Oude eigenaar eist kat terug!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:48

Ik vind het eigenlijk heel banketstaaf dat je er überhaupt over denkt om ze te houden := je "hebt" die beesten net, er zijn honderden andere katten op de wereld en klaarblijkelijk geeft de jongen om zijn katten.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 12-02-13 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Wij hebben hetzelfde eens aan de hand gehad met een hondje.

Hondje was hier te logeren en had het bijzonder goed naar de zin, kon het ook heel goed vinden met de onze <3

Tijdens de vakantie een telefoontje van de vrouw des huizes gekregen waarin dit uiteraard ter sprake kwam en zij bood ook spontaan aan het hondje dan maar bij ons te laten ( zou ook gewoon wel de vakantie-opvang betalen, bood ze ook zelf netjes aan :j )
Door omstandigheden was het haar eigenlijk allemaal al een tijdje teveel en uit zichzelf had ze de stap niet snel genomen om het hondje weg te doen, maar nu zo één en ander zo mooi op z'n plekje viel, leek het haar een prachtige kans voor alle partijen !

Wij hebben plek genoeg en onze hond was echt dol op het beestje, dus ik vond het best.

Echter na de vakantie bleek dat de man des huizes totaal niet op de hoogte was van dit gesprek en het hier ook helemaal niet mee eens was !
't Was zijn hondje van oorsprong en hij was dol op het beestje ...

Hondje is uiteraard gewoon zonder problemen opgehaald, heb daar werkelijk geen moment over getwijfeld :n

Anoniem

Apple schreef:
@[naam]: dat meisje gaat inderdaad heel makkelijk met haar dieren om en daar zit precies het probleem :j

Die jongen wil die katten helemaal niet kwijt, hij woont samen met dat meisje en hij heeft dus precies zoveel aanspraak op die dieren als zij. Dat zij in een vlaag van verstandsverbijstering die katten de deur uit doet dat is niet zo netjes, maar het is nog minder netjes om die katten dan maar te houden terwijl je weet dat die jongen ze graag terug wil (onder het mom van 'eens gegeven blijft gegeven, lekker puh').

Die jongen komt langs, zelfs al met poezenmandje en hij belt er ook nog over op.
Tja, ik blijf het dubbel vinden.
Zou ook wel willen weten wat er precies in de smsjes gezegd is door dat meisje, aangezien bepaalde woorden/zinnen op verschillende manieren opgenomen kunnen worden.
Dubbel...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:50

Shirley schreef:

Hondje was hier te logeren en had het bijzonder goed naar de zin, kon het ook heel goed vinden met de onze <3

Tijdens de vakantie een telefoontje van de vrouw des huizes gekregen waarin dit uiteraard ter sprake kwam en zij bood ook spontaan aan het hondje dan maar bij ons te laten ( zou ook gewoon wel de vakantie-opvang betalen, bood ze ook zelf netjes aan :j )
Door omstandigheden was het haar eigenlijk allemaal al een tijdje teveel en uit zichzelf had ze de stap niet snel genomen om het hondje weg te doen, maar nu zo één en ander zo mooi op z'n plekje viel, leek het haar een prachtige kans voor alle partijen !

Wij hebben plek genoeg en onze hond was echt dol op het beestje, dus ik vond het best.

Echter na de vakantie bleek dat de man des huizes totaal niet op de hoogte was van dit gesprek en het hier ook helemaal niet mee eens was !

Hondje is uiteraard gewoon zonder problemen opgehaald, heb daar werkelijk geen moment over getwijfeld :n

Precies, hoe zou jij het zelf vinden TS als iemand je dieren weggeeft, dan wil je ze toch ook gewoon terug :?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:51

Fiffill schreef:
Ik vind het eigenlijk heel banketstaaf dat je er überhaupt over denkt om ze te houden := je "hebt" die beesten net, er zijn honderden andere katten op de wereld en klaarblijkelijk geeft de jongen om zijn katten.

