Dus dit is onze samenleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:51

_MelloW_ schreef:
anneliesdj schreef:

Als ik mijn hond in jouw tuin laat kakken doe je dat ook zo makkelijk?

Ja, alleen als ik het vaker zou zien dan spreek ik je er op aan want je loopt erbij.

Ik loop niet de hele dag achter mijn kat aan. En als buurman of buuf het ziet gebeuren dat mijn kat het gedaan heeft kom ik het opruimen. Ik doe daar niet zo moeilijk over...

Dus ik moet de hond loslaten en zelf een eind verderop gaan lopen?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:54

Fred_Kroket schreef:
Ladybird schreef:
Ik ken mensen die al jaren lang koffie dik door hun tuin heen strooien tegen de katten! werkt prima!

Mooi niet, speciaal bakken koffie door koffiefilters laten lopen, zwarte peper gestrooid maar hielp echt niet. Ze sproeiden eroverheen waardoor we in de tuin in een constante kattenpies geur zaten.

Katten haten doe ik echt niet, ik heb zelf een kat maar ik woon hemelsbreed ongeveer 300 meter van de ene buren en 500 meter van de andere. Ik neem geen kat als ik in een woonwijk zou wonen.

Hier werkt dat ook allang niet meer. Alleen ammoniak zou misschien nog helpen, maar dat wil ik niet vanwege de konijnen. En ook dat is zo weer uitgewerkt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:55

Wel ze komen van de manege (20m verder op) dagelijks langs mijn huis. Bergen stront hier in de straat. Maar niemand van de manege die t opruimt, als ik t zelf zou doen kan goud verdienen in Aalsmeer. De manege loopt overigs t risico dat ze niet meer door de woonwijken mogen. Met het lakse gedrag veroorzaken ze dat zelf. Katten zijn een anderverhaal, door hun gedrag en natuur schijten ze bij voorkeu in een andere tuin, maar t is wrl erg makkelijk om te zeggen tja.. Katten zijn makkelijk en het is eenmaal zo.

Kan mij niet voorstellen dat iemand ovet 1 drol zal vallen, maar je moet maar 10 buren hebben die een buitenkat wel 'makkelijk' vinden wiens katten in jouw tuin schijten. Hup doppen, koffiedik of wat dan ook erin. Maar dat het irritant is geloof ik direct!

En met zelf katten en paarden ben ik echt geen katten of paardenhater, maar inlevingsvermogen heb ik wel.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:55

_MelloW_ schreef:
anneliesdj schreef:

Ja, alleen als ik het vaker zou zien dan spreek ik je er op aan want je loopt erbij.

Ik loop niet de hele dag achter mijn kat aan. En als buurman of buuf het ziet gebeuren dat mijn kat het gedaan heeft kom ik het opruimen. Ik doe daar niet zo moeilijk over...

Pfff dit is appels met peren vergelijken. Lees mijn bericht nog maar eens goed door. Als mijn buren er last van hebben mogen ze bij mij komen en ruim ik het op. Mijn hond daar loop ik bij en ruim het gelijk op en als ik het van mijn kat zou zien dan zou ik dat ook doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:56

Schoonmaakazijn fred? En van de plakdoppen? Kan niet op de naam komen...
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-03-13 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:57

Ojajoh schreef:
jiehaaa schreef:
Dat heb je goed. Ik vergelijk dieren met dieren.

nee je maakt een vergelijking die van geen kant klopt

of je laat je vogel ook uit?

Ja ik schop mijn duiven ook altijd een rondje om.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:57

Ik woon in buiten gebied. Weet niet hoe erg het kan zijn in een groter dorp/stad. Als je hele tuin bezaaid ligt vind ik het ook wat anders.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:00

_MelloW_ schreef:
anneliesdj schreef:

Pfff dit is appels met peren vergelijken. Lees mijn bericht nog maar eens goed door. Als mijn buren er last van hebben mogen ze bij mij komen en ruim ik het op. Mijn hond daar loop ik bij en ruim het gelijk op en als ik het van mijn kat zou zien dan zou ik dat ook doen.

Waarom loop je dan niet bij je kat?
En als jouw kat bij de buren in de tuin poept maar er is toevallig niemand die het gezien heeft, dan is het niet erg?

Ik vind kattenstront echt minstens zo erg als hondenstront, en katten graven het nog zo lekker in en schijten meermalen per dag, dus durf nog wel te zeggen dat dat erger is ook.
Maarja, gewoon de andere kant op kijken, als niemand het gezien heeft hoef je het ook niet op te ruimen.
Sommige mensen doen dat ook als de hond zit te schijten, lekker makkelijk.

Sammie

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:02

Als de kat gescheten heeft staat er een bordje bij. 'poekie nr. 10' of 'tijger nr. 25' :D

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:04

Als ik dat briefje zo lees begin ik ´m toch te knijpen voor mijn (binnen) kat die helaas 2,5 week geleden is ontsnapt en totaal onvindbaar is |(

Ik heb overigens ooit eens opgevangen dat cacaodoppen goed zouden werken tegen katten die op zoek zijn naar een toilet, ervaring heb ik er niet mee omdat mijn mini tuintje volledig is voorzien van bestrating maar stinken doen die dingen wel.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:06

@adj, Weet je, wij worden het toch niet eens en jij legt mij woorden in de mond. Geen zin om er nog op in te gaan.
@ sammie, zou handig zijn. Weet ik wat ik op moet ruimen :-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:06

Ja cacaodoppen die bedoel ik! Die plakken aan de pootjes, vinden ze niet fijn

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:08

Ik had cacaodoppen in de voortuin, maar een gedeelte was overdekt en dan droogden de cacaodoppen op, en konden de katten nòg lekker hun gang gaan, misschien ook doordat er klimop op de grond ligt, dan kunnen ze toch nog vrij makkelijk een poepstekkie vinden. :P
Verder ruikt het spul nogal naar cacaoboter (hoe zou dat nou kunnen :+ ) en daar moet je ook maar zin in hebben. Al ruikt het beter dan wat er uit een kat komt.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:08

Ik snap de frustratie... Kattenstront stínkt.

