Overlast van honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:13

Miepie77 schreef:
Wat een onzin topic, je bent gewoon bang voor honden, dat is jou ding niet de schuld van de honden, 95% van de honden op straat doet absoluut niets en als je in het park loopt, ja dan kan je een of meerdere honden tegenkomen. Hondenpoep vind ik ook een kul, overal heb je tegenwoordig poepbakken en als een baasje (want die zijn dan het probleem) het niet heeft opgeruimd, een hondendrol zie je duidelijk liggen. Vind dit weer echt zo'n alles ligt aan de honden topic van iemand die er gewoon bang voor is en dan moet iedereen ze maar haten. Naar katten overigens ook, al eeuwen lopen er katten en honden buiten en het lijkt wel of ineens niks meer word getolereerd, wat is het volgende moeten kinderen binnenspelen en tjilpende vogels worden afgeschoten. :n Mn buren hebben hun radio wel een even iets te hard staan, nou en, zolang het niet uren en uren duurt no problem, je woont in een gemeenschap, anders moet je in een bootje midden op t ijselmeer gaan wonen, dan heb je nergens last van.

Wie zegt dat ik honden haat? Ik vind het vreselijk mooie beesten, maar ik kan er gewoon niet tegen als ik rustig probeer te wandelen en er komt weer eens zo'n beest op mij afstormen. Ik ben heus niet de enige die daar last van heeft. Dat is niet de schuld van de honden, maar die van de baasjes. Als een hond wild om mij heen loopt te rennen en er is geen baasje te bekennen (of 50 meter verderop), ben ik daar niet blij mee. Dat heeft verder niets met mijn katten of wat dan ook te maken.

Zoolgangster

Re: Overlast van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:16

Ik heb sinds kort een oude Piaggio snorfiets, en het gebeurt best vaak dat honden agressief op dat bromding reageren. :P Als ik daar langs rijd, kan ik alleen maar hopen dat de eigenaar die hond goed vast heeft.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:21

Zoolgangster schreef:
Ik heb sinds kort een oude Piaggio snorfiets, en het gebeurt best vaak dat honden agressief op dat bromding reageren. :P Als ik daar langs rijd, kan ik alleen maar hopen dat de eigenaar die hond goed vast heeft.

Das gewoon te triest voor woorden... Mensen zouden gekeurd moeten worden met hond. Of ze m wel bij kennun houden..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:26

Wafel schreef:
Zoolgangster schreef:

Das gewoon te triest voor woorden... Mensen zouden gekeurd moeten worden met hond. Of ze m wel bij kennun houden..

Ja het is best gevaarlijk eigenlijk... als je ziet hoe gefixeerd en agressief ze op die snorfiets (en dus ook op mij) zijn. Vaak zijn het trouwens kleine keffertjes aan zo'n rollijn, maar ook die wil je niet aan je been hebben hangen, of onder de snorfiets krijgen.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:28

Er onder is juist geniaal ! Probleem opgelost...

Wel sneu voor het hondje.. Niet voor het baasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:31

Zoolgangster schreef:
Wafel schreef:

Ja het is best gevaarlijk eigenlijk... als je ziet hoe gefixeerd en agressief ze op die snorfiets (en dus ook op mij) zijn. Vaak zijn het trouwens kleine keffertjes aan zo'n rollijn, maar ook die wil je niet aan je been hebben hangen, of onder de snorfiets krijgen.

Haha, ik word vaak door die keffertjes in mijn rijlaars gebeten. Ik heb ze nooit wat aangedaan, maar ze moeten me altijd weer hebben. Ik liep er ooit op af van "Hallo lief hondje..." *HAP*! Nieuwe leren laarzen mogen kopen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:42

@Resistance: oei dat is een dure grap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:43

Zoolgangster schreef:
@Resistance: oei dat is een dure grap!

Inderdaad. Ik was er niet blij mee, en de eigenaar werd vervolgens boos toen ik het beest van mijn laars probeerde te trekken. Gelukkig zijn dit soort dingen niet meer gebeurt, maar er wordt vaak nog grommend op me afgerend.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:45

Je hebt geen overlast van de dieren, maar van de baasjes.. De baasjes laten hun kat/hond daar poepen, daar kiest het dier niet voor. De baasjes ruimen het niet op, baasjes richten hun hond niet goed af, en baasjes laten hun hond tegen mensen opspringen.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:59

ik zou toch graag een antwoord willen, hoeveel het kost om met deze kater een officiële dekking te doen ??