_/-\o_

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:52

Dus iemand geeft om zijn katten als hij ze naar een plekje brengt waarvan hij weet dat ze daar niet goed verzorgd worden :?

Ik gok zo dat er voor TS helemaal geen probleem was als ze er zeker van was dat de katten teruggaan naar een goed plekje. Maar dat is het niet geval.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:55

Air schreef:
Dus iemand geeft om zijn katten als hij ze naar een plekje brengt waarvan hij weet dat ze daar niet goed verzorgd worden :?

Ik gok zo dat er voor TS helemaal geen probleem was als ze er zeker van was dat de katten teruggaan naar een goed plekje. Maar dat is het niet geval.

TS vindt dat ze daar niet goed verzorgd worden, da's wat anders.... uit het verhaal wordt me duidelijk dat de jongen de katten graag wilt houden anders zou hij er niet zo'n moeite voor doen

Air

Re: Oude eigenaar eist kat terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:57

Nee, en dat heb ik zostraks ook al weer gequote uit de OP.
Het meisje en haar vriend hebben bij de TS er een discussie over gehouden of zijn ouderlijk huis nou wel zo'n goed idee was. Nogmaals: zie OP.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:58

Air schreef:
Nee, en dat heb ik zostraks ook al weer gequote uit de OP.
Het meisje en haar vriend hebben bij de TS er een discussie over gehouden of zijn ouderlijk huis nou wel zo'n goed idee was. Nogmaals: zie OP.

Ja, dat heb ik gelezen. En daarna heeft de jongen toch besloten dat hij de katten terug wil. Wie weet heeft hij wel met de ouders overlegd en regelingen getroffen?
Kortom: hij wil ze gewoon graag terug, zo simpel is het. En dan wil je ook nog echt katten gaan houden die weggegeven zijn zonder dat iemand daar vanaf wist, dat doe je iemand toch niet aan :n

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:00

Shirley schreef:

Ja precies :j

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:01

Fiffill schreef:

We hadden er niet aan gedacht. Ze stelde het zelf voor.

Ik heb net gebeld naar het meisje.
Ze had inderdaad niet met haar partner overlegt en hadden op dat moment super veel problemen.
Dus heeft ze overhaast beslist. Dus ons maar in hun miserie op die manier meegesleurd.

Mijn vriend werkt van thuis vandaag en dat wisten ze. Hadden gisteren gezegt dat we beschikbaar zijn vanaf 17u30.

Ze staan wel nu voor de deur!!! Dus teruggebeld en nogmaals gezegt dat ze om 17u30 maar terug moeten komen. En dan gaan de katten mee... Volledig tegen onze wil in, tegen mijn principes in.

Volgens de politie konden we niets doen als we geen schriftelijke overeenkomt met handtekening hebben dat ze de dieren overdraagt. Wel kunnen we naar het vredegerecht voor zulke zaken. Maar dat ben ik niet van plan.

Even nog ter zijde het is niet omdat je graag je dieren ziet dat je ze goed kan verzorgen.
Stel ik krijg financiele problemen zal ik mijn paard er niet minder graag om zien, maar toch een keuze worden gemaakt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:03

waarom nodig je ze vanavond niet beide uit voor een bak koffie, en ga in gesprek als volwassen mensen.

ik vind het erg moeilijk als meisje alleen was geweest had ik gezegd pech gehad, maar er is nu nog iemand in het verhaal die nergens niks van af wist en wil graag zijn dieren terug.
(overigens zou ik me dieren nooit bij vreemden onderbrengen)

ga het voor jezelf eens na als het inderdaad omgedraaid zou zijn. je vriend/ouders geven je pony/konijn/poes of wat dan ook weg zonder dat jij ervan af wist. ik zou me beesten gelijk terug halen en zou niet eens een discussie aangaan met op dat moment de 'nieuwe eigenaren'.

