Syringomyelie, wanneer maak je die moeilijke keuze??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Syringomyelie, wanneer maak je die moeilijke keuze??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:39

Maar waarom niet de medicijnen die bewezen helpen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:40

Is dat dan wel een dierwaardig bestaan?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:56

als een hond daar goed op reageerd en gewoon hond kan zijn,wat is daar dan níet dierwaardig aan?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:58

marleen_usar schreef:
Is dat dan wel een dierwaardig bestaan?

Als ik zo lees bij de Cavaliers wel. Laat duidelijk zijn dat het mijn keus niet zou zijn.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 08:41

Omdat ik niet meer durf te switchen .. Mn dierenarts had het wel aangeboden maar werkt ook maar kort bij veel honden.

Hij is nu gewoon te goed om in te slapen aldus verschillende mensen die hem hebben gezien en ook zijn hele ziekteperiode hebben meegemaakt. Ik vraag me af waarom jullie denken dat zij het allemaal mis hebben en jullie gelijk hebben.

Ja hij was er slecht aan toe en nu heeft hij weer een opleving. En dat kan ook weer veranderen. Maar god ik heb ook regelmatig migraine en ik heb ook allergie waar ik pillen voor slik. Maar zodra ik ga roepen dat mn hond weggaat omdat ik geen medicijnen wil slikken is het een heel ander verhaal :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:39

Babsiej schreef:
Omdat ik niet meer durf te switchen .. Mn dierenarts had het wel aangeboden maar werkt ook maar kort bij veel honden.

Hij is nu gewoon te goed om in te slapen aldus verschillende mensen die hem hebben gezien en ook zijn hele ziekteperiode hebben meegemaakt. Ik vraag me af waarom jullie denken dat zij het allemaal mis hebben en jullie gelijk hebben.

Ja hij was er slecht aan toe en nu heeft hij weer een opleving. En dat kan ook weer veranderen. Maar god ik heb ook regelmatig migraine en ik heb ook allergie waar ik pillen voor slik. Maar zodra ik ga roepen dat mn hond weggaat omdat ik geen medicijnen wil slikken is het een heel ander verhaal :+

snap ik ook niet hoor....jij maakt je hond mee,jij ziet of hij zich redelijk tot goed voelt of juist niet.
Daarbij staat je hond continue onder toezicht van een da.Die het dier ook in levende lijve meemaakt.
Hoe dan mensen vanaf achter een computer kunnen oordelen?Heel knap.

Ik heb ook regelmatig migraine,je wilt niet weten wat er dan aan pillen ingaat :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 10:47

Afbeelding

Dit is een filmpje van vanmorgen...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 10:52

En zo is hij nu druk bezig met zn bot :

Afbeelding

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:01

Hij ziet er in het filmpje vrolijk uit. Ik snap dan inderdaad je dilemma, wanneer is het dan genoeg. Geniet van deze goede momenten en wanneer het minder gaat kun je alsnog die beslissing maken. Er word hier erg zwart wit gereageerd en jij bent de boeman, maar wie hier kan een hond zoals in het filmpje afmaken, ik zie daar namelijk een vrolijk hondje. En je houd van een dier, en ja houden van is ook loslaten, maar het maakt het juist moeilijk als je een vrolijk hondje ziet. @ ts, is het voor jou zelf een idee om op papier te zetten goede en minder goede dagen. Zo kun je zien op papier of de goede dagen tegen de slechte opwegen en zou het je uiteindelijk beslissing hou vast kunnen geven. Sterkte.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:05

geerke schreef:
Babsiej schreef:

snap ik ook niet hoor....jij maakt je hond mee,jij ziet of hij zich redelijk tot goed voelt of juist niet.
Daarbij staat je hond continue onder toezicht van een da.Die het dier ook in levende lijve meemaakt.
Hoe dan mensen vanaf achter een computer kunnen oordelen?Heel knap.

Ik heb ook regelmatig migraine,je wilt niet weten wat er dan aan pillen ingaat :D

TS vraagt zelf wat bokkers zouden doen, dus daar wordt antwoord op gegeven. Dat antwoord zint je of zint je niet. Maar dan niet achteraf gaan klagen dat mensen geen oordeel mogen geven, daar wordt immers zelf naar gevraagd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:12

Ligt er ook aan wat een hond kan hebben, de 1 gilt moord en brand als je op een poot staat en de ander helemaal niet.Mijn hond laat denk ik ook niet echt goed zien als er iets ergs zou zijn, die zou ook nog vrolijk over komen.En dat vind ik juist zo moeilijk in jou geval, is het uiterlijke schijn of niet?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 14:41

Ik vroeg niet of ik dieren mocht houden of niet en dat iedereen zn mening doordrukt en de mening van mijn naasten die Baxter goed kennen in twijfel te trekken. Ook niet of jullie er door willen duwen dat ie dood moet ook dat vroeg ik niet.

