Hond accepteert baby niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:08

Heel veel sterkte morgen !!

Lara silver, lees eens een paar berichten boven je ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:09

Ik heb al getemd op mijn reactie. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:12

Brilletje schreef:
Wat een akelige situatie. Veel sterkte met het verlies. Je hebt het geprobeerd en het is een heel moeilijk besluit.
Voor de mensen die gelijk roepen afmaken, 1 x is al genoeg, enz enz, denk ik begin aub niet meer aan huisdieren! Daarbij als jullie goed lezen, zie je al dat het besluit genomen is!!
PS voor de persoon die gelijk de hond zonder overleg met man heeft laten inslapen.
Ik had nooit meer met je gesproken ipv slechts 3 dagen niet....

Mee eens, want het was haar fout en ze nam een risico door beiden in te tuin te zijn en zonder dat ze ze in het oog hadden.

Was makkelijk te voorkomen door de hond ff in de schuur te doen of in huis of op de gang zodat het kindje in de tuin kan spelen/ klooien zonder het risico door deze hond aangevallen te worden.

Urielle

Re: Hond accepteert baby niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:15

Het enige dier hier wat mag bijten zonder exit is de hamster.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:16

Lieverdje86 schreef:
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb inmiddels alles op een rijtje gezet en overlegd met de dierenarts en ondanks dat ik onwijs verdrietig ben over de beslissimg wordt hij morgenmiddag ingeslapen en gecremeerd.

TS heel veel sterkte morgen.

Ik ben zelf als 2 jarige in mijn gezicht gebeten door een hond. Volgens mijn ouders zonder enige aanleiding, volgens de eigenaren 'had ik vast iets uitgehaald'. Zelf weet ik er weinig meer van en de littekens zijn aardig goed geheeld. (Als ik heel bruin ben zie je een lijntje bij mijn neus en de kleine puntjes in mijn mondhoek.)

Hond is toen niet ingeslapen. Later heeft hij nogmaals een kind te pakken gehad. Op dat moment is toen wel gekozen om hem te laten gaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:27

TS sterkte. Moeilijk besluit wat je genomen hebt.
Het was fijner geweest als je hondje het goed naar zijn zin gehad zou hebben bij een ander baasje.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:31

Ik denk dat dit de enige juiste beslissing is. Heel veel sterkte morgen want het zal heel moeilijk zijn.

Kimmie, Wilawander: als je kinderen krijgt wordt het dier geen beest maar je kinderen gaan voor alles, ook voor de dieren. Ik ben een zeer groot dierenliefhebber en doe in principe nooit dieren weg maar ik heb het ooit wel overwogen toen mijn grote hond niet zo betrouwbaar leek. Uiteindelijk kwam het allemaal goed maar een mens, en zeker een eigen kind, gaat bij mij nog altijd voor een dier.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:35

Een beet door een hond kan veel inpact op een klein kind hebben. Mijn zoontje is als 2 jarige een keer door een hond gebeten in de wachtkamer bij de dierenarts. Later toen hij 6 was nog eens bij een vriendje. Ondanks dat de verwondingen onschuldig waren, is hij tot zijn 12e extreem bang geweesst voor honden. Na therapie is dat verbeterd maar nog steeds vermijdt hij honden. Wijs besluit ts, jammer dat het zo is gelopen maar je kunt er nu niets meer aan veranderen, je hrbt gedaan wat je kon.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:42

Sterkte morgen! Verstandig besluit. Je hebt je best gedaan meer kun je niet doen.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:20

bigone schreef:
Ik kan me voorstellen dat je de hond in hebt laten slapen maar je hebt wel de klassieke fout gemaakt door een hond en klein kind alleen te laten. Het feit dat hij in haar hand heeft gebeten geeft aan dat zij naar hem heeft gereikt met haar hand of zelfs aan de staart oid getrokken heeft. Anders had hij wel echt gegrepen en niet een waarschuwingsbeet in haar hand gegeven. Spijtig voor de hond want waarschijnlijk had hij hier totaal geen schuld aan.

Ik kan dit niet over mijn kant laten gaan. Je hebt geen flauw benul van hoe het zat en je reactie slaat echt helemaal nergens op. Je mist volledig het punt: Je kunt onmogelijk een dier en kind continu in de gaten houden. Het is me ruim twee jaar gelukt om te voorkomen dat er iets gebeurde. Het was toeval dat ze tegelijkertijd samen waren, het gebeurde in een onbewaakt moment. De hondenmand had ik even buiten gezet en de hond was er achter mijn rug om in gaan zitten. Ik hoorde het tikken van de nagels op de parketvloer niet, omdat ik aan het stofzuigen was en met mijn rug naar de deur stond. Onze oudste dochter wilde naar binnen lopen, de hond zat te dichtbij.