en het is ook nog zo dat de katten er nog maar 2 weken zijn, het zou anders zijn als het al maanden zou zijn geweest.
en de rest van alle bijzaken van of de beesten het wel of niet goed krijgen daar is niet jou probleem. de jongen zal echt niet zoveel moeite gaan doen als hij er niet om zou geven en er niet voor zou gaan zorgen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:03

Fijn dat de eigenaren de katten gewoon terug krijgen vanavond.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:05

StalNollie schreef:
waarom nodig je ze vanavond niet beide uit voor een bak koffie, en ga in gesprek als volwassen mensen.

ik vind het erg moeilijk als meisje alleen was geweest had ik gezegd pech gehad, maar er is nu nog iemand in het verhaal die nergens niks van af wist en wil graag zijn dieren terug.
(overigens zou ik me dieren nooit bij vreemden onderbrengen)

ga het voor jezelf eens na als het inderdaad omgedraaid zou zijn. je vriend/ouders geven je pony/konijn/poes of wat dan ook weg zonder dat jij ervan af wist. ik zou me beesten gelijk terug halen en zou niet eens een discussie aangaan met op dat moment de 'nieuwe eigenaren'.

en het is ook nog zo dat de katten er nog maar 2 weken zijn, het zou anders zijn als het al maanden zou zijn geweest.
en de rest van alle bijzaken van of de beesten het wel of niet goed krijgen daar is niet jou probleem. de jongen zal echt niet zoveel moeite gaan doen als hij er niet om zou geven en er niet voor zou gaan zorgen.

_/-\o_ Mij wil je in zo'n situatie niet voor je deur hebben hoor, want oei, dan heb je een hele kwaaie aan me. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Oude eigenaar eist kat terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:06

Fijn dat de katten weer terug gaan naar waar ze horen!

Elma_

Ik krijg echt een beetje het idee dat jij je meer & beter voelt dan de eigenaren van de katten, en ik vind het een beetje l*llig de manier waarop je de katten probeert toe te eigenen en af te pakken..
Maar dat wilde je vast niet horen..........

Apple

Jeetje, ze stonden daarnet dus al zelfs voor je deur, ze willen de katten echt graag terug :j (waarom kon je vriend ze nu niet gelijk meegeven? Wilde jij nog afscheid nemen?)

Verstandig besluit om ze vanavond gewoon mee te geven :-)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:07

Jammer dat jij de dupe ervan moet worden TS. Nu is het maar te hopen dat de katten het fijn krijgen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:10

Wie zijn jullie eigenlijk om te bepalen dat ze teruggaan naar de ''eigenaren'' en waar ze ''horen''? Bokkers spelen weer voor rechter. :x

En dat er mensen zijn die bij problemen in hun relatie anderen als schuldig gaan aanwijzen, ik zou me rotschamen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:11

Apple schreef:
Jeetje, ze stonden daarnet dus al zelfs voor je deur, ze willen de katten echt graag terug :j (waarom kon je vriend ze nu niet gelijk meegeven? Wilde jij nog afscheid nemen?)

Verstandig besluit om ze vanavond gewoon mee te geven :-)

Vriend was niet thuis staat er in het bericht, dan gaat de deur zo lastig open :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:11

Air schreef:
Wie zijn jullie eigenlijk om te bepalen dat ze teruggaan naar de ''eigenaren'' en waar ze ''horen''? Bokkers spelen weer voor rechter. :x

Deed de TS niet precies hetzelfde? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:12

Air schreef:

"Wij" (bokkers) geven onze mening, net als jij ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:12

@ Daphne_ : Oh :+ Ik dacht dat de vriend thuiswerkte :D :))

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:13

Nee, anders had je hier geen topic gezien met een vraag en zat ze niet alles uit te zoeken. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:13

Air schreef:

En dat er mensen zijn die bij problemen in hun relatie anderen als schuldig gaan aanwijzen, ik zou me rotschamen.

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, hoor :').