Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brilletje schreef:Cayenne schreef:Je kunt hem ook naar het asiel brengen. Daar moeten ze hem een week vasthouden voor de rechtmatige eigenaar die misschien op zoek is (of hij is al aangemeld als vermist en dan kunnen ze hem aan die melding koppelen dmv het uitlezen van de chip en de beschrijving.)
Na die week is hij vrij voor adoptie en dan kun je dus bij het afleveren al laten weten dat je hem daarna graag wilt adopteren.
Klopt als een bus bovenstaand verhaal. Maar helaas zijn er mensen die dat niet doen omdat ze daarna alsnog geloof ik 50,- euro moeten betalen bij adoptie terwijl ze hem zelf gevonden hebben. Lijkt mij geen probleem, want kat is dan geent en geholpen, maar helaas heb ik al vaker gehoord dat ze daarom maar niet naar het assiel brengen.
Mioux schreef:Ja heb er niks meer over gelezen dus ben ook benieuwd! Hier even leuk nieuws...gisteren om 17:00 een zebravink in de tuin gevangen,zo tam als wat. Gisteren om 18:00 posters opgehangen wegens geen ring om de pootjes. Om 22:00 uur kwamen de eigenaren vol blijheid t vogeltje ophalen! Dus hopelijk heeft de TS ook zoiets gedaan want hier waren de eigenaren erg blij ! Door een foutje was de voliere open gegaan
en zijn nog steeds druk op zoek. Mioux schreef:oach jammer tante trien ! Maar wel een goede daad verricht hopelijk doen ze dat ook bij jouw ! je katje missen is nooit leuk ! Waar woon je ergens trien?
Mioux schreef:Ja maar als jij n dier vind wat is de moeite om ook even wat dingen te doen? even poster maken en stuk of 5 op hangen in de buurt, lijkt me t werk niet, chip uitlezen lijkt me ook geen moeite. Zou jij ook willen als jij je dier kwijt bent toch? dat iemand beetje moeite doet om de eigenaar te vinden
Mioux schreef:Ja maar als iemand je kat binnen heeft is het ook nogal lastig zoeken niet? Ik vind ten alle tijden als jij een dier vind is die NIET van jouw, dus moet je of een dierenambulance bellen dat ze die ophalen als je na een week geen resultaat hebt, of gewoon de chip laten lezen en zien wat daar uit komt. IS er geen chip is het een kleine moeite om ook even posters op te hangen, ik heb dit ook gedaan en binnen 5 uur was de eigenaar bij me deur en heel erg blij. Wat is nou de moeite? dat het 5-10 minuutjes kost met mogelijk meer resultaat?