Kitten hoog zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:46

trysteffy schreef:
Wij verkopen regelmatig exil voor de katben nooit klachten gehad

je zou het kunnen navragen bij de DA? :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:46

Jammer dat mensen dan toch maar aan huisdieren beginnen als ze eigenlijk de zorg niet kunnen betalen. Als je dat niet kunt, is het des te belangrijker om dit soort risico's (dus ongewenste zwangerschappen) te voorkomen. Als je weet dat je poes krols is hou je haar binnen. Volgens mij is dat een kwestie van heel goed opletten. En als het een nestje is omdat je gewoon een keer een nestje wilt, moet je dat ook gewoon eerlijk durven zeggen. Kittens zijn duur. Entingen per kat (9 weken en 12 weken) gerust 70 euro per dier (in mijn regio dus!), chip: 25 euro per kat. En dan AL het extra eten, ook voor mama poes. Voeding om de kittens te spenen, kittenvoer ook voor mams, etc, etc. Ontwormen met Milbemax: duur! Volgens mij is dat bij elkaar duurder dan een sterilisatie (bij ons in de regio 120 euro). Tenzij je de kittens natuurlijk op een leeftijd van 8 weken al laat verhuizen, dan hoef je je niet druk te maken om entingen, dat mogen de nieuwe baasjes dan gelijk gaan laten doen.

Enne: poezen kunnen echt krols worden tijdens het zogen, mijn fokpoes heeft nu een nest van 8,5 week oud (ze blijven hier tot zeker 14 weken bij mams) en zij is tot gisteren gewoon weer krols geweest. Dus TS hou de poes in de gaten en binnen, anders zit je over 3/4 maanden met weer een nest.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 19:54

DA zegt altijd wat anders omdat die ook zijn spullen willen verkopen.
De DA heeft vroeger ook gewoon exil verkocht de eerste 5 jaar moet de DA altijd zelf verkopen.
Net als de frontline die verkoopde ze ook eerst en nu is het niet meer goed.
Wij hebben ook pro-vet staan speciaal voor dieren met klachten die had de dierenarts ook eerst verkocht.
Wij hebben die al bijna 3 jaar in de schapen komt er een vrouw naar ons toe die met dr dier naar de da is geweest voor een enting zegt ze dat we het hellemaal niet mogen verkopen van de da dus die mevrouw een voer zakkie bij de da gehaald.
We hebben het een paar keer gehad precies de zelfde da dus me baas maar conact opgenomen.

Ik zal het na vragen aan de zusje van me baas die dierenartsasistenten is.

trysteffy

Re: Kitten hoog zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 19:55

Ik heb ook een broertje van 7 thuis ik ben niet altijd thuis mijn ouders hebben meer de verantwoordelijkheid dan ik.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:01

Diane65 schreef:
Jammer dat mensen dan toch maar aan huisdieren beginnen als ze eigenlijk de zorg niet kunnen betalen.

Ben het dan met al het gezaag hier niet eens, maar met dit toch zeker wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:01

Jammer dat mijn bericht op de vorige pagina genegeerd werd. Waarom gaan jullie hier nog over door? :')

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 20:05

Resistance schreef:
Ik snap niet waar iedereen zo om zeurt. Gebeur is gebeurt, er valt niets aan te doen. Het is niet jullie kat, dus het is al helemaal niet aan jullie om er iets over te zeggen van: "Waarom heb je haar niet laten steriliseren?" Ik vind dit persoonlijk asociaal. Een ongelukje zit in een klein hoekje, wie zijn jullie om er woorden aan vuil te maken? Als het jullie kat was geweest, hadden jullie misschien wel abortus gedaan of wat dan ook, maar het is niet jullie kat. Hou erover op, TS zit niet op dit soort reacties te wachten.

Sorry dat ik je bericht over het oog heb gezien :o

Maar indd ik zit niet op deze reachtie te wachten.
Begin er uit eindelijk moedeloos van te worden.
Zo veel dingen uitgelegt maar sommige van bokt blijven maar door gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:13

trysteffy schreef:
Resistance schreef:
Ik snap niet waar iedereen zo om zeurt. Gebeur is gebeurt, er valt niets aan te doen. Het is niet jullie kat, dus het is al helemaal niet aan jullie om er iets over te zeggen van: "Waarom heb je haar niet laten steriliseren?" Ik vind dit persoonlijk asociaal. Een ongelukje zit in een klein hoekje, wie zijn jullie om er woorden aan vuil te maken? Als het jullie kat was geweest, hadden jullie misschien wel abortus gedaan of wat dan ook, maar het is niet jullie kat. Hou erover op, TS zit niet op dit soort reacties te wachten.

