Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:15

Er zijn genoeg tips gegeven. Zullen we het nu aan haar over laten?
Ze krijgt denk ik nu wel meer als genoeg commentaar. Het lijkt mij dat de boodschap wel duidelijk is.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:26

Nog een tip, als je ouders niet naar de dierenarts willen omdat ze daar geen tijd voor hebben, kan je misschien je paarden dierenarts vragen of die deze week toevallig nog in de buurt is en of die even snel de chip kan uitlezen. Als ik het verhaal aan mijn dierenarts zou uitleggen zou ze dat zo gratis even komen doen als ze n de buurt was.

En ik snap ook best dat het heel verleidelijk is om zo'n diertje te houden, wij hebben ook een keer zo'n leuk hondje gevonden. Gelukkig toch op laten halen door de dierenambulance, want de volgende dag kregen we te horen dat hij was opgehaald en gewoon een fijn eigen huis had.

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:29

Even een edit aangezien ik contact heb gehad en dit hem toch niet kan zijn, aangezien de kitten er dinsdag nog was. Gr.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:41

Zonde he, dat mensen zo zijn...

Lesklanten van mij vonden er een paar weken terug 3!! Kittens van ongeveer 6 weken. Wij hebben ze nu op de manege, en ze groeien als kool!

Mioux

Re: Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:46

Is inmiddels er al een dierenambulance bij geweest om te scannen? of toch naar de DA inmiddels gegaan? En hoe is het gelukt met de posters?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:59

Brilletje schreef:
Cayenne schreef:
Je kunt hem ook naar het asiel brengen. Daar moeten ze hem een week vasthouden voor de rechtmatige eigenaar die misschien op zoek is (of hij is al aangemeld als vermist en dan kunnen ze hem aan die melding koppelen dmv het uitlezen van de chip en de beschrijving.)
Na die week is hij vrij voor adoptie en dan kun je dus bij het afleveren al laten weten dat je hem daarna graag wilt adopteren.

Klopt als een bus bovenstaand verhaal. Maar helaas zijn er mensen die dat niet doen omdat ze daarna alsnog geloof ik 50,- euro moeten betalen bij adoptie terwijl ze hem zelf gevonden hebben. Lijkt mij geen probleem, want kat is dan geent en geholpen, maar helaas heb ik al vaker gehoord dat ze daarom maar niet naar het assiel brengen.

Nee, dat klopt niet. Het asiel houdt dieren minimaal twee weken vast voor ze geadopteerd mogen worden.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:12

Mioux schreef:
Is inmiddels er al een dierenambulance bij geweest om te scannen? of toch naar de DA inmiddels gegaan? En hoe is het gelukt met de posters?

Ik ben ook benieuwd of er inmiddels gekeken is of hij een chip heeft , zou wel zo netjes zijn :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:16

Ja heb er niks meer over gelezen dus ben ook benieuwd! Hier even leuk nieuws...gisteren om 17:00 een zebravink in de tuin gevangen,zo tam als wat. Gisteren om 18:00 posters opgehangen wegens geen ring om de pootjes. Om 22:00 uur kwamen de eigenaren vol blijheid t vogeltje ophalen! Dus hopelijk heeft de TS ook zoiets gedaan want hier waren de eigenaren erg blij ! Door een foutje was de voliere open gegaan

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:17

TS in welk dorp woon je? Begint dat toevallig met 7/zeven?
Want dan weet ik wel iemand die een chiplezer heeft en die miss wel even langs wil komen om te kijken of het katje een chip heeft.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:20

Mioux schreef:
Ja heb er niks meer over gelezen dus ben ook benieuwd! Hier even leuk nieuws...gisteren om 17:00 een zebravink in de tuin gevangen,zo tam als wat. Gisteren om 18:00 posters opgehangen wegens geen ring om de pootjes. Om 22:00 uur kwamen de eigenaren vol blijheid t vogeltje ophalen! Dus hopelijk heeft de TS ook zoiets gedaan want hier waren de eigenaren erg blij ! Door een foutje was de voliere open gegaan

Zo is er hier eens een kat aan komen lopen, naar de DA om de chip te lezen, eigenaren gevonden. Dier was al 3 weken vermist, eigenaren waren ontzettend blij en dankbaar, bosje bloemen gehad. De DA deed het gratis.
Momenteel is onze eigen poes al 6 weken vermist :\ en zijn nog steeds druk op zoek.

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:22

Wij hadden ook een aangelopen kat, iedereen gevraagd maar nee.. We hebben haar helaas een paar weken terug moeten laten inslapen door een tumor in het oor waar niets meer aan kon worden gedaan

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:24

oach jammer tante trien ! Maar wel een goede daad verricht hopelijk doen ze dat ook bij jouw ! je katje missen is nooit leuk ! Waar woon je ergens trien?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:26

Mioux schreef:
oach jammer tante trien ! Maar wel een goede daad verricht hopelijk doen ze dat ook bij jouw ! je katje missen is nooit leuk ! Waar woon je ergens trien?

