2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:20

Zahlina schreef:
Yeah wat een gezeur!!!!
Waarom wil je zo graag je gelijk bewijzen Kiki.
Als het goed gaat is het mooi en als het niet goed gaat dan kan TS er op dat moment op reageren.

als het fout gaat en het gaat goed fout dan kan ts een hond begraven. :) We hebben het hier niet over een jrt maar over een stafford. Hele lieve honden naar mensen maar vaak niet naar andere honden en als er iets mis gaat dan gaat het ook GOED mis!

Sammy_xxs

Re: 2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 18:24

Ja ik snap dat het goed mis kan gaan, maar mn hond begraven, nee daar geloof ik niet in.
Ik zal mn honden echt niet zo ver laten gaan, daarbij ben ik ook niet bang voor vechtende honden dus dat scheelt ook wel denk ik :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:24

Bij ons is het helaas wel eens fout gegaan.. We hadden 2 broertjes op de leeftijd van 12 weken gekocht bij de fokker. Het eerste jaar was er niks aan de hand, maar vervolgens werden ze jaloers op elkaar.. De ene hond had mij als favoriete baasje en de andere mijn moeder.. We konden nooit eens samen wandelen of de honden maakten elkaar af wanneer de ander te dicht in de buurt kwam.. Deze 2 hadden we wél gecastreerd en wij waren best ervaren in het opvoeden van honden! Een van de honden hebben we toen weggedaan..

Op het moment dat het de eerste keer fout ging hebben we ook advies gevraagd aan verschillende proffesionals en er was eigenlijk niks (meer) aan te doen.. Nadat deze hond overleden is hebben we weer 2 reutjes (broertjes) gekocht. Dit gaf geen problemen! Ze zijn nu bijna 6

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:25

Sammy_xxs schreef:
Ja ik snap dat het goed mis kan gaan, maar mn hond begraven, nee daar geloof ik niet in.
Ik zal mn honden echt niet zo ver laten gaan, daarbij ben ik ook niet bang voor vechtende honden dus dat scheelt ook wel denk ik :)

Stel dat ze gaan vechten, hoe ga je ze los krijgen dan?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:28

Tja als en als....
Als ik zo in mijn auto stap en een vrachtwagen frontaal op mij in komt rijden dan ben ik ook dood.
Dus zal ik dan maar niet meer in de auto stappen????

Ik heb hier een hond lopen waarvan in de rasbeschrijving staat dat hij mij zal beschermen al heeft het zijn dood tot gevolg, moet ik hem dan maar niet nemen omdat hij misschien wel dood gaat als hij mij wil beschermen?
Dit is een hond die op heel erg veel flora's wordt afgeraden omdat ze moeilijk zouden zijn, kan je verzekeren dat hij gewoon 80 kilo goedzak is en ook erg goed gaat met andere honden omdat wij als eigenaar niet zo angstig ermee omgaan.

Wat ik ook niet begrijp is dat we met zijn alle heel moeilijk doen dat paarden alleen staan, het zijn toch kuddedieren en dat honden zonder problemen alleen gehouden kunnen worden terwijl het roedeldieren zijn.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 18:31

Nou ik zorg dat ik in ieder geval zo'n stick in huis heb ( weet ff niet hoe t heet ) mocht het echt uit de hand lopen en ik kan ze niet van elkaar af krijgen.
Of bijv de achterpoten optillen, werkt ook meestal...ik zal in ieder geval genoeg doen zodat ik ze los krijg.
Ben niet bang om mn handen er tussen te stoppen...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:33

je kan maar aan 1 hond zijn achterpoten optillen,de ander blijft echt hangen en aanvallen dan..degene die jij optilt is dan gewoon het haasje...

maar goed zeg het,zou er net zo instaan als de meeste meningen hier die nog nooit écht vechtende honden mee gemaakt hebben...

zou echt precies dezelfde antwoorden geven dan :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 18:34

Zahlina schreef:
Tja als en als....
Als ik zo in mijn auto stap en een vrachtwagen frontaal op mij in komt rijden dan ben ik ook dood.
Dus zal ik dan maar niet meer in de auto stappen????

