Animal Event 2013.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:04

Hhilde schreef:
Femke schreef:
Iedereen heel veel plezier gewenst vandaag, zaterdag en zondag!

Ik ben er zelf ook :)
http://www.animal-event.info/femke-puijman.html

Niet met een stand, maar ik geef wel iedere dag een workshop van een half uur bij de workshop piste(s). 'k Heb er al heel veel zin in :j

Meen je niet.. Dan heb ik een tijd naast je gezeten vlakbij de workshoppiste. Met een beagle. Volgens mij maakte jij nog een opmerking over dat ik hem onder de bank legde :+

Ja, dat was ik inderdaad!
Leuke beagle heb je !

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:04

Nee Spek stond te dutten en zakte toen met zijn hoofd onder het touw, toen hij met zijn hoofd omhoog kwam, tilde meneer de hekken gelijk mee omhoog en dat vond ie net iets te spannend.
Hij ging hulp zoeken bij de buren en toen we hem met vereende krachten hadden bevrijd was er niets meer aan de hand. behalve dat de helpers wat schaaf en blauwe plekken hebben.

Horse Charms is er met een stand.

Wij hadden een geslaagde dag, op naar morgen.

PocoGaucha

Re: Animal Event 2013.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:08

Ik heb echt een geweldige dag gehad, de zeug met biggen was echt heerlijk rustig. en de biggen waren echt heel erg leuk.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:12

Heb zin in morgen! Ben benieuwd hoe alles is :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:43

't was een fantastische dag. Mijn hond vond niets aan dog diving. Hij deed aan dog duiking haha

Er staat overal veel water, er is mogelijkheid voor je hond om even lekker te zwemmen en er staat ook overal voer. De mijne vond al de brokken totaal niet interessant echter bij het runner standje kon hij de worst echt niet weerstaan.

Er zijn enorm veel standjes voor lekkere snacks voor de honden, maar bijna niets met halsbanden en riemen. Ik heb weer ontzettend genoten en me af en toe flink verbaasd over mensen met honden aan rollijnen, mensen die de hond laten ontsnappen enz. Maar dat blijf je altijd hebben op zo'n evenement.

Gelukkig niet op entboekje gecontroleerd. Dat was het enigste wat ik vergeten had. Nu was mijn DA wel de hele dag bereikbaar om te kunnen zeggen dat hij netjes geent was maar tja niet handig natuurlijk. Wel een verplichte chip controle gehad in het begin echter als je hond voor 1 april 2013 geboren is kunnen ze je niets maken natuurlijk alleen erop wijzen. De mijne was in orde in elk geval.

Heb overigens ontzettend genoten van de jachthonden meute die er met die tas vandoor gingen van een vrouw uit het publiek (sorry voor die vrouw maar ik lag bijna dubbel hoe enthousiast die honden met die tas waren!) Mijn tas heb ik gelijk op mijn rug gedaan. Alvast een tip dus voor mensen die nog gaan dit weekend :D :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:45

Dankjewel Femke! Ik ben hartstikke trots op hem :D

En dierenfan, die chipcontrole was niet verplicht, kon je langs lopen. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:55

Hoezo heb je je verbaasd over rollijnen? Wat is daar mis mee?

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:15

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:21

stef schreef:
Hoezo heb je je verbaasd over rollijnen? Wat is daar mis mee?

vaak laten mensen de honden verder lopen dan wenselijk en kunnen ze niet op tijd ingehaald worden. Maken ze contact met jou hond omdat de eigenaar ze veel teveel riem geeft en mijn hond is erg sociaal maar IK niet ;) oftewel mijn hond vind het gezellig dat alle honden komen buurten en ik wil niet hebben dat hij aan de riem met andere honden gaat lopen 'klieren' omdat de kans dat het fout gaat zoveel groter is in een beperkte ruimte.

Maar ook het feit dat die rollijnen vaak van die lijntjes hebben die giga snijden in je huid. Men laat hond vooruit lopen, deze gaat opeens voor iemand langs opzij en daar heb je weer een snij lijn in je benen. Ik heb dat 2x gehad tot nu toe (niet op dit evenement hoor gelukkig) en dat is niet fijn!!

Als men een rollijn gewoon kort houd dan heb ik daar niets op tegen. Het lijkt me zeer onhandig vast houden maar tja daar kiezen in dat geval die bazen zelf voor en heb ik geen last van ;)

Ik wist niet dat je zo langs die controle kon lopen maar ja dat geeft niet de mijne is netjes gechipt en geregistreerd. HOewel ze beweerden van niet totdat ze het nummer nog eens in tikten....

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:24

@dierenfan:
Ik stond naast het meisje waarvan de tas door een van de honden werd meegenomen.
Zou er flink van balen als ik die honden mijn jas en tas aan flarden zag trekken.

