Liever een kat of een hond? En waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emie99

Re: Liever een kat of een hond? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:42

Zo moet je katten vast houden anders vallen ze :+

Sammy_xxs

Geryon schreef:
Sammy_xxs schreef:
Ik ben ook echt een hondenmens, heb echt totaal niks met katten.
Ze krabbelen, en bijten. Ook al word er gezegd van niet doen ze het toch. en ik vind ze altijd erg schuw.

Ik hou van stoeien met mn hond, ekker kroelen en buiten spelen, en inderdaad je word altijd zo blij opgewacht <3

?! Dat is hetezlfde als zeggen dat honden bijten en paarden schoppen. Kom op zeg :') Het is een questie van opvoeden en karakter. Mijne heeft nog nooit iemand gebeten of gekrabt :n Ja, tijdens het spelen per ongeluk wel eens :roll:

Hhaha ja je heb gelijk komt een beetje kortzichtig over ja :') Maar laat ik het anders zeggen tot nu toe hebben alle katten mij gebeten of gekrabbeld, en waren ze schuw. Dus door die ervaringen heb ik er echt helemaal niks mee.

Ook geloof ik dat honden je beschermen tegen kwade geesten, en katten juist "bij de duivel horen " maar dat is mijn gedachtegang.

MissAnnemijn

Mijn katjes wachten op me als ik thuis kom, die horen de deur beneden al :D Verder liggen ze lekker bij me in de buurt als ik thuis ben, bij voorkeur op schoot :P Als we gaan slapen gaan ze altijd mee naar boven, de een slaapt op me, de ander ergens naast of onder het bed. Als ik lekker kan uitslapen 's ochtends komt hij het liefst onder het dekbed bij me liggen :+: De ene wil ook echt geaaid worden voor de naar boven gaan, vast ritueel tegenwoordig :P Als je het vergeet dan gaat hij echt hard naar je mauwen :')

Als we verhuizen wil ik ook wel heel graag een hond, het leuke aan honden is weer dat je er lekker mee naar buiten kan, cursussen doen enzo :)

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 17:43

Emie99 schreef:
Oenka schreef:
kennen jullie de film Hatchi? ( ofzoiets ) dat is waargebeurd, ook dat zie ik een kat niet doen :n
ik denk echt dat een hond veel meer gericht en gehecht is aan zijn baas dan een kat. Volgens mij maakt een kat het niet uit wie zijn baas is, als hij maar in zijn vertrouwde omgeving is en eten krijgt. ik denk ook dat als je verhuist en de kat blijft in zijn eigen huis en iemand anders zou voor hem zorgen in zijn omgeving dat het hem geen worst uitmaakt. Terwijl een hond echt aan de baas hecht!

Om even terug te komen op deze post: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... asje.dhtml

Ok het kan dus wel, maar op uitzonderingen na, blijf ik bij mijn mening dat je met een hond een betere band hebt dan met een kat.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:45

Nee dat is gewoon niet waar. Je hebt er een ándere band mee. Dat jij zo een band fijner vindt betekent niet dat het een betere band is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:46

Oenka schreef:
Emie99 schreef:

Om even terug te komen op deze post: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... asje.dhtml

Ok het kan dus wel, maar op uitzonderingen na, blijf ik bij mijn mening dat je met een hond een betere band hebt dan met een kat.

Je wilt wel erg graag gelijk hebben he? *D

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 17:48

Dit heeft niks met gelijk hebben te maken maar hoe ieder het ziet :j

Maar als een kat zo baasgericht waarom doen ze niks voor hun baas dan en werken ze er niet samen mee? zoals je met een hond wel kan doormiddel van trainingen etc?
Een band is imo respect hebben voor elkaar, samen dingen doen, elkaar begrijpen en van elkaar houden etc.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:52

Oenka schreef:

Maar als een kat zo baasgericht waarom doen ze niks voor hun baas dan en werken ze er niet samen mee? zoals je met een hond wel kan doormiddel van trainingen etc?
Een band is imo respect hebben voor elkaar, samen dingen doen, elkaar begrijpen en van elkaar houden etc.

Katten vangen muizen, vogels etc. Als dank voor hun baas.
Verder kun je katten ook trainen. Je kan ze ook leren zitten, liggen, omrollen, apporteren enz.
Dat jij een hekel hebt aan katten betekend nog niet dat katten slechte dieren zijn, dit is wat jij erin ziet.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:53

Ik hou van honden en van katten.