Ik heb hier een hond lopen waarvan in de rasbeschrijving staat dat hij mij zal beschermen al heeft het zijn dood tot gevolg, moet ik hem dan maar niet nemen omdat hij misschien wel dood gaat als hij mij wil beschermen?
Dit is een hond die op heel erg veel flora's wordt afgeraden omdat ze moeilijk zouden zijn, kan je verzekeren dat hij gewoon 80 kilo goedzak is en ook erg goed gaat met andere honden omdat wij als eigenaar niet zo angstig ermee omgaan.

Wat ik ook niet begrijp is dat we met zijn alle heel moeilijk doen dat paarden alleen staan, het zijn toch kuddedieren en dat honden zonder problemen alleen gehouden kunnen worden terwijl het roedeldieren zijn.

Ja ben ik het mee eens hoor, altijd maar dat als, als als...
Mja je weet het nooit het zijn dieren, het kan altijd fout gaan.
ook tussen een teef en een reu...
Je zal maar net een teef in huis nemen, die een echte bitch is en niks van mannetjes uiteindelijk moet hebben.
Dan heb je ook een probleem.

En ik vind ook inderdaad je moet er niet zo angstig mee omgaan, ik behandel mijn hond net zoals alle andere honden, en dat gaat goed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:35

Hier ervaring met meerdere gekastreerde reuen in huis met een teef of een gekastreerd en een echte reu. Hier geen problemen, maar heb voldoende ellende gezien. Onze eerste witte herder is om die reden bij ons gekomen. Die zat samen met zijn halfbroer in een huis. Halfbroer was 15 maanden en die bij ons kwam 9 maanden. En het imponeren was langzaam overgegaan in heftige gevechten. Zo erg dat ze beiden in een kamerkennel moesten als er niemand bij was. Even naar de wc honden scheiden.

En ook teef teef hebben we hier in huis gehad met een tijdelijke heropvoedster witte herder teef en onze eigen russel. Deze dames zouden elkaar gesloopt hebben als ze de kans hadden gekregen.

Ik zou de combinatie van beide reuen alleen aandurven als ze allebei meteen gekastreerd worden.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 18:35

kimmie261 schreef:
je kan maar aan 1 hond zijn achterpoten optillen,de ander blijft echt hangen en aanvallen dan..degene die jij optilt is dan gewoon het haasje...

maar goed zeg het,zou er net zo instaan als de meeste meningen hier die nog nooit écht vechtende honden mee gemaakt hebben...

zou echt precies dezelfde antwoorden geven dan :)

Ja dat is waar, maar dan zou ik op dat moment wel improviseren :) ( als ik alleen ben )
Ik zal dan ook hoe dan ook alles er aan doen om ze uit elkaar te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:36

Ik zou ze zeker castreren! :j nu vechten ze misschien nog niet, maar stel dat je hem koopt en ze gaan dan vechten, heeft castreren geen zin meer want dan is het al te laat.. als je er toch niet mee gaat dekken, gewoon castreren :j

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:36

Breakstick? Heb je niks aan. Achterpoten optillen? Dit bedoel ik nou...Je beseft echt niet welk ras je in huis haalt... Als ze vechten kan je doen wat je wilt maar niks zal lukken. Ik heb 1 keer zelfs mijn eigen hond moeten mishandelen omdat we hem met 7(!) man niet loskregen!! Ik heb een sigaret op zijn neus uit moeten drukken en toen liet hij los..Voor 2 seconden!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 18:39

kiki1983 schreef:
Breakstick? Heb je niks aan. Achterpoten optillen? Dit bedoel ik nou...Je beseft echt niet welk ras je in huis haalt... Als ze vechten kan je doen wat je wilt maar niks zal lukken. Ik heb 1 keer zelfs mijn eigen hond moeten mishandelen omdat we hem met 7(!) man niet loskregen!! Ik heb een sigaret op zijn neus uit moeten drukken en toen liet hij los..Voor 2 seconden!

Waarom onderschat je mij zo? :roll:
Een breakstick ja, die kan wel helpen.
Achterpoten optillen helpt ook.

