Nog meer gezinnen met een beestenboel thuis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:22

veranadautje schreef:
Leffroi schreef:
Bidsprinkhanen zijn ook erg gaaf. En best intelligent!

Ik vind deze ook zooo ontzettend gaaf!!

De Australische flappentak =D
[ Afbeelding ]

ook deze heb ik *\o/*

Vooral die kop vind ik prachtig!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:25

Louise74 schreef:
Diablo: Hier zelf een herplaatste poes. Beestje was maar 7 maanden oud en nu al te druk met een gezin met 3 kinderen. Ze is hier nu een maand en niet meer weg te denken. Mensen doen met pijn in hun hart afstand van hun dier, maar na afstand genomen te hebben kijken ze er vaak niet meer naar om. Vindt het een dapper besluit van je om met de opvang te stoppen, je hart is er groot genoeg voor maar je moet ook aan jezelf en de rest van het vee denken. En dan nu de honden in, 1 bepaald ras of meerdere?

Nou, het was niet zozeer een opvang die ik had, maar mensen dáchten dat wel :D .

Wat honden betreft gaat het inderdaad vooral om Cane Corso's, dat ras :D zijn we echt gek op. En mijn chi-tjes natuurlijk <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een kleine greep uit onze beestenboel. Heb nog veel meer, maar dan wordt het zo'n spamtopic :D .

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 16:30

Leuk om zo'n diversiteit aan dieren te zien en zoveel dierenliefhebbers. En de ouders van de kindjes die hier komen spelen noemen dit al een dierentuin. Ben maar heel gewoontjes, hihi!

@ Diablo: aparte combi de Cane Corso en de Chihuahua. Laat me raden de chihuahua's zijn de baas, hoe kleiner hoe feller. En dan met een boog om de Cane heen lopen....

@LoesVDB: misschien dat de reptielenliefhebbers in dit topic wel interesse hebben in jouw BOA?

Mochten er meer mensen zijn die een herplaatser hebben, post het diertje hier tussen de rest van je beestenboel en misschien hebben we een match. Liefhebbers genoeg hier ;) Moet natuurlijk geen vervanging van de markt worden, maar als je je beestenboel opgeeft kan je volgens mij wel aangeven dat het een eventuele herplaatser is zodat mensen vrij zijn om te reageren.
Laatst bijgewerkt door Louise74 op 23-01-13 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna

Re: Nog meer gezinnen met een beestenboel thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:31

Ja wie weet! Ik hoop het. :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:42

koningsslangen vind ik dan weer geen ruk aan haha :') boas en python regius waren echt mijn passie.. helaas heb ik laatst alles verkocht omdat ik mn tijd en geld beter aan mn paard kon besteden. + ik zag elke keer weer op tegen de verzorging, en ik had zoiets, het is hobby en dat moet leuk blijven.. helaas vond ik het niet leuk meer :(

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:45

Haha, zo heeft ieder z'n eigen smaak. :D
En moet leuk blijven inderdaad, groot gelijk!

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:39

hier ook wel een aantal beestjes

2 katten (ragdolls )
4 konijnen
10 cavia's (peruvian)
7 vissen
1 schildpad
en 4 paardjes :)

Afbeelding
Afbeelding

ik vind het heerlijk zou echt niet zonder beesten kunnen. ben nu wel aan het minderen met de caafjes , deed daar eerst mee fokken maar die wat ik nu heb blijven zitten en mogen oud worden

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:53

Ook wij hebben altijd veel dieren gehad. Dierentuin noemden we het altijd.
Nooit is er een dier weggedaan. Alles is bij ons oud geworden.
Dit overigens in een gezinswoning.

2 paarden
5 katten
2 fretten
2 konijnen
ageponis
2 parkieten
ratten
cavia
papagaai
goudvissen

Dat was het wel zón beetje

Nu zijn mijn zusje en ik ruim 10 jaar het uit huis en ook wij hebben nu een halve dierentuin. :P
Partners moeten dus wel van dieren houden, anders is daar het gat van de deur... :P

Ik weet zeker dat wanneer ik ooit een boerderijtje of iets koop, er meer dieren bij zouden komen :')

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:16

Mijn honden zijn altijd herplaatsers
Tjipke Friese Stabij is de eerste niet herplaatst
Sammie was bijna vier brood en brood mager
Had alleen een achtertuintje van twee bij drie gezien
Ook werd die gerust een weekend alleen gelaten
Foto's staan in mijn profiel
Hij is nu acht en super lief
Zou geen hond uit het buitenland willen hebben
We hebben hier in Nederland genoeg die een warme mandje nodig hebben

