En dan.... Wow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:33

eerlijk ik zou een spuitjes overwegen. dit hondje zal zo nooit gelukkig worden.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:34

ja maar mop, het gaat niet om meningen, het gaat om feiten! Feit is dat dit dier niet kan blijven waar 'ie nu is, feit is dat 'ie niet terug kan naar jou, dus dan is het toch snel klaar?

Ik moet wel zeggen dat ik me meen te herinneren meerdere topics met probleempaarden/dieren die weg moeten van je te hebben gelezen, en dat draagt bij aan mijn gevoel dat er bij jullie thuis nogal gemakkelijk gedaan wordt over het wegdoen van dieren, zoals nu, je moeder die die voor de voeten loopt.
Wellicht een idee om pas als je op jezelf woont aan beesten te beginnen, zodat die dan enkel en alleen jouw verantwoordelijkheid zijn?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:34

Brilletje ik denk dat dat zo ongeveer het aller slechtste is dat je nu met dat beest kan doen, een asiel ;)
Als je dat dier nog wilt kunnen herplaatsen, moet hij daar wel nu direct heengaan en direct geholpen worden.
In en asiel kunnen ze niet een hond zo intensief trainen dat hij beter herplaatsbaar word dan nu, en dan heeft hij er alweer een eigenaar bij op zijn lijstje :n.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:36

Tat_jana schreef:
macholoverr schreef:
Bikkel is een super lieve hond! En dat is mijn mening...

Maar ondanks de tegenpartij het zelfde beweerd in haar berichten hierboven.. Kon het toch zo zijn dat hij nu zo vreselijk verknipt is dat er niets liefs meer aan is ? Moordenaars zijn ook niet geboren om te moorden...

Dat moeten de huidige eigenaren dus overlaten aan een deskundig iemand om dit te beoordelen en niet van mensen die uitgaan van een verhaal op een forum en de hond nooit hebben gezien of meegemaakt. De hond is verder een lief beest schrijven zowel TS als zus van huidige eigenaar dus verdient imo een kans.

StalNollie

Re: En dan.... Wow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:39

yinnar dat klopt het verdient wel eens kans dat verdient iedereen. maar dat moet wel bij de juiste persoon en dat is moeilijk vindbaar en al bijna niet vindbaar op marktplaats. ik zou even met het asiel overleggen of zei iemand weten of aan kunnen raden.
en anders zou ik voor veiligheid van hond en mens kiezen.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:42

smurffie schreef:
Brilletje ik denk dat dat zo ongeveer het aller slechtste is dat je nu met dat beest kan doen, een asiel ;)
Als je dat dier nog wilt kunnen herplaatsen, moet hij daar wel nu direct heengaan en direct geholpen worden.
In en asiel kunnen ze niet een hond zo intensief trainen dat hij beter herplaatsbaar word dan nu, en dan heeft hij er alweer een eigenaar bij op zijn lijstje :n.

Begrijp me niet verkeerd, een assiel is ook een noodoplossing, maar wel veeel beter dan een dier met zo'n verleden, op marktplaats te zetten, waar mensen voor het lieve koppie vallen om vervolgens waarschijnlijk daar over een poos weer op geplaatst te worden.
In het asiel kijken ze ook eerst naar hoe de hond is, wat voor soort baas hij nodig heeft, gaan ze op huisbezoek en blijft hij van het assiel. Teminste, zo ging het bij assiel waar ik vrijwilligers werk heb verricht.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:43

macholoverr schreef:
ik woon thuis en als ik op mezelf woonde was bikkel nooit bij mij weg gegaan, ik was gek op het beestje en daarom vind ik hem zo te zien... Het gaat me echt aan me hart maar hoe graag ik hem ook terug in huis wil nemen gaat dit niet lukken, katten en een andere hond. Daarnaast heb ik ook een moeder die tegen werkt. Ik heb wat pb's gekregen waar ik danbaar voor ben. Hier ga ik ook wat mee doen (voor sttellen)

Als je moeder het er niet mee eens was, had je hem al nooit moeten nemen.
Hij ging destijds prima met jullie katten en hond, waar een wil is is een weg.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:44

StalNollie schreef:
yinnar dat klopt het verdient wel eens kans dat verdient iedereen. maar dat moet wel bij de juiste persoon en dat is moeilijk vindbaar en al bijna niet vindbaar op marktplaats. ik zou even met het asiel overleggen of zei iemand weten of aan kunnen raden.
en anders zou ik voor veiligheid van hond en mens kiezen.

