Pup jankt heel de nacht door.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Marleen

Re: Pup jankt heel de nacht door.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:18

Het is inderdaad je eigen keus maar ik denk, als je even doorzet, je juist veel steun en plezier kan halen uit je hondje.

Jammer dat het zo moet aflopen maar jij weet zelf het beste wat je kan doen.. Voor ons is oordelen achter de computer heel makkelijk en wij weten niet hoe jij je voelt. Als je met een nieuw adres zoeken je prettiger voelt, vooral doen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:25

ruin_lover schreef:
Ik heb haar vanaf zaterdag dus 6 dagen en ben overdag vrij ja. Had hiervoor nog geen klachten, voelde me prima, was vrolijk en had overal zin in. Dat is nu helaas wel anders.. Moet er nu helaas vandoor dus kan even niet meer reageren.

dat lijkt mij heel normaal dit sloopt je gewoon.Ik heb hetzelfde als er een hond of paard ziek is.
Je komt even aan niets anders toe.
Maar daar moet je even doorheen.Dit is een jong beestje en heeft tijd nodig.
Waarom zet je niet door?Je hebt paarden en een ander hondje gehad dus je weet best wel van wanten!
Waarschijnlijk komen je klachten voort uit slaapgebrek,omdat je al nachten geen oog dicht doet.

Denk er goed over na,je lijkt mij een prima baasje...en zeg nu eerlijk....een klein beestje nu al weer op weg naar eigenaar nummer drie,dat wil je toch ook niet?

Ik heb zelf 7 honden,ook allemaal tweedehands of derdehands...wie zal het zeggen?...honden.
Ook allemaal ooit pup geweest bij iemand die er op een moment voor zwichtte en wat viel het tegen daarna!

Dit wil jij toch niet op je geweten hebben?Even doorbijten meid!
Je kunt het best wel!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:32

Wij deden altijd kleed of een shirt die we aan hadden gehad in de bench zodat ze onze geur had. Nu lieke 3 is pakt ze wel eens onze sjaal of muts van ons uit de gang als we niet thuis zijn en ligt ze er gewoon op Haha. We deden ook wel eens de radio zacht aan en een warme kruik erin. Werkte bij ons heel goed. En af en toe als je thuis bent ook even in de bench doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:35

Jeetje, wat een verdrietige wending.
Ons hondje sliep direct zelfstandig, maar wilde absoluut niet zindeljk worden. En man, hoe rot we ons soms gevoeld hebben, hoe vaak ik huilend tegen mijn man riep "we brengen haar terug!". Gewoon vanwege alle frustraties. Een pup is echt niet alleen maar leuk en lief en schattig, maar ook heel hard werken en heel veel energie er in stoppen. Als je die energie niet hebt of op kan brengen, dan moet je er niet aan beginnen, zo simpel.
Pff, ik vind dit zo verdrietig voor dit hondje...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:35

Ik zie dat je in de Made woont,
als je het nog een kans wil geven wil ik best langs komen om samen te kijken of er nog een oplossing is om het benchprobleem op te lossen zodat jullie er gewoon weer samen mee door kunnen
heb even puur jouw berichten gelezen, maar ik ben bang dat je toch ook te veel bezig bent met het hondje als in , invullen of ze wel blij is etc , of je het wel goed doet, of je haar niet te veel of te weinig aandacht geeft etc .
dat stukje moet je echt leren loslaten tot op zekere hoogte.
ik lees ook dat je je echt rot/depressief voelt, misschien is dat juist iets waardoor je er zo erg mee bezig bent dat je je tekort voelt schieten terwijl dit misschien helemaal niet nodig is :n

ik heb een vermoeden dat je je te veel inleeft, te veel zorgen maakt en je het te veel aantrekt waardoor je eigenlijk een beetje in een cirkeltje vast zit.
snap het ook als je dit niet wil, maar wilde het toch als optie aandragen. vind het geen probleem om een ritje made te doen om te kijken of er misschien toch een simpele oplossing is om jullie te helpen en toch kunnen gaan genieten van de kleine.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 29-03-13 10:41, in het totaal 2 keer bewerkt

