Buurvrouw haalt onze poes naar binnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:54

@ Frummels; en hoe zorg jij dan dat je katten niet in de tuinen komen van mensen die niet gediend zijn van andermans huisdieren en hun keutels?

Ik moet zeggen dat ik jouw reactie pas raar vind.Als je niet wil dat er anderen aan je dieren zitten moet je ze op eigen terrein houden.jouw dieren ,jouw verantwoording.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:55

Als je er dan voor zorgt dat de kat s'avonds na etenstijd niet meer naar buiten kan?
Dan kan ze de kat in elk geval niet meer snachts bij haar binnen houden.

En de opmerkingen die hier voorbij komen zijn echt belachelijk, maarja...dat is weer typisch bokt he <3 :')

Wij hebben een omgekeerd probleem...de kater van de buren zat s'morgens ineens bij ons binnen en onze 3 poezen zaten hem vanuit de krabpaal heel vuil aan te kijken.
Toch maar een luikje met chiplezer aanschaffen dus :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:57

Rare vergelijking misschien maar mijn auto staat ook buiten, daar gaat toch ook niemand in rijden. Ik vind dat je van ander mans beesten moet afblijven ga dan zelf een kat halen in het asiel bv.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:11

goeie voor de buren om kat uit de tuin te weren

bij me ouders hebben we t op een gegeven moment rigoreus aangepakt om de katten van de buren uit de tuin te houden...schrikdraad op de muren waarbij ze een flinke klap krijgen en achter de muren planken met spijkers dan springen ze 1 keer in de tuin en daarna nooit meer..(ja noem ons maar dierenbeulen maar hier is t van moet je je beest maar in je eigen tuin houden of uitlaten aan een lijntje ofzo maar hou je schijt en stinkende kattepis in je eigen tuin en niet bij ons)
helpt heel goed om andermans katten uit je eigen tuin te houden als je niet zit te wachten om kattenschijt te ruimen van andermans katten...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:40

marleen_usar schreef:
Rare vergelijking misschien maar mijn auto staat ook buiten, daar gaat toch ook niemand in rijden. Ik vind dat je van ander mans beesten moet afblijven ga dan zelf een kat halen in het asiel bv.

Dat is inderdaad een rare vergelijking. Jouw auto gaat niet op eigen houtje door de buurt?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:47

Sky_As schreef:
Maar ik vind het in dit geval geen lenen! de kat gaat zelf naar haar toe (omdat ze de mogelijkheid krijgt van het baasje). Dat zij de kat eten geeft is misschien niet slim, maar helemaal NIEMAND die dat haar kan verbieden.... want het is namelijk op haar eigen terrein. Als iemand een kat in jouw eigen tuin voert is het misschien anders.

Nogmaals. ik heb zelf 2 katten, maar zou ABSOLUUT geen katten van een ander in mijn tuin hoeven.

Tja de kat gaat daar naar toe OMDAT ze gevoerd wordt, een kat kiest zijn huisje omdat hij daar eten krijgt. DUS een vreemde hoort jouw kat geen eten te geven en al helemaal niet binnen te houden en op bed te nemen. Het is haar kat NIET. - PUNT! En zo katten van andere mensen je toe-eigenen omdat ze het gezelliger bij jou zouden hebben, dat hoort niet. Ontbreekt er nog aan dat ze het ook bij de kinderen uit de buurt gaat doen ;-) Tja ze hebben het zoooo naar hun zin bij mij ;-)

En als je gewoon weet dat dieren een goed en eigen thuis hebben dan doe je dit niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:48

Zo hou ik mijn ene kat ook binnen. Die wandelt zo bij iedereen naar binnen en doet alsof ze er al jaren woont. Heb haar nu bij mijn vader zitten want zijn katten komen ook niet buiten. Maar eerste wat ze deed toen ze binnenkwam was naar de kattenbak gaan en daarna eten. En reageerde niet eens op zijn katten.

Mijn andere 3 katten die doen hun behoeftes bij ons achterthuis en voor de rest liggen ze beetje in de voortuin. En eentje gaat weleens het fietspad op.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:49

Diablo schreef:
marleen_usar schreef:

Dat is inderdaad een rare vergelijking. Jouw auto gaat niet op eigen houtje door de buurt?

oke, andere vergelijking...als je kinderen wel door de buurt lopen, mogen die wel naar binnen worden gelokt door een willekeurige buur met snoepjes?

moet je je kind maar niet zomaar laten rondlopen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:07

Blabla1980 schreef:
oke, andere vergelijking...als je kinderen wel door de buurt lopen, mogen die wel naar binnen worden gelokt door een willekeurige buur met snoepjes?

Ook dieren en kinderen zijn natuurlijk niet te vergelijken, maar mijn kinderen zwerven niet door de buurt zoals katten dat kunnen doen en ik heb ze (hoop ik) geleerd zich niet mee te laten lokken, wat met katten niet mogelijk is.
Overigens vind ik ook dat de buurvrouw geen katten van een ander aan moet halen hoor, maar als buurvrouw niet anders wil (wat nu gelukkig niet zo is), is de enige optie om je kat bij je te houden.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:20

Arrabel schreef:
Ik heb met de buurvrouw gepraat en ze heeft beloofd onze poes geen eten meer te geven en dat ze haar snachts niet binnen houd.

