Ik heb het hele topic niet gelezen, ken die eindeloze discussies inmiddels wel..
Maar TS, ik zou, afhankelijk van de grootte/ligging van je tuin, kiezen voor schrikdraad (wat overigens geen vogel doodt, want om een schok te krijgen moet je zowel de draad als de grond aanraken) of gewoon alle doorgangen afzetten met gaas..
Ik heb voor mijn konijnen een grote ren gebouwd die rondom, van boven, én onder de grond dicht is.. Het zijn niet alleen katten die aan je dieren kunnen komen, maar ook marters, vossen, roofvogels..
Over mijn vijver heb ik een net tegen de reigers en katten..
Ik zou echt never nooit een vos of kat of marter of roofvogel iets aan willen doen omdat ze mijn dieren willen pakken. Dat is nu eenmaal instinct, ze hebben ook eten nodig. Ze zorgen dat er geen muizenplaag of rattenplaag komt..
Dus mensen die een muizenplaag willen hebben moeten vooral zo veel mogelijk katten binnen zien te houden
Lastig dat die kat bij jou zo agressief is, TS.. Je kan altijd proberen om er achter te komen of ie een baasje heeft door een papiertje aan zijn halsband te hangen met die vraag. Als het echt een zwerver is kan die altijd nog naar het asiel. En anders gewoon afzetten met schrikdraad, daar gaan zelfs de stoerste katten niet dwars doorheen.