Staffordshire bull terrier eigenaren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niene87

Re: Staffordshire bull terrier eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:57

Ziet het er vecht achtig uit zeg maar
Of piept het reutje?
Als ze beide kwispelen zou ik het laten
Onze 2 staffs zijn met elkaar super ruw trekken in elkaars wangen bijten in elkaars poten
Maar alles is wel speels...
Het ziet er wel echt ruw uit (zie profiel)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:09

Dacht ook aan spelen, juist omdat ze opzicht super met elkaar kunnen gaan (slapen samen).
De pup bijt de teef ook vol in de wangen, mond, oren, hals en ga zo maar door, en die is nog jong en klein, dus dan is dat nog niet zo héél ruw.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:51

Accra is ergens onverwacht geboren en heeft de eerste 10 weken met haar moeder en broertjes en zusjes in een loods doorgebracht. Gelukkig wel veel contact met mensen maar verder kende ze niets toen ze bij ons kwam. Omdat ik het ras alleen maar kende van de slechte verhalen, ben ik gaan lezen op een forum en daaruit bleek dat er toch veel goede eigenschappen waren. Het enige punt was dat ze vaak op een volwassen leeftijd slecht met vreemde honden om zouden kunnen gaan. Daarom bewust naar hondenclub en naar parkjes maar heb haar geleerd dat ze gewoon moet doorlopen en niet zomaar naar andere honden mag.
Accra als pukkie
Afbeelding
Gelukkig voeden onze andere honden haar goed op en ook de katten staan hun mannetje
Bijnaam: zeehond
Afbeelding
We gaan eens in de maand met een hondenclub mee en ook regelmatig met een aantal broers en zusjes op pad
Met grote broer Chewy
Afbeelding
Ons trio
Afbeelding
En mijn stalhulpen (video)
Afbeelding

Ze luistert erg goed, ligt graag in haar bench. is altijd vrolijk. Soms wel te irritant naar de andere honden en dan moet je haar even uit haar spel halen. Te wild spelen kap ik ook af.
Op cursus doet ze het heel goed, denk dat ze een van de beste van de groep is.
Ook met de andere honden gaat ze goed overweg maar durf haar niet met iedere hond los te laten. We wonen op een groot erf en ze worden niet uitgelaten. Dus ze heeft maar beperkt contact met anderen en bij een kleine ruzie zal ze al snel de sterkste en meest volhardende zijn. Ze is eerder onderdanig dan uitdagend maar in het nauw zal ze wel van zich afbijten. Naar mensen is ze super vrolijk. Kinderen is ze een keer van geschrokken en dan zal ik haar in het begin moeten begeleiden. Maar dat komt ook omdat ze dat niet gewend is.
Laatst bijgewerkt door DendroFleur op 03-10-13 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:55

Wat een onwijs leuk koppie op de eerste foto! :~

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 06:07

Nee het is echt vechten bij mijn honden. Het teefje heeft ook echt een grote kam op haar rug. Er is een duidelijk verschil tussen ruw spelen en deze gevechten.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:28

Misschien er eens met een gedragsdeskundige naar kijken. Het evenwicht is mogelijk verstoord door de verhuizing en ook omdat het een jong dier is, kan die mogelijk zijn kans zien om de "macht" te grijpen. Ik hoop dat zo'n deskundige ziet wie de leider op dit moment is en daar kan je dan rekening mee houden met voeren, door de deur laten gaan en corrigeren.
Heb er zelf geen ervaring mee dus weet niet of het werkt, heb het alleen ooit in de boekjes gelezen dat je soms de vechtersbaas niet moet aanpakken maar juist de ander of beide.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:34

Niet heel vervelend bedoeld, maar wij maken heus een wel overwogen keus. Het is niet zo dat het even niet gaat en dat we haar daarom meteen weg doen. Ik heb nu het idee dat ik me moet gaan verdedigen waarom we deze keus maken. Dit komt niet uit de luchtvallen probleem is bekend, oplossing is gezocht, werkt alleen helaas niet goed genoeg vandaar deze keus

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:45

Als je een goede nieuwe baas kan vinden is dat natuurlijk helemaal mooi. We hebben zelf ook twee honden gehad die opeens begonnen te vechten (een had een wond en moest een kap om en die andere viel toen aan). Maar dat waren twee herders van 12 jaar en die hadden dus niet meer zo lang te gaan. We hebben ze toen uit elkaar gehaald door er een in de schuur en buiten te laten en de andere in huis. Maar voor een leven lang is dat geen optie.
Je hoeft je dus niet tegen mij te verdedigen, het is al moeilijk genoeg.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:38

Dankje dendrofleur :-) het speelt voor ons inderdaad ook mee dat ze nog een heel leven tegemoet gaan. En om dan altijd maar op je hoede te blijven, Dit altijd in je achterhoofd houden is gewoon geen goed vooruitzicht. Zolang we niemand voor haar vinden blijven we gewoon zo verder gaan en we blijven altijd nog gek op haar. Het is niet zo dat we haar nu per direct alla minute weg willen hebben.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:02

Jezelf verdedigen lijkt mij onnodig. Zolang je het naar jezelf en je dieren goed kan verantwoorden, is dat toch genoeg? Je bent ons geen verantwoording schuldig natuurlijk.
Maar op een openbaar forum is het wel logisch dat mensen in zo een topic hun mening geven en dat zijn nou eenmaal niet altijd reacties die je wilt horen.