Sorry dat ik je bericht over het oog heb gezien :o

Maar indd ik zit niet op deze reachtie te wachten.
Begin er uit eindelijk moedeloos van te worden.
Zo veel dingen uitgelegt maar sommige van bokt blijven maar door gaan.

Haha, dat is jouw schuld niet hoor :)

Ik vind het vooral vervelend van de andere bokkers die kennelijk alleen maar kritiek in een plaats van tips (die nu toch echt wat meer van pas komen), dat zij het totaal negeren.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:21

Exil is nooit door DA's verkocht, sterker nog, de licentie van Bayer loopt af in 2016 en gezien de klachten die er zijn over dit product moeten ze bewijzen dat het veilig is. Waarschijnlijk zal het na 2016 niet meer commercieel verkocht worden omdat de werkzame stof inmiddels bewezen slecht voor katten is. Om te bewijzen dat het wel goed is zal wel teveel geld in gaan zitten, dus naar mijn inschatting zal het (gelukkig) wel van de markt verdwijnen. Heb enige tijd voor pharma bedrijven gewerkt dus ik weet hoe die boeven-wereld in elkaar zit ;(

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 20:22

ThinkAgain schreef:
Diane65 schreef:
Jammer dat mensen dan toch maar aan huisdieren beginnen als ze eigenlijk de zorg niet kunnen betalen.

Ben het dan met al het gezaag hier niet eens, maar met dit toch zeker wel.

Ja indd zijn ze mager nee honden worden uitgelaten kattenbakken worden verschoont ze krijgen iedere dag eten dus de voer en kattenbak vulling kunnen we wel betalen.
Maar omdat alle dierenarsten om consult vragen gaat dat moeilijk ik ken wel een dierenarts wat 3 x epr jaar komt en kost alles maa 25 euro hij doet dan aeen niet aan stelelliseren dat is het jammer daar van.
Maar die dierenarts reist door het helle land hij heet dr woof!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:38

Mist schreef:
trysteffy schreef:
en al die kittens ontwormen? voeding, problemen bij de bevaling...

Ontworming kan ik zo krijgen voor 4 euro van exil!
Ik heb van me werk een royal canin kitten zak meegenomen van 10 kilo gratis omdat ie een paar dagen overdatum is.

Mijn moeder heeft zich ook al laten infomeren op het internet en moet ze nu wel weten dat ze er mischien ook een DA bij moet.

Exil kan dodelijk zijn voor katten !!! zeker voor kittens en oudere katten of zwakkere dieren; google er maar eens op. Verdiep je eens in je pretnestje.[/quote]
exil is een ouder product, heel vaak gaan ze hiervan aan de diarree of braken ze, waardoor er geen ontworming inkomt. er is een reden waarom het 'maar' 4 euro kost.
vitaminthe is wel een goede ontworming voor jonge kittens.

zelfde verhaal voor frontline, even een dagje in een praktijk gaan staan en kijken hoeveel honden en katten daar binnenkomen, die behandelt zijn met frontline of exil, en die nog vlooien hebben.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:43

