Overlast van een kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:45

Ayasha schreef:
LW: dat was ik en mijn vriend en ik hebben staffords. Ik noemde die rassen omdat mensen daar juist zo debiel over doen maar als je het dan over een kat hebt, dan is alles ineens prima. Heb dus niets tegen die rassen. ;)

Ah oke, dat had ik niet door. Maar vind het jammer dat ze altijd in kwaad daglicht worden gesteld. Aangezien de honden die ik ken, allemaal schatjes zijn.

Suuskipje

Poeh da's een pittig katje. Ik denk dat je ook het beste de optie met de vangkooi kan bekijken ts!

Mijn twee lapjeskatten komen overigens ook buiten en gaan ook buiten de tuin ( niet heel veel want ze vinden het een beetje spannend allemaal). Ik lees hier heel veel over dat als mensen hun kat ook buiten laten lopen dat ze er niet naar om zouden kijken?
Persoonlijk vind ik dat onzin. Onze meiden komen alleen buiten als wij thuis zijn, zodat als ze echt naar binnen willen dat die mogelijkheid er is (het is een huurhuis dus een kattenluikje is geen optie daar we die niet mogen plaatsen jammer genoeg).
Nu komt er ook wel bij kijken dat we echt in een kattenbuurt wonen, ik denk dat er wel een stuk of 20 hier rondlopen.
Maar echt het vooroordeel van mensen dat als je kat buitenloopt dat je er dan niet naar om zou kijken is echt echt echt zo'n onzin.

8nnemiek

Ik heb het hele topic niet gelezen, ken die eindeloze discussies inmiddels wel..
Maar TS, ik zou, afhankelijk van de grootte/ligging van je tuin, kiezen voor schrikdraad (wat overigens geen vogel doodt, want om een schok te krijgen moet je zowel de draad als de grond aanraken) of gewoon alle doorgangen afzetten met gaas..
Ik heb voor mijn konijnen een grote ren gebouwd die rondom, van boven, én onder de grond dicht is.. Het zijn niet alleen katten die aan je dieren kunnen komen, maar ook marters, vossen, roofvogels..
Over mijn vijver heb ik een net tegen de reigers en katten..

Ik zou echt never nooit een vos of kat of marter of roofvogel iets aan willen doen omdat ze mijn dieren willen pakken. Dat is nu eenmaal instinct, ze hebben ook eten nodig. Ze zorgen dat er geen muizenplaag of rattenplaag komt..
Dus mensen die een muizenplaag willen hebben moeten vooral zo veel mogelijk katten binnen zien te houden :Y)

Lastig dat die kat bij jou zo agressief is, TS.. Je kan altijd proberen om er achter te komen of ie een baasje heeft door een papiertje aan zijn halsband te hangen met die vraag. Als het echt een zwerver is kan die altijd nog naar het asiel. En anders gewoon afzetten met schrikdraad, daar gaan zelfs de stoerste katten niet dwars doorheen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:46

love_western schreef:
Ayasha schreef:
LW: dat was ik en mijn vriend en ik hebben staffords. Ik noemde die rassen omdat mensen daar juist zo debiel over doen maar als je het dan over een kat hebt, dan is alles ineens prima. Heb dus niets tegen die rassen. ;)

Ah oke, dat had ik niet door. Maar vind het jammer dat ze altijd in kwaad daglicht worden gesteld. Aangezien de honden die ik ken, allemaal schatjes zijn.

Klopt. :) Staffords van mijn vriend (ze zijn eigenlijk niet van mij, ik heb een jack russell) gaan op hun rug liggen voor mijn jack omdat ze anders bang is voor ze. _O- Dus het zijn schatten van beesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:47

Amaris schreef:
love_western schreef:
Even voor de goede orde. Volgens vele mensen is mijn kat ook vals. Terwijl het bij mij een lief beestje is. Tenzij ik iets doe wat haar niet aan staat. Had haar (verkeerd) vast toen ze ontsnapt was. En toen eindigde ik 's avonds op de huisartsenpost. Dus ja ik hou deze kat binnen. Ook omdat ze bij iedereen naar binnen wandelt. Haar zus is nog erger, als je die straft. Valt ze je nog harder aan. Voor de rest zijn harstikke lief <3

En ik vind het ook jammer dat pitbulls en staffords hier genoemd worden. Zijn harstikke lieve beesten, met de juiste opvoeding uiteraard. Maar dat is bij elke hond zo.

