn onpopulariteit echt aan zijn eigen gedrag te danken, maar bedankt.. De kip wil ze overigens nog wel steeds graag als huisdier. Maar voor alles was overvliegt is ze nu erg huiverig en dat kan ik me goed voorstellen wanneer je het gevoel hebt dat het dan weer ieder moment op je kan gaan zitten.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 20:10

Vrouwke, hoe hou jij ze op afstand, of echt alleen met paraplu..

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:15

Oh jasses, fladderende beesten vind ik ook niets hoor!

Wanneer komen de buren terug van vakantie?
Ik zou het max. 2 dagen aankijken als ik er echt last van had en de buren de eerste paar dagen nog niet terug zijn.
Mn vader heeft een grote buks dan hoor.
Met dit weer de kids binnen om die rotvogel, daar was ik zo klaar mee geweest! Dat duurde bij mij niet lang!

Klinkt grof maar de kids de zomervakantie verpesten thuis met dit mooie weer zou me niet overkomen.
Laatst bijgewerkt door Nikeyy op 03-08-13 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 20:16

[/quote]

Hond van 85 kilo??[/quote]

Zo ziet dat er uit als je visite krijgt, en nee, hij zit niet op schoot, hij staat met zijn achterpoten nog gewoon op de grond. De man op de foto is niet klein, haha, hij is echt enorm.
http://www.mijnalbum.nl/Album=WU3W8J6K#J6G7NDJN

Buren zijn nog niet terug, we wachten nog af met onze spuitpistolen..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:27

Ik heb een gedeelte gelezen, maar niet alle 6 de pagina's.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er overlast van hebt.

Ik zelf heb het ook eens meegemaakt dat tijdens het wandelen een tamme kauw op me bleef afvliegen.
Dit is echt heel vervelend, zeker als je geen vogel mens bent. Niet te spreken over mogelijke ziektes die ze met zich mee kunnen nemen, het dier komt min of meer wel in aanraking met "wilde" vogels, denk aan volgelpest e.d. En wat dacht je van stof, allergie, astma e.d.

Het is jammer dat je je angst overbrengt op je kinderen, maar daar gaat het hier niet om. Het gaat hier om de overlast ie het dier veroorzaakt. Je kunt niet rustig in je tuin zitten of dat beestje verstoord je rust.
Als je buren hebt met een hond die continue loopt te blaffen, geeft dat ook overlast en dat mag ook niet.
Hondenpoep is ook overlast en dien je op te ruimen. Maar ook harde muziek en dergelijke. Deze vogel veroorzaakt overlast door zijn aanwezigheid was als angstig wordt beschouwd en veroorzaakt vervuiling door vogelpoep.

Ik weet niet wat de andere buren er van denken (sorry niet alle reacties nagelezen), misschien ben je niet de enigste met overlast er van. Je zou ook eens vrijblijvend contact op kunnen nemen met je wijkagent en vragen wat de mogelijkheden zijn om de overlast te beperken of te stoppen. Ook zou je met de buren kunnen praten dat ze het dier alleen op vaste tijden los laten vliegen bijvoorbeeld s 'morgens. Straks als de scholen weer begonnen zijn, zitten je kinderen dan op school en hebben er dan geen last van.

Ik begrijp je heel goed, sommige vinden je misschien een aansteller, maar het is altijd makkelijk praten, als je er zelf niet "in" zit. Ik zou het zelf wel grappig vinden, maar na een paar weken zou bij mij de lol er ook wel af zijn.

Ik zou zelf persoonlijk niet het dier vangen en elders los laten of het doden. Je moet misschien nog wel jaren naast deze buren wonen en dan is het wel zo fijn als het op een nette manier opgelost kan worden. Even advies vragen aan de wijkagent en met de buren zelf gaan praten, zal een hoop burenruzie kunnen voorkomen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:41

MightyMike schreef:

Hond van 85 kilo??[/quote]

Zo ziet dat er uit als je visite krijgt, en nee, hij zit niet op schoot, hij staat met zijn achterpoten nog gewoon op de grond. De man op de foto is niet klein, haha, hij is echt enorm.
http://www.mijnalbum.nl/Album=WU3W8J6K#J6G7NDJN

Buren zijn nog niet terug, we wachten nog af met onze spuitpistolen..[/quote]

:') en je bent bang voor een vogel?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 22:46

Haha, bang, ik vind ze voornamelijk erg vies.. Kan er niets aan doen, vroeger stond ik ook wel in de voilliere bij mijn oma, maar het zijn niet mijn dieren. Ik verzorgde een paard bij een boer met kippen en wanneer je die dingen ziet die elkaar compleet kaal pikken.. Wanneer er 1 dood was, gooide hij ze als grapje naar ons om te vangen. Kippekoppies na het slachten vinden, ik heb er gewoon nare, gekke ervaringen mee. Ik zie liever diertjes met vacht, vind hun harde rare pootjes, snavel en kraaloogjes niet erg knuffelig. Op afstand prima, maar op mij zitten vind ik echt onprettig. Een 85 kilo hond op je schoot is voor mij echt knuffeliger :o

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:47

MightyMike schreef:
Vrouwke, hoe hou jij ze op afstand, of echt alleen met paraplu..

Ook met longeerzweep. De nieuwe is er alweer, roept nu de hele avond " Jopie" dus we kunnen de lol weer op.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:48

vrouwke, ik ga ervan uit dat je al eens aangegeven hebt dat je het niet op prijs stelt, dus ik zou nu verder gaan met stap 2. Vangen en naar een vogelopvang brengen. Ver weg.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 22:49

Wordt het dier daar niet agressiever van? Voed hij elk jaar een nieuwe jonge vogel op? Je woongenot kan er toch echt flink minder van worden..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:50

Agossie schreef:
vrouwke, ik ga ervan uit dat je al eens aangegeven hebt dat je het niet op prijs stelt, dus ik zou nu verder gaan met stap 2. Vangen en naar een vogelopvang brengen. Ver weg.

Is wel een idee. Ik heb het al een paar jaar op rij gezegd, als dank gooide hij een fles gloor in me schildpaddenvijver.