Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:18

Ik vind het toch ook een beetje als een herseninfarct klinken.. Of toch en tumor die ergens op drukt?
Is ze nog wel een blije hond denk je?
oh wat moeilijk is dit hè?

karuna
Drukke kabouter

Re: Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:22

Het zijn ook de twee kopzenuwen alleen het geeft een soort tia achtige verschijnselen zoals bij mensen ook al zijn het niet de bloedvaten.

Stel er komt wat uit de mri, dan weet je wat het is maar is er dan wat aan te doen of moet je dan ook afwachten tot een volgende keer?

Wij hebben bij Wesley al langer geleden besloten, geen diepgravend belastend onderzoek meer maar de dagen nemen zoals ze zijn. En behandelen als nodig, mogelijk en diervriendelijk.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 20:25

Tijdens haar uitspattingen,bv voor een wandeling als ik mijn jas aan doe is ze blij en actief.Maar naarmate de wandeling vordert zwakt dit af en zie je ze terug komen qua tempo.
Rumba loopt altijd vlug in telgang,altijd gedaan,marcheren.Dit doet ze in het begin nog wel maar dit gaat over in stappen en dan word duidelijk dat ze achter toch wel erg zwak is.Ze wiebelt heen en weer als ze stil staat,sleept met haar nageltjes.
Het is een rollercoast,ene moment denk je mja het gaat best goed,maar ook momenten net tijdens de wandeling,kijk je naar dat scheve bekkie en denk je gvd,is niet aandoenlijk om te zien,maar gewoon triest.
Ze is altijd een stuiterballetje geweest,een vrolijk dankbaar hondje.Ik vind het heel moeilijk.
Wil niet van het slechtste uitgaan maar die epileptie aanval paar weken geleden houd ik mee in het achterhoofd natuurlijk.
Morgen toch eens overleggen met eigen vertrouwde dierenarts.

Je hebt een goede insteek Karuna,maar ik ben gezegend met meerdere aparte ziektegevallen en tot nog toe geen een die verklaarbaar is laat staan genezen of opgelost is..En dat loslaten en het nemen zoals het komt is zo moeilijk.
Ik heb de neiging me ergens in vast te bijten en alles op alles te zetten.Misschien is dat een les die ik moet leren,nemen zoals het komt en loslaten..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:29

Een dikke knuffel voor jou, welke beslissing je ook neemt, welke les het dan ook moet zijn.. Het is zo verdomde moeilijk je lieve meisje zo te zien..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:47

Het beeld van je hond komt echt overeen met die ouwe man hier, zo stuitert en rent hij achter de jonkies aan en het volgende moment is het een zwabberende oude man. Wij bijten ons ook behoorlijk vast in dingen. Hebben aardig wat honden paarden en ikzelf met vage rare klachten, soms onbegrijpelijk soms met een oorzaak die pas gevonden wordt na erin vastbijten. Onze tinker bv hebben we na jaren zoeken, tobben overleggen testen bij toeval zijn granenallergie ontdekt door goed observeren.

Wesley is zowiezo al een beest apart met rare onbegrepen kwalen die of optreden en weer verdwijnen of onverklaarbaar zijn maar wonderbaarlijk goed reageren op medicijnen. Maar afgelopen 4 jaar met al die levens die hij heeft verspeeld met hoge koorst, darmellende, tumoren, en nu die toeval hebben we geleerd dat niet alles verklaarbaar of oplosbaar is en je soms moet nemen zoals het komt.

Hij blijft onder zware medische controle staan, zodat we zeker weten dat hij niets iets onder de leden heeft dat we niet weten, en zodat we ook weten dat zijn leven nog hondvriendelijk is ondanks zijn dipjes. Maar nog steeds geldt, 2 dagen niet lekker in de vel lichamelijk of geestelijk is voor oms de grens.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 07:23

:(:)
Wat vérschrikkelijk moeilijk......
Ik heb echt geen idee of het voor jullie enigszins in de buurt is?!? Deze kliniek kregen wij aangeraden van vakantiekennissen van ons. Allerlei hondenfokkers schijnen daar te komen die er niet meer uitkomen. Ze zouden een eerlijke diagnose geven. Als er nog iets aan te doen is, gaan ze er voor en anders zeggen ze het eerlijk!
http://www.kvgd-eersel.com/

