poes/kat wel of niet op bed als je slaapt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:05

oh dat ophalen ken ik ook. Ik roep altijd gekscherend (woon nog thuis) tegen mijn ma dat zij vroeger nog niet half zo erg is als de kat nu. Ze begint om 21.00 uur al haha.

preventief ontvlooien doe ik niet ze gaat de tuin niet uit en komt wel in aanraking met mijn hodnen die mee gaan naar het asiel/pension/dagopvang die ook niet preventief ontvlooid worden en verder gaat ze mee naar aai projecten en ook daar vraag ik echt niet aan mensen of hun dieren vlo vrij zijn.

Voordeel als ze in mijn bed slaapt is wel als er vlooien zijn dat ik heel snel op de hoogte ben :+ :D

ach ik kan wel zeggen dat dit nog nooit het geval geweest is.

CM_

Re: poes/kat wel of niet op bed als je slaapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:35

Als het om vlooien gaat overigens, toen ik nog actief showde met ze ontvlooide ik ze regelmatig, nu heb ik ze al ruim 2 jaar of langer niet ontvlooid , ze komen niet los buiten, dat scheelt natuurlijk een hoop :+

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:00

Hier geen katten op bed, mijn kater verhaart echt heel erg dus vind ik niet fris in bed, en dan de andere wel meenemen vind ik sneu dus ze komen allebij niet in bed. Ook nemen ze af en toe toch wel eens vlooien mee ondanks dat ik dat goed bij houd en vind vlooien in bed ook geen prettig idee.

Heb trouwens op een stage wel eens in een caravan geslapen en daar sliep wel een kat bij me, vind het wel heel gezellig maar nee toch liever niet.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:08

Onze hond slaapt in de bijkeuken. Ze mag niet boven komen. Kat hebben we niet

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 20:51

Haha best veel mense die de poes op bed late slapen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:01

Ik slaap slecht zonder tenminste 1kat in de buurt. Mijn oudste poezel is 16 en heb ik geboren zien worden, deze dame is al 16 jaar mijn allesie.. En ze ligt graag naast mijn hoofd 's nachts, knorrend en wel.

En dan heb ik ook mijn rode kater nog, die ligt vaak tegen mijn zij aan, ook luid knorrend. Mijn katten komen niet buiten en zijn altijd in mijn buurt als ik thuis ben. Als ik dan elders ben zonder katjes, kom ik lastig in slaap en ben ik een paar keer per nacht wakker.. :o

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:03

Die van mij ligt ook altijd bij me op bed/onder de dekens :) Heerlijk warm!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:10

Hier (nog) geen kat, maar die komt er hoogstwaarschijnlijk als we verhuisd zijn volgende maand. Maar hij/zij mag niet op bed, ik wil m'n slaapkamer graag fris en haarloos houden :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:35

'Sta jij dat tóe?! :oo ', riep mijn vriend heel hard toen hij voor het eerst bij mij sliep. Nu is hij de eerste om ze naar de slaapkamer te roepen :D .

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:37

Gwen schreef:
'Sta jij dat tóe?! :oo ', riep mijn vriend heel hard toen hij voor het eerst bij mij sliep. Nu is hij de eerste om ze naar de slaapkamer te roepen :D .

_O-

Super leuk voorbeeld!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:38

Ik heb geen afgesloten slaapkamer dus mijn 2 katten liggen altijd op bed. Het zijn wel langharige dames dus mijn bed zit binnen een paar tellen flink onder de haren. Maar ach, kan me er niet zo aan storen, ik vind het gezellig met de katten om me heen als ik ga slapen.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:41

Hier slaapt de kat altijd in bed, ze komt je zelfs roepen als je voor de tv zit, om naar bed te gaan, haha :')

Heb alleen geen last van vlooien of haar in bed, het is een naaktkat :Y)

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:53

Vroeger mochten ze wel op bed slapen, onze tommy had een geweldige manier om ons wakker te maken! Ik kreeg altijd een pootje tegen mn wang of neus en dan werd ik wakker, vervolgens ging ie mn vriend wakker maken door of in zn neus of oor te likken :oo geweldig om zo wakker te worden! Tegenwoordig willen we ze niet meer boven hebben!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:55

Als mijn vriend ligt te 'spinnen' in bed kan ik echt niet lekker slapen.
Als mijn poezels lekker knorrend naast me op bed liggen slaap ik opper best. :D