Daarnaast zou ik de kat vangen. Kijken naar het bandje ( wel dik vest aan doen, en stevige handschoenen) Staat er niks op, dan zal ik hem naar een boerderij brengen, die nog opzoek is naar een muizenjager.

De laatste optie is, leen een hond die hekel heeft aan katten :) Ken honden, die niks overlaten van een kat. Maar dat is in mijn ogen laatste optie.

Maakt helemaal niet uit waarom het dier doet zoals het doet. Hij is vals tegen TS en TS heeft ermee te maken en er last van. Kan ie poeslief (haha) tegen zijn eigenaar zijn, maar daar heeft TS toch geen boodschap aan.

Kwaaie kat is kwaaie kat. Dan kun je wel met héle dikke leren handschoenen aankomen, want anders hou je er gegarandeerd een enkeltje huisartsenpost aan over.

Ik probeer het nog netjes op te lossen. Hier in de omgeving word zo'n kat gewoon doodgetrapt. Woon midden in een boerendorpje. Die denken er niet zo moeilijk over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:47

Mijn katten hebben ook de neiging om aan te vallen, in ieder geval ons als ze het ergens niet mee eens zijn. Dan heb je wel eens krassen van nagels etc. Echter als ze dat bij een ander zouden doen, of bij kinderen, dan zou ik ze ook niet verder laten leven eigenlijk. Als ze het bij ons doen krijgen ze een mep of een flats water: hebben ze gewoon niet te doen. Maar ik vind niet dat ze dan maar een ander moeten aanvallen uit het niks. Met nadruk op "uit het niks" want als iemand het uitlokt vind ik het eigen schuld.

Overigens lopen onze katten ook buiten, in goed overleg met de buren, gelukkig hebben alle huizen in onze straat katten :)

Ayasha
Blogger

Re: Overlast van een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:49

Maar dan weet je ook vanwaar ze komen Jans, en als ze dan overlast veroorzaken kan je ook gaan aanbellen. Dat vind ik dan nog anders eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:51

Jup, maar dan nog lopen er helaas ook vreemde katten rond, en zullen ook niet de huizen in de andere straat onze katten kennen, dan zou ik het alleen maar fijn vinden als ze ze laten halen door de dierenambulance / asiel. Dr zit een chip in, dan kost het me maar 50 euro om ze op te halen. :) Ze hebben gewoon niet aan te vallen: aanvallen zonder reden is voor mij finito.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:53

hazel schreef:
Het valt me op dat er zoveel 'dierenvrienden' op bokt zitten :\ Alsof zij altijd overal hun Hinn en paardenpoep opruimen, laat me niet lachen :)) Ik heb honden, katten en een paard maar honden en paardenpoep erger ik me veel meer aan dan katten die hun poep netjes begraven en dus niets van merkt.

Ts: is het geen idee om nogmaals echt goed op zoek te gaan naar de eigenaar, wie weet wil de eigenaar wel meebetalen aan de afzetting van je tuin? Ben je meteen van alle katten af :)

Gaat hier ook niet alleen om kattenstront gaat hier wel over een kat dat de huisdieren van iemand anders echt lastig valt. Dat doet mijn paard niet en mijn hond ook niet. Daarnaast is er een wezenlijk verschil als ik in de bebouwde kom woon en ik dus kleine tuin heb kan het behoorlijk stinken als de katten van de buren het gebruiken als toilet en ik mag hopen dat de buren niet hun paard en hond in mijn tuin parkeren om te mesten. Dat is dus niet te vergelijken. Hier ligt ook zo vaak paardenstront op de weg kan me voorstellen dat andere zich daaraan ergeren maar is toch nog iets anders dan dat het in je tuin gebeurt.
Verder zou het van de zotten zijn dat een niet katteneigenaar z'n tuin moet afzetten en kosten en moeite moet doen om de katten uit zijn tuin te houden. Het word er niet mooier op als je de boel zo moet maken dat er geen kat meer in kan. Het is aan de eigenaar om z'n kat bij te houden en op zijn terrein ik laat me hond ook niet los en overal door heen banjeren en mijn paard ook niet die blijven gewoon op eigen terrein tenzij ik er zelf bij ben.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:53

