Hhilde schreef:Leffroi schreef:Het is trouwens niet alleen tijdens zijn eetmomentje, maar ook als er een keer iets op de grond valt, tijdens een verjaardag, een visite of weet ik veel wat voor andere gelegenheid. Eten is NIET van hem, tenzij hij toestemming krijgt. Zo simpel is dat gewoon.
Ho, je hebt aangevuld.
Die van mij mag alles pakken wat op de grond valt. Moet diegene die het laat vallen maar niet zo dom zijn om het te laten vallenEn tijdens een verjaardag kan mijn hond niet bij de mensen komen, omdat de meeste mensen geen idee hebben hoe een hond in elkaar zit en bij het minste of geringste al de meeste idiote conclusies trekken. Ik hou sowieso niet van honden op een verjaardag omdat je geen overzicht kan houden wat er met je hond gebeurd en hoe hij daarop reageert. Als de mijne al mee gaat, ligt hij aan de riem naast mij te pitten.
Dat is fijn. Dus als iemand per ongeluk iets laat vallen, de hond duikt er op af en bijt per ongeluk in diegene zijn/ haar vinger (hij mag het tenslotte hebben) dan is dat diegene zijn schuld? 'Met ie het maar niet laten vallen?' Volgens mij ben jij nog altijd verantwoordelijk voor wat je hond doet en als een hond vervolgens een kind bijt, waardoor het mss wel gehecht moet worden, krijgt je hond de schuld. Lekker baasje ben jij. Nog zo'n lekker voorbeeld, als diegene een keer een paaseitje laat vallen en je hond is de gelukkige die hier wel aan bezwijkt, dan is het die persoon zijn/ haar schuld zeker? Leg de schuld maar bij een ander neer, dat is toch een stuk makkelijker?
En tijdens een verjaardag kan mijn hond niet bij de mensen komen, omdat de meeste mensen geen idee hebben hoe een hond in elkaar zit en bij het minste of geringste al de meeste idiote conclusies trekken. Ik hou sowieso niet van honden op een verjaardag omdat je geen overzicht kan houden wat er met je hond gebeurd en hoe hij daarop reageert. Als de mijne al mee gaat, ligt hij aan de riem naast mij te pitten.

Ik lees jouw topic wel weer als je hond toevallig een keer iemand gebeten heeft, omdat je hem dusdanig wantrouwt en ten alle tijden bij je wilt houden.
:P Volgens sommige is het ten strengste verboden je hond in bed te hebben. Maar meningen verchillen. Dit moet kunnen mits goede leider.