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:36

Ik lees nu pas je bericht..... ik vind het echt jammer voor je.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:37

Kan je haar niet niemand anders brengen totdat het piepen minder word en jij je weer beter voelt?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:46

Beter nu als binnen 6 maand. Als je nu al voelt dat je het niet volhoud dan is het een wijze beslissing om dat nu te doen en dit pupje zo nog alle kansen te bieden zonder dat die al bijzonder gehecht is aan zijn thuis. Probeer dan zo snel mogelijk iemand te vinden en wees selectief met zijn nieuwe baasje. Suc6 en hopelijk gaat het daarna beter met je.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:55

geerke schreef:
ruin_lover schreef:
Ik heb haar vanaf zaterdag dus 6 dagen en ben overdag vrij ja. Had hiervoor nog geen klachten, voelde me prima, was vrolijk en had overal zin in. Dat is nu helaas wel anders.. Moet er nu helaas vandoor dus kan even niet meer reageren.

dat lijkt mij heel normaal dit sloopt je gewoon.Ik heb hetzelfde als er een hond of paard ziek is.
Je komt even aan niets anders toe.
Maar daar moet je even doorheen.Dit is een jong beestje en heeft tijd nodig.
Waarom zet je niet door?Je hebt paarden en een ander hondje gehad dus je weet best wel van wanten!
Waarschijnlijk komen je klachten voort uit slaapgebrek,omdat je al nachten geen oog dicht doet.

Denk er goed over na,je lijkt mij een prima baasje...en zeg nu eerlijk....een klein beestje nu al weer op weg naar eigenaar nummer drie,dat wil je toch ook niet?

Ik heb zelf 7 honden,ook allemaal tweedehands of derdehands...wie zal het zeggen?...honden.
Ook allemaal ooit pup geweest bij iemand die er op een moment voor zwichtte en wat viel het tegen daarna!

Dit wil jij toch niet op je geweten hebben?Even doorbijten meid!
Je kunt het best wel!

+1

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:11

als ik de fokker was van dit hondje had ik het per direct opgehaald,geld terug en zelf een nieuw huis voor de pup gezocht...

zou niet eens willen dat mijn pupje bij iemand zou wonen die het hele diertje niet meer ziet zitten :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:21

kimmie261 schreef:
als ik de fokker was van dit hondje had ik het per direct opgehaald,geld terug en zelf een nieuw huis voor de pup gezocht...

zou niet eens willen dat mijn pupje bij iemand zou wonen die het hele diertje niet meer ziet zitten :n

dat laatste geloof ik niet...TS is de hele dag met het beestje bezig omdat ze het zielig vind dat hij huilt.
Ze is er gewoon doodmoe van en dan kun je niet meer normaal denken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:27

ruin_lover schreef:
Wegens omstandigheden kan ik helaas niet meer voor haar zorgen. Sinds maandag gaat het ineens heel erg bergafwaarts met mij (depressief, huilbuien) dus heb ik de beslissing gemaakt om een ander baasje voor Senna te gaan zoeken. Ze verdiend een baasje dat voor de volle 100% voor haar kan gaan en dat kan ik op dit moment helaas niet.
Ik (en iedereen om mij heen) had dit nooit aan kunnen zien komen want anders was ik er uiteraard nooit aan begonnen want dan had ik mezelf ook heel erg veel verdriet kunnen besparen.

nou kan hier niet uithalen dat ze nog zo blij met de pup is hoor,dus echt...ik zou per direct mijn pup terug halen...geen twijfel over mogelijk...sterker nog als ik een pup zou verkopen en iemand belt na 6 dagen dat ze het niet meer zien zitten en er niet voor de volle 100% meer voor gaan zou ik per direct hondje terug halen...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:42

Ik zou het verder niet weten omdat mijn depressie toen de tijd in de maanden is opgebouwd....
Maar kun je echt binnen een week zo depressief zijn dat je een hondje niet meer ziet zitten?
Ik kan mij daar in ieder geval geen voorstelling bij maken.......