Onze hond was eigenlijk vals, onberekenbaar en had een bloedhekel aan kleine kinderen. Ze viel gewoon uit, daar was niet veel voor nodig. Ze heeft bij ons nog een paar mooie jaren gehad, anders had ze al eerder een enkele reis hondenhemel gekregen. Niemand wilde haar hebben, dat hadden we ook nog geprobeerd.

Ragdollcat schreef:
De fout lag bij jou, je weet dat de hond niet van de kinderen hield, toch liet je je dochtertje buiten in de tuin spelen met de hond in de tuin erbij in haar mand uit zonder dat je ze kon zien. Dat is het domste wat je kan doen en je nam dus bewust risico..

Oh, ja, ook al zo’n lekkere reactie. Houd jij continu je dieren en kinderen in de gaten? Nee, want ook al is de reden er misschien niet, als het zou moeten is dat onmogelijk.

Met drie cursussen kynologie in mijn zak, weet ik echt wel hoe het zit. Het is een utopie om te denken dat je verkeerd, lees agressief of verknipt gedrag altijd kunt corrigeren. Bull!

@Brilletje: Soms moet je de meest verstandige zijn, pappen en nat houden is geen oplossing. Er is moed voor nodig om zo'n stap te zetten. Ik ben mijn zwager nog altijd dankbaar dat hij met me is meegegaan. Mijn man had dit nooit kunnen opbrengen en ik wilde hem niet voor de keus zetten.

@Topicstarter veel sterkte morgen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:46

Het is inderdaad onmogelijk om hond en kind strikt gescheiden te houden en er altijd op toe te zien. Het wordt altijd gepredikt maar praktisch is het compleet onuitvoerbaar.

Ze samen in de kamer laten en boven de was ophangen is weer een ander verhaal maar je kan je ogen er niet altijd op gericht houden. De meeste honden gaan ook prima samen met kinderen en dan is het helemaal niet nodig om constant je blik er op gericht te houden. Sommige honden gaan gewoonweg niet met kinderen om wat voor reden dan ook en je kind wegdoen is nou niet echt een optie ;)
Niet alles is helaas op te lossen door opvoeding, correctie etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:57

Bucephalus schreef:
bigone schreef:
Ik kan me voorstellen dat je de hond in hebt laten slapen maar je hebt wel de klassieke fout gemaakt door een hond en klein kind alleen te laten. Het feit dat hij in haar hand heeft gebeten geeft aan dat zij naar hem heeft gereikt met haar hand of zelfs aan de staart oid getrokken heeft. Anders had hij wel echt gegrepen en niet een waarschuwingsbeet in haar hand gegeven. Spijtig voor de hond want waarschijnlijk had hij hier totaal geen schuld aan.

Ik kan dit niet over mijn kant laten gaan. Je hebt geen flauw benul van hoe het zat en je reactie slaat echt helemaal nergens op. Je mist volledig het punt: Je kunt onmogelijk een dier en kind continu in de gaten houden. Het is me ruim twee jaar gelukt om te voorkomen dat er iets gebeurde. Het was toeval dat ze tegelijkertijd samen waren, het gebeurde in een onbewaakt moment. De hondenmand had ik even buiten gezet en de hond was er achter mijn rug om in gaan zitten. Ik hoorde het tikken van de nagels op de parketvloer niet, omdat ik aan het stofzuigen was en met mijn rug naar de deur stond. Onze oudste dochter wilde naar binnen lopen, de hond zat te dichtbij.

Onze hond was eigenlijk vals, onberekenbaar en had een bloedhekel aan kleine kinderen. Ze viel gewoon uit, daar was niet veel voor nodig. Ze heeft bij ons nog een paar mooie jaren gehad, anders had ze al eerder een enkele reis hondenhemel gekregen. Niemand wilde haar hebben, dat hadden we ook nog geprobeerd.

Ragdollcat schreef:
De fout lag bij jou, je weet dat de hond niet van de kinderen hield, toch liet je je dochtertje buiten in de tuin spelen met de hond in de tuin erbij in haar mand uit zonder dat je ze kon zien. Dat is het domste wat je kan doen en je nam dus bewust risico..

Oh, ja, ook al zo’n lekkere reactie. Houd jij continu je dieren en kinderen in de gaten? Nee, want ook al is de reden er misschien niet, als het zou moeten is dat onmogelijk.