Maar dit is onder geen enkele omstandigheid oke. Dit is echt ronduit asociaal.
Achterbaks, en laf. Zonder naam, telefoonnummer. Gewoon even lekker iemand afbekken en de grond intrappen.
Mensen hadden ook een briefje in de bus kunnen doen met een verzoek.

Maar goed, wij hadden een echte buitenkat, en die liep gewoon zelf buiten, scheet waar die wilde.
Nooit klachten gehad maar als dat wel zo was.. Wat doe je eraan. Ga mijn buiten kat absoluut niet binnen houden en je kan ook moeilijk thuis controleren waar je kat schijt.
Daarbij graven ze het meestal heel netjes in en merk je het niet eens.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:09

Sammie schreef:

Ik heb ze ook in mijn tuin gehad, om een andere reden. Maar er werd gewoon in gepoept hoor. Maar goed, ik pakte een schepje en ruimde het op.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:12

jiehaaa schreef:
Sammie schreef:

Ik heb ze ook in mijn tuin gehad, om een andere reden. Maar er werd gewoon in gepoept hoor. Maar goed, ik pakte een schepje en ruimde het op.

ja dat klinkt wel heel simpel, maar als je ouder bent ga je dan ook de zandbak elke keer staan leeg scheppen ,daar waar wel meer dan 1 kat schijt?
ik kan mijn dochter niet eens meer in een openbare zandbak laten spelen door die smerigheid

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:13

Van kattenpoep ga je toch niet dood?

Of zeg ik dan iets doms..

Kan me herinneren dat ik zelf ook weleens in de stront heb gelegen vroeger :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:14

Ik had dus zóveel poep in de voortuin dat die tuin letterlijk eruit zag als een volle kattenbak, zonder overdrijven, omdat de rest van de buurt al van ellende tegels had gelegd, of glas gestrooid en ik als enige niet. Dan komt àlles in mijn tuin terecht... en van cacaodoppen trokken ze zich dus niks aan. Maar volgens sommigen kun je die cacaodoppen nat maken, dan vormen ze en harde laag en dan zouden katten er niet in graven, maar dan poepten ze nog, is tenminste mijn ervaring. Echt, het gaat niet om 1 poepje in de 3 dagen, maar om hele grote hoeveelheden.

Achtertuin idem, alleen is die groter en duurt het daardoor iets langer voordat die "vol" is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:15

_MelloW_ schreef:
@adj, Weet je, wij worden het toch niet eens en jij legt mij woorden in de mond. Geen zin om er nog op in te gaan.
@ sammie, zou handig zijn. Weet ik wat ik op moet ruimen :-)

Ik trek de vergelijking even door, maar dan is het ineens raar, want van een hond hoort het echt niet.

En ik ga echt geen cacaodoppen, koffiedik of weet ik wat in de tuin gooien omdat de buren hun katten niet bij zich kunnen houden. Dan komen de buren dat zelf maar doen zodat ze in het vervolg geen poep meer hoeven ruimen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:17

Ik snap heus dat zoiets vervelend is. Maar het lijkt soms wel alsof half NL smetvrees heeft en extreme territoriumdrift. We slaan op tilt als dingen anders gaan dan we willen. In onze maakbare wereld moet alles perfect zijn. (even wat laat op de avond filosofie voor het slapen gaan :+ ).

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:19

@adj, Nou vooruit. Jij zegt dat ik het niet erg zou vinden dat mijn kat in andermans tuin poept omdat ik haar niet de hele dag acterna loop. Dat schiet mij in het verkeerde keelgat want dat heb ik niet gezegd, dat maak jij er van.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:20

NeverGiveUp schreef:
Van kattenpoep ga je toch niet dood?

Of zeg ik dan iets doms..

Kan me herinneren dat ik zelf ook weleens in de stront heb gelegen vroeger :')

Nu je het zegt: vroeger kwam ik eens een mevrouw tegen, we maakten een praatje en ik vertelde dat we 2 katten hadden. Haar gezicht betrok en boos zei ze: ik ben BLIND door toxoplasmose, kwam door besmetting via kattenpoep.

Maar meestal is het alleen gevaarlijk voor ongeboren kinderen, al ken ik nog een volwassene die hardstikke ziek werd door toxoplasmose, moest zelfs opgenomen worden in het ziekenhuis.
Als je er ziek van zou worden, was je het al geweest hoor, geen paniek. :) Al zou je besmet zijn, meestal merk je er niks van.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 11-03-13 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:20

BaileyMix schreef:
Jeetje zeg! Ongelooflijk! Maar zou niet zeggen dat dit onze samenleving is, aan het grammaticale niveau te zien is dit de aller onderste laag uit onze samenleving die eigenlijk beter ergens diep verstopt blijft zitten.

En die reactie slaat ook weer nergens op.

Zoolgangster

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:22

Persoonlijk zou het grammaticale niveau het aller, allerlaatste zijn waar ik me druk om zou maken als iemand mijn kat zo bedreigt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:22

Oliver schreef:
BaileyMix schreef:
Jeetje zeg! Ongelooflijk! Maar zou niet zeggen dat dit onze samenleving is, aan het grammaticale niveau te zien is dit de aller onderste laag uit onze samenleving die eigenlijk beter ergens diep verstopt blijft zitten.

En die reactie slaat ook weer nergens op.

Ik (en een stel andere uit dit topic) zijn t toch echt wel met bailey eens :')