Zoals ik al noemde, ik heb een teckelpup van 9 weken oud hier rond lopen, en vanmorgen nog stond ik vreselijk gefrustreerd op straat omdat pupsel na anderhalve week nog steeds weigert aan de riem te lopen. Ik had ook tranen, ben moe, en het valt mij allemaal zwaar (en al helemaal omdat mijn 2 andere honden zo makkelijk waren , behalve in de bench maar dat is een fase waar je doorheen moet)
Ik ben ook een type die altijd veels te snel wil......... Maar er is nog geen seconde in mijn hoofd opgekomen om de pup weer terug te brengen, na een week ben je al zo gehecht dat afstand doen geen optie meer is!

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:56

honden kunnen je juist helpen om door de moeilijk tijd heen te komen..ik zou het idd nog een kans geven ik denk dat je spijt krijgt als je je weer beter gaat voelen..

mijn hond heb ik vanaf zijn 2de jaar en had voor mij al 5 baasjes gehad en helaas laat dat wel zijn sporen na..nu is hij 13 jaar en nog steeds zijn er dingen waarvan ik zeg..zucht. zeker de eerste paar weken dacht mijn hemel waar ben ik aan begonnen maar ik ben van het type..je neemt een dier voor altijd en niet voor even..en zou het zo weer doen!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:21

Ondanks dat ik het deels wel begrijp: ts neer maaien heeft ze zéker niks aan.

Sonja, geldt dat aanbod ook voor mij? ;)

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 12:31

Ik snap wel dat mensen er zo over denken, dat ik beter na had moeten denken en haar niet zomaar weg moet doen,dat zou ik zelf waarschijnlijk ook doen als ik zo'n topic tegen zou komen. Maar nu zit ik zelf in dit schuitje en vind het gewoon heel moeilijk. Natuurlijk ben ik al heel erg aan haar gehecht, ook al heb ik haar pas 6 dagen, maar ben bang dat ik het echt niet vol ga houden zo. Mijn vriend werkt 50 uur per weer dus is niet veel thuis, alleen in de avonduurtjes dus kan mij hier overdag helaas niet in steunen. Dat andere hondje is van mijn ouders dus heb ik niet zelf opgevoed. Aan de ene kant weet ik zeker dat ze beter af is zonder mij en aan de andere kant vind ik het ook weer heel moeilijk om afstand van haar te doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:32

Waar komt je pup vandaan? Bij iemand in huis of bv van een boerderij?

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 12:34

Ze komt van een boerderij maar zat daar wel in huis, of ja in de bijkeuken zeg maar. Waarom?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:37

De pup heeft waarschijnlijk weinig gezien bij de fokker. Het kan zijn dat als ze daar piepte dat er altijd iemand ging kijken en dus aandacht als ze geluid maakte.
Ook heeft de pup daar waarschijnlijk niet geleerd om alleen te zijn of zichzelf te vermaken.
Waren ze bv al buiten geweest? Kwamen ze ook wel eens in de woonkamer? Een fokker moet ook al veel leren aan de pups.

DennisXXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:38

Wij hadden vroeger ook zon puppy, de hele nacht bleven we wakker van haar gejank. Een vriendin van me moeder zij toen dat je in haar mand een kruik, wekker knuffel moest leggen. De kruik en de knuffel doet het pup dan denken aan de warmte van zijn moeder en broertjes en zusjes en de wekker lijkt op een hartslag. Heeft bij ons heel goed gewerkt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:40

kohtje schreef:
De pup heeft waarschijnlijk weinig gezien bij de fokker. Het kan zijn dat als ze daar piepte dat er altijd iemand ging kijken en dus aandacht als ze geluid maakte.
Ook heeft de pup daar waarschijnlijk niet geleerd om alleen te zijn of zichzelf te vermaken.
Waren ze bv al buiten geweest? Kwamen ze ook wel eens in de woonkamer? Een fokker moet ook al veel leren aan de pups.

