Papegaaien!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:03

Door jullie mis ik de papegaai van de manege (grijze roodstaart)... wij konden zo lekker kroelen met elkaar <3 hij ging heel zachtjes langs het randje van mijn oor met z'n snavel en dan heel zachtjes bijten, ook mijn haar moest eraan geloven dat werd haar voor haar door zijn snavel genomen.... hij volgde me overal en kletste de oren van m'n kop af en hij bood me altijd voedsel aan als hij wat lekkers had, ook met lesgeven zat hij in z'n boom en had hij commentaar of antwoorden op een commando _O- nee hij wist het allemaal beter :))

Ik heb door hem een hele andere kijk gekregen op vogels _/-\o_ en daardoor ook sterk getwijfeld om er zelf een aan te schaffen maar nee als ik straks weer volop aan het werk ben is dat niet eerlijk tegen over het beesje...

Ik geniet mee met jullie verhalen en filmpjes :j

Sychess

Re: Papegaaien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 12:21

Dat kroelen doet Felipe ook al bij mij, als bijt hij soms heel onverwacht even geniepig hard in mijn oor. En dan doet 'ie weer lief en in mijn haren enz.

Ik denk altijd dat het puberteit of zo is.. maar wat is het eigenlijk? Weten jullie dat?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:30

Sanne135 schreef:
@SSmonamiSS, ik wilde de filmpjes bekijken op de site maar ze zijn allemaal privé :(

Dat is raar :? Je kunt ook de Weblog lezen die moet je zeker kunnen zien!
http://flugelinniederau.blogspot.co.at/

Dit filmpje is van vorige week!
http://www.youtube.com/watch?v=O9g0LZULQFg

We hebben haar leren poepen op commando om het heel vaak te doen en als ze niet eerst poepte mocht ze niet mee. dus dat heel vaak herhaalt en zo kreeg ze het door. en als ze in de auto moet poepen gaat ze vervelen en zo met haar achterste lopen draaien dus weten we dat ze moet en stoppen we ergens en zetten we haar op een stuk hout en poept ze gelijk en kunnen we weer verder!! :o Het klinkt heel raar maar het is wel handig want ze gaat overal mee heen en als je dan onder wordt gepoept is dat niet leuk!!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 21:09

Terwijl ik dit type zit ik met Felipe op mijn schouder :) Oud shirt aan... :P Toiletrol in de buurt:D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 21:15

Ik heb nu je filmpjes wel gezien :) Leuk hoor!

Wel grappig dat jouw vrouwtje hele lage geluiden maakt.. Felipe maakt als mannetje heel hoge :)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:52

Hahha Felipe kan het ook leren!!!
Wij hadden vroeger ook een mannetje Flupke! maar toen kwamen ze het bier leveren en deden ze alle deuren wagewijd open en vloog Flupke zo met de wind mee naar buiten!! Me moeder was er kapot van een hele week alleen maar gehuil en gezoek en toen zei papa hup in de auto we rijden nu nog naar nederland en halen een nieuwe en daar was Flugel!:D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 08:56

SSmonamiSS schreef:
Wij hadden vroeger ook een mannetje Flupke! maar toen kwamen ze het bier leveren en deden ze alle deuren wagewijd open en vloog Flupke zo met de wind mee naar buiten!! Me moeder was er kapot van een hele week alleen maar gehuil en gezoek en toen zei papa hup in de auto we rijden nu nog naar nederland en halen een nieuwe en daar was Flugel!:D

Ah wat zonde zeg. Denk je dat hij nog leeft?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:58

Sanne135 schreef:
SSmonamiSS schreef:

Ah wat zonde zeg. Denk je dat hij nog leeft?

Als iemand hem gevangen heeft wel want hij was heel tam en kwam zo bij je zitten, maarja dat weet je nooit!!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 09:18

Misschien heeft hij het ook overleefd in het wild :)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:23

nou met -30 zal dat niet kunnen..