8nnemiek schreef:
Ik heb het hele topic niet gelezen, ken die eindeloze discussies inmiddels wel..
Maar TS, ik zou, afhankelijk van de grootte/ligging van je tuin, kiezen voor schrikdraad (wat overigens geen vogel doodt, want om een schok te krijgen moet je zowel de draad als de grond aanraken) of gewoon alle doorgangen afzetten met gaas..
Ik heb voor mijn konijnen een grote ren gebouwd die rondom, van boven, én onder de grond dicht is.. Het zijn niet alleen katten die aan je dieren kunnen komen, maar ook marters, vossen, roofvogels..
Over mijn vijver heb ik een net tegen de reigers en katten..

Ik zou echt never nooit een vos of kat of marter of roofvogel iets aan willen doen omdat ze mijn dieren willen pakken. Dat is nu eenmaal instinct, ze hebben ook eten nodig. Ze zorgen dat er geen muizenplaag of rattenplaag komt..
Dus mensen die een muizenplaag willen hebben moeten vooral zo veel mogelijk katten binnen zien te houden :Y)

Lastig dat die kat bij jou zo agressief is, TS.. Je kan altijd proberen om er achter te komen of ie een baasje heeft door een papiertje aan zijn halsband te hangen met die vraag. Als het echt een zwerver is kan die altijd nog naar het asiel. En anders gewoon afzetten met schrikdraad, daar gaan zelfs de stoerste katten niet dwars doorheen.

Maar waarom zou TS HAAR tuin moeten afzetten voor andermans HUISdieren? Dat kost haar geld. Dat klopt toch niet? of denk ik nu zo raar?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:54

Ik wil trouwens wel eens zien, of een hond die een cavia uit het hok trekt en op eet en betrapt wordt niet afgemaakt moet worden. Ik heb toch al andere verhalen gelezen in soortgelijke discussies. Zelfs dat de honden afgemaakt moeten worden als ze een kat pakken in hun eigen afgesloten tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:56

Overigens, als iemand zich bij mij meldt dat mijn katten overlast verzorgen, al dan iet via de dierenambulance / asiel, dan neem ik zelf toch echt wel maatregelen: of katten niet meer naar buiten, of ander huis waar ze wel naar buiten kunnen, of tuin afzetten, of dus inderdaad af laten maken wanneer beest echt aggressief gedrag vertoont.

Ik zou het van de zotten vinden dat iemand anders dan maar zijn of haar tuin moet afschermen omdattie last heeft van mijn katten..

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:58

Ik hoop dat het snel wordt opgelost TS, ik weet uit ervaring hoe bloed irritant een aggresieve kat kan zijn. Bij mij in de buurt liep er ook een die me letterlijk stalkte als ik de hond aan het uitlaten was. Heeft ook mijn hond een paar keer gepakt met klauwwonden op zijn neus tot gevolg. Hoewel mijn hond een reus is was ie als de dood voor dat beest en ik ook trouwens. Had steeds het idee alsof er een tijger achter me aan zat, dat lage enge gegrom van onder auto's vandaan dat steeds dichterbij kwam..brrrr..
Gelukkig ben ik hem al een tijdje niet meer tegen gekomen dus wie weet houden de baasjes de kat nu binnenshuis.
Iedereen roept wel zo stoer 'geef zo'n kat een rotschop en dan komt ie nooit meer terug' maar zo'n aanval gebeurt zo snel dat die kat al is gevlogen voor dat je door hebt wat je is overkomen. Daarbij ben ik persoonlijk tenminste nogal terughoudend om een dier een schop te geven..misschien vanuit zelfbescherming maar anders liever niet.

Misschien is het een idee om de foto die je van de kat hebt gemaakt een paar keer uit te printen en op te hangen in je buurt 'van wie is deze kat, bel xxxx' of iets. Wie weet melden de baasjes zich en kan je het probleem met ze bespreken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:59

Jans schreef:
Overigens, als iemand zich bij mij meldt dat mijn katten overlast verzorgen, al dan iet via de dierenambulance / asiel, dan neem ik zelf toch echt wel maatregelen: of katten niet meer naar buiten, of ander huis waar ze wel naar buiten kunnen, of tuin afzetten, of dus inderdaad af laten maken wanneer beest echt aggressief gedrag vertoont.