Dat kun je uit de geschreven tekst van TS helemaal niet opmaken :n En het is sowieso niet de taak van een fokker om de pup te leren alleen te zijn. Ook zit een pup met meerdere pups in een nest en is het dus helemaal niet aan de orde, 'zichzelf vermaken'. En je kunt al helemaal niet zo maar roepen dat de pup waarschijnlijk weinig heeft gezien...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:42

ruin_lover schreef:
Ik snap wel dat mensen er zo over denken, dat ik beter na had moeten denken en haar niet zomaar weg moet doen,dat zou ik zelf waarschijnlijk ook doen als ik zo'n topic tegen zou komen. Maar nu zit ik zelf in dit schuitje en vind het gewoon heel moeilijk. Natuurlijk ben ik al heel erg aan haar gehecht, ook al heb ik haar pas 6 dagen, maar ben bang dat ik het echt niet vol ga houden zo. Mijn vriend werkt 50 uur per weer dus is niet veel thuis, alleen in de avonduurtjes dus kan mij hier overdag helaas niet in steunen. Dat andere hondje is van mijn ouders dus heb ik niet zelf opgevoed. Aan de ene kant weet ik zeker dat ze beter af is zonder mij en aan de andere kant vind ik het ook weer heel moeilijk om afstand van haar te doen.

Maak jezelf niet wijs dat de pup beter af is zonder jou. De pup is het beste af als ze niet tig keer van eigenaar verandert dus is ze het beste af bij jou. Hoe onzeker je ook bent. Ik sluit me aan bij een eerdere poster die zei dat je het je allemaal wat te veel aantrekt. Dat je pup niet binnen een week doorslaapt maakt jou nog geen slecht baasje.

Natuurlijk is het moeilijk, zeker als je niet slaapt. Je voelt je misschien depressief, maar dit is geen depressie hoor; gewoon slaapgebrek en een plotseling gevoel van verantwoordelijkheid voor zo'n klein beesje. Niet gek dat je steeds moet huilen; je had verwacht dat de pup meteen de eerste dag een geweldige huishond zou zijn, maar dat is gewoon niet zo. Doorzetten nu, een hond is ook een beetje oefenen voor een baby; die kun je ook niet wegdoen als het na een week nog niet doorslaapt.

En je aanpak tot nu toe is: hond huilt -> hond krijgt aandacht. Dat is een gevoelsmatige benadering die prima werkt bij mensenbabies maar niet bij honden. De hond denkt; zo krijg ik aandacht dus dat ga ik vaker doen! Daarmee stoppen, cursus doen en dan komt het helemaal goed.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:44

ruin_lover schreef:

Onze pup jankte ook vreselijk. Ik ben er toen niet op geattendeerd dat ik hem gewoon in mn slaapkamer kon zetten (dacht dat het not done was). Ik heb 's nachts echt staan janken, kon niet meer was lijkwit, vreselijk moe en dacht waar ben ik aan begonnen. Maar met ruim een week ging het al snel opeens heel goed. Het is echt de moeite waard om door te zetten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:44

Ik denk dat ik meer pups groot heb gebracht dan de meeste hier. Ja ik leerder de pups ook alleen te zijn,zindelijk te zijn enz. in het nest.
Wat denk jij Hhilde dat dit een serieuse fokker is geweest die voor een heel klein bedrag de pups verkoopt maar er heel veel werk in heeft gestopt?

Rietepetiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:49

Ook wij hebben onze pup de eerste dagen bij ons in de slaapkamer gehad! Juist zodat ze aan alles kan wennen en dat haar bench haar plaats word.....
En dan kan je langzaam zorgen dat ze verder van de kamer afstaat...