Ervaringen pup van marktplaats.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Ervaringen pup van marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:40

precies...

en dat kan een pretnest fokker prima voor elkaar hebben...

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:11

Dat klopt. Hoe meer ze ervaren hoe beter. Verschillende mensen, voertuigen, hulpstukken (roelstoel, krukken), voorwerpen, geuren, geluiden etc. Maar het hangt er ook vanaf hoe jij het toegeeft. Onze hond is als de doods voor mannen, donkere dieren en mensen, vuurwerk en andere harde knallen in handen van bijvoorbeeld mijn moeder of broertje. Maar bij mij of mijn vriend is ze heel erg ontspannen en slaapt ze. Het is ook de energie die jij het geeft en hoe jij de angst versterkt of er niet aan toe geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:21

Minx2000 schreef:
Dat klopt. Hoe meer ze ervaren hoe beter. Verschillende mensen, voertuigen, hulpstukken (roelstoel, krukken), voorwerpen, geuren, geluiden etc. Maar het hangt er ook vanaf hoe jij het toegeeft. Onze hond is als de doods voor mannen, donkere dieren en mensen, vuurwerk en andere harde knallen in handen van bijvoorbeeld mijn moeder of broertje. Maar bij mij of mijn vriend is ze heel erg ontspannen en slaapt ze. Het is ook de energie die jij het geeft en hoe jij de angst versterkt of er niet aan toe geeft.

Klopt, het is ook belangrijk hoe je er zelf op reageert. Cai de berner schrikt nergens van op. Loopt netjes naast de rolstoel (zusje zit voor lange afstanden in rolstoel) Reageert niet op andere honden. Tenwij wij toestemming geven. En is een allemans vriend. Tot dat het donker word, dan word hij waaks.

Hebben wel eens van die rotjochies die het leuk vinden om zwaar vuurwerk af te steken. Vind het dan altijd zo leuk om hun verbaasde gezichten te zien, als cai een keertje opkijkt en daarna weer rustig verder sjokt.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 06:42

Minx2000 schreef:

toegeven hebben wij nooit gedaan hij is er toch nog?
En heb echt me best gedaan maar heb het nu wel opgegeven.
mijn man zorgt voor de hond en ik kom er niet in de buurt meer( na 2 x gegrepen te zijn)
Maar wat ik gewoon wilde zeggen was er zijn altijd verschillende meningen en verhalen,..
zelf zal ik nooit meer een hond van mp afhalen. gewoon door wat er nu gaande is met hond.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:54

Froukjeloves schreef:
Minx2000 schreef:

toegeven hebben wij nooit gedaan hij is er toch nog?
En heb echt me best gedaan maar heb het nu wel opgegeven.
mijn man zorgt voor de hond en ik kom er niet in de buurt meer( na 2 x gegrepen te zijn)
Maar wat ik gewoon wilde zeggen was er zijn altijd verschillende meningen en verhalen,..
zelf zal ik nooit meer een hond van mp afhalen. gewoon door wat er nu gaande is met hond.

Ik snap je verhaal niet helemaal als ik eerlijk ben.
Ben je nu 2 x gegrepen door je eigen hond!?
Ik ben zelf ook vaak genoeg gegrepen door een hond (vaak mijn eigen) omdat ik ze dan uit elkaar haalde door een gevecht. Of omdat ik ze in mijn werk had om wat voor reden dan ook.