En gaan ze zover dat dat en grof geweld niet helpt zorg ik wel dat ik een teaser in huis heb :P

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:39

overigens Zahlina ben ik groot voorstander voor honden minimaal per 2 te houden,maar zou zelf bij een reu een teef zetten...

en sammy,jij zegt nog geen mooie stafford teef te hebben gezien? moet je eens kijken naar zuci van seven :j echt een pracht hond!
[BB-ITP] De 3 lekker op de heide (dober, staffie en min pin)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:41

Precies in je eentje ga zulke honden nooit los krijgen. Achterpoten optillen helpt echt niet. Ik heb meerdere keren vechtende honden uit elkaar moeten halen en dat waren geen vechthonden maar herders en dobermann kruisingen en in je eentje red je het niet. Ik wens je veel succes en hoop dat alles goed gaat. Maar je hebt er duidelijk geen ervaring mee anders gaf je deze antwoorden echt niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:42

Zelfs een russel en een witte herder krijg je in je eentje zowat niet los als die echt vol aan de knok zijn. Niet grappig om mee te maken en ook niet risicoloos voor jezelf. Uiteindelijk hier de witte herder weggesleurd richting kraan terwijl de russel zich bleef vastbijten. Daar de waterkraan vol erop gezet en met bruut geweld van mezelf ze los gekregen. Russel op de schouder genomen en met een zwaai een andere ruimte ingegooid met de deur dicht. Mijn schade een paar gaatjes in mijn hand.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:44

Sammy_xxs schreef:
Nou ik zorg dat ik in ieder geval zo'n stick in huis heb ( weet ff niet hoe t heet ) mocht het echt uit de hand lopen en ik kan ze niet van elkaar af krijgen.
Of bijv de achterpoten optillen, werkt ook meestal...ik zal in ieder geval genoeg doen zodat ik ze los krijg.
Ben niet bang om mn handen er tussen te stoppen...

Aan deze opmerking druipt de onervarenheid af. ;(

Breadstick is de grote onzin die er is, ooit 2 vechtende honden uit elkaar moeten halen van een dergelijk ras; nee dus; Breadstick ; die vreten ze er ook nog bij op!

Je hebt duidelijk geen ervaring hiermee en ik raad je dan ook ten zeerste af om nog een ongecastreerde reu van dit ras van deze leeftijd er bij te nemen.
Sterker nog... Ik meen me eerdere topics van je te herinneren waarin je advies vroeg of je wel of niet een pitbull zou nemen?
Omdat je nog nooit een eigen hond had gehad; iedereen raadde het je af en te gaan voor iets van een labrador of zo maar je deed het toch.
Klopt toch of niet; Je hebt toch een rednose pitbull?

Je kan hier wel advies vragen maar dat volg je toch niet op.
Ik kan er donder op zeggen dat je binnen 2 jaar een topic opent met mijn hond is agressief naar andere honden wat te doen.

Ik bedoel het niet aanvallend maar dankzij mensen zoals jouw die met te weinig ervaring aan te moeilijke honden beginnen zitten de asiels overvol en komen die honden, bij goed geluk, bij mensen zoals mij.
Of krijgen ze geen nieuwe kans meer...

Ik heb veel ervaring met moeilijke, dominante agressieve honden en heb altijd herplaatsers gehad.
Ik heb op dit moment 2 reuen in huis, beide herplaatsers die nu beide gecastreerd zijn; 1 hond daarvan is een zeer pittige moeilijke dominante hond.
Tot zijn 2 jaar kon hij met elke soort hond samen maat nu absoluut niet meer met andere reuen of grote dominante honden, is vervolgens gecastreerd en werd iets rustiger maar hij blijft andere reuen aanvallen van tijd tot tijd.

Dat zit gewoon in het karakter en heeft niks met opvoeden te maken.
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 17-04-13 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:45

kimmie261 schreef:
overigens Zahlina ben ik groot voorstander voor honden minimaal per 2 te houden,maar zou zelf bij een reu een teef zetten...

en sammy,jij zegt nog geen mooie stafford teef te hebben gezien? moet je eens kijken naar zuci van seven :j echt een pracht hond!
[BB-ITP] Beestenboel In The Picture

Mijn ervaring is dat je met een teef en een reu veel vaker opbezoek kan bij de dierenarts, heb zelfs een periode gehad dat ik standaard antibiotica en spuiten in huis had omdat ze elkaar steeds weer in de haren vlogen, die arme reu heeft het zwaar gehad.

