bokkers met geiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:07

Onze geitjes... we hebben nog drie bokjes die een leuk thuis zoeken eind juni :). Ondertussen lekker genieten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:51

Is er nu niemand die meer iets over geiten post? Zijn zulke leuke beesten!
Afbeelding

Ons viertal doet het nog steeds prima. Alleen had een ervan (de achterste op deze foto), de moeder van de beide geitlammeren, afgelopen maandag ineens allemaal bloed bij haar vulva. In de stal lagen ook twee flinke plassen bloed. Toevallig had de oudste geit een beschadigd oor, bloedde ook. Geen idee hoe dat kwam. OUdste geit behandeld met betadine en DA gebeld voor de andere geit. Ondertussen moesten wij met een van onze oude katten naar een andere DA, was een heel gedoe om alles te coördineren.

De DA kon niets bijzonders vinden, afgezien van het bloeden dan. Ze heeft de geit behandeld met antibiotica (als voorzorg), pijnstillers en ontstekingsremmers. Ik moest woensdag een herhalingsinjectie geven. Ze lijkt wel wat beter, is echter door het hele gedoe wat schuwer geworden, waardoor het minder makkelijk is om eea te controleren. De DA hield het op een baarmoederontsteking of een tumor. Hoop maar dat het allemaal niet te ernstig is. We hebben haar pas een jaar, maar het is een heel vriendelijk, leuk dier; alleen wat schuwer naar mensen toe dan wij gewend zijn.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:35

Met de geit gaat het weer prima gelukkig. Nu het kouder wordt willen we onze oudste geit weer een zelfgemaakte deken op doen. Ze is bijna 14 en haar vacht is niet erg dik meer, ook is ze een beetje mager. De andere dames behandelen haar alleen ineens alsof ze een raar vreemd beest is en jagen haar steeds op, wat natuurlijk niet goed is voor zo'n oud beessie.
Om haar toch een deken op te kunnen laten hebben, hebben we bedacht dat het misschien zou werken om al onze geiten aan te kleden, ook al hebben ze het niet echt nodig. Dus wat oude jasjes en shirts gezocht en aan de slag. Ze vonden het vreselijk en doodeng, maar toen ze eenmaal aangekleed waren lieten ze onze oude dame, Ziezo, wel met rust.

het hele clubje aangekleed
Afbeelding

en Lisa in haar vestje
Afbeelding

Later hebben we het jack van een van de geiten door een witte girlie vervangen; de lange mouwen vormden een probleem. Toen kwam er iemand aan de deur die zei: 'die geit in dat witte T-shirt doet vervelend tegen die met dat dekentje'. :D Klinkt zo grappig! Binnenkort mogen ze ze weer uit. Ziezo zat even zonder deken, ze had hem uitgetrokken. Hopen dat de rest als ze hem weer aan heeft niet meer zo vervelend doet.

Sjors

Re: bokkers met geiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:37

HAHA geniaal _O- :')

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:51

Haha geniaal!

Ik had voor mijn bejaarde geit toen ze nog leefde een waterdicht hondendekentje van marktplaats, is dat geen idee?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:57

Het zijn landgeiten, die zijn groot (zij weegt zo'n 60 kilo) dan zou het al iets voor een grote hond moeten zijn. Haar dekentje is iets te groot, want ik had het gemaakt voor een zus van haar die veel groter was. Ik ga voor haar een nieuwe deken maken die iets handiger is; heb nog wol en fleece liggen, dus dat lukt wel.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:59

Gebruik je een oude trui als deken? Ons geitje is 15 en kan ook wel een dekentje gebruiken.Ze zit
In de nacht wel in een apart hokje dus ze zal er niet mee gepest worden door de andere geiten en pony.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:28

Die truien dienen meer om de andere geiten solidair te maken, maar het kan best op zich. Wel de mouwen inkorten en iets kiezen wat een beetje past. Ik heb voor een andere oude geitendame, Zoetelief, een deken gemaakt van een dubbelgenaaide oude wollen deken. In feite model paardendeken, alleen met de maten van de geit. Door de dikke wol moest dat helemaal met de hand en ik ben al niet zo'n naaister...

Afbeelding

Ik heb gemerkt dat buikbanden bij geiten lastig zijn, omdat je ongeveer plat op de grond moet gaan liggen om ze vast te maken. Geiten staan nogal laag op de poten. Banden buitenom kunnen niet, dan gaat de rest eraan trekken of komt erin vast te zitten met hun horens. Moet nog wat op verzinnen. Een rits is ook niet makkelijk vanwege de lange haren onder de buik. :)