Met drie cursussen kynologie in mijn zak, weet ik echt wel hoe het zit. Het is een utopie om te denken dat je verkeerd, lees agressief of verknipt gedrag altijd kunt corrigeren. Bull!

@Brilletje: Soms moet je de meest verstandige zijn, pappen en nat houden is geen oplossing. Er is moed voor nodig om zo'n stap te zetten. Ik ben mijn zwager nog altijd dankbaar dat hij met me is meegegaan. Mijn man had dit nooit kunnen opbrengen en ik wilde hem niet voor de keus zetten.

@Topicstarter veel sterkte morgen!

Ik heb geen cursussen gehad en onze eerste hond was ook geen lieverdje voor kinderen(en ik had er drie onder de vier jaar) Ik snap heel goed dat je ogen voor en achter moet hebben met zo'n hond en kleine kinderen. En je hond continue in de gaten houden, ik deed het wel juist omdat ik de hond kende.
Dan zal ik geluk hebben gehad en jij niet. Je kunt wat mij betreft cursussen gevolgd hebben maar dat verandert niets aan het feit dat er een moment van onoplettendheid is geweest, zowel op je kind als op je hond. En je beschrijft de hond als zeer vals maar het feit dat hij haar hand heeft gepakt ipv frontaal grijpen (en jij hebt het niet gezien) kan dus ook gebeurt zijn omdat jouw dochter haar hand naar hem heeft uitgestoken. Dan nog had hij niet mogen bijten en was hij waarschijnlijk bij mij ook richting hondenhemel gegaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:07

We zijn allemaal mensen, bigone. Niemand is onfeilbaar.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:08

Jammer dat er zoveel beschuldigd wordt.. Naar voor de TS dat haar hondje ingeslapen moest worden, maar ik denk wel dat dit de beste beslissing is geweest. Ik denk niet dat dit gedrag gecorrigeerd had kunnen worden.. Dat is de reden dat wij een hond hebben gekozen die 'aangepast is' op jonge kinderen. Een Labrador van een vooraanstaande fokker. En nee, het is niet dat we niet opletten en dan van die 100 nietjes in de oren taferelen krijgen, maar hij is wel 100% betrouwbaar en ik durf hem en mijn zusje van 4 gerust samen 5 minuten beneden te laten.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:16

Wat een droevig nieuws, maar je hebt inderdaad al het een en ander geprobeert en om je hond zo ongelukkig te zien is ook niet niets. Hem verhuizen heeft het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt en hem opnieuw verhuizen kun je hem niet aandoen. Ik denk dat inslapen nog het meest waardige is. Hij heeft kennelijk pijn en in is de war wat inderdaad zou kunnen wijzen op dementie. Dementeren en veranderen van leefomgeving is echt nefast, zowel bij mens als bij dier. Sterkte voor morgen in ieder geval :(:)

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:08

Bij ons is het al erg lang geleden, we hebben daarna voor de Beagle gekozen. Onze dochter mocht bij een gerenommeerde fokker toen een hond uitkiezen en ze werden de beste maatjes. Zij is dertien geworden. Haar dochter hebben we ook dertien jaar gehad en die was weer beste maatjes met onze jongste. De Beagle die we nu hebben is de grootste vriendin van de baas. Er is er voor haar eigenlijk maar een en dat is mijn man. Erg leuk om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:57

Sterkte morgen TS, ik wil toch zeggen dat ik wel respect heb voor wat je allemaal geprobeerd hebt en de hond niet bij de eerste verkeerde blik naar het asiel gebracht hebt, je hebt je verantwoordelijkheid genomen en hebt het geprobeerd, ook nu neem je je verantwoordelijkheid en bespaar je hem het wennen aan een andere plek terwijl hij dat niet trekt, sterkte..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:32

Lindy1982 schreef:
_San87_ schreef:
Nee. Dus mag ik geen mening hebben. Sorry.

Je mag van mij een mening hebben maar ik weet zeker dat als je kinderen hebt en jou gebeurt dit dat je anders gaat denken.

Ts heeft ook een kind en denkt er blijkbaar ook niet zo over.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:40

kimmie261 schreef:
kan me zo niet voorstellen dat je zo over een dier gaat denken...als ik zie hoeveel ik van mijn honden hou kan ik me niet voorstellen dat als ik een kind zou krijgen dat ze dan ineens "beest" worden...

en een westie zal heus geen kind "dood" bijten ,gekke is dat ik laatst een topic zag van een kat die mensen aanviel,maar daar zei niemand dat de kat maar moest hemelen...is een kat dan wat anders als een klein hondje??