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:01

Hier waren ze het gewend van vorige eigenaar. Lang heb ik het toegestaan maar naast de haren die echt te erg waren lagen ze ook beide op mijn benen en in de loop van de nacht tussen mijn benen in waardoor ik me niet meer kon bewegen en half in de knoop in bed lag.
Laatst besloten om er mee te kappen. En moet zeggen het viel me erg mee om het ze af te leren... behalve afgelopen nacht toen is er toch weer een op bed gesprongen...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:02

Chaos schreef:
Als mijn vriend ligt te 'spinnen' in bed kan ik echt niet lekker slapen.
Als mijn poezels lekker knorrend naast me op bed liggen slaap ik opper best. :D

Hihi dat ken ik ja. Hoewel als mijn noor begint te spinnen op bed betekend het dat ze aandacht wil en dan kán je niet slapen. Ze doet er dan alles aan om aandacht te krijgen :P Gelukkig is even aandacht geven dan wel genoeg en kan je rustig verder slapen. Maar als vriendlief begint te spinnen... >;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:08

Ja hoor ze liggen allebei in de kom van mn zij met hun kont naar me toe, de oudste vaak s'ochtends en vaak de jongste , die komt ook sávonds voor de traditionele knuffelbeurt en gaat aan het eind liggen als ik zeg ik ga slapen poes, ik beweeg te veel dus dan gaat ze aan het eind liggen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:12

Niks daarvan!
De slaapkamer is verboden terrein. Daar komen ze alleen als ik de was opvouw, omdat ik dan zie wat ze uitspoken. In het verleden heeft er 1 m'n bed als wc gebruikt, vandaar.. :roll:

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:13

biancalaylo schreef:
troi schreef:
Vind dat erg smerig eigenlijk.. Haren en vlooien in mijn bed yuk..

en als je kat/poes nou geen vlooien heb?
mijne in altijd in huis dus die heb echt geen vlooien en die komt elke avond lekker bij me liggen!
en als ik slaap gaat ze weer weg,

Wil hier wel even op reageren. Dat als je kat niet buitenkomt, dat 'ie dan ook geen vlooien zal hebben..
Wij dachten dat dus ook. Onze twee katten komen niet buiten en wij vonden het dus ook niet nodig om te ontvlooien. Echter hebben we vorige week ontdekt dat ze dus wel vlooien hebben. Vanaf nu dus gewoon regelmatig ontvlooien :)

Nu weer ontopic.
Onze katten slapen ook in bed. Niet bij mij, dan kan ik niet slapen maar wel bij de anderen. Als ik 's ochtends nog even in bed lig, mogen ze er wel gezellig bij. En ach die haren.. Vaak stofzuigen.. En of ze nou op de bank liggen of in bed, maakt voor mij geen verschil :)

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:16

Hhilde schreef:
In mijn bed ligt meer haar van mij dan van m'n katten :')

Bij mij ook!

EN op mijn (witte) beddengoed heb ik nog nooit pootafdrukjes gezien, ook al komt hij gewoon buiten..
Laatst bijgewerkt door Vhagar op 26-01-13 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:20

De katten zijn vlo-vrij. Vroeger liet ik 1 kat wel toe in mijn bed. Tegenwoordig hebben ze daar de optie niet meer voor :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:34

Ik lees ook veel reactie's over veel haren, maar dat valt toch wel mee? Behalve in de ruiperiode natuurlijk.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 08:37

Wij hebben eén kat die continue in de rui is :D
En verder hier pootafdrukjes, haren, het is het waard laten we maar zeggen :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:03

NatasjavE schreef:
Als hij ligt te snorren dan is het net of er een vrachtwagen stationair staat te draaien in mijn slaapkamer.

Buitensluiten lukt niet. Hij maakt de slaapkamer deur open.

Hahaha, heerlijk geschreven. Lijkt mij een heerlijk diertje!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:22

Het lijkt me echt ontzettend schattig ons katje bij je in bed. Inderdaad, zo'n lief spinnend wezentje.
Maar toch, ik moet er niet aan denken. :o Ál die haren die je in je bed krijgt. Ik vind het soms al vervelend dat er zoveel haar op de bank ligt bijvoorbeeld. Dat hoef ik echt niet in mijn bed. Ze mag dus ook niet op de slaapkamer komen.
Daarbij komt nog dat ik allergisch voor der ben, dus het is hier ook geen goede optie om haar dan ook nog daar te laten. Maar al was ik niet allergisch, hier komt er geen kat in de slaapkamer. :n