Ik was in het begin toen wij besloten een tweede reu te nemen ook een beetje bang dat we in elk geval 1x een flinke knoppartij zouden hebben maar tot nu toe is het daar nog niet van gekomen en ben ik heel erg blij dat ik geen teef heb rondlopen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:48

@ts; ik dacht al wel dat ik je herkende; [BB] een hond kopen,waar moet ik allemaal aan denken?

Dit is een topic waarin de ts(nog nooit een hond gehad) vraagt om advies wat voor soort hond en alle andere vragen omtrent opvoeden etc etc
In dit topic word dus ook afgeraden om aan een dergelijke soort hond te beginnen om haar onervarenheid.
Toch kiest ze voor deze hond; en nee; geen stafford maar het is een rednose pitbull
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 17-04-13 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:52

Weet je ik zal je wat uitleggen helemaal precies hoe het ging.

Mijn stafford liep los op een terrein die omheind is. Iemand dacht leuk te zijn en zijn husky reu er ff bij te gooien. Mijn stafford vloog de husky gelijk bij zijn keel. We waren met 7 man, de eigenaar van de husky reken ik nu al niet mee want die lag gelijk jankend op de grond niks te doen. 1 man pakte de husky bij de nek om zo te voorkomen dat mijn hond meer ging schudden. 1 man pakte mijn hond zijn achterpoten beet, 1 man probeerde mijn hond te choken, 1 man pakte mijn hond bij de neus om hem op die manier te choken, 1 man sloeg mijn hond op zijn kop ( bij staffords die vechten niet aan te raden je kan je eigen makkelijk een gebroken hand slaan, het gedeelte was normaal zacht is wordt dan hard), 1 man pakte de voorpoten van mijn hond om zo te proberen hem om te krijgen zodat we hem makkelijker in bedwang konden houden. Ik heb mijn handen tussen zijn kaken gepropt zodat hij los liet.

Husky lag ondertussen al stil op de grond maar de mijne bleef maar schudden en schudden. Het bijten is het ergste opzich nog niet maar dat schudden. NIKS werkte echt NIKS we hebben ze de sloot ingegooid werkte ook niet. Ja toen heb ik maar een sigaret gepakt en die op zijn neus uitgedrukt. Toen piepte mijn hond van de pijn en liet los. ik herhaal hij liet 2 SECONDEN los. In die 2 seconden heb ik mijn hond direct weggetrokken meegesleurd naar buiten de omheining en andere tilden de husky op om direct naar de DA te gaan. Husky is overleden uiteindelijk. Ik heb er geen problemen door gekregen omdat dat veld speciaal is bedoeld voor agressieve honden en helemaal omheind is en de husky eigenaar gooide der hond er maar gewoon bij.

Andere keer, ik loop met mijn aangelijnde en gemuilkordfde stafford over straat toen hij werd aangevallen door een bouvier. De bouvier pakte mijn hond boven op zijn kop waardoor hij de muilkorf lostrok ( beetje moeilijk uit te leggen zal zodadelijk een foto van de muilkorf plaatsen) Ja jammer voor de bouvier want een stafford is sterker. De bouvier eigenaar deed natuurlijk helemaal niks dan een beetje schreeuwen ( altijd een goed idee zeg 2 opgefokte honden en dan nog gaan schreeuwen maakt t alleen maar erger). Ondertussen nog 2 mannen erbij gekomen 1 daarvan met een breakstick nou dat ding brak natuurlijk gelijk dus ik maar weer een sigaret gepakt en die op mijn hond zijn uitgedrukt, mijn hond liet nu weer heel kort los waardoor ik de mijne mee kon sleuren. Bouvier zijn verwondingen vielen mee, alleen zijn oor lag eraf. Mijn hond had natuurlijk niks. Als mijn hond de kans toen had gehad om de bouvier goed te pakken was die dood geweest want stafford gaan voor de strot en mijn hond had de kans niet om hem bij zijn strot te pakken dus was het gelukkig alleen zijn oor. Ik heb er wederom geen problemen mee gehad omdat mijn hond netjes gemuilkorfd en aangelijnd was.

