Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Geryon schreef:Ik heb toch wel héle andere ervaringen daarmee. En veel ook.
Dierenarts geeft ook vaak aan dat het grotendeels met de opvoeding te maken heeft en natuurlijk aan het dier zelf. En nee dat wil niet zeggen dat beesten die heftig reageren niet goed zijn opgevoed...
Waarom denk je dat ze zo heftig reageerden? Was dat op het moment van de prik? Of erna als het spul gaat werken en ze er tegen gingen 'vechten'?
Geryon schreef:Opvoeding is niet alleen gedrag. Gaat er ook aan in hoeverre het dier bepaalde dingen is gewend, zoals dierenartsen autoritten, mensen die eraan zitten en hoe bijv. stressbestendig etc etc.
Een spuit zelf lijkt mij vergelijkbaar met een spuit die wij krijgen. En we zijn er best mee vergelijkbaar dus het lijkt me niet de pijn waardoor sommige dieren zo heftig reageren. Meer het eromheen. De schrik, stress van het vastgenomen worden.
Ben benieuwd of het inslapen meer pijn doet. Niemand die mij dat kan vertellen (en wetenschappelijk kan onderbouwen)
Gytrash24 schreef:@Geryon inderdaad ik vraag het mij dus ook af of dat hele inslapen wel zo pijnloos is. Oke als ze helemaal onder narcose gebracht worden denk ik niet dat ze het merken. Maar als ze ter plekken de spuit krijgen omdat ze niet langer kunnen/willen wachten. Vraag me echt af of het pijnloos is om je hart te doen stoppen. Je hoort ook altijd dat bij exsicutie (hoe schrijf je dat) door middel van dodelijke injectie de persoon in kwestie altijd reageert. Vuistenballen, straktrekken van lichaamsdelen zoals hals en schouders. Je zou toch zeggen dat dat zeer doet. Dat en een hartaanval doet ook zeer... dus tja vind het maar moeilijk hoor om te weten of het nou echt een vredige dood is.