Is mijn hondje drachtig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:04

kohtje schreef:
Ze liet ze gewoon bij elkaar lopen . Ik zeg niet dat ze het expres heeft gedaan maar het is wel een domme aktie. Ze had moeten zorgen dat ze niet bij elkaar konden.

Dat klinkt al een stuk beter. Dat het niet slim was weet ze zelf vast ook wel, maar dat veroordelen, walgelijk gewoon.

En dat voorbeeld met een hengst en merrie slaat gewoon nergens op ;)

Kwanyin

Re: Is mijn hondje drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:07

Leg mij dan het verschil eens uit tussen een merrie en een hengst bij elkaar houden en een reu en loopse teef?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:11

Leffroi schreef:
kohtje schreef:
Ze liet ze gewoon bij elkaar lopen . Ik zeg niet dat ze het expres heeft gedaan maar het is wel een domme aktie. Ze had moeten zorgen dat ze niet bij elkaar konden.

Dat klinkt al een stuk beter. Dat het niet slim was weet ze zelf vast ook wel, maar dat veroordelen, walgelijk gewoon.

En dat voorbeeld met een hengst en merrie slaat gewoon nergens op ;)

Dat is precies hetzelfde.. mensen die een hengst van een jaar oud bij een merrie laten lopen omdat hij nog zo jong is en ze hem nooit een poging hebben zien doen denken ook dat het wel wat meevalt en de hengst toch niet dekt, gebeurd dat wel dan is dat hetzelfde als een loopse teef en reu bij elkaar laten lopen omdat je als je er bij bent niet ziet dat hij dekt en het teefje nog jong is en de eerste keer loops is en het dan wel meevalt..
Dat zijn gewoon dingen waar je geen risico's mee moet willen lopen omdat de gevolgen groot zijn en een behoorlijke impact op de teef/merrie hebben als het fout gaat.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:18

Je snapt zelf toch wel dat een paard totaal iets anders is dan een hond? Ook bij paarden gebeuren ongelukjes, dat is 1 ding wat zeker is, maar paarden komen niet bij elkaar, tenzij wij ze bij elkaar zetten en dat is het meest bewuste wat je kan doen. (Voor jou) vreemde paarden zet je simpelweg niet (zomaar) bij elkaar.

Ik zou zelf al nooit een intacte teef en reu bij elkaar willen houden. 1 van de 2 of zelfs beiden zouden gecastreerd worden, zeker als ik er niet mee wil fokken. Sowieso wordt elke hond en kat bij ons gecastreerd. Bij de rest van mijn dieren heb ik bewust voor koppeltjes gezorgd en kunnen met een gerust hart bij elkaar zitten. Maar dat is alweer een heel ander onderwerp.

Maar gebeurd is gebeurd, het is jammer, sneu voor het hondje en vast nog een hoop andere dingen, maar die walgelijke reacties in dit topic maakt jou geen beter mens.

hippocampe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:20

Ik heb ook een hond van 9 maanden dragend gehad.. Het was een Amerikaanse Stafford en ze ging dagelijks mee naar stal. Ook toen ze voor het eerst loops was. Onze stal ligt achter een huis en de bewoners van dat huis hadden een 11 jarige bouvier. Die hond bleef altijd voor bij het huis (de tuin van het huis en onze stal is afgescheiden door een hek).
Op een gegeven moment hoorde ik mijn hond keihard janken, ik ging kijken en ze hing vast met de bouvier. Vanalles geprobeerd, zelfs een emmer water erover gegooid (iemand zei dat dat kon helpen om ze los te krijgen, bleek dus een fabel te zijn, arme honden). Die bouvier was half kreupel en stokoud en ik weet niet hoe hij over dat hek is kunnen komen.

Naar de dierenarts met haar geweest, 2 abortusspuiten gegeven volgens mij op de 2de en 4de dag na de dekking. Dit zou voor 80% zeker de dracht afbreken. Toch heeft dit niet mogen baten.. Ze is zonder problemen bevallen van 2 kerngezonde pups en ze was een top moeder!

Het kan dus wel goed aflopen!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:24

Leffroi schreef:
Je snapt zelf toch wel dat een paard totaal iets anders is dan een hond? Ook bij paarden gebeuren ongelukjes, dat is 1 ding wat zeker is, maar paarden komen niet bij elkaar, tenzij wij ze bij elkaar zetten en dat is het meest bewuste wat je kan doen. (Voor jou) vreemde paarden zet je simpelweg niet (zomaar) bij elkaar.

Zover ik weet komen honden ook alleen bij elkaar als je ze bewust bij elkaar zet :) . En een jonge loopse teef waarvan je weet dat ze loops is en een reu bij elkaar zetten is bewust en was hééél gemakkelijk te voorkomen geweest.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:28

Kwanyin schreef:
Leffroi schreef:

Zover ik weet komen honden ook alleen bij elkaar als je ze bewust bij elkaar zet :) . En een jonge loopse teef waarvan je weet dat ze loops is en een reu bij elkaar zetten is bewust en was hééél gemakkelijk te voorkomen geweest.