Ik heb nu 1 kat en krijg er 20 juni nog een.
Ik heb geen tijd voor een hond want die moet uitgelaten worden overdag en een kat gaat in de kattenbak.
Maar mijn kat komt me gelijk begroeten als ik van werk thuiskom.
En ze kan apporteren en gaat als ik tijd heb aan een tuigje mee naar buiten.
Ze gedraagt zich vaak als een hond ook als de hond van mijn moeder er is.
Heeft mijn moeders hond een speeltje wilt zei het speeltje hebben haha.
Dus een kat kan een hond zijn haha.
En krijg veel liefde van haar terug.

En ik denk dat er komende pagina's best een discussie kan gaan volgen tussen honden en katteneigenaren haha.
Haha gelukkig ben ik een dierenmens ik hou van allemaal
Laatst bijgewerkt door AfricanLady op 01-06-13 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:55

Oenka schreef:

Maar waarom laat jij dan gewoon niet toe in je hondenbrein dat je dat allemaal met een kat ook kan? :') Ongelofelijk veel mensen vertellen hier over hun band met hun kat, en jij blijft gewoon stug volhouden dat katten luie, alleen maar voedsel-willende beesten zijn. Dan ga ik er toch echt wel aan denken dat je graag gelijk wil hebben.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:00

Ik hoef gelukkig niet te kiezen. Van zowel mijn katten als van mijn hond vindt ik wel eens een haar in mijn eten, getver. Van beide wordt ik wel eens gestoord van alle haren op de bank en kleding. De hond wordt ouder en moet ik nu dagelijks een mondspray toedienen, anders stinkt hij uit zijn bek. Mijn katten ruik je wel eens als ze net naar de bak geweest zijn. (al doet goed schoonhouden en goede kattenbakvulling wonderen hoor). Mijn hond komt na een stalbezoek geregeld met zijn modderpoten naar binnen gestierd, laat graag zijn zand en modderresten achter in auto en in huis.... Als je het zo leest, geven beide best veel overlast. Maar als je ziet wat je er voor terug krijgt, dan zou ik zowel mijn katten als mijn hond echt niet willen missen!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:09

Jeetje TS, wil je een leuk discussietopic over de redenen waarom iemand katten of honden leuker vind, of wil je stiekem gewoon horen dat katten stom en lui zijn en honden helemaal geweldig? Want zodra mensen jouw "argumenten" (vaak gebaseerd op gebrek aan kennis en ervaring wat betreft katten) weerleggen, zeg je wel dat het een momentopname is, of een uitzondering.
Ik heb een leven lang ervaring met katten en meer dan gemiddeld kennis van gedrag, gebaseerd op de wetenschap en feiten (levenlang lezen en ook opleidingen op dit gebied) Ik kan je dan ook vertellen dat een gedeelte van wat jij over katten beweert, gewoon echt onzin is. Je mag je mening hebben, maar wees je er van bewust dat de wetenschappelijke feiten jouw mening tegenspreken.

Katten zijn absoluut anders dan honden, op vele manieren! Is ook niet vreemd, aangezien een hond een roedeldier is en de kat afstamt van solitair levende wilde katten. Onze huiskat heeft zich echter wel aangepast aan een socialer leven en is dus in staat alleen te zijn maar kan ook samen met andere katten (en mensen). Dat maakt gelijk het grootste verschil: de afhankelijkheid. Een hond is erop gericht om samen te werken en samen te zijn, een kat doet dit alleen als ie daar zin in heeft. Het is echter een misverstand dat een kat zich niet zou hechten aan de baas, of dat een kat dus niet te trainen is en niet op te voeden is. Dit is allemaal mogelijk, maar je moet wel een andere manier van trainen hebben.
Toen ik nog bij mn ouders woonde had ik altijd minimaal 1 kat die enorm aan mij gehecht was, terwijl ik nooit eten gaf. De katten bij mn ouders zijn stereotyp rotkat: opdringerig, onopgevoed, vervelend dus eigenlijk. Ik heb nu een tweede kat bij hun vandaan gehaald vanwege ruzie in de tent, en beide katten heb ik zelf keurig weten op te voeden. Het aanrecht zitten bijvoorbeeld, dat word echt verkeerd begrepen. Katten hebben namelijk simpelweg behoefte aan de hoogte in gaan, klimmen/springen en op hoge plekjes zitten en liggen. Weinig mensen weten dit, en vaak is het aanrecht 1 van de weinige hogere plekken in huis... Dus ja, een hond doet dat niet omdat die gewoon andere behoeftes heeft!