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:07

Hier ook een lekkere beestenboel
Ben alleenstaande moeder met 3 kids, kwa dieren in huis.
2 Honden, een Rottweiler van 11 en een Sharpei van bijna 2.
2 Katten van 8 en 9, 2 Cavia's , op dit moment 5 muisjes 1 rat en een tropisch aquarium.
Daarnaast van ik Honden op, en heb op dit moment nog 2 opvangertjes lopen, een saluki kruising van 2 en een kruising teckel chihuahua achtige :D

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 08:37

En het houdt maar niet op, er blijven bokkers met een dierentuin bij komen ;) Waar ik benieuwd naar ben, hadden ze bij jullie thuis ook al veel dieren of zijn jullie er mee gestart? Een aantal heeft al aangegeven het van huis uit meegekregen te hebben, maar ik was degene thuis die alles meenam en tot de dag van vandaag snapt de familie niet waarom zoveel dieren. Maar ik heb er helemaal niet veel, er zijn bokkers met veeeeeeeel meer!!! En blijf komen met foto's, ik zie al prachtige foto's voorbij komen! En super dat er zoveel mensen zijn die dieren opvangen of herplaatsers in huis nemen!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 08:46

Tja wij hebben inderdaad ook veel dieren geen kinderen we zijn er samen schuldig aan dat we er zo veel hebben :D .

4 kippen
4 poezen
3 honden.
3 schetland pony,s.
5 Arabische volbloed paarden.
2 arabische volbloed jaarlingen maar die staan te koop.

Ik had thuis ook veel dieren ik vind dat heel gezelig *\o/*

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:36

Hier nog een beestenboel

In totaal hebben wij samen:

4 paarden
2 honden
6 cavia's
9 ratten
Groot aantal muisjes wat nog vaak wisselt ivm nestjes
1 Syrische hamster
1 baardagaam

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:53

Seven schreef:
5 kippen (brahma's waar ik een nieuw huis voor zoek)

Ik zie dat je ook in Drenthe zit, gaat het om grote of kleine Brahma's en welke kleur ?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:52

Wij hadden toen ik geboren werd thuis een hond, later kregen we 2 hamsters en we hebben nog heel even een katje gehad, maar mijn moeder was zwaar allergisch, dus die ging helaas weg.
Daarna heb ik altijd konijnen gehad.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:31

Wat leuk om te lezen wat voor een dieren er allemaal bij de Bokt-mensen thuis wonen! En zo gevarieerd!! :wow: Ook leuk om te lezen over de reptielen.
Leffroi, de Australische flappentak, wat een naam _O- Wel bijzonder dier om te zien!

Wij hebben op dit moment:
- 16 kippen, waaronder 2 hanen en dus 14 hennen
- 1 hond (jack russel)
- 2 valkparkieten
- 2 geiten
- 4 tortelduiven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is niet meer zo veel..Enkele maanden geleden was er ook nog een grasparkiet, enkele jaren geleden daarbij ook nog een konijn en cavia. Langer geleden hadden wij ook een paard en enkele pony's op stal. Dat is helaas al lang niet meer zo. Eigenlijk neemt het dus wel af :')
Vroeger:
http://img231.imageshack.us/img231/3228/phto0009xf3.jpg
Afbeelding

@TS: wat een mooie kat is Pip! Ik ben echt dol op katten met zo'n mooi rond gezicht.
@JPTinkers: wat een foto van je kat in de bloemen en het gras :)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:48

wij hebben thuis
1 dwerghamster
1 grasparkiet
2 honden een jackrussel en een mechelse heder
1 pony
5 konijnen
3 kippen
19 schapen
500 mestvarkens

ja we wonen op een boederij en dan heb je de ruimte om je heen

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:58

Hihi dacht dat wij veel dieren hadden, maar zie dat er gelukkig meer mensen zijn met een enorm hart vol voor dierenliefde.

Wij hebben momenteel ;
5 katten ( 3 poezen, 2 katers )
4 hondjes ( 2 Sint berarnds, 1 Jack Russell, 1 oliebol tzu )
1 grijze vlakparkiet
1 Vlaamse reus, nummer twee is nu in opleiding bij een bokker en woont nog bij zijn mama
1 cavia te logeren
4 koi karpers
1 grote sier goudvis, woont bij de koi's
2 hoogvinkapers in een aquarium, samen met 4 appelslakken, 4 volwassen garnaaltjes en een ontelbaar jonkies daarvan.
Helaas niet bij mij aan huis, nog 2 haflinger merries.