Aah TS dat is goed nieuws. Hier was ik inderdaad even benieuwd naar. Hoop dat het nu beter zal gaan! En anders 'savonds gewoon aanbellen en zeggen "Is Beppie hier?"

Toen ik studeerde, had ik een apartement met een klein gemeenschappelijk betegeld pleintje in het midden waar andere apartementen omheen lagen. Aan dat pleintje woonde een kat - Napoleon <3 <3 en thuis was er een kat die hem nogal op de huid zat. Wij hadden een raam aan het pleintje en zo kwam Napoleon regelmatig bij ons de slaapkamer binnen en dan door de gang naar de woonkamer. Hij lag dan tevreden op een stoel oid. Wij hebben dat uiteraard gemeld aan eigenaar. Napoleon was als hond opgevoed dus als hij thuis moest komen dan floot de eigenaar en dan rende Napoleon de gang door en sprong door ons raam en ging braaf naar huis. Soms deed ie dat niet - en dan wisten we soms helemaal niet dat ie bij ons binnen was. Dan kwam de eigenaar aan de deur en zei "Is Napoleon hier ?" :+ :D :+ En ja soms dan was ie inderdaad bij ons en hij ging dan braaf door de voordeur weer met baas naar huis.

En - for the record - wij gaven Napoleon niet te eten! En hebben hem ook nooit binnengelokt. Daar sta ik namelijk niet achter!

akishino

Re: Buurvrouw haalt onze poes naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:02

TS fijn dat je deze afspraken met je buurvrouw hebt kunnen maken!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:17

Diablo schreef:
Blabla1980 schreef:

Ook dieren en kinderen zijn natuurlijk niet te vergelijken, maar mijn kinderen zwerven niet door de buurt zoals katten dat kunnen doen en ik heb ze (hoop ik) geleerd zich niet mee te laten lokken, wat met katten niet mogelijk is.
Overigens vind ik ook dat de buurvrouw geen katten van een ander aan moet halen hoor, maar als buurvrouw niet anders wil (wat nu gelukkig niet zo is), is de enige optie om je kat bij je te houden.

Kinderen niet door de buurt zwerven? :+ Ze schijten er alleen niet :D

Airborn

Re: Buurvrouw haalt onze poes naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:17

Ik moet heel eerlijk bekennen dat vorige zomer de kitten van mijn buren ook regelmatig in mijn tuin en huis zat... Heb ik'm eten gegeven? nee... Wou ik'm houden? nee... Maar met mooi weer ga ik ook niet de deur naar mn tuin +ramen dicht houden om de kat van de buren maar buiten te houden... En ja, ik zette hem regelmatig over het hek, maar voor ik me omdraaide was hij al weer terug... Toegegeven, ik hem'm geaait en wat met'm gespeeld... Maar verder heb ik niets met het beestje gedaan (behalve lachen om zn typische kitten acties) Nu word de kat volgens mij binnen gehouden (ik hoor ze regelmatig vloeken dat die rot kat weer is ontsnapt :+ ) Maar, ik vind niet dat het mij kwalijk is te nemen dat de kat in mijn tuin loopt en mn huis binnen wandeld als ik hem niet uitnodig en niet voer... (ok, ik vond het ook niet erg, vond't wel gezellig en het was een schattig kitten, dus tja...)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:05

Traber schreef:
@ Frummels; en hoe zorg jij dan dat je katten niet in de tuinen komen van mensen die niet gediend zijn van andermans huisdieren en hun keutels?

Ik moet zeggen dat ik jouw reactie pas raar vind.Als je niet wil dat er anderen aan je dieren zitten moet je ze op eigen terrein houden.jouw dieren ,jouw verantwoording.

Daar hebben we met die mensen afspraken over gemaakt. Bijvoorbeeld onze buren schuin beneden, die vinden het vervelend als onze poezen in hun tuin lopen. Vind ik heel begrijpelijk. De buren hebben nu prikkeldraad op de shutting zodat er geen poezen meer in kunnen. Als je in een grote wijk woont met veel tuinen moet je zelf maatregelen nemen, 7 op de 10 huishoudens hebben katten je kunt moeilijk met alle 70 bewoners van je straat gaan praten om te vragen of ze hun poes binnen willen houden omdat jij die niet in je tuin wilt.
Rekening houden met elkaar heet dat. We hebben de kosten van het prikkeldraad gewoon netjes gedeeld, probleem opgelost.
Deze mensen zijn overigens de enige in de buurt die er last van hebben, en dat maakt mij niks uit en vind ik prima het is netjes opgelost zo.

TS, fijn dat je met die mevrouw hebt kunnen praten ik ben benieuwd of ze zich er aan houdt :)

Edit: Traber je moet wat beter lezen, ik heb niet gezegd dat ik niet wil dat mensen aan mijn dieren zitten, ik heb gezegd dat ik er niet van gediend ben dat mensen mijn dieren naar binnen lokken met de intentie ze daar te houden :)
En Diablo: als ik had geschreven dat ik mijn kat binnen houd omdat ze bepaalde dingen niet mag eten dan ben ik ook een slechte eigenaar omdat ik mijn arme kat na 10 jaar buiten spelen opeens binnen opsluit dus het is nooit goed wat iemand doet of zegt. Maar dat zijn we wel gewend geloof ik..

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:22

Kinderen niet door de buurt zwerven? :+ Ze schijten er alleen niet :D[/quote]

_/-\o_