Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

VivaLaVida schreef:WinSel schreef:Ik ben bang dat ze er echt niks van af weet....
Toen ik aan dit topic begon dacht ik te maken te hebben met een 12 jarige, helaas....
Ik hoop op het beste.
En hoe houden ze konijnen op jouw school ? Samen, appart, veel ruimte, weinig ruimet ?
Je leest toch dat de TS op speciaal onderwijs zit?
Wat is dat dan voor opmerking om te maken, "dacht dat ik met een 12 jarige te maken had" ?
Je zou je moeten schamen!
En inderdaad je kan het ergens niet mee eens zijn maar man wat ben jij een dramkont zeg.... Zij hoeft zich niet te verantwoorden tegenover jou.
Faniek schreef:Myraxhorsey schreef:De jongen gaan naar mijn school ik zit op een speciaal onderwijs waar ze ook dieren hebben dus
Ik denk dat we door deze zin met z'n allen al heel veel informatie hebben.
Ik denk dat het verstandiger is om de TS op een andere manier te benaderen. Zoals jullie weten sta ik ook niet achter het doelloos vermeerderen van konijn, net weer een mailtje binnen voor afstand van 5 konijnen waaronder moeder en 3 dochters van een pretnest waar ze niet meer voor kunnen zorgen. Dat is erg balen, maar ik heb er voor gekozen deze "rotzooi" op te ruimen en kan alleen maar blijven drammen bij mensen om geen "rotzooi" meer te maken. Toch moeten we dat op een andere manier aanpakken, want op een felle manier bereiken wij het averechtse is mijn ervaring. Ondanks dat ik mij hier ook wel schuldig aan maak als ik weer naar de bijna 70 konijnen in de opvang kijk en weer iemand een pretnest begint uit eigen belang. Maar goed, ik heb het vandaag rustig en het hele topic gelezen en denk inderdaad dat het regelmatig te fel wordt overgebracht. Hopelijk kunnen we met elkaar goede informatie geven die onderbouwd is waarom het niet zo verstandig is dat ze haar konijn heeft laten dekken.
Maar helaas, het is al gebeurd dus laten we nu het beste er van hopen voor moeder en jongen.
Gemiddeld draagt een konijn 31 dagen, vaak zelfs op de kop af 31 dagen. Meestal maken ze op het laatste moment een nestje met haar, soms zonder haar proefdraaien enkele dagen van te voren.
Hou goed in de gaten of je konijn ten alle tijden blijft eten, als ze niet meer eet is het goed mis.
Persoonlijk zou ik ze ook niet naar een school doen waar ze in een flat komen te zitten.
Ik vind het ook jammer dat de ouders hier niet in mee bemoeien, maar wellicht zijn die anders geïnformeerd door bijv. de school.
Voor de TS: weet je dat 2 (kleine) konijnen minimaal 2 vierkante meter ruimte nodig hebben (= 2x1 m bijvoorbeeld)? Als ze weinig ruimte hebben, zullen konijnen sneller gaan vechten enzo. Ik las dat je een aantal dieren in een konijnenflat hield, misschien dat je de hokken groter kunt maken?
Konijnen hebben veel ruimte nodig. Als ik jou was, zou ik ook geen konijn en cavia samen houden. Het is een stuk fijner voor ze als ze allebei een maatje van hun eigen soort hebben.
Een konijn hoort niet in een flat
Dat is te klein.