Ik weet niet anders dan dat ik door katten vrolijk begroet wordt, dat ze gezellig bij me liggen en keurig luisteren naar wat wel en niet mag. Ze komen me halen voor een spelletje en zijn van slag als ik weg ben.
Dit is niet vanwege eten of de omgeving, maar omdat ik als persoon een veilige, stabiele factor voor ze ben. Wat dat betreft weinig anders dan een hond hoor! Ze zijn alleen een tikkie eigenwijzer omdat ze niet perse in een groepje willen leven. Ze nemen ook doodleuk de benen als het ze niet bevalt. Daarom vind ik juist een band met een kat veel bijzonderder, want deze kat kiest bewust voor je, terwijl een hond elke willekeurige baas wel zou accepteren (even net zo kort door de bocht als jij doet, ik weet dat een hond zich wel degelijk aan een baas kan hechten).

Even mijn harde mening over katten die vreselijk zelfstandig zijn, snel slaan/bijten etc: die arme dieren worden gewoon volledig verkeerd begrepen. Iemand hier gaf aan dat een kat slaat zonder waarschuwing, dit is dus absoluut niet zo! De meeste mensen herkennen de waarschuwingen gewoon niet!
Een kat is goed trainbaar, op te voeden en je kan er een intens hechte band mee opbouwen, als je maar weet hoe een kat in elkaar zit en zorgt dat er aan zn natuurlijke behoeftes wordt voldaan. Een band vind ik ook wat anders dan enorme afhankelijkheid. Voor een hond is dit weinig anders, alleen een hond wordt beter begrepen en zit ook wat minder gecompliceerd in elkaar.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:11

Oh en nog wat betreft beschermen: dat doen ze idd niet standaard, wederom vanwege het verschil tussen roedeldier en semi-solitair dier. Maar ze zijn er wel degelijk! Toen ik als baby in de wieg lag, mocht er niemand bijkomen want die werd echt aangevallen door de kat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:12

Zwerte schreef:
Jeetje TS, wil je een leuk discussietopic over de redenen waarom iemand katten of honden leuker vind, of wil je stiekem gewoon horen dat katten stom en lui zijn en honden helemaal geweldig? Want zodra mensen jouw "argumenten" (vaak gebaseerd op gebrek aan kennis en ervaring wat betreft katten) weerleggen, zeg je wel dat het een momentopname is, of een uitzondering.
Ik heb een leven lang ervaring met katten en meer dan gemiddeld kennis van gedrag, gebaseerd op de wetenschap en feiten (levenlang lezen en ook opleidingen op dit gebied) Ik kan je dan ook vertellen dat een gedeelte van wat jij over katten beweert, gewoon echt onzin is. Je mag je mening hebben, maar wees je er van bewust dat de wetenschappelijke feiten jouw mening tegenspreken.

Katten zijn absoluut anders dan honden, op vele manieren! Is ook niet vreemd, aangezien een hond een roedeldier is en de kat afstamt van solitair levende wilde katten. Onze huiskat heeft zich echter wel aangepast aan een socialer leven en is dus in staat alleen te zijn maar kan ook samen met andere katten (en mensen). Dat maakt gelijk het grootste verschil: de afhankelijkheid. Een hond is erop gericht om samen te werken en samen te zijn, een kat doet dit alleen als ie daar zin in heeft. Het is echter een misverstand dat een kat zich niet zou hechten aan de baas, of dat een kat dus niet te trainen is en niet op te voeden is. Dit is allemaal mogelijk, maar je moet wel een andere manier van trainen hebben.
Toen ik nog bij mn ouders woonde had ik altijd minimaal 1 kat die enorm aan mij gehecht was, terwijl ik nooit eten gaf. De katten bij mn ouders zijn stereotyp rotkat: opdringerig, onopgevoed, vervelend dus eigenlijk. Ik heb nu een tweede kat bij hun vandaan gehaald vanwege ruzie in de tent, en beide katten heb ik zelf keurig weten op te voeden. Het aanrecht zitten bijvoorbeeld, dat word echt verkeerd begrepen. Katten hebben namelijk simpelweg behoefte aan de hoogte in gaan, klimmen/springen en op hoge plekjes zitten en liggen. Weinig mensen weten dit, en vaak is het aanrecht 1 van de weinige hogere plekken in huis... Dus ja, een hond doet dat niet omdat die gewoon andere behoeftes heeft!