Ik zou het van de zotten vinden dat iemand anders dan maar zijn of haar tuin moet afschermen omdattie last heeft van mijn katten..

+:)+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:01

Ik snap het probleem niet zo..
Er lopen gevaarlijke dieren los.. of dat nu een kat is, of een marter, of een vos.. Je wil je eigen dieren gewoon veilig hebben, dus zorg je dat er geen andere dieren in je tuin kunnen komen.
Je kan wel een kat laten vangen, maar wat denk je dat er dan gebeurt? Dan is die kat daar zijn territorium kwijt, en komt er weer een andere kat dat territorium inpikken. Zo kun je bezig blijven..
Of je moet zelf een grote kat aanschaffen natuurlijk :D
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 21-05-13 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:01

Jans schreef:

Hier ook. Beide katten komen buiten, maar eentje komt niet uit de tuin en de ander gaat niet ver weg.

Vorig jaar bericht van de buurvrouw dat Minipoes al een paar keer daar naar binnen was gelopen. Dat wil ik pertinent niet, dus ben gaan nadenken. Bleek het raampje van de schuur dicht te zijn, dus minipoes was afgesloten van haar hang out-place. Raampje opengezet, tuinkussen neergelegd en het leed was weer geleden.

Ik kan er echt letterlijk niet goed van zijn als mensen last hebben van mijn dieren. Vreselijk. Zo ook mijn hennen. Die maakten (te)veel lawaai 's morgens. Dus heb systeem gemaakt waardoor ze weer opgesloten kunnen worden in hun hok tot een ietwat christelijk tijdstip.

Het is toch vreselijk als anderen last hebben van mijn dieren?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:02

Een kat een schop geven moet je nog best snel en wendbaar voor zijn denk ik. Die dingen zijn zo gruwelijk snel. :)
En eentje die aanvalt, verwacht zich ook aan een tegenaanval ook... Dus die is helemaal snel dan.

Een marter en een vos zijn van niemand. Daar kan je dus ook niemand op aanspreken. Bovendien betaalt mijn verzekering eventuele schade van die beesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:03

Ayasha schreef:
Ik wil trouwens wel eens zien, of een hond die een cavia uit het hok trekt en op eet en betrapt wordt niet afgemaakt moet worden. Ik heb toch al andere verhalen gelezen in soortgelijke discussies. Zelfs dat de honden afgemaakt moeten worden als ze een kat pakken in hun eigen afgesloten tuin.

Ik vind het eigen risicio als je je kat buiten laat lopen. En het op een terrein terecht komt waar een hond loopt, die hekel heeft aan katten. Ik ken zelf meerder honden ( allemaal herders) die hekel hebben aan katten. De eigenaren hebben de omgeving gewaarschuwd. Dus buren weten er van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:09

Die van ons doen niks naar katten als ze op vreemd terrein zijn. Maar in "hun" tuin moet geen kat komen... Dan mag ie hopen dat ie snel is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:20

Nog een idee: neem zelf een kat. Als er bij ons een vreemde kat in de.tuin komt... o wee! Je wilt haar niet meemaken. :')

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:35

ik heb ook katten en een hond. ik begrijp je probleem. er zijn meerdere dingen die je kunt doen zoals in dit topic al uitgebreid genoemd is. Maar denk wel een beetje na, hoe zou jij reageren als jouw dier met een buks of stalen neuzen was bewerkt. tip: plaats advertentie op internet en probeer de baasjes te vinden.
ik heb een kat thuis zien komen met 7 kogels in zijn buik. dan kan het nog zon klote dier zijn maar dat is niet cool om te zien. (en ik woon ook in een boerendorp waar katten soms gewoon afgemaakt worden)

daarbij is een dier ook een eigendom en is het dus diefstal wanneer je deze meeneemt, weg brengt of verkoopt. let ook een beetje op je recht, dit kan soms erg lastig worden.

daarbij vind ik ''neem zelf een kat'' de stomste opmerking ooit. ik neem toch ook geen paard omdat het gras hoog is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:38