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 09:30

Misschien heeft iemand anders hem inderdaad opgevangen... ik zou nog steeds zoeken denk ik

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:53

Jeetje wat erg... Kan me voorstellen dat je moeder er kapot van was.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:38

Wat erg zeg!

Zat net te kijken bij aantal kwekers, zijn weer veel jonkies. Begint best te kriebelen als ik dat zo zie. Lijkt me zo leuk. Ben nu stiekem aan het rond kijken voor een valk parkietje :o

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:45

ja ik meld mij ook!

een grijze roodstaart van mei 2012 en een edelpop van oktober 2012 :)
grijze heet stitch en de edel heet lilo :)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 09:35

Haha @ivy ideale combi :) foto's of filmpjes?

Als ik er iets bij zou nemen dan is dat denk ik een dwergpapegaaitje. Ze hebben zulke mooie kleuren :)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:23

Hey wat leuk!
Mag ik mij ook melden?

Heb een geelvoorhoofdamazone. Hij heet CoCo. Is inmiddels alweer 11 jaar in mijn bezit.
Afbeelding

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 13:55

Heee die is leuk! Waarom heb jij toen een papegaai genomen? Ooit spijt gehad?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:33

Mijn vader heeft altijd iets met vogels gehad. Dat gekke virus heb ik van hem overgenomen. Van jongsaf altijd parkietjes gehad. De grote vogels trokken toch meer mijn aandacht. Toen ik deze clown in de dierenzaak zag staan was ik verkocht. Ze liepen er niet mee te koop dat ie te koop was en daardoor dacht ik altijd dat hij een onderdeel van de winkel was.

Ik heb er nooit spijt van gehad. Hoewel ik zn nek wel eens om kan draaien als hij tussen een belangrijk telefoongesprek heen zit te tetteren ("ECHT WAAR?? Jaaaaaaa!" CoCo is buiten!! JOEHOE!!! Daaaag dooeeiiii, tot strakjes ... enz enz) of als ie per ongelijk zn snavel ergens iets te hard in zet.

Ik zou hem voor geen goud willen missen. We hebben samen heel wat doorgemaakt en ook het tam maken heb ik door schade en schande moeten ondervinden.

Edit: heb net je filmpje van de vorige pagina bekeken. Wat een leuk beest heb jij!! Het douchen vind ie zo te zien best leuk. CoCo moet er niets van hebben. Hij gaat wel iedere zondag trouw onder de douche. Maar roept dan na een paar minuten: "ZOOOOO, SCHOOOOOOON..." :')
Straks de rest van dit topic eens doornemen! Leuk!!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:45

Oh ik had nog een leuk filmpje :) even uploaden!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:00

Oke dat 'even' uploaden werd niet echt wat.. maar is onderweg hoor! Nog 35 minuten :')

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:47

Hier issie dan eindelijk!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:29

Wat een grappig filmpje! :D

Woensdag ochtend stage gesprek gehad, voor 2x in de week, een school jaar lang, en dit bij Utropia, een tropische vogel- en plantentuin :D :D Zovveeeel zin in :D :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:17

Ik was dit topic kwijt, blij dat ik hem weer gevonden heb!

En jeetje This_is_me wat lijkt jouw amazone op mijn overleden amazone...

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:22

Ik heb een blauw gele ara gehad.
Vorig jaar stond ik voor de keuze, of mijn papegaai of mijn paard. door omstandigheden.
Heb toen voor Lola een goed plekje gezocht. Ik heb nog steeds mailcontact en ze heeft het hartstikke goed daar. Ik was enorm bang dat ze de handel in zou komen. Ze heeft nu 2 maatjes (edel papegaaien) en de man doet enorm veel met haar (krijg veel foto's toegestuurd). Ik heb het er nog altijd moeilijk mee als ik foto's bekijk, ook foto's van mij en Lola samen. Ik heb een geweldig paard, ben er helemaal gelukkig mee, maar als ik Lola terug kon krijgen deed ik dat (maar dan blijft mijn paard wel haha)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:00

Gelukkig weet je dat ze een heel fijne plek heeft :)