Ik weet niet anders dan dat ik door katten vrolijk begroet wordt, dat ze gezellig bij me liggen en keurig luisteren naar wat wel en niet mag. Ze komen me halen voor een spelletje en zijn van slag als ik weg ben.
Dit is niet vanwege eten of de omgeving, maar omdat ik als persoon een veilige, stabiele factor voor ze ben. Wat dat betreft weinig anders dan een hond hoor! Ze zijn alleen een tikkie eigenwijzer omdat ze niet perse in een groepje willen leven. Ze nemen ook doodleuk de benen als het ze niet bevalt. Daarom vind ik juist een band met een kat veel bijzonderder, want deze kat kiest bewust voor je, terwijl een hond elke willekeurige baas wel zou accepteren (even net zo kort door de bocht als jij doet, ik weet dat een hond zich wel degelijk aan een baas kan hechten).

Even mijn harde mening over katten die vreselijk zelfstandig zijn, snel slaan/bijten etc: die arme dieren worden gewoon volledig verkeerd begrepen. Iemand hier gaf aan dat een kat slaat zonder waarschuwing, dit is dus absoluut niet zo! De meeste mensen herkennen de waarschuwingen gewoon niet!
Een kat is goed trainbaar, op te voeden en je kan er een intens hechte band mee opbouwen, als je maar weet hoe een kat in elkaar zit en zorgt dat er aan zn natuurlijke behoeftes wordt voldaan. Een band vind ik ook wat anders dan enorme afhankelijkheid. Voor een hond is dit weinig anders, alleen een hond wordt beter begrepen en zit ook wat minder gecompliceerd in elkaar.

_/-\o_

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:17

Oenka schreef:
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af, wat hebben jullie liever een kat of een hond, en waarom dan?
Ik heb echt niks dus met katten. Ik vind het eigenlijk zonde van je geld :(:) . Je moet ze onderhouden maar een band opbouwen met een kat? ( ondanks de jeuk die ik krijg van ze ). Ik vind dat een hond veel meer liefde en vriendschap terug krijgt van een hond. Als je even bent weggeweest zijn ze hartstikke blij als je weer thuis komt en laten dit zo merken :j . Als je je verdrietig voelt komen ze je troosten. Ze gaan hun baas echt missen als ze er niet zijn. Komen uit zichzelf met je spelen. Ik denk echt dat een hond veel meer van zijn baas houdt dan een kat. Ik ben ook van mening dat een kat zich niet hecht aan de baas, maar aan de omgeving.

Wat vinden jullie?

Dan heb jij duidelijk nog nooit een kat gehad ;)
Ik ben meer een kattenmens. Wij hebben een hond gehad en een paar keer op een gepast en ik vind ze zó stinken!
Ik snap niet dat de eigenaren dat niet ruiken, maar dat zal wel hetzelfde zijn als met paarden: iemand die niet in de paarden zit, vindt ze stinken. Terwijl een mens met paarden of een paardenmens dat niet ruikt.
Ik zie dus veel meer in katten. Ze zijn aanhankelijker, stinken niet, beginnen niet om het minste of geringste lawaai te maken, je hoeft ze niet minstens 3 keer per dag uit te laten: je doet gewoon de deur of het raam open en ze zijn vrolijk de hele dag buiten.
Daarnaast maken ze niet zoveel troep, maken zichzelf schoon, zijn niet bezitterig, je hoeft er niet mee op cursus, ze kosten minder in onderhoud en je hebt er een vriend voor het leven bij.
Ik denk niet dat een hond meer houdt van zijn baas dan een kat. Als ik ook maar een uurtje ben weggeweest, staan mijn katten me alweer op te wachten als ze de deur horen. En dat is niet alleen bij mij, maar bij iedereen uit het gezin.
Als ik verdrietig of boos ben, komen ze met zijn tweeen bij me op schoot zitten om me op te vrolijken.
Ook zitten ze minstens twee keer per dag met elkaar te spelen, en dat op hun oude dag, dus vermaak heb je ook wel.