Ts, dr.woof laat ik mijn castraten enten, geen probleem. Mijn poezen gaan dus wel naar de kliniek en de kittens ook.
Maar je moet er gewoon rekening mee kunnen houden, financieel gezien (tip voor je ouders, want ik denk niet dat jij een financiele bijdrage kunt leveren) dat er onverwachte dingen gebeuren, dat je kat ziek kan worden (buiten lopen en dus grotere kans op kattenaids bijvoorbeeld), dieetvoer vanwege blaasgruis etc. Ik bedoel mijn kritiek dus in algemene zin. Berouw komt meestal na de zonde.....
Dit betekent dat je op zijn minst elke maand wat eurootjes opzij moet zetten om dit soort dingen op te vangen. Als je dat niet kunt gewoon omdat je dat geld niet hebt, moet je niet aan dieren beginnen. Dan heb je denk ik als ouders al genoeg aan je hoofd om de eindjes aan elkaar te knopen voor jezelf en je kinderen, wat die zijn nl ook een erg dure hobby... Kortom, het is een keuze. En ik kan je wel tips geven over je zwangere poes, maar die zijn er al gegeven en van aaien over de bol wordt, in dit specifieke geval, niemand iets wijzer. Kittens tzt verkopen (en dan eerlijk aangeven wel of niet ingeent!) en dat geld maar eens apart gaan zetten als beginnetje voor de sterilisatiekosten. En neem anders eens contact op met de dierenbescherming want er zijn ook castratie- en sterilisatieprogramma's voor mensen met weinig geld. Je zult er dus wel wat energie in moeten steken, want voor niets gaat de zon op en je poes elke drie maanden laten jongen lijkt me ook niet echt wijs.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 20:46

en al die kittens ontwormen? voeding, problemen bij de bevaling...
[/quote]

Ontworming kan ik zo krijgen voor 4 euro van exil!
Ik heb van me werk een royal canin kitten zak meegenomen van 10 kilo gratis omdat ie een paar dagen overdatum is.

Mijn moeder heeft zich ook al laten infomeren op het internet en moet ze nu wel weten dat ze er mischien ook een DA bij moet.[/quote]

Exil kan dodelijk zijn voor katten !!! zeker voor kittens en oudere katten of zwakkere dieren; google er maar eens op. Verdiep je eens in je pretnestje.[/quote]
exil is een ouder product, heel vaak gaan ze hiervan aan de diarree of braken ze, waardoor er geen ontworming inkomt. er is een reden waarom het 'maar' 4 euro kost.
vitaminthe is wel een goede ontworming voor jonge kittens.

Exil kost normaal 11,50 maar omdat ik het voor de inkoopprijs mag betalen
zelfde verhaal voor frontline, even een dagje in een praktijk gaan staan en kijken hoeveel honden en katten daar binnenkomen, die behandelt zijn met frontline of exil, en die nog vlooien hebben.[/quote]

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 20:50

Diane65 schreef:
Ts, dr.woof laat ik mijn castraten enten, geen probleem. Mijn poezen gaan dus wel naar de kliniek en de kittens ook.
Maar je moet er gewoon rekening mee kunnen houden, financieel gezien (tip voor je ouders, want ik denk niet dat jij een financiele bijdrage kunt leveren) dat er onverwachte dingen gebeuren, dat je kat ziek kan worden (buiten lopen en dus grotere kans op kattenaids bijvoorbeeld), dieetvoer vanwege blaasgruis etc. Ik bedoel mijn kritiek dus in algemene zin. Berouw komt meestal na de zonde.....
Dit betekent dat je op zijn minst elke maand wat eurootjes opzij moet zetten om dit soort dingen op te vangen. Als je dat niet kunt gewoon omdat je dat geld niet hebt, moet je niet aan dieren beginnen. Dan heb je denk ik als ouders al genoeg aan je hoofd om de eindjes aan elkaar te knopen voor jezelf en je kinderen, wat die zijn nl ook een erg dure hobby... Kortom, het is een keuze. En ik kan je wel tips geven over je zwangere poes, maar die zijn er al gegeven en van aaien over de bol wordt, in dit specifieke geval, niemand iets wijzer. Kittens tzt verkopen (en dan eerlijk aangeven wel of niet ingeent!) en dat geld maar eens apart gaan zetten als beginnetje voor de sterilisatiekosten. En neem anders eens contact op met de dierenbescherming want er zijn ook castratie- en sterilisatieprogramma's voor mensen met weinig geld. Je zult er dus wel wat energie in moeten steken, want voor niets gaat de zon op en je poes elke drie maanden laten jongen lijkt me ook niet echt wijs.

Ja we gaan ook gewoon zeggen dat ze niet ingeent zijn of anders moeten zelf betalen.