Ik probeer me voor te stellen wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan.... Inderdaad de stress, narcose en dergelijk, wil je haar dat wel aan doen?! Aan de andere kant, als je het niet doet, zul je je misschien weer altijd af blijven vragen 'wat als?!'
Heel veel sterkte in het ieder geval, met wat je ook beslist!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:29

Hoe is het gegaan vandaag?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 07:12

Ontlasting is enkel nagekeken op parasieten,dit was goed.Het zou van het voer kunnen komen door de rijst of wortelen,dus ze adviseren om te kijken of het met ander voer weg is.
Indien het niet over gaat moet ze bloed laten prikken om zeker te zijn dat er niets anders aan de hand is.Maar aangezien de slijmvliezen goed van kleur zijn denkt ze van niet.
Verder rustig,wat in de tuin gelegen en alles eigenlijk zo'n beetje hetzelfde.
Lief dat je aan ons dacht ;-)

Karuna hoe is het bij jou?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:58

Fijn dat er bij jou niets was uitgekomen.

Hier gisterochtend wat sloom en slapjes maar in de middag op de loonse en drunense duinen deed meneer weer even voor waarom hij nog zin heeft. Mijn mannetje was met de twee jonkies de duinen in, ik met hem een kort rondje bos. Bovenaan rustig gaan zitten zdat hij niet door het mulle zand hoefde te ploeteren. Opeens sprint hij weg in een idiote vaart de berg af dwars door de bosjes, over takken springend. Het mulle zand op een duin op rennend omdat de baas daar aankwam. Ik kon hem alleen nog bij zijn staartharen aanraken en weg was hij. :x Inmiddels waren de twee jonkies bij mij al.

Maar hij zou er zowat in blijven of zijn nek breken met een niet werkende achterkant. Maar nee dus, soepel als een jonge hond. Maar moe welnee, een beetje buiten adem en vreselijke dorst. Maar daarna gewoon soepel teruggetrippeld maar de auto. Dat maakt waarom we het rustig per dag bekijken en hem twee slechte dagen geven voor we beslissen. :j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 08:30

Haha geweldig,stiekem grinnik een beetje om je verhaal.Wat een wilskracht kunnen ze hebben he!
Ik ga de fabrikant even mailen van Renske.Ze vind het voer erg lekker dus wil liever niet overstappen,eens vragen of ze ervaringen hebben.

Hier wel wat karakterveranderingen hoor,soms huis voorbij lopen of vroeger rende ze het halletje in als ik met haar voerbak liep,nu moet ik soms even terug om te zien waar ze is en nog een keer roepen.Lijkt of het soms niet helemaal binnenkomt.Mee uit geweest en dan bij terug komst achter naar de tuin lopen om daar te plassen :+

Net als jij Karuna bekijken het met de dag.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:02

Oh gelukkig, maakte me toch een beetje zorgen na je laatste post!

Maar die gedragsverandering kan toch niet door die 2 kopzenuwen komen lijkt mij?
Zou er niet toch iets van een CVA geweest zijn? Die aanval, het scheve koppie, gedragsverandering...

Klinkt wel goed Karuna!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 10:11

Als het nu enkel die laatste twee dingen waren geweest,helaas weken daaraan vooraf ook een epileptische aanval is wat me meer zorgen baart dat er inderdaad iets in het koppie speelt.
Ik denk dat we niet veel meer kunnen doen dan zien wat de tijd brengt en haar nemen zoals ze nu is.
Kracht in haar achterpoten is wel echt verminderd,maar kan niet zeggen dat het uitval is.
We houden het goed in de gaten,pas me aan bij haar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:37

Nee, ik denk dat je daar gelijk in hebt, nemen zoals het is en hopen dat ze wat bijtrekt nog. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:42

Die karakterverandering lijkt verdacht vee op dementie. Daar heeft onze oude man al jaren last van. Nou ja wij dan hij niet.

