Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
marleen_usar schreef:Rare vergelijking misschien maar mijn auto staat ook buiten, daar gaat toch ook niemand in rijden. Ik vind dat je van ander mans beesten moet afblijven ga dan zelf een kat halen in het asiel bv.
Sky_As schreef:Maar ik vind het in dit geval geen lenen! de kat gaat zelf naar haar toe (omdat ze de mogelijkheid krijgt van het baasje). Dat zij de kat eten geeft is misschien niet slim, maar helemaal NIEMAND die dat haar kan verbieden.... want het is namelijk op haar eigen terrein. Als iemand een kat in jouw eigen tuin voert is het misschien anders.
Nogmaals. ik heb zelf 2 katten, maar zou ABSOLUUT geen katten van een ander in mijn tuin hoeven.
Tja ze hebben het zoooo naar hun zin bij mij
Diablo schreef:marleen_usar schreef:Rare vergelijking misschien maar mijn auto staat ook buiten, daar gaat toch ook niemand in rijden. Ik vind dat je van ander mans beesten moet afblijven ga dan zelf een kat halen in het asiel bv.
Dat is inderdaad een rare vergelijking. Jouw auto gaat niet op eigen houtje door de buurt?
Blabla1980 schreef:oke, andere vergelijking...als je kinderen wel door de buurt lopen, mogen die wel naar binnen worden gelokt door een willekeurige buur met snoepjes?
moet je je kind maar niet zomaar laten rondlopen
Arrabel schreef:Ik heb met de buurvrouw gepraat en ze heeft beloofd onze poes geen eten meer te geven en dat ze haar snachts niet binnen houd.
en thuis was er een kat die hem nogal op de huid zat. Wij hadden een raam aan het pleintje en zo kwam Napoleon regelmatig bij ons de slaapkamer binnen en dan door de gang naar de woonkamer. Hij lag dan tevreden op een stoel oid. Wij hebben dat uiteraard gemeld aan eigenaar. Napoleon was als hond opgevoed dus als hij thuis moest komen dan floot de eigenaar en dan rende Napoleon de gang door en sprong door ons raam en ging braaf naar huis. Soms deed ie dat niet - en dan wisten we soms helemaal niet dat ie bij ons binnen was. Dan kwam de eigenaar aan de deur en zei "Is Napoleon hier ?"
En ja soms dan was ie inderdaad bij ons en hij ging dan braaf door de voordeur weer met baas naar huis. Diablo schreef:Blabla1980 schreef:oke, andere vergelijking...als je kinderen wel door de buurt lopen, mogen die wel naar binnen worden gelokt door een willekeurige buur met snoepjes?
moet je je kind maar niet zomaar laten rondlopen
Ook dieren en kinderen zijn natuurlijk niet te vergelijken, maar mijn kinderen zwerven niet door de buurt zoals katten dat kunnen doen en ik heb ze (hoop ik) geleerd zich niet mee te laten lokken, wat met katten niet mogelijk is.
Overigens vind ik ook dat de buurvrouw geen katten van een ander aan moet halen hoor, maar als buurvrouw niet anders wil (wat nu gelukkig niet zo is), is de enige optie om je kat bij je te houden.
Ze schijten er alleen niet
) Maar, ik vind niet dat het mij kwalijk is te nemen dat de kat in mijn tuin loopt en mn huis binnen wandeld als ik hem niet uitnodig en niet voer... (ok, ik vond het ook niet erg, vond't wel gezellig en het was een schattig kitten, dus tja...) Traber schreef:@ Frummels; en hoe zorg jij dan dat je katten niet in de tuinen komen van mensen die niet gediend zijn van andermans huisdieren en hun keutels?
Ik moet zeggen dat ik jouw reactie pas raar vind.Als je niet wil dat er anderen aan je dieren zitten moet je ze op eigen terrein houden.jouw dieren ,jouw verantwoording.