Nee, ik zie het nut van een hond als gezelschapsdier niet in(wel als waakdier). Maar ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat je typische kattenmensen en typische hondenmensen hebt.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 18:17

mensen we hoeven niet persoonlijk te worden he? En een kattenhater is imo iemand die ze gebakken spons geeft etc, wie is er dan kort door de bocht? Het klopt ik heb er niks mee, maar om iemand gelijk een kattenhater te noemen?? nee dat gaat er bij mij niet in.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 18:19

moelly schreef:
Oenka schreef:
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af, wat hebben jullie liever een kat of een hond, en waarom dan?
Ik heb echt niks dus met katten. Ik vind het eigenlijk zonde van je geld :(:) . Je moet ze onderhouden maar een band opbouwen met een kat? ( ondanks de jeuk die ik krijg van ze ). Ik vind dat een hond veel meer liefde en vriendschap terug krijgt van een hond. Als je even bent weggeweest zijn ze hartstikke blij als je weer thuis komt en laten dit zo merken :j . Als je je verdrietig voelt komen ze je troosten. Ze gaan hun baas echt missen als ze er niet zijn. Komen uit zichzelf met je spelen. Ik denk echt dat een hond veel meer van zijn baas houdt dan een kat. Ik ben ook van mening dat een kat zich niet hecht aan de baas, maar aan de omgeving.

Wat vinden jullie?

Dan heb jij duidelijk nog nooit een kat gehad ;)
Ik ben meer een kattenmens. Wij hebben een hond gehad en een paar keer op een gepast en ik vind ze zó stinken!
Ik snap niet dat de eigenaren dat niet ruiken, maar dat zal wel hetzelfde zijn als met paarden: iemand die niet in de paarden zit, vindt ze stinken. Terwijl een mens met paarden of een paardenmens dat niet ruikt.
Ik zie dus veel meer in katten. Ze zijn aanhankelijker, stinken niet, beginnen niet om het minste of geringste lawaai te maken, je hoeft ze niet minstens 3 keer per dag uit te laten: je doet gewoon de deur of het raam open en ze zijn vrolijk de hele dag buiten.
Daarnaast maken ze niet zoveel troep, maken zichzelf schoon, zijn niet bezitterig, je hoeft er niet mee op cursus, ze kosten minder in onderhoud en je hebt er een vriend voor het leven bij.
Ik denk niet dat een hond meer houdt van zijn baas dan een kat. Als ik ook maar een uurtje ben weggeweest, staan mijn katten me alweer op te wachten als ze de deur horen. En dat is niet alleen bij mij, maar bij iedereen uit het gezin.
Als ik verdrietig of boos ben, komen ze met zijn tweeen bij me op schoot zitten om me op te vrolijken.
Ook zitten ze minstens twee keer per dag met elkaar te spelen, en dat op hun oude dag, dus vermaak heb je ook wel.

Nee, ik zie het nut van een hond als gezelschapsdier niet in(wel als waakdier). Maar ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat je typische kattenmensen en typische hondenmensen hebt.

Zijn katten aanhankelijker? Dat heb je echt mis. Lees het topic maar door ;)
En over dat stinken, stja dat vind ik weer bij katten, dat zijn geen feiten maar meningen.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:20

Zo kom je nu wel over ts, het lijkt alsof je katten nu probeert zwart te maken. En alsof je geen enkel argument van een kattenliefhebber wilt aannemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:21

Er zijn ook zat honden die geen aandacht willen. Maar dat heb je met de meeste huisdieren.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 18:21

mensen zeggen dat ik geen ervaring heb met katten, maar laat ik dit allemaal uit eigen ervaringen hebben meegemaakt en gehoord van katten eigenaren?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:21

Ik heb een hond en een kat.
Van huis uit ben ik opgegroeid met honden, maar sinds ik mijn vriend ken dus ook katten leren kennen.

Mijn ervaring met beide dieren;
Mijn kat heb ik dus als een klein zwart pluizig bolletje gekocht, ik was er meteen verliefd op ! Ze liet zich goed opvoeden en heb eigenlijk geen enkele keer moeite gehad met de opvoeding.
In de tussentijd zijn we verhuisd, en dat had 1 nadeel...onze trap staat in de woonkamer, dus ze kon naar boven, gevolg was de hele nacht aan de deur krabben/miauwen.
Nachtenlang hebben we het geprobeerd te negeren, maar dat had geen enkel effect waardoor we onze slaapkamer deur voortaan op een kier laten.
9 van de 10x slaapt ze bij ons, en soms ook niet net wat ze wil.
Als ik thuis kom, komt ze mij altijd begroeten en komt vaak genoeg bij me liggen.