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:07

Als je werkelijk van élke hond last hebt doe je óf iets fout (lichaamshouding straalt iets uit?) of alleen de vervelende honden vallen je op en de onopvallende, brave honden vallen je niet op.

Over onze honden heb ik nog nooit klachten gehad dus ik neem aan dat die onder de laatste categorie vallen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:07

Vandaag ook weer, loop ik met mijn 2 aangelijnde honden, komt er ineens een loslopende hond met de haren overeind op ons af.
Een heel eind verder loopt de eigenaar heel erg rustig onze kant op, meneer heeft alle tijd.
1 Van onze honden heeft voordat hij bij ons kwam niet veel gezien en is erg onzeker (is allemaal al veel verbeterd) ook is hij niet goed begrepen en begeleid wat ertoe geleid heeft dat ie sommige honden pakt.
Ons andere hond kan met bijna alle honden en haar heb ik dan maar lang aan de lijn gelaten zodat die hond alle aandacht aan haar gaf en ons andere moest ik bedaren.
En weer doet de eigenaar niets, alweer niets.
Dit maken we al zo vaak mee.
Dus wij hebben enorm veel last van dit soort eigenaren.
Alle keren dat onze honden aan de lijn waren en ze aangevallen werden door loslopende honden zijn er veel te veel, 1 keer is al te veel.
Onze honden kunnen geen kant op, terwijl ze weer aangevallen worden en never nooit dat die bazen er maar iets van leren.

Of die keer dat we met onze pony wandelen en die door 2 honden aangevallen word en ook deze eigenaar doet weer niets.

Ze staan er verdorie bij maar geven totaal geen leiding en verantwoordelijk gaan ze ook niet met hun en met jun mede mens/dier om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:10

craiester schreef:
ik zou toch graag een antwoord willen, hoeveel het kost om met deze kater een officiële dekking te doen ??

300 euro. Daarvoor laten we hem altijd helemaal controleren op ziektes/aandoeningen. Zijn vader en moeder zijn Europees kampioen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:11

sallandval schreef:
Als je werkelijk van élke hond last hebt doe je óf iets fout (lichaamshouding straalt iets uit?) of alleen de vervelende honden vallen je op en de onopvallende, brave honden vallen je niet op.

Over onze honden heb ik nog nooit klachten gehad dus ik neem aan dat die onder de laatste categorie vallen.

Dat zou waar kunnen zijn. Ik let inderdaad alleen op wat er op mij af komt stormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:14

R.X. schreef:
Vandaag ook weer, loop ik met mijn 2 aangelijnde honden, komt er ineens een loslopende hond met de haren overeind op ons af.
Een heel eind verder loopt de eigenaar heel erg rustig onze kant op, meneer heeft alle tijd.
1 Van onze honden heeft voordat hij bij ons kwam niet veel gezien en is erg onzeker (is allemaal al veel verbeterd) ook is hij niet goed begrepen en begeleid wat ertoe geleid heeft dat ie sommige honden pakt.
Ons andere hond kan met bijna alle honden en haar heb ik dan maar lang aan de lijn gelaten zodat die hond alle aandacht aan haar gaf en ons andere moest ik bedaren.
En weer doet de eigenaar niets, alweer niets.
Dit maken we al zo vaak mee.
Dus wij hebben enorm veel last van dit soort eigenaren.
Alle keren dat onze honden aan de lijn waren en ze aangevallen werden door loslopende honden zijn er veel te veel, 1 keer is al te veel.
Onze honden kunnen geen kant op, terwijl ze weer aangevallen worden en never nooit dat die bazen er maar iets van leren.

Of die keer dat we met onze pony wandelen en die door 2 honden aangevallen word en ook deze eigenaar doet weer niets.

Ze staan er verdorie bij maar geven totaal geen leiding en verantwoordelijk gaan ze ook niet met hun en met jun mede mens/dier om.