Als je een dier dood, om eender welke reden. Dan zorg je dat het opslag dood is en niet lijdt. Wat jij benoemd is mishandeling. Of het nu om een kat gaat of om een ander dier maakt me dan niet uit.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:54

Wat een vervelend probleem zeg! Je kan je eigen dieren niet eens normaal in eigen tuin hebben :=
Ik erger me al groen en blauw aan de stront bij mij in de tuin, terwijl mijn eigen katten het netjes binnen op de bak doen. Stap je de deur uit, liggen er weer een paar bakken. Ook niet in de tuin begraven ofzo, nee lekker midden op het pad naar mijn voordeur. :=

Wbt valse katten... ik heb heel wat katten meegemaakt, ook wilde die aan komen struinen bij mijn ouders op de boerderij. Bijna alle katten hebben wel respect voor mensen en gaan liever uit de weg dan de confrontatie aan.
Als zo'n kat werkelijk in de aanval gaat (om niks) vind ik dat ook een reden om eens nader te onderzoeken hoe het met zo'n dier gesteld is. Mijn opa en oma hadden ook zo'n kat, die moest gewoon niks van vreemden of kinderen hebben. Niet aankomen, dan deed ie niks... voor de rest een vals rotbeest. Zou ie bij mn opa toen ook flikken, in de aanval, die heeft m gelijk zo'n oplawaai meegegeven dat poeslief het bij hem nooit meer gedaan heeft, die ging hem toen wel uit de weg. Dus die reageerde daar wel normaal op. Zelfde bij andere katten, al die negatieve ervaringen met water en andere manieren om die kat uit de tuin te houden... de meeste katten zouden het op een gegeven moment wel weten en liever een blokje om gaan dan jou tuin weer in te komen.
De enige echte valse kat die ik meegemaakt heb, is een die we hadden toen ik nog jonger was en thuis woonde. Dat beest viel ook mensen aan zonder reden, die ook nergens voor terug deinsde (mijn vader heeft het beest meermaals hardhandig aangepakt) mankeerde ook echt wat. Bij die kat bleek later een gezwel in de nek/hoofd te zitten. Daardoor spoorde hij gewoon helemaal niet meer. Die is ook afgemaakt.
Dat is dus de enige kat die ik meegemaakt heb, die ook zo vals was én ook van geen enkele straf onder de indruk was.

Wat jou probleem betreft met deze kat, ik zou inderdaad ook foto's verspreiden om de eigenaar te achterhalen. Vangen kan idd ook, kijken of het dier niks mankeert waardoor hij zo vals reageert. (Ik denk dat een asiel oid zo'n kat best zou willen onder brengen als je uitlegt hoe of wat en dat de kat, voor een kat erg vreemd gedrag vertoont.)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:20

8nnemiek schreef:
Ik snap het probleem niet zo..
Er lopen gevaarlijke dieren los.. of dat nu een kat is, of een marter, of een vos.. Je wil je eigen dieren gewoon veilig hebben, dus zorg je dat er geen andere dieren in je tuin kunnen komen.
Je kan wel een kat laten vangen, maar wat denk je dat er dan gebeurt? Dan is die kat daar zijn territorium kwijt, en komt er weer een andere kat dat territorium inpikken. Zo kun je bezig blijven..
Of je moet zelf een grote kat aanschaffen natuurlijk :D

Los van het feit dat wilde dieren van niemand zijn en katten HUISdieren zijn met een eigenaar die verantwoordelijk is voor zijn dier, heb je echt niet overal vossen en marters hoor. Ik weet niet waar jij woont, maar die dieren zitten niet in mijn tuin. Het grootste dier (behalve katten dan) is 'n egel, die komen nog wel de stad in, een vos en een marter zitten hier niet eens echt in de buurt. Enige overlast dat hier veroorzaakt wordt is door andermans katten.
Overigens hebben wij een tijdje krielkipjes gehad, geen kat die meer in de tuin durfde te komen :D ideaal! Die kippen pakten ze zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:21

Marters wagen zich nog wel eens in de auto's voor de kabels maar omnium verzekeringen betalen de apparaatjes er tegen (en de aangerichte schade) vaak gewoon terug. :)