Dat topic heb jij duidelijk niet goed gelezen.
Als jij een kind hebt ga je heel anders naar je Rottweilers kijken, geloof mij maar.
Natuurlijk zijn ze niet ineens beest, maar je gaat wel inzien wat een hond met een baby of klein kind kan doen.
En een westie bijt het kind niet dood, dus wat hij doet is daarmee goed gepraat? Laat maar gaan, kan toch niet zoveel schade aanrichten?
Waarom schreeuwt heel bokt alles bij elkaar als een kind een keer een handje opheft naar de hond of te hard aan de riem rukt en wordt het allemaal gebagatelliseerd als de hond het kind bijt? (tot 2 keer toe in het hoofd!!)

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:47

anneliesdj schreef:
kimmie261 schreef:

Waarom schreeuwt heel bokt alles bij elkaar als een kind een keer een handje opheft naar de hond of te hard aan de riem rukt en wordt het allemaal gebagatelliseerd als de hond het kind bijt? (tot 2 keer toe in het hoofd!!)

Heel bokt? Niet iedereen over 1 kam scheren hé? ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:09

anneliesdj schreef:
Dat topic heb jij duidelijk niet goed gelezen.
Als jij een kind hebt ga je heel anders naar je Rottweilers kijken, geloof mij maar.
Natuurlijk zijn ze niet ineens beest, maar je gaat wel inzien wat een hond met een baby of klein kind kan doen.
En een westie bijt het kind niet dood, dus wat hij doet is daarmee goed gepraat? Laat maar gaan, kan toch niet zoveel schade aanrichten?

ik weet nú al wat mijn honden kunnen doen of aanrichten bij mensen/kinderen,daar heb je hopenlijk geen kind voor nodig om dat te moeten beseffen??

en ik praat niet goed dat de westie een kind gebeten heeft,maar er wordt inmiddels geschreven dat ie het kind zo ongeveer gaat vermoorden,en dat geloof ik niet dat een westie dat kan...

ik zou het dan ook niet laten gaan,dat heb ik ook geschreven wat ik wel zou doen,dus om die conclusie naar mij te trekken is ook wel wat raar??

de laatste zin snap ik niets van,want echt ,ik heb nog nooit heel bokt horen schreeuwen als een kindje aan een halsband trekt of een handje naar een hond opsteekt,maar dan zal ik mss wel de verkeerde topics lezen...

overigens is de laatste post geen quote wat ik geschreven heb...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:13

Naar mijn mening ben jij dan ook bij zinnen Kimmie maar zovelen helaas ook niet. Topicstarter krijgt het, naar mijn mening behoorlijk onterecht, voor haar kiezen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:32

Ts,ik wil je veel sterkte wensen morgen. Al met al is het gewoon een vreselijke keuze die je moet maken. :(:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:45

kimmie261 schreef:
ik weet nú al wat mijn honden kunnen doen of aanrichten bij mensen/kinderen,daar heb je hopenlijk geen kind voor nodig om dat te moeten beseffen??

en ik praat niet goed dat de westie een kind gebeten heeft,maar er wordt inmiddels geschreven dat ie het kind zo ongeveer gaat vermoorden,en dat geloof ik niet dat een westie dat kan...

ik zou het dan ook niet laten gaan,dat heb ik ook geschreven wat ik wel zou doen,dus om die conclusie naar mij te trekken is ook wel wat raar??

de laatste zin snap ik niets van,want echt ,ik heb nog nooit heel bokt horen schreeuwen als een kindje aan een halsband trekt of een handje naar een hond opsteekt,maar dan zal ik mss wel de verkeerde topics lezen...

overigens is de laatste post geen quote wat ik geschreven heb...

Laat ik het dan zo zeggen; je gaat inzien hoe kwetsbaar en onschuldig een klein kind is.

Ik kan me zo voorstellen wat er gebeurd als ik een filmpje plaats van een dergelijk voorval en bij hondjes die vervelend zijn moet het kind eerst 2x gebeten zijn voor hier wordt gesuggereerd dat inslapen misschien beter is.

Ook een westie kan heel wat schade aanrichten en als die echt wil kan hij een kind ook zeker wel vermoorden. Het zal vast zo'n vaart niet lopen maar is dat relevant? Waarom noem je dat? Het komt op mij over alsof je het allemaal wel mee vind vallen.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:47

Sorry kimmy261 had verkeerd gequoat ik bedoelde anneliesdj. Hoe dat vereerd is gegaan?