Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. kohtje schreef:Brainless schreef:Ik heb nu ook 5 kittens lopen van 12 weken oud.
Zat er niet op te wachten, maar ja ze zijn er nu eenmaal.
Kan ze aan de straatstenen niet kwijt....
Echt niet? Goede advertentie gemaakt met foto's? Ontwormd en ingeent? Ik was ze altijd zo kwijt.

en een kat die overleden was door de stress want het zijn wilde katten is dat de moeite niet.
met moeite gevangen (grote tuinhandschoenen aan) volgende dag vonden we het dier op de hooizolder. van de stress gestroven (had haar mee naar school genomen om door de dierenassistentes in spé te laten kijken. vrouwke schreef:En wat dacht je met dat gefok van paarden die dan naar de slacht worden gebracht.
Dat vind ik net zo erg.
R00s schreef:Even een heel ander vraagje, heb niet het hel topic doorgelezen maar: Als je een poes/kater ophaald uit het asiel worden ze dan al gesteriliseerd? Want lijkt me ook raar als je dan katten meegeeft die nog gewoon vruchtbaar zijn, lost het probleem ook niet op denk ik.
Kanzi schreef:Toch wel apart dan, dat als ik op de websites van verschillende asiels kijk,
dat ik geen enkel kitten kan vinden, alleen volwassen katten.
Kittenopvang? Alles is geplaatst of gereserveerd.
Zelfs hier op bokt iemand met kittenopvang kittens, heb haar 2 keer een pb gestuurd, maar geen reactie.
Dan maar op marktplaats. Een paar leuke rasloze kittens gezien, niet eens gratis hoor,
maar slaap er een nachtje over voor je reageert en ze zijn al weg.
Ik heb toch een leuke kunnen vinden, en ze wordt ook netjes op tijd gesteriliseerd,
maar als je eenmaal op zoek gaat naar een kitten lijkt dat overschot ineens reuze mee te vallen...
dierenfan schreef:Kanzi schreef:Toch wel apart dan, dat als ik op de websites van verschillende asiels kijk,
dat ik geen enkel kitten kan vinden, alleen volwassen katten.
Kittenopvang? Alles is geplaatst of gereserveerd.
Zelfs hier op bokt iemand met kittenopvang kittens, heb haar 2 keer een pb gestuurd, maar geen reactie.
Dan maar op marktplaats. Een paar leuke rasloze kittens gezien, niet eens gratis hoor,
maar slaap er een nachtje over voor je reageert en ze zijn al weg.
Ik heb toch een leuke kunnen vinden, en ze wordt ook netjes op tijd gesteriliseerd,
maar als je eenmaal op zoek gaat naar een kitten lijkt dat overschot ineens reuze mee te vallen...
Dat kan echt niet wat je daar beweerd!! Alleen al bij de opvang waar ik werk staan er momenteel 14 gewoon op de internet site. Jep een zeer klein aandeel maar wel van alles wat en als mensen bellen geven wij altijd aan dat we er nog meer hebben en zoeken we in ons bestand naar juiste kittens mochten wij die weten. Wij kennen de karakters het beste natuurlijk en kunnen aan de hand van wat mensen ons vertellen op onze vragen aan hun voorstellen welk kitten volgens ons het beste bij hun past. Uiteraard mogen ze daar vanaf wijken maar vaak zitten we heel goed.
_San87_ schreef:Fennee schreef:Mijn katten zijn ook niet gesteriliseerd, maar ik zou ook geen reden kunnen bedenken om dat te doen.
Afhankelijk van je uitgangspunt zijn er redenen te bedenken om wel te steriliseren, of niet te steriliseren. Aan ieder de keuze, al adviseren wij htk poezen en katers en dieren die niet geschikt zijn voor de fok altijd te helpen.
Fennee schreef:_San87_ schreef:
Afhankelijk van je uitgangspunt zijn er redenen te bedenken om wel te steriliseren, of niet te steriliseren. Aan ieder de keuze, al adviseren wij htk poezen en katers en dieren die niet geschikt zijn voor de fok altijd te helpen.
Snap ik, maar aangezien ik op een boerderij woon maakt het niet uit of er nu 5 of 7 rondlopen aangezien er elk jaar ook wel 1/2 verongelukken! Verder ben ik inderdaad van mening dat het merendeels van de katten toch echt gesteriliseerd moet worden.
. _San87_ schreef:Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Fennee schreef:_San87_ schreef:Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Tja, op dit moment hebben wij trouwens slechts 1 kat die vruchtbaar is. Een maand geleden nog 3 maar de andere 2 hebben we al ruim 3 week niet meer gezien. Het zal ook wat zijn als ik straks naar het asiel moet voor katten... En ze blijven bij ons ook allemaal, dat is óók onze verantwoordelijkheid als wij de keuze maken niet te steriliseren, vind ik
? _San87_ schreef:Fennee schreef:
Tja, op dit moment hebben wij trouwens slechts 1 kat die vruchtbaar is. Een maand geleden nog 3 maar de andere 2 hebben we al ruim 3 week niet meer gezien. Het zal ook wat zijn als ik straks naar het asiel moet voor katten... En ze blijven bij ons ook allemaal, dat is óók onze verantwoordelijkheid als wij de keuze maken niet te steriliseren, vind ik
Knap zeggen wanneer je 2 katten al ruim 3 weken kwijt bent. Je snapt hoop ik wel dat vruchtbare katers gigantische territoria hebben? Ik weet niet of je katers hebt, maar als je die hebt, dan kan het heel goed zijn dat ze lekker op andermans poezen aan het rampetampen zijn, ga je die ook opvangen?
F_Orumster schreef:Euh... anticonceptie is voor beide partijen hoor.
En wat dacht je van de stress en knokpartijen waaraan jij je katten blootstelt?