Ik vind het moeilijk te zeggen of baxter kleinzerig is omdat hij vanaf het begin zo is geweest...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:53

Babsiej schreef:
Ik vroeg niet of ik dieren mocht houden of niet en dat iedereen zn mening doordrukt en de mening van mijn naasten die Baxter goed kennen in twijfel te trekken. Ook niet of jullie er door willen duwen dat ie dood moet ook dat vroeg ik niet.

Ik vind het moeilijk te zeggen of baxter kleinzerig is omdat hij vanaf het begin zo is geweest...

Dat eerste slaat ook nergens op, dat tweede is een logisch gevolg van jouw eigen posts waarin je steeds twijfelt en over medicatie gaat wissewassen, in twijfel trekken is voor zover ik weet niet verboden, je vroeg immers zelf om wat anderen zouden doen (het staat letterlijk in je OP), dus daar hoort ook bij dat mensen vragen stellen bij meningen van anderen, of dat mensen het gewoon niet eens zijn met meningen van anderen naar aanleiding van de info die jij geeft.

Er wordt nergens doorgeduwd dat ie dood moet, die beslissing is aan jezelf, het wordt wel sterk aangeraden. Het hoe en waarom kun je wel teruglezen, dat hoef ik volgens mij niet te herhalen.

Al met al, de reacties in het huidige topic kon je gewoon verwachten toen je je topic opende, natuurlijk :).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:59

Ik kan je alleen nog een laatste advies geven.

neem even contact op met www.petsandpeople.nl

Zij kunnen eventueel nog wat voor je doen en begeleiden in het traject naar de laatste moeilijke beslissing.

Sterkte.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:14

Je kunt hem ook zelf aaien, net zo effectief, en stukken goedkoper.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:17

Kuggur schreef:
Je kunt hem ook zelf aaien, net zo effectief, en stukken goedkoper.

Dat is jouw mening. Zelf ervaring met deze techniek, ook op afstand, en doet meer dan alleen aaien. Maar begrip daarvoor had ik van jou dan ook niet verwacht. Vereist de bereidheid om open staan voor een andere insteek en niet alles is meetbaar of met ratio te bevatten. Er is meer tussen hemel en aarde....dingen die niet meetbaar zijn maar wel werken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:19

Och, ik ben zeer sceptisch tav alle therapieen (en andere fenomenen) die alleen werken als je er in gelooft...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:21

Deze methode werkt ook als je er niet in gelooft.
Maar om dat te zien moet je er wel open voor staan.
Paard (of hond/kat/ander dier) liegt namelijk niet. Kan dat nieteens.
Zelf voorbeelden gezien en afgelopen weekend ook zelf meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 04-06-13 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:23

Volgens mij is dit topic niet bedoeld voor discussies over verschillende behandel methodes.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:25

Ik geef alleen een tip. Aan ts om er wat mee te doen.

En voor Kuggur: A mind is like a parachute, it only works when it is open.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:25

Cassidy schreef:
Ik geef alleen een tip. Aan ts om er wat mee te doen.

En voor Kuggur: A mind is like a parachute, it only works when it is open.

Dat bedoel ik dus....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:48

Energiewerk, want dat is het uiteindelijk, gaat geen dingen repareren die stuk zijn. Maar kunnen je helpen bij de stervensbegeleiding van het dier, zodat de overgang rustiger en kalmer verloopt....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 20:04

Toevallig ben ik vandaag met zoiets bezig geweest alleen niet daar. Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde dus sta daar wel voor open.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:09

Nogmaals, neem even contact met ze op. Als ze wat kunnen doen, dan zullen ze dat doen, zo niet, kunnen ze Baxter begeleiding geven bij zijn overgang.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:16

Babsiej schreef:

Ik lees al een tijdje mee en kan het toch niet laten om te reageren. Ik weet niet precies wat je bedoelt met kleinzerig, maar ik denk niet dat je hond dat is. Een hond heeft pijn of niet, die zal zich niet expres aan gaan stellen of iets dergelijks. Zo zit het niet in elkaar in de dierenwereld :)

Hoewel ik sommige reacties in dit topic érg aanvallend vind, snap ik het punt van die mensen wel. Je kunt inderdaad je vraagtekens zetten bij het feit dat het hondje onder de pijnstilling zit en daarmee nog even door moet. Toch snap ik ook het punt van TS wel, het voelt nu eenmaal onnatuurlijk om een hond in te slapen als hij (naar jouw idee) nog redelijk 'goede' dagen meemaakt de laatste tijd. Om antwoord te geven op je vraag in de topictitel, TS: Ik had het hondje allang laten gaan.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen de komende tijd!