Maar zal indd even conact op nemen met dierenbescherming!
Ik wist dat hellemaal niet dat hun van die progama's hebben!
Bedankt voor de tip

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:50

komt niet omdat het een "ouder product" is, maar omdat het werkzame bestanddeel niet geschikt is voor katten (honden kunnen er wel tegen)

dr Woof....seriously...ik heb de site bekeken, die zouden bij niet eens het erf op mogen rijden....wat een wazig zooitje..wekt bij mij totaal geen vertrouwen op.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 20:53

Het is een normale dierenarts we me baas werkt al nu 2 jaar met hem en de klanten met erg weinig geld zijn er super tevreden mee!
Omdat ie geen praktijk heeft telt de consultkosten niet mee daarom is ie maar 25 euro voor enten chippen en andere ziektes voor katten castatie kost he 50euro hij werkt gewoon net als de andere dierenartsen en je krijgt gewoon een krabbeltje in je paspoort

Hij werkt ook meer mee aan dierenspeciaalzaken als er echt spoed is komt ie ook naar je huis

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:59

Had volgens mij al enkele pagina's terug gezegd dat die middeltjes in de dierenwinkel qua gezondheidszorg troep is.
Bijvoorbeeld cavia schurft spray. Volgens mij is dat gewoon water in een flesje want het werkt totaal niet.

Ik noem dit gewoon een pretnest.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:13

trysteffy schreef:
Het is een normale dierenarts we me baas werkt al nu 2 jaar met hem en de klanten met erg weinig geld zijn er super tevreden mee!
Omdat ie geen praktijk heeft telt de consultkosten niet mee daarom is ie maar 25 euro voor enten chippen en andere ziektes voor katten castatie kost he 50euro hij werkt gewoon net als de andere dierenartsen en je krijgt gewoon een krabbeltje in je paspoort

Hij werkt ook meer mee aan dierenspeciaalzaken als er echt spoed is komt ie ook naar je huis

dus... castratie is maar 50 euro...
ieder kitten chippen, minstens 4 is... 100 dit is naar mijn inziens gewoon niet tactisch bekeken.
tot even kromliggen kunnen geldproblemen nu verhelpen, als de situatie nu nog steeds hetzelfde is.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:24

De dokter is er pas in september weer dat duurt te lang om ze te laten enten. Of anders mogen de mensen die de kittens willen zelf betalen voor de dierenarts.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:25

arm dier..... succes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:08

Wat nou arm dier? In het wild gaat het net zo. Als het dier er niet aan toe was, was ze ook niet krols geworden. Voor meisjes is het eigenlijk ook al mogelijk om een kind te krijgen vanaf het moment dat zij menstrueren. Alleen is dit niet normaal, volgens de wereld waar wij in leven. (Neem nu niet van mij aan dat ik vind dat het normaal is). Een kat in het wild kan ook al gedekt worden vanaf het moment dat ze krols wordt. Niets zieligs aan, het is de natuur.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:11

Voor een meisje van 10 is het ook zielig..... voor dit beestje vind ik het ook zielig. en al helemaal als de ts de middelen niet heeft om ervoor te zorgen..... (denk aan problemen tijdens de bevalling waarbij een keizersnede of iets in die richting nodig is.....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:23

suuzepuus schreef:
Voor een meisje van 10 is het ook zielig..... voor dit beestje vind ik het ook zielig. en al helemaal als de ts de middelen niet heeft om ervoor te zorgen..... (denk aan problemen tijdens de bevalling waarbij een keizersnede of iets in die richting nodig is.....)

TS had hier toch ook niet op gerekend? Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat kan weleens gebeuren. Ik vind dat er hier verschrikkelijk moeilijk word gedaan. Wat proberen jullie te bereiken? Het is niet jullie kat, dus jullie hebben er al helemaal niets over te zeggen. Als je zo nodig kritiek moet leveren, houd dat dan voor je. TS heeft al genoeg kritiek gehad. Wat dacht je van tips geven zodat de bevalling en het nestje zelf zo goed mogelijk verloopt? :)*

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:03

Pff wat een gezever van sommige zeg! Blijf lekker steeds het negative herhalen.... prima als je iemand wilt voorlichten hoe het anders kan maar doe dat dan op een nette toon, zeker als de ts de verantwoordelijke voor die dieren niet is maar haar ouders.
ts Goed van jullie dat je al mensen hebt gevonden die de kittens willen hebben! De keus om te enten en te Chippen kan je best aan de nieuwe eigenaren geven. Hopelijk gaat de bevalling goed!

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 06:33

sorry hoor maar het is ook maar een kat