stef schreef:Hoezo heb je je verbaasd over rollijnen? Wat is daar mis mee?
vaak laten mensen de honden verder lopen dan wenselijk en kunnen ze niet op tijd ingehaald worden. Maken ze contact met jou hond omdat de eigenaar ze veel teveel riem geeft en mijn hond is erg sociaal maar IK niet
oftewel mijn hond vind het gezellig dat alle honden komen buurten en ik wil niet hebben dat hij aan de riem met andere honden gaat lopen 'klieren' omdat de kans dat het fout gaat zoveel groter is in een beperkte ruimte.
Maar ook het feit dat die rollijnen vaak van die lijntjes hebben die giga snijden in je huid. Men laat hond vooruit lopen, deze gaat opeens voor iemand langs opzij en daar heb je weer een snij lijn in je benen. Ik heb dat 2x gehad tot nu toe (niet op dit evenement hoor gelukkig) en dat is niet fijn!!
Als men een rollijn gewoon kort houd dan heb ik daar niets op tegen. Het lijkt me zeer onhandig vast houden maar tja daar kiezen in dat geval die bazen zelf voor en heb ik geen last van
Ik wist niet dat je zo langs die controle kon lopen maar ja dat geeft niet de mijne is netjes gechipt en geregistreerd. HOewel ze beweerden van niet totdat ze het nummer nog eens in tikten....