Ons is verteld dat deze rare toevallen waarvan ze nog niet weten waardoor het precies komt en wat er nu fout gaat vooral voorkomt bij dementerende honden. Daar zou het beeld van jullie oudje goed bij passen. Net als Wesley en onze oude russel vroeger die het ook een keer heeft gehad tot aan bewusteloosheid aan toe, die was zo dement als een deur.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 17:09

Al is Rumba eerder nooit 'dement' geweest.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 16:53

Ik had de fabrikant van Renske gemaild over de ontlasting.
Ik heb een nette mail terug ontvangen dat dit niet van het voer kan komen.
Dus weer terug aan de puzzel.Vanmiddag zat er heel veel slijm bij de stoelgang,echter ik lees bij de overgang naar vers dat dit ontgifting/reiniging kan zijn?
Ik heb mijn dierenarts gemaild wat nu te doen.Ze spraken over eventueel EPI (iets met de galgangen).Nu is Rumba nog niet zo lang geleden bloed geprikt en ik wil ze niet graag onnodig belasten met weer een bloedonderzoek.Ik ben benieuwd wat hun nu voorstellen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:01

Slijm in de ontlastig heeft Wesley als hij last heeft van zijn darmen en wat binnen krijgt waar hij niet goed tegen kan. Gaat ook meestal gepaard met slijmerige dunne poep.

Kan hij niet langer geleden een kauwstaaf ophebben of bot? Hier zit zowel bij Wesley als kleine Donja soms ook onherkenbare brokjes in hun ontlasting die niet in het eten zitten. Vaak later terug te herleiden aan een langer geleden gegeten bot oid,

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 17:12

Ze krijgt weleens van die kauw staafjes (platte,heel zacht) maar die herken ik niet terug en zijn niet geel.
Plus dat onze Bud (andere hond) dit niet heeft.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 17:31

Nou,alsof de duvel er mee speelt staat ze zojuist naast me en hangt er een slijmdraad uit haar vagina.Wit/heel licht gelig.Ik hou het even in de gaten en anders gaat ze maandag toch echt even mee naar de dierenarts...voordat ik dadelijk overal spoken zie :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:25

Ai is ze gesteriliseerd of gekastreerd? Wit kan maar gelig is niet goed, komt het echt uit haar vagina of haar poepgat en is het daar blijven hangen?

Die kauwstaafjes herken je als kleur ook niet maar die worden ongeacht welk type geel als ze langer aan de binnenkant zitten. Tenminste hier wel. Ze krijgen echt heel beperkt kauwstaven en soms komt het pas een paar weken later naar buiten.

Bij Wesly en Donja wel net als bij onze vorige russel, bij onze herders nooit. Geen idee waarom wel of niet. :o?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 19:08

Gesteriliseerd denk ik,althans ze komt uit spanje en is daar geholpen.
Het is wel aantrekkelijk voor mijn reu want waar zij gelegen heeft,likt hij af.
Kwam als een sliert uit de vagina.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 10:22

Ontlasting is weer normaal dus maak me daar niet zo druk om,epi geloof ik niet zo al zou het wel haar vermageren verklaren.

Ze ligt lekker buiten in het zonnetje momenteel.
Ik heb schapenvet meegebracht,hopen dat ze het wil eten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:27

Wat fijn dat de ontlasting weer normaal is!
Schapenvet vinden veel honden lekker! Ben benieuwd.
Het is wel heerlijk weer om even aan te sterken zeg!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 18:19

Karuna hoe is het bij jou?

Hier gaat het eigenlijk best goed,evenwicht is beter en ook het scheve koppie is wat minder.
Eten mag meer,maar ze eet inmiddels wel weer brokjes.
Wat ze wel heeft is soms (vandaag 2x) een groen uitscheiding uit 1 neusgat (rechts).Heel weinig,en maar beetjes,maar toch om in de gaten te houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:36

Redelijk goed nieuws voor je dus, beestje verkouden geworden? Het heerst flink.

Hier gaat het zijn gangetje, overwegend vrij goed soms even wat minder met wat afweziger kijken, beetje wiebelig dan ook. Maar vooral dus vrij goed zeker gezien zijn leeftijd.