Onze grote mol...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:02

'We'? ik ben er niet trots op mollenklemmen weg te moeten zetten, maar ik wil dat mijn land goed blijft. Als ik dit niet zou doen dan liggen er overal hopen, echt veel. In 1 wei zetten we al geen klemmen omdat het daar niet uitmaakt, dat gras hoeft niet perfect te zijn, maar de rest wordt gekuild en daar kunnen we geen mollen bij gebruiken. Of ik er luchtig over doe, weet ik niet, maar het is het een of het ander..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:07

Hier staan ook klemmen. Ze gaan maar hopen maken op het maisland van de buren.
Hier wil ik geen bergen zand in mijn hooi. Mijn paarden zijn me dierbaarder dan die mollen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 12:09

Miracle_ schreef:
Batlow schreef:
Je kan moeilijk een mol gaan vangen en ergens ander uitzetten. Dat wordt een beetje te gek

Dat snap ik ook wel, natuurlijk is dat ook niet te doen, maar ik vind het gewoon vreemd dat het allemaal maar zo maar kan, en dat we er dan ook nog eens trots op zijn. Alles kan zo zonder pardon vermoord worden omdat wij er last van hebben. En dat is niet alleen met mollen zo. Ik vind het gewoon raar dat er zo luchtig over gedaan wordt. De mens is niet alleen op de wereld, al denken ze van wel.

Heidy_wilco: Waar in hemelsnaam lees jij dat ik gezegd heb dat jij het over een konijn had?

Miracle_ schreef:
Die foto vind ik ook misselijk met dat dode konijn, sorry hoor.

Hierzo dus.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 21-06-13 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:09

Miracle_ schreef:
Kuggur schreef:

Want een insect is geen dier ...eh... :o?

Neuh, ik vind van niet. Goed, wat jij wil, insecten vergelijken met HUISdieren. Vergelijk jij een mug met een kat? Sla jij je kat ook dood als hij vervelend is?

Je doet het niet omdat je van katten 'houd' je definieert katten met lief, daardoor sla je geen katten dood. bij insecten heb je dat niet, daarom sla je die 'makkelijker' dood. katten, honden, konijnen zien er schattig/lief uit..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:10

heidy_wilco schreef:
Miracle_ schreef:
Die foto vind ik ook misselijk met dat dode konijn, sorry hoor.

Hierzo dus.

Daar gaat het niet over jou.

Ladybird schreef:
Je doet het niet omdat je van katten 'houd' je definieert katten met lief, daardoor sla je geen katten dood. bij insecten heb je dat niet, daarom sla je die 'makkelijker' dood. katten, honden, konijnen zien er schattig/lief uit..

Ja precies, daarom vind ik de vergelijking met insecten en huisdieren die hier in het topic gemaakt werd ook een beetje uit verhouding.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:13

Die honden die een af en toe prooi vangen hebben een minder negatief effect op de natuur dan wat wij al jaren en jaren hebben vervuild door ons consumerend gedrag.
Dus nee ik kan me er niet druk om maken die paar mollen of konijnen, trouwens de meeste gezonde dieren krijgen ze echt niet pakken hoor dus natuurlijke selectie speelt hier ook nog een belangrijke rol in :j !

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:14

Maar die hond vind dat konijn of die mol ook niet lief en ziet hem net zo als jij een insect ziet.
Hij volgt zijn instinct en waarom zou je dat afstraffen? En ja het is handig, dus mag je er zelfs wel blij om zijn.
Liever een konijn gevangen dan een been van het paard gebroken in een hol.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 12:15

Miracle_ schreef:

Mijn excusses. Had de foto op de vorige pagina niet gezien.

NathalietjeB

Re: Onze grote mol...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:17

haha geweldige hond mollen zijn echt rampzalig even als konijnen die gaten graven..
hier vangt onze hond ook muizen vind t niet zo zielig hoor thats nature

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:22

heidy_wilco schreef:
Miracle_ schreef:

Mijn excusses. Had de foto op de vorige pagina niet gezien.

NP. :)

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:24

Wat een commotie.
Mijn vriend is mollenvanger en af en toe helpt de hond daar ook bij als hij net boven komt. In 1 hap is de mol dood. De dierenbescherming vind het natuurlijk ook niet leuk dat er duizenden mollen per jaar in de klem komen, maar een humanere manier heeft nog niemand gevonden. Tot die tijd zijn de klemmen erg effectief, vrijwel nooit missers of bijvangst.

Daarbij vind ik het een groot verschil als een hond (of kat) ongedierte op je eigen terrein pakt, dan een (wel of niet opgeleiden hond) met het uitlaten op eigen iniatief een dier dood. Dat is stropen.

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:32

Ik vindt het wel knap van de hond, mijn hond vangt muizen in het hoge gras, juich ik toe. En een daardoor wordt een hond geen bloeddorstig monster.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:46

Khaya van mijn moeder doet het ook. Mollen vangen. Ze kan minutenlang doodstil staan en dan hap, de grond in en 1x schudden en dood.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:50

Ik wist trouwens niet dat honden dat konden.
Waarschijnlijk is onze hond te dom of te lui, of een combinatie want die heeft nog nooit wat gevangen. Wel eens de pasgeboren kittens van een kat. Maar die had ze naar haar verzamelplek (waar ook vaak onze afvalzakken liggen als de container is omgewaaid...) en is ze gaan likken. Dat beest heeft helemaal geen behoefte om te doden?