Grote zwarte spin kruipt been omhoog - brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:51

Regallie schreef:
En dan te weten dat we een paar spinnetjes per jaar opeten in onze slaap..

Ik blijf voorlopig lekker wakker ;)

Dat is niet waar :)
Spinnen hebben aan één ding een ontzettend Hekel met de hoofdletter H. En dat is tocht... Luchtverplaatsing. En wat zit er vlak bij je mond? Juist, je neus. Voor een spin gelijk aan tocht/luchtverplaatsing omdat je continu ademt. En waar zal een spin dus van z'n leven niet vrijwillig komen? Jup. Je gezicht. Laat staan dat hij je mond in kruipt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:53

DaniBanani schreef:
Spinnen doen wel wat. ^) Ze bijten. En ze zijn helemaal niet banger voor mij dan ik voor hen, ze rennen verdorie moeiteloos je broek in als ze de kans krijgen. Of zakken bovenop je hoofd. Ze gaan me in ieder geval beslist niet zorgvuldig uit de weg en dat in combinatie met 't feit dat ze dus wél wat kunnen doen is voor mij reden genoeg om ze hartgrondig dood te wensen zolang ze zich in mijn woonomgeving bevinden.

Wel eens gebeten door een spin? :') De meeste spinnen waarschuwen voordat ze bijten en er worden erg weinig mensen gebeten door spinnen. Daarbij..... Hoe hard kan een spin formaatje huisspin nou helemaal bijten?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:57

Kan je zo'n smiley bij zetten maar ik ben inderdaad gebeten door een spin. En ik kan je dus vertellen dat zelfs een kruisspin al aardig kan bijten. En een kennis van mij is gebeten door zo'n huisspin en liep 3 dagen met een gezwollen hand.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:58

Eigenlijk stom hè, dat we bang zijn voor die kleine beestjes :+

Ik krijs ook alles bij elkaar hoor... Ik weet nog dat een vriendin van me, vroeger op ponykamp nog, in haar koffer een spinnennest had zitten. Deed bij aankomst d'r koffer open, kwamen d'r weet ik hoeveel spinnetjes uit gekropen :=

Snorretje

Re: Grote zwarte spin kruipt been omhoog - brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:02

Pfooe als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik een kat heb die maar al te graag spinnen vangt en op eet.. :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:13

DaniBanani schreef:
Kan je zo'n smiley bij zetten maar ik ben inderdaad gebeten door een spin. En ik kan je dus vertellen dat zelfs een kruisspin al aardig kan bijten. En een kennis van mij is gebeten door zo'n huisspin en liep 3 dagen met een gezwollen hand.

Ja, ik moet er nogal om lachen omdat een vriendin 'ns gebeten is door een vogelspin en dat voelde en zag er uit als een wespensteek. Ook iemand die al jaren met spinnen (en slangen) werkt vertelde me laatst over spinnenbeten en dat die alleszins meevallen. Maargoed, je hebt uitzonderingen en misschien heb jij de beet van een kruisspin als zeer pijnlijk ervaren. Dat kan.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:16

Hhilde schreef:
DaniBanani schreef:

Ja, ik moet er nogal om lachen omdat een vriendin 'ns gebeten is door een vogelspin en dat voelde en zag er uit als een wespensteek. Ook iemand die al jaren met spinnen (en slangen) werkt vertelde me laatst over spinnenbeten en dat die alleszins meevallen. Maargoed, je hebt uitzonderingen en misschien heb jij de beet van een kruisspin als zeer pijnlijk ervaren. Dat kan.

ik ben ook al een paar keer gebeten door een vogelspin, voelt gewoon als een klein prikje, beetje te vergelijken als een slangenbeet of een wespensteek

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:17

ohja en voor de mensen die denken dat een spin voor zijn lol over de grond zou rennen om jou bang te maken, spinnen rennen voor hun leven, stel je eens voor als je door een kudde agressieve olifanten moet rennen van de een naar de andere plek, geloof me, dan ren je voor je leven.

laat spinnen lekker leven, zonder spinnen zou er immers geen leven op aarde mogelijk zijn.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:34

Kan best zijn dat iemand best heftig op een insecten/spinnenbeet reageert, ik krijg echt dikke bulten van bijv. een wespensteek.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:42

Laura_Stella schreef:
Kan best zijn dat iemand best heftig op een insecten/spinnenbeet reageert, ik krijg echt dikke bulten van bijv. een wespensteek.

Maar dan reageert jouw lichaam daar dus heftig op, de spinnenbeet is dan nog niet heftig als een ander van diezelfde beet alleen een wespensteekachtig gevoel krijgt.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:43

Hhilde schreef:
Laura_Stella schreef:

Maar dan reageert jouw lichaam daar dus heftig op, de spinnenbeet is dan nog niet heftig als een ander van diezelfde beet alleen een wespensteekachtig gevoel krijgt.

Klopt, zo bedoelde ik het ook niet haha , sorry als het zo over kwam :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:47

Hahaha, daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor! Ik vulde je meer een soort van aan dan dat ik tegen je in ging of zo :P

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:49

Zelfs ik als kerel (1.96, en ong 95kg) krijg er de kriebels van, nee insecten brrrrr

:')

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:50

Haha ja oke klopt :P

Maartje1990

Hhilde schreef:
DaniBanani schreef:
Spinnen doen wel wat. ^) Ze bijten. En ze zijn helemaal niet banger voor mij dan ik voor hen, ze rennen verdorie moeiteloos je broek in als ze de kans krijgen. Of zakken bovenop je hoofd. Ze gaan me in ieder geval beslist niet zorgvuldig uit de weg en dat in combinatie met 't feit dat ze dus wél wat kunnen doen is voor mij reden genoeg om ze hartgrondig dood te wensen zolang ze zich in mijn woonomgeving bevinden.

Wel eens gebeten door een spin? :') De meeste spinnen waarschuwen voordat ze bijten en er worden erg weinig mensen gebeten door spinnen. Daarbij..... Hoe hard kan een spin formaatje huisspin nou helemaal bijten?

''Hallo hallo! Let op, ik ga zo bijten!!!'' :')

Ik was vroeger panisch voor álle spinnen, hoe groot of klein ook. Tegenwoordig durf ik die 'kleintjes' gewoon op te pakken en die met die dunne lange poten ook wel, gewoon met m'n hand. Maar zodra ze dik/zwart zijn (groot of klein) dan durf ik ze niet aan te raken. Maar vind het geen probleem als ze dan mooi op de muur blijven zitten, gister zat er ook eentje in de keuken, daar zittie prima, anders moet ik er dicht naartoe gaan, dat vind ik erger :+ Als er een (zichtbaar) op m'n kamer zou zitten, zou ik 'm wel weghalen :j

TS, je kunt me hier trouwens helemaal opvegen na jouw plasavontuur op de camping, géweldig :D

Ik ben vanmorgen ook helemaal panisch uit m'n bed gesprongen. Lag met m'n telefoon nog in bed, het was donker want ik heb luiken, en opeens valt er een beest op m'n schouder vlak bij m'n hoofd, ik spring gillend uit bed al afkloppend/wrijvend, meteen lamp aan was het een bij-achtig beest... brrr

Amado7

Bah :') Ik zou de eerste 10 minuten niet meer naar de bank durven :')

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:51

ik ken het :p Heb vorig jaar toen ik op de camping aan het douchen was iets voelen kriebelen op m'n been, dus ik zet m'n bril op, zat er een mega dikke spin op m'n been omhoog te kruipen :') Dat beest van m'n been afgespoeld, en in een andere douche opnieuw gaan douchen :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:06

Maartje1990 schreef:

Ja, zoiets :') :')

Weet je wat ik trouwens wel eng vind? Als ik bij donker een spin zie, die met rust laat en na een minuut weer kijk en hij verdwenen is. -O-

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:07

Hhilde schreef:
Maartje1990 schreef:

Weet je wat ik trouwens wel eng vind? Als ik bij donker een spin zie, die met rust laat en na een minuut weer kijk en hij verdwenen is. -O-

DAT is echt heel eng ja idd. Dé reden waarom ik bij de spin blijf als ik er een zie, en dan keihard iemand ga roepen haha.
Want als ie ineens weg is en ik weet niet waar, oei...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:42

Hhilde schreef:
Maartje1990 schreef:

dat is inderdaad wel eng ja, ik wil ze wel gewoon kunnen zien haha

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:30

Ik ben zo blij met mn klamboe :')

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:41

sanso schreef:
ohja en voor de mensen die denken dat een spin voor zijn lol over de grond zou rennen om jou bang te maken, spinnen rennen voor hun leven, stel je eens voor als je door een kudde agressieve olifanten moet rennen van de een naar de andere plek, geloof me, dan ren je voor je leven.

laat spinnen lekker leven, zonder spinnen zou er immers geen leven op aarde mogelijk zijn.

Inderdaad, lekker laten leven. Je had hem toch net zo goed naar buiten kunnen zetten?

Zal ik de overige dames (en een enkele man) dan maar laten schrikken?
Dit is onze Chileense vogelspin genaamd Ursula:

Wij zijn thuis hartstikke aan haar gehecht, we hebben haar al 14 jaar! :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:47

Ik krijg spastische weg ren trekjes van dit topic... :))

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 18:48

Dat vind ik dan weer niet eng... Raar hé haha. Zou ze niet snel aanraken, maar zo in een glazen bak vind ik die hartstikke leuk.

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:52

Haha, we hadden haar terrarium wel open staan hoor, zodat ik mooi dichtbij kon filmen. :) Misschien vind je het ook minder eng omdat ze minder snel het gevoel geven dat ze bij je kleren snel in kunnen kruipen (omdat ze wat groter zijn en vaak trager bewegen). Maar maak je geen illusie, ze lijkt nu heel traag, maar ze kan echt supersnel zijn! ;)