Heb wel een aantal stands met halsbanden en riemen gezien. Maar er waren inderdaad veel voer stands. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:26

Ik vond het geweldig leuk! We waren met de tweeling van 21 maanden, ze vonden het schitterend. Ze zijn ook dol op alle beesten.

Ze wilde graag zelf lopen en dat vond ik in het begin wel eng. Zulke kleintjes en zulke grote honden.
Maar allemaal hele fijne eigenaren. Iedereen let goed op en echt alleen maar super brave dieren gezien.

Tijdje bij de raskatten gekeken, de tweeling is dol op een 'aai'. Hun benaming voor een kat/poes hihi.

Besloten dat we voor een raskat gaan als onze schatjes er niet meer zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:42

Ah dierenfan, dat zegt niks over een rollijn, maar over de persoon die m hanteert ;) snap nu wat je bedoelt.
Overigens zit er op mijn schuiflijn gewoon een knopje waarmee ik m vast kan zetten, loopt ook prima :j

Maar veel niet opgevoede honden/baasjes dan? Ik neem m'n pup van 16 weken mee...

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:47

Ik heb echt een super leuke dag gehad, veel gezien en gekregen!
Ik was er met zusje (2), broertje (12) en vader en stiefmoeder hun vonden het ook leuk helaas kreeg zusje een allergische reactie heel waarschijnlijk van het kattenhaar of het bos achter de penny piste.. Maar ze vond het wel heel leuk!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:07

Iemand die er met een vrijkaartje heen wil?
Vrijkaartje is op te halen in Den Bosch.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:10

Gewoon het typische volk met honden :+

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:18

Een dag gehad, op naar de volgende! We hebben het in ieder gevel leuk gehad. Moest even de demo aanpassen, andersom was het leuker :)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:37

We hebben het goed naar ons zin gehad vandaag. De honden hebben zich prima gedragen en veel snacks en aandacht gescoord.
Zij lieten ook overal de brokken staan, de kippenpoten bij de carnivoer stand konden ze niet weerstaan, ze zaten voor de bak kijken en het water drupte uit hun bekkies. :D

Wat ging de dag snel voorbij, we wilden wat dingen zien en we hebben aan 2 workshops meegedaan. We hebben amper tijd gehad om goed rond te kijken.
Vind wel dat het heel ruim opgezet is, van het eerste deel hebben we weinig meegekregen omdat we steeds achterin waren bij de workshoppistes in de buurt.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:48

het was idd heel ruim opgezet!
vond het beter ingericht dan vorig jaar.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:55

Ik vond het wel fijn dat het zo ruim was, je kon der heerlijk rondlopen zonder dat je door had dat het eigenlijk heel druk was..

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:58

Leuk dat er ook een topic over is :) Ik ben vandaag geweest! Was errug leuk en leerzaam, ik heb ook meegedaan aan de workshop Hondenfotografie van Femke , was heeeel leerzaam!je hebt btw mail van mij Femke :=
Mogen er ook foto's geplaatst worden? Want ik heb een hele leuke foto van een Border Collie op AE in het water :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:39

Ik heb ook een super gezellige dag gehad bij de flyball! Ben helemaal verbrand, wat een top weertje was het!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:44

Ik ga zondag! heb inderdaad ook die cursus bij Femke!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:46

Seni schreef:
Ik ga zondag! heb inderdaad ook die cursus bij Femke!

Het was erg leerzaam!

Mag ik foto's plaatsen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:12

stef schreef:
Ah dierenfan, dat zegt niks over een rollijn, maar over de persoon die m hanteert ;) snap nu wat je bedoelt.
Overigens zit er op mijn schuiflijn gewoon een knopje waarmee ik m vast kan zetten, loopt ook prima :j

Maar veel niet opgevoede honden/baasjes dan? Ik neem m'n pup van 16 weken mee...

dat had vrijdag goed te doen geweest hoor met een pup. Er was ruimte zat alleen je moet niet alleen kijken naar de demo's maar ook naar de mensen om je heen.

Laten we zeggen dat 90% die hun hond mee neemt naar het evenement hun hond goed onder controle heeft. Echter je hebt altijd de 10% mensen wel lopen die hun fikkie aan elke andere hond moeten laten ruiken omdat hij dat wil en zij dat zo leuk vinden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:14

TinekeHorses schreef:
@dierenfan:
Ik stond naast het meisje waarvan de tas door een van de honden werd meegenomen.
Zou er flink van balen als ik die honden mijn jas en tas aan flarden zag trekken.

Heb wel een aantal stands met halsbanden en riemen gezien. Maar er waren inderdaad veel voer stands. :j

Daarom schreef ik ook
Citaat:
sorry voor die vrouw
maar het was gewoon een geweldig zicht hoe trots die hond was en daarna de hele meute honden. Ik had er zelf ook niet bij nagedacht hoor hoewel ik de tas met snacks al wel aan de paal van de omheining gebonden had en niet los op de grond maar mijn andere tas wel.