Gini schreef:kaniche schreef:Als je al mijn posts leest vind je al je antwoorden.
Op deze pagina staat de reden waarom een herder.
Ik had al je posts gelezen. Daarom dat ik de redenen weet waarom je het liefst voor een Duitse Herder zou gaan wanneer je er alleen voor stond, maar dat doe je dus (jammer genoeg

) niet.
Mij vraag was eerder waarom je op rashonden focust. Ik zou zeggen: de eerste hond waarmee je vriend toch een klik heeft, die wordt het, ongeacht ras en leeftijd.
Dat was alles, verder geen aanval ofzo.
Nee ik weet dat het geen aanval was hoor
Ja, dat zou een idee zijn maar hij vindt er geen een leuk haha. Dusja.
Jeetje wat reageren julllie veel, ik kan echt niet alles lezen en overal op reageren
joyce83 schreef:TS het is dus er komt hoe dan ook een hond? Stel hij gaat echt ervoor ik wil geen hond en jij wel dat jullie uit elkaar gaan. Indien jullie uit elkaar gaan komt er dan gelijk wel een hond voor jou of wacht je dan tot je een relatie hebt met iemand die wel een hond wilt?
Stel dat je uit elkaar gaat en je neemt dan wel een hond zou je dan niet 'gewoon' een hond nemen en dan zien hoe het gaat?
Als je op mijn bericht doelt is echt niet een opmerking dat je elkaars passie moet delen. Maar meer dat als je samen een relatie hebt je ook bepaalde dingen samen moet besluiten en ook (in elk geval voor een deel) de mening van partner moet respecteren.
Mijn vriend is kok, werkt lange dagen en ik zie hem dus in de avond bijna nooit. Dat houdt in dat ik er rekening mee houd dat als hij vrij is op een avond ik probeer om dan niet altijd weg te zijn. Stel dat hij redelijk regelmatig di-wo vrij is dan ga ik niet vast op dinsdag met de hond naar training, dit heb ik wel gedaan maar waren telkens periodes van 12 weken. Nu hebben wij het idee om een tweede hond erbij te nemen, mijn vriend wilt graag een jachthond maar door veel overleg hebben we besloten om geen hond te zoeken met echt jachtaanleg in de zin dat het er geen moet worden waarmee verplicht ontzettend veel met de hond gewandeld moet worden. Hij staat lange dagen op de been en ik vind honden geweldig, train er ontzettend graag mee maar ben geen wandelpersoon als ik alleen ben met de honden. Resultaat door veel overleg is om voor een ras te kiezen wat wel richting jachthond gaat maar zicht content doet met minder. Ik moet er dan wel rekening mee houden dat hij niet altijd makkelijk vrij kan nemen en ik dus hier en daar trainingen zal over gaan nemen omdat we dat beiden wel willen.
Hij is nu alvast wat meer aan de wandel met onze huidige hond, dat houd dus in dat hij in de ochtend minder tijd heeft voor het huishouden wat aan het eind van de rit betekend dat er weer wat meer op mijn schouders komt. Al met al het is geven en nemen.
Er komt sowieso een hond. Als we uit elkaar gaan, dan ook, maar pas als ik genoeg tijd ervoor heb. Het feit dat ik het nu niet in mijn eentje kan doen is omdat ik in Den Haag woon en in Utrecht studeer, dus inclusief reistijd zou de hond te veel alleen thuis zijn.
Het is ondertussen - net - bijjjjjjjjna uit geweest. Uiteindelijk konden we het toch niet aan dus dit is de laatste keer. Als hij weer het overweldigende gevoel krijgt van afkeer tegen honden dan is het wel echt klaar. Maar voorlopig hebben we het er niet over en we zien wel hoe het loopt. We hebben het er pas weer over als het tijd is om een hond te nemen, en daarvoor moeten we eerst verhuizen.
Ik weet niet meer wie het zei in dit topic overeen 'erfhond' maar ja hoor, dat zou wat mij betreft ook kunnen. Maargoed, we zien het wel! En als het niet werkt dan werkt het niet. Voorlopig laten we dit onderwerp even rusten