trysteffy schreef:Wij verkopen regelmatig exil voor de katben nooit klachten gehad
je zou het kunnen navragen bij de DA?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Resistance schreef:Ik snap niet waar iedereen zo om zeurt. Gebeur is gebeurt, er valt niets aan te doen. Het is niet jullie kat, dus het is al helemaal niet aan jullie om er iets over te zeggen van: "Waarom heb je haar niet laten steriliseren?" Ik vind dit persoonlijk asociaal. Een ongelukje zit in een klein hoekje, wie zijn jullie om er woorden aan vuil te maken? Als het jullie kat was geweest, hadden jullie misschien wel abortus gedaan of wat dan ook, maar het is niet jullie kat. Hou erover op, TS zit niet op dit soort reacties te wachten.
trysteffy schreef:Resistance schreef:Ik snap niet waar iedereen zo om zeurt. Gebeur is gebeurt, er valt niets aan te doen. Het is niet jullie kat, dus het is al helemaal niet aan jullie om er iets over te zeggen van: "Waarom heb je haar niet laten steriliseren?" Ik vind dit persoonlijk asociaal. Een ongelukje zit in een klein hoekje, wie zijn jullie om er woorden aan vuil te maken? Als het jullie kat was geweest, hadden jullie misschien wel abortus gedaan of wat dan ook, maar het is niet jullie kat. Hou erover op, TS zit niet op dit soort reacties te wachten.
Sorry dat ik je bericht over het oog heb gezien![]()
Maar indd ik zit niet op deze reachtie te wachten.
Begin er uit eindelijk moedeloos van te worden.
Zo veel dingen uitgelegt maar sommige van bokt blijven maar door gaan.

ThinkAgain schreef:Diane65 schreef:Jammer dat mensen dan toch maar aan huisdieren beginnen als ze eigenlijk de zorg niet kunnen betalen.
Ben het dan met al het gezaag hier niet eens, maar met dit toch zeker wel.
Mist schreef:trysteffy schreef:en al die kittens ontwormen? voeding, problemen bij de bevaling...
Ontworming kan ik zo krijgen voor 4 euro van exil!
Ik heb van me werk een royal canin kitten zak meegenomen van 10 kilo gratis omdat ie een paar dagen overdatum is.
Mijn moeder heeft zich ook al laten infomeren op het internet en moet ze nu wel weten dat ze er mischien ook een DA bij moet.
Diane65 schreef:Ts, dr.woof laat ik mijn castraten enten, geen probleem. Mijn poezen gaan dus wel naar de kliniek en de kittens ook.
Maar je moet er gewoon rekening mee kunnen houden, financieel gezien (tip voor je ouders, want ik denk niet dat jij een financiele bijdrage kunt leveren) dat er onverwachte dingen gebeuren, dat je kat ziek kan worden (buiten lopen en dus grotere kans op kattenaids bijvoorbeeld), dieetvoer vanwege blaasgruis etc. Ik bedoel mijn kritiek dus in algemene zin. Berouw komt meestal na de zonde.....
Dit betekent dat je op zijn minst elke maand wat eurootjes opzij moet zetten om dit soort dingen op te vangen. Als je dat niet kunt gewoon omdat je dat geld niet hebt, moet je niet aan dieren beginnen. Dan heb je denk ik als ouders al genoeg aan je hoofd om de eindjes aan elkaar te knopen voor jezelf en je kinderen, wat die zijn nl ook een erg dure hobby... Kortom, het is een keuze. En ik kan je wel tips geven over je zwangere poes, maar die zijn er al gegeven en van aaien over de bol wordt, in dit specifieke geval, niemand iets wijzer. Kittens tzt verkopen (en dan eerlijk aangeven wel of niet ingeent!) en dat geld maar eens apart gaan zetten als beginnetje voor de sterilisatiekosten. En neem anders eens contact op met de dierenbescherming want er zijn ook castratie- en sterilisatieprogramma's voor mensen met weinig geld. Je zult er dus wel wat energie in moeten steken, want voor niets gaat de zon op en je poes elke drie maanden laten jongen lijkt me ook niet echt wijs.
trysteffy schreef:Het is een normale dierenarts we me baas werkt al nu 2 jaar met hem en de klanten met erg weinig geld zijn er super tevreden mee!
Omdat ie geen praktijk heeft telt de consultkosten niet mee daarom is ie maar 25 euro voor enten chippen en andere ziektes voor katten castatie kost he 50euro hij werkt gewoon net als de andere dierenartsen en je krijgt gewoon een krabbeltje in je paspoort
Hij werkt ook meer mee aan dierenspeciaalzaken als er echt spoed is komt ie ook naar je huis
suuzepuus schreef:Voor een meisje van 10 is het ook zielig..... voor dit beestje vind ik het ook zielig. en al helemaal als de ts de middelen niet heeft om ervoor te zorgen..... (denk aan problemen tijdens de bevalling waarbij een keizersnede of iets in die richting nodig is.....)