Dat bedoel ik. Ik erger me het meest aan de baasjes die gewoon niets doen. vriendinnen van me reden een keer op het strand, toen er een hond op de pony's kwam afstormen. Ene pony was snel genoeg om weg te vluchten, maar de andere was een Fjord. Pony gaf uit automatisme een enorme bok naar de hond, die vervolgens piepend wegliep. En ook nog een boos baasje! Houd je hond dan in de hand.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:19

De honden van de buren, daar kan ik me aan ergeren. Die blaffen bij alles wat ze zien of horen. Zodra ze naar buiten mogen rennen ze richting ons huis om aan de andere kant van de sloot naar ons huis te gaan blaffen. Baasjes doen he-le-maal niks! Sinds kort zijn we ze zelf maar op gaan voeden, eerst streng stil roepen en als ze niet luisteren de toon aanpassen, zijn nu prima honden hoor. :j
Wat een béétje opvoeding wel niet kan betekenen voor een hond..

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:22

Zelf hebben we ook 3 katten en nee zij mogen niet buiten vrij rond lopen,
alleen in huis en op het met gaas overdekte terras.
Sommige vinden dat zielig.
Ik vind het ook naar dat ik hen niet die vrijheid kan geven, ik vertrouw mijn katten wel,
maar veel mensen zijn niet te vertrouwen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:23

Marleenloveu schreef:
De honden van de buren, daar kan ik me aan ergeren. Die blaffen bij alles wat ze zien of horen. Zodra ze naar buiten mogen rennen ze richting ons huis om aan de andere kant van de sloot naar ons huis te gaan blaffen. Baasjes doen he-le-maal niks! Sinds kort zijn we ze zelf maar op gaan voeden, eerst streng stil roepen en als ze niet luisteren de toon aanpassen, zijn nu prima honden hoor. :j
Wat een béétje opvoeding wel niet kan betekenen voor een hond..

Vooral de opvoeding voor de eigenaren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:28

Zoolgangster schreef:

Onze buren hadden vroeger ook een hond die bij iedereen die voorbij kwam met de fiets aan je broek te gaan hangen. Of het nu toeval is of niet maar kende 3 honden uit datzelfde nest en geen 1 was mijn favoriet. Door 1 ben ik gebeten, de andere hing altijd in me broek en een andere die blaft echt alles bij elkaar. Maar wel uiterst gezonde honden dat dan weer wel.

Ik heb zelf liever met honden te doen dan met katten. Heb over het algemeen van beide geen last. Honden zijn meestal niet opdringerig ze snuffelen wel graag aan mijn kleren omdat ik zelf een hond heb maar verder zijn ze eigenlijk altijd wel beleeft. Denk toch dat er iets is aan jouw wat honden aantrekt.
Heb alleen zo'n hekel aan mensen die katten zo makkelijk dumpen of nestje na nestje. De meeste komen echt niet zo goed terecht als het doet lijken. Katten worden met vakantie vaak gedumpt in een bos of bij een boerderij als ze dan jagers tegen komen is het weg poesje. Honden worden ook wel eens gedumpt maar niet zo massaal als katten daarbij is het fokken van pups beter onder controle dan dat met katten. Ben van menig als je kat buiten komt je gewoon moet zorgen dat ze geen kittens kunnen krijgen/maken. Je werkt alleen maar mee aan het kattenleed wat je zo vaak ziet en dat is ergste van al. Dat je een nestje wil prima maar katten zat en om daar zo laks mee om te gaan vind ik erg triest.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:46

R.X. schreef:
Zelf hebben we ook 3 katten en nee zij mogen niet buiten vrij rond lopen,
alleen in huis en op het met gaas overdekte terras.
Sommige vinden dat zielig.
Ik vind het ook naar dat ik hen niet die vrijheid kan geven, ik vertrouw mijn katten wel,
maar veel mensen zijn niet te vertrouwen.