Was het misschien ook maar is helaas niet zo geweest. Dus is ts maar een dom en naïef persoon, een broodfokker, een vreselijk mens :Y)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:29

Nee geen broodfokker en niemand noemt de de TS een dom en naïf persoon, maar de ACTIE is dom en naïf!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:43

Citaat:
Ik zeg niet dat ze het expres heeft gedaan maar het is wel een domme aktie.

Niet express = perongeluk :roll:

'Dit is geen ongeluk', nee het is een ondoordachte actie, en wat is alles wat perongeluk gebeurd? Juist ja.

Hoop dat TS wat heeft aan Mizora's commentaar, mocht de hond drachtig zijn is het toch al te laat om af te haken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:49

We snappen allemaal wel dat het totaal andere dieren zijn. Maar ze zitten beide samen omdat de mens dat wil, ze kunnen elkaar ook alleen maar dekken omdat de mens er voor gekozen heeft dat risico te nemen en ze bij elkaar gezet heeft (uitzonderingen zoals uitbreken van de hengst niet meegeteld) dus in dat geval is het precies hetzelfde, wie heeft het over vreemde paarden? Het kan ook zo zij dat de eigen hengst van een jaar bijvoorbeeld bij de merrie gezet word omdat ze denken dat hij toch nog niet dekt, of dat die 3 uurtjes bij elkaar in het land geen kwaad kunnen, tot de merrie drachtig blijkt, de loopse teef bij de reu laten omdat het wel wat meevalt en ze toch geen pogingen doen (want dat heb ik gezien, hij heeft niet 1x geprobeerd te dekken, nee tot je weg bent.. ) is hetzelfde idee. Je zet ze bewust bij elkaar, terwijl je weet dat het risico er is dat ze wel gedekt worden, of dat nou in het land is of in huis..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:09

Nu kunnen er wel allerlei scenario's afgespeeld worden met 'wat als', maar dat veranderd de situatie en de meningen in dit topic niet ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:10

Kwanyin schreef:
Nee geen broodfokker en niemand noemt de de TS een dom en naïf persoon, maar de ACTIE is dom en naïf!

Je wilt zeggen dat het niet naïef is om een reu en loopse teef bij elkaar te laten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:12

anneliesdj schreef:
Kwanyin schreef:

Je wilt zeggen dat het niet naïef is om een reu en loopse teef bij elkaar te laten?

Dat zegt ze toch niet? :?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:18

Natuurlijk is het naïef en dom om dieren zo bij elkaar te houden en te verwachten dat het wel goed komt. Mijn zusje is zo simpel als een pak meel, natuurlijk overkomt het haar ook.... tot 2x aan toe. En maar verbaast zijn. Zulke mensen heb je nou eenmaal. Kopen een beest, denken dat het wel leuk is om te fokken en BAM een ramp in wording is gemaakt. Dat het dom en naïef is wil niet per definitie zeggen dat ze een minderwaardig persoon is. Het zegt alleen maar dat ze in zo'n situatie nou niet bepaald een helder licht is. Ze heeft vast ook haar slimme en heldere momenten. Alleen niet als het gaat om beesten :) Kan toch? Maar geef het dan ook gewoon toe zeg. En mensen die direct met 'moraal' ridder aan komen zetten of de befaamde 'dat gebeurd jullie ook' . Nou nee, ik ga geen reu in mijn huis halen en verwachten dat mijn teef niet zwanger raakt. Ik ben wel wat slimmer wat dat betreft in zo'n situatie. Maar zet me niet in de gamma om de juiste schroeven te halen.. daar gaat het vast mis.

Maar zoals eerder gezegd, we likken elkaar graag rond het kruisje. We willen vrienden maken en vooral niet eens tegen iemand zeggen "ja je bent heel dom geweest, heel heel erg dom" want dat kan niet!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:21

Dat zeg ik inderdaad niet?

Ik zeg alleen dat de TS niet per se een dom en naïf persoon moet zijn, want dat zou betekenen dat ze in àlles wat ze doet dom en naïf is. En imo suggereer je dat trouwens ook als je zegt dat het maar een ongelukje was waar ze niets aan kan doen, want juist dan zeg je eigenlijk "jij kan er ook niets aan doen dat je te dom bent om jezelf in te beelden dat een loopse teef en een reu samen hetzelfde is als een plus een is..."
Nee ik mag hopen dat de TS juist geen dom en naïf persoon is en zelf wel had kunnen bedenken dat dit geen slimme actie en een hele grove fout is geweest.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:44

Ik ben benieuwd of ze al langs de DA is geweest, aangezien ze suggereerde dat vandaag of maandag te doen.
Dus vandaag in principe tijd heeft om langs te gaan.

(zelf zou ik er tijd voor maken, maar dat gaat blijkbaar niet altijd zo bij mensen).

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:54

YamaSaki schreef:
Ik ben benieuwd of ze al langs de DA is geweest, aangezien ze suggereerde dat vandaag of maandag te doen.
Dus vandaag in principe tijd heeft om langs te gaan.

