Traumatisch: Sally gegrepen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: Traumatisch: Sally gegrepen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 16:31

Ik merk nu wel dat de reis zwaar is geweest, ook al heeft ze het redelijk goed gedaan. Ze is echt helemaal doodop nu. Gelukkig kan ze vanaf nu lekker slapen en rustig aan doen, gewoon lekker thuis.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:33

Limoen, ik hoop dat Sally weer volledig zal herstellen en ze zich weer helemaal de oude gaat voelen. Dikke knuffel, niet alleen voor Sally maar ook voor jou en je ouders tegen de schrik :) :*

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:41

Jeetje wat heftig zeg. Ik schrok ook echt van de foto, zo'n groot 'gat' had ik niet verwacht. Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat en dat de eigenaar van de andere hond het gelukkig goed oppakt en de kosten betaald.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:44

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
Nu lekker bij komen en hopelijk geheel herstel voor je dappere meisje.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:45

Arm kleintje! Ik hoop dat alles goed komt...

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:49

Heel heel erg veel sterkte met je hondje. Ik hoop dat ze er snel helemaal bovenop komt. Wat een wond :O pfff

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:02

heel veel sterkte met sally hoop dat ze gauw opknapt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:22

Hee fijn dat jullie nu thuis zijn .. thuis is voor jou maar ook voor Sally een echte thuiskomer! Thuis hoef je niet op je hoede te zijn thuis is thuis.. thuis is okee! Ik zou Sally wat orgaanvlees geven om lekker makkelijker te poepen. orgaan, lever,nier long (maar dat is vaak niet zo gewild, veel spons en weinig smaak lijkt wel.) zelfs hart. is heel goed om te laxeren. (rauw niet gekookt)
Zorg maar goed voor je meisje.. enne hou ons zo nu en dan op de hoogte! Ik ben heel benieuwd wat en hoe met je kleine ding!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:27

Ik heb 2 honden gehad die na een operatie 6 weken benchrust hadden. Die gaf ik op bepaalde tijden een kalmerend pilletje. Ze hadden echt zo hun drukke uurtjes en dan gaf ik het. En ik liet ze 2 x per dag aan de riem kluiven buiten de bench. Ik zou heel voorzichtig zijn, want dit repareren ze niet meer als het zou scheuren en dan duurt het herstel een stuk langer. Voor harde ontlasting kan je ook wat Isogel bij de DA halen, dat is plantaardig en houdt de ontlasting goed.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 19:48

We doen ook heel voorzichtig. Ze loopt alleen het hoognodige (plassen) rustig aan de riem. Verder wordt ze voorzichtig opgetild en ligt/zit ze bij ons op de bank. Komt eigenlijk op hetzelfde neer als benchrust, maar dan zonder bench want dan wordt ze gek.

Orgaanvlees heb ik niet, wel Carnibest (Gemalen Versvlees) wat ze vanaf morgen weer gaat krijgen. Ik kan hier in de buurt nergens orgaanvlees vinden.. |(

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:53

gewoon bij de slagerij (vragen om koeienlever).
Zalmolie over het voer kan ook helpen (dierenspeciaalzaak). Eventueel wat gewone zonnebloemolie zal ook wel laxeren.
Ik zou aan de dierenarts toch iets vragen dat wat rust in dat koppie kan brengen. Als ze dan toch eens te opgewonden raakt kun je een pilletje erinduwen, beter dat dan dat het weer scheurt.
Poehee, je bent er nog niet vanaf vrees ik ...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:43

Klopt nier, lever..van schaap.geit,kalf.koe ,paard of kan ook kippelevertjes en hartjes zijn. bedenk maar wat. op de meeste slagerijen wel te verkrijgen (meestal niet bij supermarkten) en op markten bij de kippeboer aldaar. Zalmolie is bij dierenspeciaalzaak te krijgen net als schapenvet.
Heel veel succes met dat kleine ding! mocht je willen ik woon vlak bij drenthe.. als t niet te ver weg is kan ik je wel wat komen brengen. pb maar

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:53

Arm beestje.
Ze is wel heel erg toegetakeld.
Gelukkig heeft ze lieve baasjes die voor haar zorgen.

