Cindy,onze nieuwe hondje! (vandaag dag 1)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Re: Cindy,onze nieuwe hondje! (vandaag dag 1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 16:06

de politie hebben we gebeld maar die willen hier niks aan doen en de dierenbescherming moet nog worden gebeld. We krijgen zo vreselijk veel tips van waar ze op moet staan en wie we moeten bellen,we proberen zo snel mogelijk de lijst van tips af te werken.
Mijn vriendin komt hier zoen dan gaan we gewoon op de 'ouderwetse' manier zoeken..

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 16:08

Nynkee94 schreef:
Ik ben vandaag ook weer gebeld door magriet adema volgensmij weet niet precies
De achternaam meer. Maar alles wat ik weet heb ik hier ook gebeld
Ik kan jullie helaas dan niet verder helpen ;(

Maar jullie hebben toch wel telfoongeschiedenis op jullie werk?
Dan kunnen jullie wellicht nagaan hoelaat die man heeft gebeld en het nummer doorgeven?

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:15

Dierenbescherming=dierenambulance=dierenasiel

Ik denk wel een van de belangrijkste om te contacteren. Heb gisteren ook al een paar keer aangegeven. Maar ik begrijp ook wel dat je door de bomen het bos even niet meer ziet.

Bel hen in ieder geval even!

Algemene vragen afdeling/kantoor: 088-8113550

Buiten kantooruren kunt u, in dringende gevallen, contact opnemen met de Coördinator Toezicht Dierenwelzijn, mevrouw Ike Post: 06-538 46 647

Info@friesland.dierenbescherming.nl

En bij deze nog een keer hun facebookpagina. Vraag of ze een oproep op hun tijdlijn willen zetten:

https://www.facebook.com/Dierenbescherm ... nd?fref=ts

Heb ook nog een lijst op hun site gevonden van dierenopvangen in de regio, misschien heb je daar nog iets aan:

http://friesland.dierenbescherming.nl/gegevensdierenasieleninderegio

Hang on Femke! :(:)
Laatst bijgewerkt door Izep op 31-07-13 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 16:17

dierenambulance is wel gebeld! aantal keren zelfs. we hebben dus kennelijk een stap overgeslagen.
zal er nu weer even mee bezig..

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:19

Pfff het frustreert mij zelfs. Hoe is het mogelijk als gisteren bekend wordt dat ze waarschijnlijk gevonden is dat niemand weet wie het was en waar ze is nu. Ongelooflijk. Ik snap het gewoon niet, moet toch te achterhalen zijn, die informatie komt toch ook ergens vandaan. -:(-

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 16:22

heb haar ook op de facebook pagina gezet die je aangaf.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 16:23

ja,inderdaad leven die mensen soms een een grot ofzo??

Ik begin aardig mijn geduld,moed en hoop te verliezen dus mijn berichtjes kunnen ietwat bot overkomen maar is zeker niet zo bedoeld!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:24

En de politie is ook stom! Jemig zeg die kunnen toch zeker wel achter een telefoonnummer van de beheerder van het asiel komen. Stelletje ambtenaren! -:(-

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:28

Niet de hoop verliezen hoor want daar krijg je haar echt helemaal niet mee terug. Het enige wat ik wat gericht zoeken nog kan bedenken is in héél Burgum A4 flyers gaan aanplakken. Geen idee hoe groot het daar is? Desnoods alleen in je eigen buurt en omgeving en verder in bijvoorbeeld alle supermarkten, bushaltes, en andere drukke openbare gelegenheden.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 16:41

nee,ik weet het!
dat gaan we zeker doen,nog meer flyers maken.

Ik word gewoon helemaal gek hiervan! misschien is ze zo dichtbij!!! ik heb niks,niks om mij aan vast te houden niks om naar uit te kijken helemaal niks het enige dat ik weet is dat ze overal kan zijn!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:43

Wat sneu ik hoop echt dat jullie haar snel vinden, helaas woon ik niet in de buurt.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 17:03

Nynkee94 schreef:

ik heb haar net gevraagd,maar ze zegt je helemaal niet aan de lijn te hebben gehad! wat vreemd zeg,was het je huisnummer of iets anders?
En waar werk je precies als ik vragen mag? Wij zijn namelijk naar dierenpension in hurdegaryp geweest,daar werkte je toch of was het iets anders?

ben helemaal de kluts kwijt,sorry!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:24

He bah wat naar allemaal, heel veel sterkte met zoeken,ik hoop dat je haar gauw terug vindt !

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:33

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:34

Jeetje wat vervelend zeg.. :(:) Zou het misschien een optie zijn dat ze naar het asiel in Kootstertille is gebracht?
Misschien daar even naartoe bellen? Je weet maar nooit.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 17:44

we hebben zojuist weer even naar Nynke gebeld,haar moeder nam op en het werd ons duidelijk dat nynke niet in hardegarijp werkte maar ik garyp! Dat was een paardenstal die ook een dierenpension had. We weten welke dit was,hier bellen we straks heen... wie weet komt daar nog iets nuttigs uit.

adventure bedoel je linde?

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:53

Ja adventure inderdaad :j

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:55

Ik vind dit nu wel heel vervelend aan het worden.
Ja ik woon wel op dat nummer maar mijn moeder nam op.
Alles wat ik weet weten ze ook in garijp, je moeder had gezegd hun niet te gaan bellen.
Hebbem hun nu ook geen behoefte aan omdat ik alles al verteld heb wat ik weet/ hun weten.
Wij hebben nu op dit moment super druk daar.