Had ik ook al eerder benoemd in één van mijn posts. Niet iemand van MP maar een deskundige zal met de hond aan de slag moeten en er zijn zat linken gegeven volgens mij door diverse personen. Hopelijk zal de zus van de huidige eigenaar dit doorgeven aan haar broer. Geld vragen voor een dergelijke hond is onzin en zullen ze ook niet krijgen. Zoek iemand met kennis van zaken die tijd wil spenderen om te proberen het gedrag te veranderen en geef diegene de hond.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:57

Goed, even snel bijgelezen.

De vriendin van mijn broer heeft Bikkel op marktplaats gezet MET zijn problemen, om duidelijk te voorkomen dat de hond naar willekeurig persoon gaat. De voorkeur zou gaan naar euthanasie, maar ze wil toch een poging wagen om een nieuwe baas met veel verstand te vinden. Zijn verleden was haar niet bekend en het plasbuis-verhaal is dus nieuw.

- Ze wonen buiten met veel grond, alwaar de honden (Bikkel en 2 doggen) veel buiten rond lopen. De kippen en parelhoenders hebben een afgesloten stuk grond met hok en ren, maar er wil er nog wel eens 1-tje ontsnappen. Bikkel heeft er dus heel wat te pakken gehad.
- Ze hadden ook een kat en op een avond kwamen ze thuis, waren per ongelijk vergeten Bikkel in de bench te doen en ze troffen de kat zwaar gewond onder een kast aan. Het bloed zat op meerdere plekken in het huis. De kat had genoeg vluchtwegen, maar blijkbaar was de hond sneller. Helaas heeft de kat het niet overleefd.
- Het incident met de andere hond kan ik niets over zeggen, want daar ben ik niet bij geweest. In principe kan Bikkel volgens mij bij alle honden, zelfs mijn "standaard-vreet-ik-alle-andere-reuen-op-berghond" vindt hem namelijk helemaal geweldig.
- Er lopen 3 kleine kinderen (2,3,4) en die weten dondersgoed dat ze de honden met rust moeten laten, maar het blijven kinderen. Ze zijn alle drie gebeten door Bikkel tot en met de tandafdrukken, blauwe plekken en wondjes aan toe. En nee, de kinderen hebben niet aan oren of staarten getrokken. Het gebeurt wanneer Bikkel ergens rustig ligt en hij "gestoord" wordt. Kinderen of volwassenen maken dan niet uit. Hij schrikt en bijt onmiddellijk van zich af.
- Omdat hij zoveel buiten loopt, speelt het zindelijkheidsprobleem dus veel minder.

Ik heb voorgesteld om de hond over te nemen. Ik heb namelijk wel een redelijk verstand van honden en zou het wel aandurven, ondanks het gegeven dat ook ik katten en kippen en ander vee heb lopen. Voor mij is het, omdat ik alleen woon en faciliteiten heb als een kennel, bench, af te sluiten ruimtes, etc., geen kinderen, gemakkelijker om me op de hond en de omgeving te kunnen richten. De vriendin van mijn broer durft dat niet aan, omdat zij zich vreselijk zou voelen wanneer Bikkel wel mijn katten/kippen iets aan zou doen. Ik kan dat snappen.

