Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zoals vermeld schijndracht kan exact de zelfde symptomen geven en wij kunnen niet in de buik kijken, heb ook vaak gehoord dat een kat gedekt is maar niet drachtig, en zowiezo als het 100% is dan had de ts ook geen topic gemaakt denk ik met de vraag of haar kat drachtig kan zijn Mizora schreef:Ik zou zelf eventuele eigen katten de kittenentingen en de 1e jaarsenting geven. Dus 3x enten. Daarna zijn ze behoorlijk beschermt. Een van de redenen dat katten zonder entingen wegkomen is omdat een flink gedeelte van de katten wel in ieder geval 3x geënt is en dus beschermt. En er gaan er ook gewoon een hoop wel dood of hebben chronisch niesziekte omdat ze onvoldoende geënt zijn. Een hoop halen dan gewoon weer een nieuwe gratis ongeënte kitten van marktplaats, ook een manier. Wel goedkoper.
poetser schreef:Wij hebben een kat gehad die alle mogelijken entingen gehad heeft, als kitten, maar ook de jaarlijkse entingen end. Hij is 6 jaar mogen worden, niesziekte is fataal geworden. Andere kat, nooit geënt, is op zijn 15de aan een hartstilstand overleden.
Mioux schreef:Dannog ben ik t wel eens met t feit laat een dierenarts een echo maken, dan pas heb je zekerheid en weet je eventueel ALS ze zwanger is en niet schijndracht,hoeveel kittens het gaat,lijkt me ook niet de moeite toch? Dan heb je zekerheid en ook gelijk dat je weet hoeveel kittens t worden in geval dat er 1 niet uit kan komen dat je weet dat je bij de geboorte een dierenarts moet inschakelen... En een echo schadelijk, ja als je er 100 neemt ja...
(te veel tegelijk ook aan t doen op t moment)