Ik snap natuurlijk dat je graag je hond terug wil maar ik/wij kunnen je helaas niet verder helpen

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:59

YelaBrenda11 schreef:
Nynkee94 schreef:

Maar jullie hebben toch wel telfoongeschiedenis op jullie werk?
Dan kunnen jullie wellicht nagaan hoelaat die man heeft gebeld en het nummer doorgeven?

Wij hebben geen telefoon geschiedenis

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:16

Nynkee94 schreef:
Ik vind dit nu wel heel vervelend aan het worden.
Ja ik woon wel op dat nummer maar mijn moeder nam op.
Alles wat ik weet weten ze ook in garijp, je moeder had gezegd hun niet te gaan bellen.
Hebbem hun nu ook geen behoefte aan omdat ik alles al verteld heb wat ik weet/ hun weten.
Wij hebben nu op dit moment super druk daar.

Ik snap natuurlijk dat je graag je hond terug wil maar ik/wij kunnen je helaas niet verder helpen

Nou sorry hoor Nynke maar deze mensen zijn radeloos en willen graag hun hond terug. Probeer je eens in hun situatie te verplaatsen, als het jouw hond was zou je ook elke strohalm aangrijpen toch? Ik vind het nogal wat om voor anderen in te vullen dat ze geen behoefte hebben aan een telefoontje van radeloze mensen. En om dan maar te roepen dat jij het vervelend vindt en het druk is daar vind ik wel heel erg hard. Vraag me af wat jij zou doen als je hond of paard kwijt was. :?

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:17

Maar jullie schrijven dus ook geen eventuele gegevens op bedoel er zullen vast meer mensen zijn die asielen afbellen met de vraag om informatie. Jullie hebben inmiddels al bericht gehad van de vermoedelijke vinder maar niet het nummer genoteerd. Beetje jammer.
Misschien iets om te bespreken.
Ik ben ook als vrijwilliger bij de dierenambulance gewerkt ook al konden wij het dier op dat moment niet zelf ophalen of kon het niet naar ons gebracht worden dan schreven we wel de beschrijving op en het nummer van de vinder. Ook vroegen we of het nummer en eventueel adres doorgegeven mocht worden als de vermoedelijke eigenaar belde. En we schreven op waar het dier dan naar toe gebracht werd.

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:34

Voor de duidelijkheid het is geen asiel waar ik werk/vrijwilligers werk doe maar een pension.
We hebben die man tips gegeven wat die kan doen (de gene die een hond had gevonden)

En ja als wij geen meer informatie hebben heeft het geen nut om nog te bellen;)

Tuurlijk snap ik het wel hoe klote het is om je hond kwijt te zijn. Maar word dan eerst door haar broer gebeld
En dan gaar moeder. Sommige dingen gaat dan langs elkaar heen dat ze zelf het sttaks niet meer snappen wat die heeft gezegd

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:40

Ik snap femke heel goed, maar nynke ook.
Heb zo een idee welk pension ze werkt en dat is dus geen asiel maar een pension (onze hond gaat er regelmatig naartoe). Worden dus bij mijn weten geen dieren die vermist zijn heen gebracht. En ja van pensiongasten wordt alles wel top bijgehouden, geweldige plek daar!
Snap nynke's reactie ergens dus wel, immers als alle informatie is doorgegeven heeft het niks met onwil te maken van haar of waar ze werkt, maar kunnen ze gewoon niet meer doen.

Maar goed snap Femke ook erg goed en dus ook dat je alles wil checken en dubbel checken.

Vreemdste in dit verhaal is dat er nergens echt goede informatie te vinden is maar er wel een hondje gevonden schijnt te zijn. En echt mensen dat ligt niet aan nynke of waar ze werkt, maar laten we gewoon kijken hoe we femke tips etc kunnen geven zonder Nynke erop aan te vallen, zo komt het op mij nu wel wat over namelijk. En hoe ik de mensen daar ken is dat volledig onterecht!

En femke, net weer gezocht in het dorp, maar niks kunnen vinden. Jammer....

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:40

Ik vind het ook een beetje vreemd dat je geen gegevens noteerd van diegene die de hond waarschijnlijk heeft gevonden dan had het allemaal niet zo hoeven gaan

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:44

risje schreef:
Ik snap femke heel goed, maar nynke ook.
Heb zo een idee welk pension ze werkt en dat is dus geen asiel maar een pension (onze hond gaat er regelmatig naartoe). Worden dus bij mijn weten geen dieren die vermist zijn heen gebracht. En ja van pensiongasten wordt alles wel top bijgehouden, geweldige plek daar!
Snap nynke's reactie ergens dus wel, immers als alle informatie is doorgegeven heeft het niks met onwil te maken van haar of waar ze werkt, maar kunnen ze gewoon niet meer doen.

Maar goed snap Femke ook erg goed en dus ook dat je alles wil checken en dubbel checken.

Vreemdste in dit verhaal is dat er nergens echt goede informatie te vinden is maar er wel een hondje gevonden schijnt te zijn. En echt mensen dat ligt niet aan nynke of waar ze werkt, maar laten we gewoon kijken hoe we femke tips etc kunnen geven zonder Nynke erop aan te vallen, zo komt het op mij nu wel wat over namelijk. En hoe ik de mensen daar ken is dat volledig onterecht!

En femke, net weer gezocht in het dorp, maar niks kunnen vinden. Jammer....

Super dankje wel, ik snap femke haar reactie ook wel maar ik kan niks meer voor haar doen.
Voor onze pension klanten idd word alles bijgehouden en hebben we een goede boekhouding.
Wij nemen idd geen gevonden dieren op wij zijn puur voor mensen die op vakantie gaan en hun hond bij
ons kan brengen.