Correctie is gegaan met stem en gebaar. Verder niet heel heftig, maar haar gegrom stopte hierna direct.
Je vragen maken dat ik heel erg moet denken. Het grote probleem is dat sumiko zo ontzettend moeilijk te lezen, waardoor intepretatie soms moeilijk is. Ik besef me dat jullie het moeten doen met mijn intepretatie, maar die is vast niet altijd helder of zelfs juist. Ik vertrouw hierin nog heel erg op de therapeut, juist doordat hij hier meer kennis van heeft. Hierdoor kan ik de situatie daarna niet altijd goed genoeg analyseren.
Sumiko gaf een grom naar de andere hond, daarop werd ze gecorrigeerd. Hierna weet ik eigenlijk niet goed of er nog spanning was, maar op advies van de therapeut heb ik haar teruggeroepen. Op dat moment kan ik haar dus gewoon niet lezen. Ze toont heel weinig met haar lijf, ik merk eigenlijk pas als er iets is als ze begint te grommen of te "brabbelen". Daarvoor toont ze gewoon minimaal tot geen zichtbare signalen..
Ik besef me dat mijn reacties hier soms wat vaag zijn richting jullie en om de brij heen draaien, maar dit is dus niet uit onwil, maar meer uit onkunde.
Daarnaast hadden beide honden de week ervoor al kennis gemaakt en dat ging "goed". Hierbij ging de andere hond ook regelmatig liggen en kwam sumiko bij hem kijken.
Logisch was geweest als sumiko had gegrepen toen ze aan het grommen was. Niet toen de andere hond al lang en breed ergens was gaan liggen en zich niets meer van haar aantrok...