Olijfolie, klein beetje, over het voer helpt de ontlasting ook zacht houden.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:55

Ach toch, arm zieltje...
Ik duim mee dat de huid goed geneest en het herstel maar snel mag gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:46

Je hebt tegenwoordig opblaasbare lampenkampen,die zitten fijner voor de hond kan ze gewoon mee drinken.http://www.medpets.be/mooncollar/ dit soort dingen je hebt er nog andere versie's van.Als ze het lang moet dragen is dat mischiens prettiger.
veel sterkte voor julie beide.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:14

Destijds heb ik naar tevredenheid de KalPet gebruikt. De ontwikkeling daarvan zal ook niet stilgestaan hebben. Mocht de kraag problemen geven dan kun je ook die kant op denken :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:05

Fijn om te lezen dat de reis goed is gegaan!
Arme Sally..
Ik hoop dat haar herstel spoedig zal gaan verlopen

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:14

Jeetje, dat is heftig..
Heel veel beterschap voor sally, fijn dat de reis goed is gegaan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:28

pipo schreef:
Klopt nier, lever..van schaap.geit,kalf.koe ,paard of kan ook kippelevertjes en hartjes zijn. bedenk maar wat. op de meeste slagerijen wel te verkrijgen (meestal niet bij supermarkten) en op markten bij de kippeboer aldaar. Zalmolie is bij dierenspeciaalzaak te krijgen net als schapenvet.
Heel veel succes met dat kleine ding! mocht je willen ik woon vlak bij drenthe.. als t niet te ver weg is kan ik je wel wat komen brengen. pb maar

Carnibest voldoet prima en daar zit ook vaak orgaanvlees in, maar dan wel biologisch en dat is belangrijk want in lever komt het afval van het lichaam terecht zoals hormonen en medicijnen die aan koeien en schapen gevoerd worden. Dus geef lever altijd biologisch!

Wat betreft de situatie: klinkt als territorium gedrag. De hond lag voor de eigen caravan en bakent zijn territorium af ook al is dat voor mensen misschien gezamenlijk terrein. Mechelaars en terriers zijn beide waakhonden dus dat gedrag zit erin. Bij een aanval vanuit territorium gedrag hoeft er dus geen bijzonder gedrag van het slachtoffer aan vooraf te gaan en helpt het ook niet als het slachtoffer zich over geeft, want dit geldt niet voor territorium gedrag.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 21:17

Sally heeft eindelijk gepoept! :) Verder is het nog steeds hetzelfde allemaal. Ze is lief, vrolijk, slaapt goed en rustig, eet goed, drinkt goed etc.
Ik ben dóódzenuwachtig wat we morgen aan gaan treffen onder het verbandje bij onze eigen dierenarts..

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:22

Limoen schreef:
Sally heeft eindelijk gepoept! :) Verder is het nog steeds hetzelfde allemaal. Ze is lief, vrolijk, slaapt goed en rustig, eet goed, drinkt goed etc.
Ik ben dóódzenuwachtig wat we morgen aan gaan treffen onder het verbandje bij onze eigen dierenarts..

Lees even mee, ziet er echt bar pijnlijk uit ....

Het klinkt echter heel goed zoals ze zich gedraagt, maar natuurlijk duimen we allemaal voor jullie morgen. Knuffel voor Sally!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:41

Fijn dat ze zich goed houd. Duimen draaien voor morgen, hopen dat het goed gaat

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:28

Wat een goed nieuws! fijn hoor is dat ook weer wat op gang gekomen!
Heel veel succes morgen!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 22:58

Ze is wel wat onrustig af en toe, dan schudt ze zoals een hond water van zich af schudt zeg maar en gaat ze weer liggen. Ze piept niet zoals de eerste dag, toen had ze echt pijn. Ik denk dat de wond jeukt, wat ook heel aannemelijk is lijkt me. Het is een week geleden morgen. Of het dunne, twijfelachtige stuk huid nou dood of kapot is. Er zullen toch delen van de wond gaan genezen, dat gaat jeuken..

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:06

Succes straks bij je eigen dierenarts ts ! Hoop dat sally dr huid de goede kant op gaat. . Ik denk ook inderdaad dat het soms vreselijk jeukt onder dat verband. .