Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sassol schreef:Deze regel zou ik ook strict hanteren bij deuren. (Als je dus bijvoorbeeld even de deur open wilt doen, hij van een gepaste afstand wacht tot hij naar buiten uitgenodigd wordt. Dit zal helpen wanneer je uiteindelijk bezoek wilt ontvangen met hem erbij.)
betadine schreef:Ik liet mijn hond als pup bewust nieuwe mensen aanvaarden, maar ook hun aanrakingen. Dit is wel iets dat je gemakkelijk kunt trainen door veel mensen uit te nodigen en als die ook wat lekkers bij hebben kun je hem al ver krijgen.
Fellor schreef:Sassol schreef:Deze regel zou ik ook strict hanteren bij deuren. (Als je dus bijvoorbeeld even de deur open wilt doen, hij van een gepaste afstand wacht tot hij naar buiten uitgenodigd wordt. Dit zal helpen wanneer je uiteindelijk bezoek wilt ontvangen met hem erbij.)
Dat je hond moet wachten en dat dat een onderdanige handeling zou zijn is allang achterhaald. Je moet als roedelleider ALTIJD de optie hebben om "voor te dringen" maar dat je hond als eerste door de deur gaat en dat dan domiannt is is niet waar.
A deuren bestaan niet in een wilde honden roedel en B het ligt er maar net aan waar de leider zich in de roedel bevind of hij er ook als eerste door gaat als er een smalle doorgang is.
Anders zou hij altijd en eeuwig moeten zorgen dat hij voorop loopt en dat doet hij niet.
Fellor schreef:Sassol schreef:Deze regel zou ik ook strict hanteren bij deuren. (Als je dus bijvoorbeeld even de deur open wilt doen, hij van een gepaste afstand wacht tot hij naar buiten uitgenodigd wordt. Dit zal helpen wanneer je uiteindelijk bezoek wilt ontvangen met hem erbij.)
Dat je hond moet wachten en dat dat een onderdanige handeling zou zijn is allang achterhaald. Je moet als roedelleider ALTIJD de optie hebben om "voor te dringen" maar dat je hond als eerste door de deur gaat en dat dan domiannt is is niet waar.
A deuren bestaan niet in een wilde honden roedel en B het ligt er maar net aan waar de leider zich in de roedel bevind of hij er ook als eerste door gaat als er een smalle doorgang is.
Anders zou hij altijd en eeuwig moeten zorgen dat hij voorop loopt en dat doet hij niet.
maj0 schreef:Ik lees al een tijdje mee.Vind het super van julliecdat jullie de hond een 2de kans willen geven.
Wat betreft het castreren van de stabij, wij hebben hier ook een gecastreerde stabij lopen en die zit goed in zn vel. Niet te dik niet te dun. Mooie vacht.