Sterkte met je dilemma!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:01

Vanmiddag weer met de hondenwandelgroep naar Den Helder. Prachtig mooi weer dus denk dat ze lekker kunnen spatteren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:03

Veel plezier! :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:11

Was erg mooi en de honden hebben genoten. Wel even een aanvaring tussen Accra en een andere hond. Toen maar even op afstand gaan lopen. Deze hond piepte gelijk als een ander naar hem toe kwam en dat bleek voor Accra wel een trigger te zijn om zich ermee te bemoeien. Scheen ook vaker het pispaaltje onder honden te zijn. Verder ging alles weer super.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
De donkere met witte borst en bles is Accra

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:25

Mijn pretletter Bailey *\o/*

1 van onze 3 staffords

Afbeelding

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:46

Wat een super sprekend koppie en een geweldig tuigje!!!

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:12

Mijn puppy is vanochtend geboren!!!

:)
Engelse stafford teefje zwart

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:28

briitje schreef:
Wat een super sprekend koppie en een geweldig tuigje!!!

Dankjewel ! Meeste mensen kijken ook altijd eerst naar der tuigje ( aah dat is het hondje met het roze tuigje ) en dan gaan ze pas vragen wat voor ras het is en als ze horen dat het een Stafford is zeggen ze Ooooh :') Bailey is nou eenmaal een allemansvriend :)

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:19

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:31

dit is mijn stafford en word 4 jaar oud.

Afbeelding

en hij is super lief en doet geen vlieg kwaad.
neem hem altijd mee naar mijn ouders toe en die hebben chihuahuas en daar speelt hij gewoon mee

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:06

mooie hond ralphtdw

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:08

onze staff van 3 heeft hele erge atrose! Vrijdag worden er rontgen foto's van gemaakt. Op dat moment weten we zeker hoe erg het is en waar het precies allemaal zit.
DA kon het nu voelen in de knieën in beide achterbenen hij hoopte dat het niet door is gegaan naar de heupen.

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:28

Wat naar Niene. even afwachten dus

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:40

Ja heel erg verrot eigenlijk. Hij is niet heel energiek van zichzelf dus dat scheelt wel. Maar toch is het echt verrot. Hopelijk komt er een beetje redelijk nieuws uit de foto's
maar goed een operatie kost €800,- en de kans dat ie daarna altijd goed blijft is geen 100% ik heb zelfs gelezen dat er honden zijn die na zo'n operatie als nog hele leven op pijnstillers lopen. Ja dan heft operatie voor mij ook weinig zijn. dan liever hele leven pijnstilling denk ik dan maar.. Ook niet bepaald een pretje....

daarnaast vind ik pijnstilling niet ideaal want het geeft hem dan niet aan wanneer hij pijn heeft dus gaat ie bijv. met spelen alleen maar door en door en als hij dan bijv. geen pijnstilling heeft dan stopt hij gewoon omdat het zeer doet. Lijkt mij persoonlijk beter. Ook omdat het dan midner snel slijt. Want pijnstilling houdt slijtage niet tegen.

Hij krijgt inmiddels gelatine dit zou het een beetje af moeten remmen de groei van de atrose... maar goed is ook maar afwachten

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:44

pff erg moeilijk dus..

Ro_peace

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:11

Dit is mijn Staffie :)
Noah (Dutch Kennstaff Maybeline is show naam) is een 3 jarig Engelse stafford teefje.
We hebben haar sinds pup.
Ze is voor ons voornamelijk een hele lieve gekke huishond! We zijn op verzoek van fokkers eenmalig naar een grote internationale show gegaan. Noahtje scoorde hier niet bijzonder goed en gaf ook duidelijk aan hier echt helemaal niks om te geven. Hierna dus niet meer met haar gedaan.

Noah heeft een erg fijn karakter, vooral naar mensen toe. Ze heeft het niet op kleine kindjes en als deze dus in ons huis of in haar omgeving zijn blijft ze lekker bij ze uit de buurt. Met andere honden is het wel altijd een beetje opletten. Vooral als ze haar stok proberen af te pakken.
Noah is helemaal gek op haar bal. Het is een harde bal die eigelijk voor leeuwen word gebruikt, en dus met geen mogelijkheid kapot kan! Echt een aanrader!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding