Mensen met aussies?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Mensen met aussies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:42

Dankjewel Chel :)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:50

Hier loopt ook een aussie rond. Het is een geweldige hond. Ik kan ermee lezen en schrijven.
Hier mijn kanjer Lungo...
Skaye`s Born for Of Merle Spot`s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:14

Wauw, wat een plaatje!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 05:59

Mooie hond!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:17

Sow Lungo is ook een gave Aussie zeg!

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:29

Ik vroeg me af of er mensen van dit topic in België wonen?

Lilo begint al te begrijpen dat als ik binnenkom van het werk dat ze moet zitten vooraleer ze aandacht krijgt. Bij anderen snapt ze dit spijtig genoeg nog niet. Ze blijft maar(hoog) springen...omdat ze zodanig hoog springt verschieten veel mensen en heeft ze dus wel een soort van reactie. Begrijp het wel hoor, ze springt echt tot op hoofd hoogte van een volwassen persoon. Hebben jullie hier nog tips voor?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:14

Hoe oud is Lilo? Buck doet dit ook, die springt ook tot hoofdhoogte bij bezoek als ie de kans krijgt. Zoey is nu 1,5 jaar en deed dit in het begin ook (en dan beet ze daarbij ook nog het liefst in de ellebogen), maar ik ben 'laag' blijven herhalen en belonen als ze niet sprong en ze doet het nu bijna niet meer. Dus ik doe bij Buck maar hetzelfde, Buck is nu net 9 maanden. Het is heel moeilijk af te leren omdat anderen meestal allemaal iets anders doen, ook al probeer je uit te leggen wat ze moeten doen. En dat werkt natuurlijk niet.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 15:19

Fynn doet het ook. In huis zeg ik eerst door de deur dat hij op zijn kleed moet voor ik binnen kom. Dat helpt wel maar niet iedereen is daar even consequent in :o
Op straat springt ie ook tegen mensen op als ze te dicht langs lopen :o En ik durf hem momenteel ook niet mee te nemen naar het strandje want hij gooit zijn natte lijf bovenop iedereen die ligt te zonnen := Hij vind zichzelf gewoon zóóó leuk, hoe kan een ander daar nou last van hebben? :+

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:29

Dat is het ook hè, Aussies vinden zichzelf gewoon heel leuk en denken dat iedereen hen ook leuk vind en wil knuffelen. :D
Maar het is inderdaad gewoon heel moeilijk om andere mensen bij te brengen hoe te reageren als de hond springt, mijn ervaring is wel dat als je volhoud dat het na verloop van tijd wel minder wordt.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:40

Ze is nu ongeveer 11 maand, eind september wordt ze een jaar. Ik geef haar. U het teken van zit, dit begint ze te snappen. Maar zodra ik iets zeg of haar aai springt ze weer. Nu moet ze langer blijven zitten vooraleer ik haar aai en ik zeg niets meer, ook niet het bevel zit, ik geef enkel het teken en dit begint te werken. De meesten die hier over de vloer komen weten dat ze Lilo moeten negeren als ze springt en pas aandacht mogen geven zodra ze kalmeert en gaat zitten. Als we volk over de vloer hebben moet ik wel snoepjes gebruiken, anders blijft ze springen.

Inderdaad, ze zijn zo lief en denken dat iedereen graag geknuffeld wordt. Zelfs met deze warmte kruipt ze nog op onze schoot om ons te bedelven onder kusjes en knuffels :) hoe meer je lacht en probeert er onderuit te komen hoe leuker ze het vind :D

Ja, Lilo vind zichzelf ook heel leuk met momenten. Dan kan ze zo een pretbekje trekken... :D

Ps: het lukt me niet om een foto te uploaden...had een login ergens om dat te doen, maar ben die kwijt :(

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:44

Lilo is mijn eerste Aussie (al denk ik nog steeds dat het een kruising is met een BC) maar ik ben volledig verkocht..ze voelt me ook goed aan..als ik droevig ben bv komt ze bij me liggen en geeft me kusje op mijn kaak en onder mij ogen alsof je tranen wil opdrogen en probeert ze me op te vrolijken...wat haar heel goed lukt. :D
Na mijn val op de hondenschool met haar, heeft ze nu steeds schrik dat het nog eens gebeurd als ik haar wil oppakken heb ik het gevoel..als ze ziet dat ik haar wil opnemen (om bv in de auto te zetten) krimt ze volledig ineen. Ze heeft dit ook wanneer ik haar leiband aan doe..alsof ze bang heeft dat ik door met haar te wandelen terug zou vallen. Eens we wandelen is het over. Ik vraag me af wat ik daar aan kan doen. Iemand tips?

shetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:49

Hoi,

Ik heb ook een herplaats-aussie. Hij kwam bij ons met 10 maanden (al gecastreerd!!) en is inmiddels bijna 7,
Hij kwam binnen als een vriendelijke maar zeer turbulente wervelwind, pfff.
Mijn man heeft 3 keer gevraagd of ik wel wist waar ik aan begon.
Inmiddels is hij wel iets normaler, maar nog steeds een bemoeiziek hondje.
Op de curccussen meende hij andere ongehoorzame honden ook even te moeten corrigeren.
Hij woont samen met onze tervurense herder reu, en daar heeft hij soms toch wel ontzag voor.
Onze ponies hebben het ook zwaar te verduren, mogen niet rollen of rennen want dan komt hij het even blaffend oplossen.
Is wel handig als ze uitbreken of zo dan is dat meteen te horen!!
Voor de kinderen is het een superhond, vindt alle spelletjes leuk en blijft enthousiast. Verder een lieverd en ook erg werkwillig.
En een plaatje om te zien met zijn blue-merle-tan kleur.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 15:51

Shetty hoe ziet zijn vacht eruit? Aangezien ie gecastreerd is? Mijn fokker heeft me daar een beetje bang voor gemaakt..
MMares probeer het eens met voedselbeloningen zodra je de halsband om hebt gedaan.

Verder ben ik inmiddels van mening dat álle aussies gestoord zijn, wel prettig gestoord maar zo gek als een deur :D

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:57

Daarvan die vriendelijke maar turbulente wervelwind klinkt mij bekend in de oren :)
Lilo is soms ook bemoeiziek, vooral als we even bezig zijn met de twee andere honden of met paperassen bezig zijn of aan het koken zijn. Dat corrigeren heeft Lilo soms ook..al is het wel gebeterd. In het begin als ik een van onze andere honden corrigeerde kwam zij tussenbeide en corrigeerde zij hen door een 'grol' of poot op hun snoet te zetten. Die poot op het hoofd van de andere honden. Was wel een grappig zicht maar we hebben duidelijk gemaakt dat wij de honden corrigeren, niet zij. Dat respecteerd ze nu. Maar als de honden tegenspreken of na twee keer nog niet luisteren naar ons komt ze nog steeds tussenbeide en verdedigt ze mij.

Met kinderen heb ik haar nog niet durven samenvatten omwille van haar springerig en kusjesgedrag, als je je niet voldoende afweert denk ik dra ze je zou kunnen versmachten met haar gekus.

Ben wel benieuwd naar een foto van je Aussie shetty.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:59

Kan ik inderdaad proberen..voor koekjes doet ze alles. En zeker voor droog brood. :D
Bedankt voor de tips :)

Heeft castreren of steriliseren effect op de vacht? Wij gaan Lilo laten steriliseren aangezien we hier nog twee reutjes hebben lopen die niet gecastreerd zijn.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 16:07

De vrouw waar mijn Aus vandaan komt is tevens mijn trimster, zij vertelde mij dat ik dan waarschijnlijk 5 keer per jaar langs kan komen om de plukken eruit te laten halen...Een castratenvacht is bij een aus helemaal een rotgezicht...Er zit al zoveel haar op :o
Vandaar dat ik het nog niet aandurf.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:27

Oei...klinkt minder..ja zit inderdaad al veel haar op.
Zou dat bij een teef ook zo zijn?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 16:37

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:41

Vumana89 schreef:
Compleet offtopic...
Ik dacht aan de trainingspakken australians...

_O- Ik dus ook

Ik dacht dat het over een herplaatste puber met een aussi trainingspak ging :')

Je krijgt dan een hele rare post van TS. O:)

*ik denk dat mijn hersenen zo op vrijdagmiddag in deze hitte minder werken*

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:44

Oké thanks. Ga dat straks eens doorlezen.

shetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:13

De vacht van mijn Ace is toch redelijk normaal als ik hem vergelijk met andere. Hij is misschien alleen iets minder lang denk ik. Hij heeft nu met deze temperaturen net zijn hele winterjas echt uit gedaan en is dan ineens akelig dun. Normaal heeft hij altijd wel een lekker laagje en volgens mijn kinderen een lekkere dikke wiebelkont. Verder is hij gewoon zacht en glanzend, niet dof of krullend geworden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:31

Miryamk schreef:
De vrouw waar mijn Aus vandaan komt is tevens mijn trimster, zij vertelde mij dat ik dan waarschijnlijk 5 keer per jaar langs kan komen om de plukken eruit te laten halen...Een castratenvacht is bij een aus helemaal een rotgezicht...Er zit al zoveel haar op :o
Vandaar dat ik het nog niet aandurf.

Heb jij er dan 1 van Coockies Fortune?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 23:34

Nee van Evulons.