Nee, ik ben het niet eens met hun manier van corrigeren en verder kan je een hoop roepen en zeggen over dat er dan maatregelen genomen moeten en kunnen worden om verdere problemen te voorkomen, maar dit is een gezin met 3 kinderen, een 4e op komst, fulltime banen, andere dieren en dan wordt het al heel wat lastiger om alles strak te houden en 20 paar ogen in je hoofd te hebben.

Verder is het een super leuk en vriendelijk hondje, wat voor een Beagle verrot goed luistert, maar mijn broer en vriendin zijn niet in staat om zijn problemen aan te pakken en op te lossen. Als ze al oplosbaar zijn. Ze nemen hun verantwoording en deze hond gaat never nooit niet zo maar ergens gedumpt worden. Ze willen niet dat er nog meer met deze hond gesleept gaat worden, dus of hij gaat nu naar een echt goed adres of het is einde hond.

Naar TS: Laat het gaan. Ze doen hun best om de hond op een goed plekje te krijgen. Het is jouw verantwoordelijkheid niet meer.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:00

duidelijk stuk Estera!
Ik denk als ik dit hoor dat de huidige eigenaren een prima beslissing over de hond gaan nemen.
Wellicht kun je de links die in dit topic gedeeld zijn nog aan je broer en zijn vriendin doorspelen?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:01

Dank voor je uitleg Estera. Het is een zielig verhaal en ik begrijp nu dat het hondje er niets aan kan doen maar dat er toch wordt gezocht naar de juiste persoon die hem mischien kan helpen. Nu ben ik er nog meer van overtuigd dat dit hondje een kans verdient. Helaas heb ik de kennis niet maar als ik die wel had en ook de tijd zou ik het met liefde willen doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:02

Tjah, ze is bang dat de hond bij jou je kippen iets aan zal doen? En haar eigen kinderen en de 4e op komst dan?
Bij mij kreeg hij een enkeltje.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:02

smurffie schreef:
duidelijk stuk Estera!
Ik denk als ik dit hoor dat de huidige eigenaren een prima beslissing over de hond gaan nemen.
Wellicht kun je de links die in dit topic gedeeld zijn nog aan je broer en zijn vriendin doorspelen?

Ik moet even terugzoeken, maar ik ga ze zeker doorgeven.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:04

anneliesdj schreef:
Tjah, ze is bang dat de hond bij jou je kippen iets aan zal doen? En haar eigen kinderen en de 4e op komst dan?

Begrijpen wij elkaar niet? Ze gaat Bikkel zelf niet houden, ook vanwege de kinderen, maar ze wil hem ook niet bij mij kwijt, bang dat er iets met mijn dieren gebeurd. Daar zou ze zich heel erg naar onder voelen en dat kan ik snappen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:06

kan je hem dan niet een weekendje te logee nemen,en kijken hoe erg het is met jou kleinvee en het hondje??

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:09

Kimmie: Ik vind het echt een heel leuk hondje en mijn honden vinden hem geweldig. Ik kan genoeg voorzorgsmaatregelen nemen, maar dan nog bestaat het risico dat hij in een onbewaakt ogenblik toch een kat of kip te pakken krijgt (en ik ben een mens en zelfs ik kan een foutje maken O:) ). Ik zou het wel aandurven, maar het is haar hond en zij zegt nee.

Overigens gaat het volgens mij ook fout in de onbewaakte ogenblikken, want hij kan namelijk prima hier op het erf lopen zonder de kippen een blik waardig te gunnen. Hij is dus niet standaard gefixeerd.
Laatst bijgewerkt door Estera op 26-03-13 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:11

Estera, aangezien jij de hond kent en verstand van honden lijkt te hebben, is het dan geen optie voor je schoonzus om hem tijdelijk bij jou te plaatsten zodat jij hem heropvoed? Het zou een optie zijn, ook om objectief te kunnen kijken waar hij wel en niet geplaatst kan worden. Dat er dan misschien een kip zal sneuvelen, het kan maar het zou nog veel vervelender zijn als hij straks aan zijn 4e,5e,6e adres kan beginnen, dan is er waarschijnlijk helemaal niets meer te corrigeren. Misschien met een muilkorf werken en jij hebt iig meer tijd om wat met hem te doen, je kunt het altijd overleggen met je schoonzus, alhoewel ik haar wel snap.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:11

Estera schreef:
anneliesdj schreef:

Begrijpen wij elkaar niet? Ze gaat Bikkel zelf niet houden, ook vanwege de kinderen, maar ze wil hem ook niet bij mij kwijt, bang dat er iets met mijn dieren gebeurd. Daar zou ze zich heel erg naar onder voelen en dat kan ik snappen.