Je bedoelt dat je doorhebt hoeveel overlast katten kunnen veroorzaken en je er dus wat aan doet :)* . Ik vertrouw er namelijk ook wel op dat jouw katten zonder pardon mijn vissen uit de vijver zullen halen of in de volière van de buren gaan hangen, bij wijze van.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 01:12

sorry als ik nu heel bot overkom maar dus 300 euro voor je kat te laten dekken, maar hij dekt wel gewoon gratis als hij je kat tegenkomt, dat zou ik als niet kunnen appreciëren als kattin eigenaar 300 euro betalen en dan weten dat hij ook gratis dekt. dan zou je hem als kattin eigenaar beter van straat kunnen plukken en dan bij je kat zetten in de hoop dat ze gedekt wordt zonder geld uit te geven.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:00

Ts alsof alle honden die je tegen komt tegen je op springen etc.
Lijkt me erg stug.

Zolang jou kat(ten) overlast veroorzaken denk ik dat jij geen enkel recht van spreken hebt over de honden van een ander.
Ik denk dat 99% van ieder die hier gereageerd heeft de mening heeft dat jij/jullie zeer onverantwoord bezig zijn.
En persoonlijk vind ik het ergens egoïstisch, vooral omdat er ieder jaar zoveel katten op straat en in het asiel belanden.
Ik denk dat de rasvereniging ook niet zo blij met jullie zijn als ze dit horen

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:23

maar niet alléén de ts is egoïstisch bezig, ook al die andere die maar lukraak fokken.
Zij helpen allen mee aan het kattenoverschot en die katten zijn daar het slachtoffer van.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:22

love_western schreef:
Eerder van de baasjes.

haha idd!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:54

R.X. schreef:
maar niet alléén de ts is egoïstisch bezig, ook al die andere die maar lukraak fokken.
Zij helpen allen mee aan het kattenoverschot en die katten zijn daar het slachtoffer van.

Ik raad iedereen die lukraak fokt van harte aan om eens een tijd in een asiel en zwerfkattenopvang mee te draaien. Ik heb het gedaan en als ik ergens pissig om kan worden, dan is het wel over eigenaars die hun ongecastreerde kater/poes gewoon rond laten lopen

Een totaal gebrek aan verantwoordelijkheid.

Wat betreft het overeenkomen met de eigenaars van de moeders van de verwekte kittens van TS kan ik alleen dit zeggen :Grote B*S* (en dat zeg ik niet snel)

Op de eerste plaats zal het merendeel van de eigenaars van de poezen niet weten door wie de kat is gedekt (enig idee hoeveel poezen door zo'n kater worden gedekt???) en worden veel, heel veel, poezen simpelweg gedumpt als ze zwanger zijn of worden de kittens verzopen of in een zak op straat gegooid. In de vuilnisbak worden ze overigens ook wel aangetroffen.

Op de tweede plaats werken de eigenaars van de verwekte kittens samen met TS ijverig mee aan een overbevolking van katten, met als gevolg mishandeling, vergiftiging, uit de auto gooien, als voetbal gebruiken (daadwerkelijk meegemaakt) etc etc mee omdat katten nu eenmaal voor veel mensen geen z*k waard zijn gezien er teveel zijn-
En dan zwijg ik nog over de katten die door het ongeremd fokken (want ja, kittens zijn zo leuk... :r ) op straat worden gegooid en daar als straatkatten voor overlast zorgen en voor nog meer kittens.

Asociaal.

Dat er voor een dekking van een kat 300 wordt gevraagd terwijl hij er op straat op los fokt, vind ik ook asociaal. Kunnen de eigenaars van de poezen beter de poes even bij ts op straat loslaten. Hebben ze een gratis dekking. :)*

Overigens zijn mensen met loslopende honden die mensen, paarden, andere honden etc aanvallen ook aso. Je hond hoort aan de lijn of onder appél. En uiteraard dient men poep op de stoep of op een gazon e.d. op te ruimen.
Dat neemt niet weg dat ik vrijwel nooit meemaak dat een hond in mijn kruis duikt, tegen mij opspringt of in mijn gezicht hijgt, En ik heb toch echt in een asiel gewerkt, jaren bij hondenclubs getraind, op tentoonstellingen geweest, in parken en bossen gekomen en evenementen bezocht waar honden komen.
Ligt het dan aan mij?
:o?

*moest even spuien*
Ennuh.. ik ben eigenaar van zowel kat als honden.