Enige nadeel vind ik dat je er niet mee kunt wandelen zoals een hond, maargoed je kunt genoeg andere leuke dingen doen met een kat.

De hond kocht ik via marktplaats toen hij 1 jaar oud was, daar heb ik heel wat mee te stellen gehad.
Heb vaak zat met mijn handen in het haar gezeten en heeft mij een boel tranen gekost, uiteindelijk ging het steeds beter en beter.
Nu is het echt een schat, is graag bij je en gaat graag samen met je op pad en we lopen samen regelmatig hard.
De hond is wel veel meer mensgericht, laat zich dingen beter/makkelijker leren en wil heel graag met je spelen ten alle tijden.

Maar hoe dan ook, ik hou van beide evenveel, en krijg van beide heel veel liefde terug !

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:23

Oenka schreef:
mensen zeggen dat ik geen ervaring heb met katten, maar laat ik dit allemaal uit eigen ervaringen hebben meegemaakt en gehoord van katten eigenaren?

Maar niet van jezelf toch? Want het is wel wat anders dat je bij iemand over de vloer komt en dat je het dan gek vind dat die kat schuw is terwijl jij uitstraalt dat je katten niet leuk vind. En de kat is waarschijnlijk schuw omdat hij/zij je nog niet kent.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:24

Oenka schreef:
wat ik ook vind is dat honden hun baas ook beschermen tegen kwaad. Ook voor inbrekers etc. Mijn vorige hond beschermde mij ook echt. Als ik ruzie had ofzo en die hond was erbij moest diegene mij echt niks doen..Ook dat mis ik bij katten. Honden laten zoveel meer zien dat ze van hun baas houden. Ze werken voor hun baas door kunstjes te leren etc. en een kat ligt maar te liggen etc...

Mijn hond beschermde mij veel te fanatiek en dat was serieus erg vervelend.

Het is maar wat je wilt, je kiest voor een dier naar je wensen en doelen.
Als je inderdaad een erfbeschermer wilt, dan hoef je inderdaad niet een kat te nemen.
Ik heb daarnaast helemaal geen zin in kunstjesboel...

Ik vind het gezellig een dier in huis te hebben maar heb geen zin in daar continue mee bezig te moeten zijn en ze zichzelf ook wel prima redden.

Stinken? Ik vind een hond harder ruiken. Ik ruik mijn kat doorgaans niet (ook de bak niet, haal een poepje gelijk weg) en als ze buiten is geweest stinkt ze even goed als een hond ook ruikt als ie van buiten komt. Behalve dan dat een natte hond harder stinkt en de vacht vettig kan worden verspreid dat een geur (zulke honden wil ik vaak liever niet aaien, hebben de bazen dat niet door? Ik maakte onze hond altijd schoon zodra ik dat rook).

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:25

Oenka schreef:
mensen we hoeven niet persoonlijk te worden he? En een kattenhater is imo iemand die ze gebakken spons geeft etc, wie is er dan kort door de bocht? Het klopt ik heb er niks mee, maar om iemand gelijk een kattenhater te noemen?? nee dat gaat er bij mij niet in.

Ik vind iemand die een kat vergiftigt geen kattenhater maar gewoon een asociaal persoon met een gebrek aan normen en waarden. Een kattenhater vind ik iemand die het gewoon rotbeesten vind. En misschien ben je geen hater, maar je manier van posten geeft wel de indruk dat je graag wil horen dat honden geweldig zijn en katten vreselijk.
Je wil toch een discussie? Dat is iets heel anders dan je mening neerpleuren en hard roepen. Een discussie is het aandragen van argumenten en deze argumenten kunnen ervoor zorgen dat 1 van de partijen zijn mening bijstelt, of dat je erachter komt dat je het gewoon niet eens gaat worden en ook dat is prima. Maar argumenten gelijk wegsmijten als onzin, is geen discussie....

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:31

elke kat is anders die van mij is super aanhankelijk wil ook altijd op schoot liggen of gewoon naast je de hond van mijn moeder doet dat weer niet ik heb een super band met mijn kat

en ts je komt wel over alsof je het beter weet en dat katten maar domme dieren zijn
en een beetje als een persoon die katten haat