Muis heeft gif gegeten, hoelang duurt het voor hij dood is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:37

Arrabel schreef:
Je hebt ook van die apparaten die je in het stopcontact kan steken, dat geeft een heel hoog geluid waar ze niet tegen kunnen.
Ik weet alleen niet of dat echt werkt....

Dat werkt denk ook tegen je eigen huisdieren...

vuurneon

Re: Muis heeft gif gegeten, hoelang duurt het voor hij dood is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:38

Werkte hier niet... Muizen zitten nog gezellig bij mijn tante op zolder :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:21

Waarom is een kat een zoveel betere oplossing? Goed gif werkt echt binnen een paar uur. Niet dat het geen lijden is voor het dier, maar als een kat er wat mee gespeeld heeft en de muis kan dan zwaargewond zitten wachten tot de dood hem komt halen, dat is ook niet diervriendelijk.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:32

Moonfight schreef:
Arrabel schreef:
Je hebt ook van die apparaten die je in het stopcontact kan steken, dat geeft een heel hoog geluid waar ze niet tegen kunnen.
Ik weet alleen niet of dat echt werkt....

Dat werkt denk ook tegen je eigen huisdieren...

Dat als het goed is niet (sommige wel maar katten en honden niet) maar ik heb hier een hele dure (ook de goedkope al geprobeerd) en dat helpt bijna niks.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:32

Pfoe, lastig TS... Ik had het zelf niet kunnen doen.
Vorig jaar hadden we in ons appartement een muizenplaag. Overal gaatjes waarlangs ze binnen konden, en kouder weer buiten. Mijn vriend heeft toen alle gaten gedicht, mijn hond heeft de resterende muisjes voor zijn rekening genomen. Hij beet een keer en het was voorbij. Maar ik bleef het lastig vinden om die krengen weg te gooien ...

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:51

Arrabel schreef:
Ik heb hem tegen de muur gegooid |(

jeetje ben jij stoer zeg!! respect!!!!!! _/-\o_

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:56

Colway schreef:
8nnemiek schreef:
Dat is vervelend ja.. kan me best voorstellen dat je uiteindelijk ten einde raad bent..

Ik heb een hoge wasmand/ton waar ik het voer in bewaarde.. toen de muisjes honger begonnen te krijgen na de zomer gingen ze op zoek.. de eerste viel in de ton.. toen durfde nummer twee ook wel, en toen ik 's morgens de paarden gingen voeren zaten er een stuk of 10 muizen in die ik allemaal tegelijk in het bos heb gezet, en maandenlang geen muis meer gezien :Y)

zo ving ik ze altijd inderdaad in ouderlijk huis en zette ik ze een paar km verderop in het bos, was altijd raak, grote ton, wat lekkers erin, wel erin maar niet eruit

gekke vraag, hoe komen ze in de ton dan, als ze er niet uit kunnen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:25

Ik heb zo'n soort wasmand / prullenbak:
Afbeelding
Muis kan wel tegen de wand aan springen, maar bij het gat komt ie nooit :D

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:31

Je hebt tegenwoordig ook rat zappers, zijn een soort van lokdoosjes, waar de rat of muis in loopt, en dan direct geëlektrocuteerd wordt, vind ik een stuk netter dan gif.. En nee er wordt best wat stroom door gejaagd, niet dus dat grote ratten per ongeluk blijven leven oid.

http://www.ratzapper.nl/nl/Koop

TS knap dat je hem uit zijn lijden verlost hebt! is toch fijn dat ie niet langer hoeft te lijden

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:36

Die ratzapper klinkt goed. Maar als die hier zou staan vrees ik dat er ook veel vogeltjes inkruipen. De opening is veel groter als bij gewone rattenkisten.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:40

CaPrIoLe`79 schreef:
Die ratzapper klinkt goed. Maar als die hier zou staan vrees ik dat er ook veel vogeltjes inkruipen. De opening is veel groter als bij gewone rattenkisten.

