Pup terug brengen naar de fokker.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:21

geloof dat je het begrip puppywalker niet kent?? is niet met een pup in je arm lopen, kom zeg zelfs mijn chihuahua werd zelden gedragen, ze hebben 4 van die dingen gekregen om te lopen en een labardor of duitse herder pup de hele dag dragen... nog geen 15 min zijn ze te zwaar voor ook.

amyz

Re: Pup terug brengen naar de fokker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:33

Ik heb zelf heel bewust voor een herplaatser gekozen. Mn ouders hadden net het huis compleet verbouwd, dus een pup op een nieuwe vloer, knagen aan nieuwe plinten.. Heb het ze maar niet aangedaan, zou toch míjn hond worden :+

Omdat mn vorige hond mn vriendinnetje was ging ik eigenlijk voor een ongecompliceerde hond die ik makkelijk in mn hart zou kunnen sluiten en die mn verdriet zou doen vergeten.

Uiteindelijk had ik er waarschijnlijk geen kunnen vinden die gecompliceerder was :') Moet zeggen dat haar opvangbaasje ook niet had zien aankomen dat ze zó erg zou terugvallen nadat ze bij ons kwam, maar so be it. Er zit nu ruim 1,5 jaar bloed, zweet en tranen in en nu heb ik een fantastische hond. Moet nog wel het eea leren en loslopen zit er nog niet altijd en overal in, maar ze is blij, hond en ze kan iig hier op het veld en op het strand heerlijk los zonder problemen.
Geloof me, in het eerste half jaar heb ik écht wel overwogen om haar terug te doen naar haar opvangbaasje. Maar moet daar wel bij zeggen dat dat voornamelijk was omdat ik er op momenten aan twijfelde of ik het wel aan kon. Havanna heeft mentaal echt op het randje van de afgrond gebalanceerd en ik deed eigenlijk alles maar gewoon op gevoel, want zo gek veel ervaring met honden trainen had ik nu ook weer niet.
Maar ik stond er achter met mijn hele hart en ik heb altijd doorgezet. Ben verschrikkelijk trots op wat ze heeft bereikt en ze is mijn meisje en ze gaat noooooit meer weg.

Dus doorzetten, ook als het tegenvalt.. Ja, zonder meer. Echter ben ik wel van mening dat je ook in moet kunnen zien wanneer het voor het dier beter is om een andere beslissing te nemen. In mijn geval wist ik gevoelsmatig dat het goed zou komen, anders had ik nooit voor Havanna gekozen. Dat maakte dat ik op de moeilijke momenten door kon zetten. Maar als je het gewoon vreselijk hebt onderschat of er spelen andere factoren een rol kan het denk ik gerust beter zijn voor de hond om toch te kiezen voor terug naar de fokker.

We hebben er nu een tweede hondje bij, van de zus van een vriendin. Relatie uit, geen tijd meer, je kent het wel. Is zo'n ieniemini Yorkshire. De eerste week sliep ze staand, gewoon omdat ze niet begreep dat ze niet op de bank/op schoot mocht. Is nu een maand of 10 oud en na een maand bij ons begint het een beetje hond te worden. Minder adhd, slaapt bij Havanna op het kleed en gaat soms gewoon lekker languit op de grond in het zonnetje liggen. Ook een gevalletje onkunde eigenlijk.. Beestje had gewoon geen idee hoe ze hond moest zijn.