Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MightyMike schreef:We gaan het proberen, gezellig vinden wij hem helaas niet. De kids hebben er een vogeltrauma aan over gehouden, hij gaat ook niet zacht op je zitten, fladdert tegen je aan en pikt ook wat. Voor hun is hij natuurlijk ook best groot. We zijn zelf net terug van vakantie, maar ze waren zelfs als de dood dat het beest ons gevolgd had tot in Frankrijk. Bij elk gefladder van een duif ofzo, doken ze gillend in elkaar. Ze zijn overigens verder niet snel bang, en dieren zeker gewend, maar dan wel met vacht, heb ik iets meer mee, haha.
girlyggirl schreef:MightyMike schreef:We gaan het proberen, gezellig vinden wij hem helaas niet. De kids hebben er een vogeltrauma aan over gehouden, hij gaat ook niet zacht op je zitten, fladdert tegen je aan en pikt ook wat. Voor hun is hij natuurlijk ook best groot. We zijn zelf net terug van vakantie, maar ze waren zelfs als de dood dat het beest ons gevolgd had tot in Frankrijk. Bij elk gefladder van een duif ofzo, doken ze gillend in elkaar. Ze zijn overigens verder niet snel bang, en dieren zeker gewend, maar dan wel met vacht, heb ik iets meer mee, haha.
Ik wil niet vervelend zijn maar denk dat ze dat "vogeltrauma" vooral van jouw geleerd hebben als ik je zo hoor en je maakt t nu ws alleen maar erger...
MightyMike schreef:Ik vind het werkelijk belachelijk dat mensen denken dat wij het normaal moeten vinden om aangevallen te worden door een grote vogel, dagelijks een paar keer. Ik heb niets met vogels, wil ik ook niet, maar vind het niet normaal om door een vogel van iemand anders gepikt te worden. Ben een dierenliefhebber en geen bangerik van aard, maar dit vind ik toch echt onprettig. Dat er door ons tips gevraagd wordt lijkt me vrij logisch. Misschien is het bokt weer, dat ik me vervolgens schuldig moet gaan voelen omdat we diervriendelijke tips zoeken om 'veilig' in onze eigen tuin te gaan zitten. Hij vermoord ons niet, maar dat betekend niet dat we het prettig moeten vinden.
Bedankt iedereen voor de tips, we gaan het proberen. Verder mag het topic wat mij betreft op slot vanwege een aantal niet inlevend kunnende mensen.
MightyMike schreef:De kraai is niet echt vriendelijk, vind het erg bot van je dat je het zo stelt. Ik heb mezelf niet angstig opgesteld voor de kids, maar je mag je voorstellen dat wanneer je zelf maar 1.02 m hoog bent een kraai best groot is, die aan je gaat lopen flapperen en op je hoofd pikt. Ben zelf aardig koel en ondanks dat ik hem vreselijk vind, probeer je voor de kids niet te laten zien dat je het zelf niets vind en heb ik hem geprobeerd weg te jagen. Zodra de kraai ons ziet buiten, komt hij direct naar je toe. De kinderen weten dat en willen dus niet meer buiten zijn. Kan me dat heel goed voorstellen. Ze zijn verder van allerlei dieren gewend, een opdringerige 85 kilo hond, veulens, muizenoverlast hebben we helaas, de vogel heeft zichzelf gewoon niet echt populair gemaakt.
Wil nog geen dierenpolitie bellen of het dier zo op laten halen, het is wel een huisdier voor iemand anders, moet wel in overleg met de buren zodra ze er weer zijn.
Lijkt me toch niet dat een vogelopvang ze zo in het wild gooit?
vrouwke schreef:MightyMike schreef:Ik vind het werkelijk belachelijk dat mensen denken dat wij het normaal moeten vinden om aangevallen te worden door een grote vogel, dagelijks een paar keer. Ik heb niets met vogels, wil ik ook niet, maar vind het niet normaal om door een vogel van iemand anders gepikt te worden. Ben een dierenliefhebber en geen bangerik van aard, maar dit vind ik toch echt onprettig. Dat er door ons tips gevraagd wordt lijkt me vrij logisch. Misschien is het bokt weer, dat ik me vervolgens schuldig moet gaan voelen omdat we diervriendelijke tips zoeken om 'veilig' in onze eigen tuin te gaan zitten. Hij vermoord ons niet, maar dat betekend niet dat we het prettig moeten vinden.
Bedankt iedereen voor de tips, we gaan het proberen. Verder mag het topic wat mij betreft op slot vanwege een aantal niet inlevend kunnende mensen.
Hier nog een met zo'n buurman, ik wordt er gek van.
Elk jaar weer het zelfde. Vorig jaar was ik het zo beu,( elke keer komt die vogel bij je op de rug of arm zitten) dat ik de dierenbescherming gebeld heb en nog meer instantie's. Die doen dus helemaal niets!!!!!
[ Afbeelding ]
Dit is de arm van mijn man, niet de mijne dus.
ik heb hem weggejaagd met longeerzweep, water enz en het hielp niks.
Hij valt je ook steeds aan.
1 jaar moesten we met een bezem naar buiten of paraplu.
MightyMike schreef:
Agossie schreef:vrouwke, ik ga ervan uit dat je al eens aangegeven hebt dat je het niet op prijs stelt, dus ik zou nu verder gaan met stap 2. Vangen en naar een vogelopvang brengen. Ver weg.