Als jij echt van plan ben om met hem te gaan trainen en je over hem te ontfermen,
en gelooft dat het zou lukken bij jou,
dan moet je dat risico misschien nemen?
( gewoon een vraag, niet te kritisch opvatten ;p)
Dankjewel voor je verhaal, is inderdaad verhelderend!
Fijn om te horen dat er i.i.g. goed over na wordt gedacht.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:12

Estera schreef:
anneliesdj schreef:

Maar omdat zei ( meer dan? ) eens onzorgvuldig zijn omgegaan met zijn opsluiting hoeft dat bij jou toch niet te gebeuren... Ik vindt het zelfs een beetje gek dat ze zo een prachtig aanbod afslaan en de hond liever dood maken... Waarom zou ze zich minder schuldig voelen als hij een ander dier of kind van een ander dood bijt ? Wegens nalatigheid ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:16

Even voor de duidelijkheid, De mensen naar wie ik hem dee hebben mij belooft dat ik de eerste keuze kreeg om hem terug te nemen. Dit hebben ze niet gedaan & deden heel geheimzinnig waar hij heen was gegaan, echter kon ik hier dus niks aan doen. En ergens voel ik me gewoon schuldig tegen over hem. Vandaar dit topic...

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:17

Nee, ze zou zich juist wel schuldig voelen wanneer Bikkel mijn dieren iets aan zou doen, omdat zij dan de keuze heeft gemaakt om Bikkel naar mij te doen en ze weet wat mijn dieren voor mij betekenen.

Een ieder van ons zou zich toch vreselijk voelen wanneer jouw hond tijdens een logeerpartijtje het konijn van de kinderen van het logeeradres opvreet? Ook al had je ze er voor gewaarschuwd?

Ik zal haar dit topic laten lezen, maar haar hond, haar keuze.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:18

Ooo toch wel TS?

Fijn dat de andere kant ook wordt belicht nu. Ik hoop Estera dat er een oplossing gevonden wordt. Vanaf wanneer heeft je broer de hond al? En enig idee hoeveel eigenaren tussen TS en jullie ?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:18

Sorry Estera,dat vind ik een portie l*lkoek dat ze bang is dat hij jou dieren wat aan zou doen.Zelf denk ik dat jij de ideale baas voor het hondje zou zijn zo te lezen,Jij kent de hond ,kent zijn problemen en bent alleen.Als hij bij een vreemde dieren dood bijt is het dan niet erg?
Juist jij kent de hond en kan hem inschatten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:19

Estera: is een muilkorf een optie? Dat ook in een onbewaakt ogenblik je kat veilig is? Aangezien je aangeeft het opzich wel aan te durven :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:20

beatje schreef:
Sorry Estera,dat vind ik een portie l*lkoek dat ze bang is dat hij jou dieren wat aan zou doen.Zelf denk ik dat jij de ideale baas voor het hondje zou zijn zo te lezen,Jij kent de hond ,kent zijn problemen en bent alleen.Als hij bij een vreemde dieren dood bijt is het dan niet erg?
Juist jij kent de hond en kan hem inschatten.

Najaa, ik zou mij ook enigszins schuldig voelen als ik een hond aan een vriendin/vriend geef (ookal kent hij/zij de consequenties) en vervolgens een ander dier van degene ernstig verwond of zelfs gedood wordt... bij een vreemde staat het dan toch verder van je af..