Lara silver, lees eens een paar berichten boven je
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brilletje schreef:Wat een akelige situatie. Veel sterkte met het verlies. Je hebt het geprobeerd en het is een heel moeilijk besluit.
Voor de mensen die gelijk roepen afmaken, 1 x is al genoeg, enz enz, denk ik begin aub niet meer aan huisdieren! Daarbij als jullie goed lezen, zie je al dat het besluit genomen is!!
PS voor de persoon die gelijk de hond zonder overleg met man heeft laten inslapen.
Ik had nooit meer met je gesproken ipv slechts 3 dagen niet....
Lieverdje86 schreef:Bedankt voor alle reacties!
Ik heb inmiddels alles op een rijtje gezet en overlegd met de dierenarts en ondanks dat ik onwijs verdrietig ben over de beslissimg wordt hij morgenmiddag ingeslapen en gecremeerd.
bigone schreef:Ik kan me voorstellen dat je de hond in hebt laten slapen maar je hebt wel de klassieke fout gemaakt door een hond en klein kind alleen te laten. Het feit dat hij in haar hand heeft gebeten geeft aan dat zij naar hem heeft gereikt met haar hand of zelfs aan de staart oid getrokken heeft. Anders had hij wel echt gegrepen en niet een waarschuwingsbeet in haar hand gegeven. Spijtig voor de hond want waarschijnlijk had hij hier totaal geen schuld aan.
Ragdollcat schreef:De fout lag bij jou, je weet dat de hond niet van de kinderen hield, toch liet je je dochtertje buiten in de tuin spelen met de hond in de tuin erbij in haar mand uit zonder dat je ze kon zien. Dat is het domste wat je kan doen en je nam dus bewust risico..
Bucephalus schreef:bigone schreef:Ik kan me voorstellen dat je de hond in hebt laten slapen maar je hebt wel de klassieke fout gemaakt door een hond en klein kind alleen te laten. Het feit dat hij in haar hand heeft gebeten geeft aan dat zij naar hem heeft gereikt met haar hand of zelfs aan de staart oid getrokken heeft. Anders had hij wel echt gegrepen en niet een waarschuwingsbeet in haar hand gegeven. Spijtig voor de hond want waarschijnlijk had hij hier totaal geen schuld aan.
Ik kan dit niet over mijn kant laten gaan. Je hebt geen flauw benul van hoe het zat en je reactie slaat echt helemaal nergens op. Je mist volledig het punt: Je kunt onmogelijk een dier en kind continu in de gaten houden. Het is me ruim twee jaar gelukt om te voorkomen dat er iets gebeurde. Het was toeval dat ze tegelijkertijd samen waren, het gebeurde in een onbewaakt moment. De hondenmand had ik even buiten gezet en de hond was er achter mijn rug om in gaan zitten. Ik hoorde het tikken van de nagels op de parketvloer niet, omdat ik aan het stofzuigen was en met mijn rug naar de deur stond. Onze oudste dochter wilde naar binnen lopen, de hond zat te dichtbij.
Onze hond was eigenlijk vals, onberekenbaar en had een bloedhekel aan kleine kinderen. Ze viel gewoon uit, daar was niet veel voor nodig. Ze heeft bij ons nog een paar mooie jaren gehad, anders had ze al eerder een enkele reis hondenhemel gekregen. Niemand wilde haar hebben, dat hadden we ook nog geprobeerd.Ragdollcat schreef:De fout lag bij jou, je weet dat de hond niet van de kinderen hield, toch liet je je dochtertje buiten in de tuin spelen met de hond in de tuin erbij in haar mand uit zonder dat je ze kon zien. Dat is het domste wat je kan doen en je nam dus bewust risico..
Oh, ja, ook al zo’n lekkere reactie. Houd jij continu je dieren en kinderen in de gaten? Nee, want ook al is de reden er misschien niet, als het zou moeten is dat onmogelijk.
Met drie cursussen kynologie in mijn zak, weet ik echt wel hoe het zit. Het is een utopie om te denken dat je verkeerd, lees agressief of verknipt gedrag altijd kunt corrigeren. Bull!
@Brilletje: Soms moet je de meest verstandige zijn, pappen en nat houden is geen oplossing. Er is moed voor nodig om zo'n stap te zetten. Ik ben mijn zwager nog altijd dankbaar dat hij met me is meegegaan. Mijn man had dit nooit kunnen opbrengen en ik wilde hem niet voor de keus zetten.
@Topicstarter veel sterkte morgen!
kimmie261 schreef:kan me zo niet voorstellen dat je zo over een dier gaat denken...als ik zie hoeveel ik van mijn honden hou kan ik me niet voorstellen dat als ik een kind zou krijgen dat ze dan ineens "beest" worden...
en een westie zal heus geen kind "dood" bijten ,gekke is dat ik laatst een topic zag van een kat die mensen aanviel,maar daar zei niemand dat de kat maar moest hemelen...is een kat dan wat anders als een klein hondje??
anneliesdj schreef:kimmie261 schreef:
Waarom schreeuwt heel bokt alles bij elkaar als een kind een keer een handje opheft naar de hond of te hard aan de riem rukt en wordt het allemaal gebagatelliseerd als de hond het kind bijt? (tot 2 keer toe in het hoofd!!)
anneliesdj schreef:Dat topic heb jij duidelijk niet goed gelezen.
Als jij een kind hebt ga je heel anders naar je Rottweilers kijken, geloof mij maar.
Natuurlijk zijn ze niet ineens beest, maar je gaat wel inzien wat een hond met een baby of klein kind kan doen.
En een westie bijt het kind niet dood, dus wat hij doet is daarmee goed gepraat? Laat maar gaan, kan toch niet zoveel schade aanrichten?
Waarom schreeuwt heel bokt alles bij elkaar als een kind een keer een handje opheft naar de hond of te hard aan de riem rukt en wordt het allemaal gebagatelliseerd als de hond het kind bijt? (tot 2 keer toe in het hoofd!!)
kimmie261 schreef:ik weet nú al wat mijn honden kunnen doen of aanrichten bij mensen/kinderen,daar heb je hopenlijk geen kind voor nodig om dat te moeten beseffen??
en ik praat niet goed dat de westie een kind gebeten heeft,maar er wordt inmiddels geschreven dat ie het kind zo ongeveer gaat vermoorden,en dat geloof ik niet dat een westie dat kan...
ik zou het dan ook niet laten gaan,dat heb ik ook geschreven wat ik wel zou doen,dus om die conclusie naar mij te trekken is ook wel wat raar??
de laatste zin snap ik niets van,want echt ,ik heb nog nooit heel bokt horen schreeuwen als een kindje aan een halsband trekt of een handje naar een hond opsteekt,maar dan zal ik mss wel de verkeerde topics lezen...
overigens is de laatste post geen quote wat ik geschreven heb...