Lelystad.
Maar ik vertrouw het zaakje niet echt, in 2 weken tijd zijn er hier in de buurt 4 katten vermist geraakt, de eerste was die van ons, ze zijn allemaal nog steeds vermist.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:28

ja hier in de regio waren er veel vergiftigingen een poosje terug pff moet je ook niet aan denken

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:28

Mioux schreef:
ja hier in de regio waren er veel vergiftigingen een poosje terug pff moet je ook niet aan denken

Is niet mijn regio hoop ik?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:29

Regio voorthuizen...is inmiddels 1,5 jaar terug

heb je al op amivedi gekeken ook ?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:30

Ooooohhh, gelukkig, hoef ik me daar nu iig geen zorgen om te maken, alhoewel dat soort dingen wel in mijn achterhoofd zit.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:34

Wow, ik vind het hier een beetje een omgekeerde wereld!! Degene die hun kat kwijt zijn moeten posters ophangen, Amivedi bellen, een oproep op Facebook zetten.
Ik vind dat de TS al behoorlijk wat gedaan heeft. En het is natuurlijk super dat zij het katje opvangen!
Als je je huisdier kwijt bent vind ik dat je er alles aan moet doen om hem terug te vinden.

Een chip laten uitlezen zou ik wel doen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:35

Ja maar als jij n dier vind wat is de moeite om ook even wat dingen te doen? even poster maken en stuk of 5 op hangen in de buurt, lijkt me t werk niet, chip uitlezen lijkt me ook geen moeite. Zou jij ook willen als jij je dier kwijt bent toch? dat iemand beetje moeite doet om de eigenaar te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:37

Bij mij is de dieren ambulance langs geweest toen om te kijken of en chip had.
Ze wilden ze ook wel meenemen maar wij hebben ze gehouden (moeder poes met 3 kittens die wij er uit hebben zien komen!) Zij had geen baasje. .

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:44

Wij hebben ook wel eens een katje genomen uit het asiel :j
Waar ik mij ook boos op kan maken zijn juist de mensen die ze van straat plukken !
Mijn kleine katertje verkent graag z'n buurt maar kwam elke avond naar huis . Nu kwam hij niet thuis..
Gezocht ,gehuild en na 2 weken beseffen dat we hem nooit meer zullen terugzien ..;(
Tot ik eens ging wandelen dicht bij mij in de buurt .En wat zag ik daar ? M'n katje achter 1 van de ramen !!
Ik heb maar aangebeld en gevraagd wat MIJN katje in hun huis doet ? IK werd nog net niet uitgescholden voor dierenbeul want zo'n jong katje op straat laten lopen omdat we er niet meer voor willen zorgen dat is dierenmishandeling ! . zei willen hem wel willen blablabla . Euh pardon? Dit is MIJN kat en hij wordt zeer goed verzorgt en ik neem hem ook NU mee terug naar huis !
Ik kookte zowat -:(-
Hang dan toch een poster op met katje gevonden ofzo ;)
Maar wel erg lief van je dat je zo'n stakkertje een huisje wil geven <3

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:05

Mioux schreef:
Ja maar als jij n dier vind wat is de moeite om ook even wat dingen te doen? even poster maken en stuk of 5 op hangen in de buurt, lijkt me t werk niet, chip uitlezen lijkt me ook geen moeite. Zou jij ook willen als jij je dier kwijt bent toch? dat iemand beetje moeite doet om de eigenaar te vinden

Ze heeft toch Amivedi ingelicht, facebook gebruikt. Natuurlijk doe je moeite.
Maar ik vind dat je als eigenaar ook heel veel moeite moet doen om je dier terug te vinden!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:07

Ja maar als iemand je kat binnen heeft is het ook nogal lastig zoeken niet? Ik vind ten alle tijden als jij een dier vind is die NIET van jouw, dus moet je of een dierenambulance bellen dat ze die ophalen als je na een week geen resultaat hebt, of gewoon de chip laten lezen en zien wat daar uit komt. IS er geen chip is het een kleine moeite om ook even posters op te hangen, ik heb dit ook gedaan en binnen 5 uur was de eigenaar bij me deur en heel erg blij. Wat is nou de moeite? dat het 5-10 minuutjes kost met mogelijk meer resultaat?

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:18

Mioux schreef:
Ja maar als iemand je kat binnen heeft is het ook nogal lastig zoeken niet? Ik vind ten alle tijden als jij een dier vind is die NIET van jouw, dus moet je of een dierenambulance bellen dat ze die ophalen als je na een week geen resultaat hebt, of gewoon de chip laten lezen en zien wat daar uit komt. IS er geen chip is het een kleine moeite om ook even posters op te hangen, ik heb dit ook gedaan en binnen 5 uur was de eigenaar bij me deur en heel erg blij. Wat is nou de moeite? dat het 5-10 minuutjes kost met mogelijk meer resultaat?

En dan krijg je een situatie als die van mij ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:22

Ja ik snap niet echt wat de moeite is om dit voor t katje en de eigenaar te doen? of je moet t katje binnen houden en zelf houden maar of dit t eerlijkst is nee...niet voor t katje en niet voor t gezin die m kwijt is... is het zoveel moeite tegenwoordig om dit voor je medemens en t dier te doen? zijn die 5 of 10 minuutjes al te veel tegenwoordig?