Doos oid overheen zetten met een kleine opening? of je plaatst hem achter een kast, je moet hem toch op een beschutte plek zetten, daar waar de muizen en ratten lopen. Denk niet dat er snel vogeltjes in komen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:42

Die mussen en merels hier kruipen ook achter de kasten, onder pallets etc. :=
Ik ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:44

oh := das niet handig dan nee, misschien dat er op internet al wat ervaringen van zijn.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:02

Knap hoor TS!!

Ik kan zoiets niet, vorige keer wilde de buurman gelukkig helpen bij een muis met gebroken ruggetje.. die is er met klomp maat 46 op gestapt en toen was het in 1x wel klaar ja. Brrr, krijg er nog de rillingen van. Als er niemand is die me kan helpen denk ik dat ik ook naar een dierenarts zou gaan hahaha

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:30

Arrabel schreef:
Ik las ook op internet dat je een potlood in zijn nek kan leggen en dan aan zijn staart trekken....

dit heet strekken, en moet je alleen toepassen als je dat kan.. niet gaan oefenen. want als het ´mislukt´ is het nog veeeeel zieliger..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:48

Gini schreef:
Waarom is een kat een zoveel betere oplossing? Goed gif werkt echt binnen een paar uur. Niet dat het geen lijden is voor het dier, maar als een kat er wat mee gespeeld heeft en de muis kan dan zwaargewond zitten wachten tot de dood hem komt halen, dat is ook niet diervriendelijk.

Zulk gif mag tegenwoordig niet meer (legaal) verkocht worden. Al het gif wat ik vond moesten ze iig een paar dagen van eten. Als zo'n muis namelijk hup dood gaat, merken de andere muizen dat die muis dood is gegaan aan dat voer en eten ze er niet meer van. Dat stond op internet iig.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:57

Dat kortwerkende gif is volgens mij ook gevaarlijker voor roofdieren zoals uilen. Misschien dat ze minder wegkruipen en zo een makkelijke prooi zijn ofzo?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:08

Voermuizen die niet levend gevoerd worden, worden gedood, worden vaak levend ingevroren. Schijnt dat ze heel snel in coma raken en vervolgens dood gaan. Snel en pijnloos, maar ik zou het lef er niet voor hebben denk ik.

Respect voor TS met haar dappere actie

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:12

Verschrikkelijk dit soort gif, dat is gewoon dierenmishandeling.

Liever gewoon een muizenval met zo'n klem waardoor ie heel snel gedood wordt ipv gif waardoor ie dagenlang over moet doen om te sterven aan interne bloedingen, wat gebeurd er dan als ie er niet voldoende van eet om te sterven? gezond is het niet en er zal ook weer roofvogels van eten.

Wel knap van je dat je het dier uit het lijden verlost hebt.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:18

Freggle_Edge schreef:
Voermuizen die niet levend gevoerd worden, worden gedood, worden vaak levend ingevroren. Schijnt dat ze heel snel in coma raken en vervolgens dood gaan. Snel en pijnloos, maar ik zou het lef er niet voor hebben denk ik.

Dat is echt zo'n grote fabel, dieren die warmbloedig zijn voelen hetzelfde als wat wij voelen bij bevriezing, en dat is geen pretje.
Koudbloedige dieren kun je daarintegen wel diervriendelijk invriezen, die gaan in een soort winterslaap ( temperatuur zakt ) en slapen dan langzaam in.

Een bedrijf dat dode muizen levert aan reptiel eigenaren/winkels mag ze niet invriezen levend.. sommige mensen en vooral huis tuin en keuken kwekers doen het nog wel eens, met het gevolg dat die beestjes vaak een hele nare dood zijn gestorven.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:29

invriezen schijnt veel erger en pijnlijker te zijn dan gedacht werd.

Meid, respect dat je de muis hebt gedood, ik had hetzelfde gedaan en het ook niet leuk gevonden.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:34

Goed om te lezen dat het invriezen een soort "diervriendelijk"zou zijn een fabel is. Dan is dat dus geen optie. }:0
Met vissen werkt het wel zo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:54

Freggle_Edge schreef:

Voermuizen worden eerst overstrekt en dan pas ingevroren.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:58

Nou,degene die ik ken doet dat echt niet hoor. Die vriest ze levend in.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:36

Lekker topic, gatverdamme.......wat een gebeul.