Als ze echt gaan vechten kan je al niks tegen 1 hond beginnen en geloof mij het is niet leuk om je eigen hond te moeten mishandelen. Hoe wil jij dat in hemelsnaam in je eentje met 2 honden gaan doen? Je hebt nooit een gevecht meegemaakt dus weet je ook niet hoe het is.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:56

Beetje verkeerde foto maar dit is mijn hond zijn muilkorf, er loopt ook nog een riem tussen zijn ogen door zodat hij goed vastzit, dit is btw zijn eerste ontmoeting met een opvangpup. Ze hebben eerst buiten kennis gemaakt en toen in een huis waar ze beiden nog nooit waren geweest vandaar de voorzichtigheid. Na een uurtje zo door huis gewandeld te hebben heb ik ze beiden mee naar huis genomen en waren het de beste vriendjes behalve als pup tegen mijn hond aan ging liggen.

Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:59

@kiki1983; respect voor jou hoe je dit opgelost hebt.
inderdaad niet de leukste oplossing en ook heel moeilijk maar je hebt alles gedaan wat je kon om het vechten te stoppen.
Ik heb zelf ook al enkele keren drastische maatregelen moeten nemen tijdens een vechtpartij en dan waren die bij lange na nog niet zo erg als die van jou.
De mijn gaat namelijk niet door met vechten maar valt meestal 1 keer uit maar houd niet vast/schudden.
Laat ik het zo zeggen ; zo ver is het gelukkig nog nooit gekomen.

Uit jouw verhaal lees ik veel ervaring; respect v je verhaal en oplossing.
Uit de berichten vanuit die van TS lees is ik absolute onervarenheid

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:01

Bedankt kimmie

Zuci is inderdaad een mooie staff geen makkelijke hond maar geen agressief bot in de lijf net als mijn 5 staffies hier voor.
toch zal ik je niet aanraden het te doen Ts, jij bent ten allertijde verantwoordelijk voor je hinderen je wil gewoon niet later terug kijken met had ik maar.

Ik heb op een bepaald moment 5 staffords en pits samen gehad 2 van me zelf 3 voor hertraining 2 hadden agressie problemen, alles reu op 1 teef na het ging altijd goed ook tijdens wandelingen ea maar ik ben niet de eerste de beste heb jaren ervaring met deze rassen en types. Wat Kiki zegt klopt ook niet ze zijn zeker net als andere honden in de taal wel ligt het hier ook wel aan de opvoeding door de moederhond en andere roedel genoten. Veel worden echter voor veel bazen angst valling weg gehouden bij andere honden want je wil natuurlijk geen problemen, mijn mening is kan je de eerste tekenen van spannen agressie ea niet herkennen neem dan sowieso geen hond elk ras kun je daardoor agressief maken.

nogmaals ik zou er nu niet aan beginnen wacht tot je eigen hond vol is ontwikkeld en kijk naar zn karakter nu heb je ook nog tijd aan dingen te werken die nog niet zijn zoals ze moeten met een tweede hond worden juist die dingen aangesterkt en zit je met 2 terriërs die je pakken op dingen die je niet voor elkaar hebt en dat moet je zeker niet willen.

Verder moet ik zeggen dat je laksheid kwa verantwoordelijkheid me zeker afschrikt, ik ken je niet en moet eerlijk zeggen in mijn ervaring met eigenaren ken ik van de 6000 maar 3 die ik geschikt acht voor een combi die jij wil maken en ook de doortastbaarheid hebben problemen op te lossen want als ze vechten ben je te laat daar gaan wel een miljoen tekens aan vooraf die bij dit soort honden klein zijn maar zeker wel te zien als je weet wat je doet.
Laatst bijgewerkt door Seven op 17-04-13 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:04

Seven ik bedoelde ook niet dat ze geen signalen afgeven maar dingen zoals blaffen, grommen, kam op de rug dat krijgt de mijne niet en de meeste mensen zien dat als de eerste tekens terwijl dat totaaaaaaaal niet klopt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:07

Ben ook voorstander van 2 honden in huis maar 2 reuen en dit ras plus de leeftijd dat getuigt niet echt van kennis van honden.

Net wat kimmie zegt ze lopen 100 keer naast elkaar en ze raken elkaar aan. Hier ook gehad. 2 grote Duitse herders in mijn uppie uit elkaar halen. Geen pretje. Stel je voor dat dat twee Staff's zijn. Moet er niet aandenken.