(zelf zou ik er tijd voor maken, maar dat gaat blijkbaar niet altijd zo bij mensen).

Misschien omdat het geen spoedeisende hulp is? Het hondje is toch al drachtig, lijdt er zichtbaar niet onder momenteel dus 1 of 2 dagen langer niet naar de DA maakt voor nu geen piep uit ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:00

Ik snap goed als TS niet meer zou reageren.
Want ze weet onderhand wel dat ze een foutje gemaakt heeft.
( wat iedereen kan overkomen)
Maar om daar 6 pagina's over door te blijven zeiken.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:01

Dan nog...de DA weet ervan.
En zelf zou ik graag willen weten hoe het met mn hondje zit, zo snel mogelijk.
Liever vandaag dan morgen ;)

Maar ben benieuwd wanneer de update komt van het DA bezoekje.
Hoop dat er niet al te veel pups in de baarmoeder zitten.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:20

Dit komt wel vaak voor vind ik....
Hier op bokt lees ik dat héél veel hondeneigenaren teven en ongecastreerd reuen bij elkaar laten lopen. Ze weten namelijk 'precies' wanneer het diertje loops is. En als er dan een ongelukje gebeurd dat is dat 'perongeluk'...
Zelf vind ik het gewoon ongelooflijk dom om twee dieren van andere geslachten bij elkaar te houden. Het is toch maar een kleine ingreep om je hond te laten castreren. Dan bespaar je de teef een hoop ellende en hoef je de dieren niet gescheiden te houden. Er kunnen dan geen ongelukjes gebeuren.
Want de laatste tijd lees ik het 'perongeluk' zwanger worden wel vaak.
Of ben ik nou dom....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:22

vrouwke schreef:

Waarom zeg je dat steeds? Het kan niet iedereen overkomen. Neem aan dat 99% wel begrijpen dat je een loopse teef niet samen met een reu laat lopen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:25

Laptopmuis, ben ik het helemaal mee eens :)
Bloemetjes en de bijtjes? :+

Kohtje..tja toch die 1% dan denk ik...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:30

kohtje schreef:
vrouwke schreef:

Waarom zeg je dat steeds? Het kan niet iedereen overkomen. Neem aan dat 99% wel begrijpen dat je een loopse teef niet samen met een reu laat lopen.

Omdat het zo is.
Ze weet dat het fout was.
Het is gebeurt, dan kan je er wel over door blijven gaan.
Maar dat verandert niks.
Alleen dat TS niet meer reageert.
Ze weet het nou wel.
Kunnen beter helpen met een oplossing vinden lijkt me.
maar sommige blijven erover miepen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:41

een oplossing is er niet. Zolang niet vaststaat of de hond wel of niet drachtig is. Maar ts dr woorden over haar da waren nu ook niet geheel geruststellend (voor mij) dus of ze zuigt iets uit dr duim of haar da is niet zo gepassioneerd met dieren. Lees het aub wel goed, ik beschuldig niemand! maar de laconieke houding van de da (volgens ts) zegt mij dat er 1 de boel niet serieus neemt, en of het ts is of de da intereseerd me niet. Teef is te jong en zekerheid voor alles om het zo goed mogenlijk tot een goed eind te brengen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:59

Laptopmuis schreef:
Dit komt wel vaak voor vind ik....
Hier op bokt lees ik dat héél veel hondeneigenaren teven en ongecastreerd reuen bij elkaar laten lopen. Ze weten namelijk 'precies' wanneer het diertje loops is. En als er dan een ongelukje gebeurd dat is dat 'perongeluk'...
Zelf vind ik het gewoon ongelooflijk dom om twee dieren van andere geslachten bij elkaar te houden. Het is toch maar een kleine ingreep om je hond te laten castreren. Dan bespaar je de teef een hoop ellende en hoef je de dieren niet gescheiden te houden. Er kunnen dan geen ongelukjes gebeuren.
Want de laatste tijd lees ik het 'perongeluk' zwanger worden wel vaak.
Of ben ik nou dom....

Ik heb een volle witte herder reu van nu bijna 11 jaar oud, en een chihuahua teefje van 3 jaar.
Teefje is hier vorig jaar gekomen, herder heb ik nu 3,5 jaar.
Ik heb de keuze gemaakt mijn herder niet meer te laten castreren omdat hij toen dus al 10 was, en hij is goedgekeurd als dekreu en zelf al meerdere keren heeft gedekt, ik kan aan hem zien wanneer een teef loops word, hier in de buurt ook als er iemand loopt met een teef en hij reageert daar op dan worden ze binnen 2 dagen loops, dus ik weet wanneer het er aan zit te komen.
Mijn teefje gaat als ze loops is naar mijn moeder als ik moet werken die geen volle reu in huis heeft, ben ik thuis dan houd ik ze als ik in de kamer ben in de gaten, ga ik de kamer uit al is het maar 10 seconden dan gaat ze mee of in de bench.
Je kan best zorgen dat het niet gebeurd als je er maar serieus mee om gaat.