En dan wonen wij niet eens op een boerderij.

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 08:08

@steefjebos: bedankt, we hebben haar nu een maand. Ze was te druk met 7 maanden voor een gezin met 3 kinderen........Wat een geweldige foto van het uitlaten van de pony met de jackie's, echt een foto om te koesteren!
@lovelady1: heerlijk om de ruimte te hebben, maar hoe idyllisch ook het is ook hard werken voor jullie.
@Freya: wat is een oliebol tzu :? Ben benieuwd naar een foto!

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:26

6 honden

bordeauxdog 1 Bitch hond van mijn vriend
(geen commetaar over de namen heeft me vriend gegeven)
Afbeelding

bordeauxdog 2 mokkel (dochter van Bitch) hond van mijn vriend
Afbeelding

bull terrier lexi hond van mijn vriend
Afbeelding

chihuahua patser van mijn vriend
Afbeelding

amerikaanse bulldog lacy van mij
Afbeelding

chihuahua max van mij
Afbeelding

3 katten

ragdoll poes 1 destiny (moeder van duchess)
Afbeelding

ragdoll 2 duchess (dochter van des)
Afbeelding

htk kat tijger
Afbeelding

2 pony`s

pony 1 baco tinker x welsh hengst
Afbeelding

pony 2 stitch shet x appaloosa hengst
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:39

Hier ook een grote beestenboel thuis, ik ben meestal diegene die nieuwe dieren het huis insleept, tot grote wanhoop van mijn vader, maar stiekem is hij zelf ook een grote dierenvriend ;) Mijn vriend had helemaal niks met dieren, had zelf ook nog nooit één huisdier gehad (de arme kerel :(:) ) maar sinds kort heeft hij zijn eerste eigen kat en hij is er helemaal blij mee :) We zijn van plan binnenkort te gaan samenwonen en hij zegt nu als soms op voorzichtige toon dat hij echt niet teveel dieren wilt.. maar hij weet best dat dat een hopeloze zaak is met mij in huis haha :')

Momenteel hebben we:

-2 honden (koningspoedel van 1 jaar en golden retriever van 12 jaar)
-2 katten (kater van 3 jaar en kattin van 8 jaar)
-een berg vissen en vijf appelslakken
-2 axolotl's (beiden heren van ong. twee jaar oud)

en 3 paarden :D (ruinen van 21, 10 en 6 jaar oud)

Vroeger hadden we daar nog drie konijnen bij, één cavia, twee tamme kleurmuizen, wandelende takken en ook nog een tijdje opvangduiven en een kraai gehad. Maar die laatsten terug vrijgelaten in het wild :)

Hier wordt alles ook aangeschaft voor het leven, mijn axo's bv gekregen toen ze een kleine 2,5 cm waren en nog in een mini aquarium pasten, inmiddels dus een meter-aquarium aangeschaft dat mijn hele bureau inneemt (handig bij het studeren :') ) en ze zijn ondertussen 24 cm groot. Als je dieren neemt weet je dat het tijd en geld gaat kosten, zeker als je ze zo optimaal mogelijk probeert te houden :)

edit: nog enkele foto's :) De meeste van onze dieren komen uit het asiel, oa onze oude koningspoedel die helaas vorig jaar overleden is... onze pup hebben we wel bij een fokker vandaan, dezelfde fokker als onze oude koningspoedel (die we via via opgespoord hebben).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 28-01-13 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:47

Louise74 schreef:
@steefjebos: bedankt, we hebben haar nu een maand. Ze was te druk met 7 maanden voor een gezin met 3 kinderen........Wat een geweldige foto van het uitlaten van de pony met de jackie's, echt een foto om te koesteren!
@lovelady1: heerlijk om de ruimte te hebben, maar hoe idyllisch ook het is ook hard werken voor jullie.
@Freya: wat is een oliebol tzu :? Ben benieuwd naar een foto!

Een ShihTzu , denk dat hij het woordt S h i h anders ziet op Bokt, waardoor hij er oliebol van maakt.
Zal vanavond, of anders morgen even foto's van mijn beestenboel opzoeken, heb niet van alles foto's.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:05

Hier ook een klein beestenboeltje. Ik was vroeger idd diegene die de beesten mee naar huis sleepte.
We pasten vroeger ook altijd op de honden van mijn toenmalige baas. Toen we gingen samen wonen, mochten we van mijn baas een labrador uitzoeken bij hun Fokker. Uiteindelijk besloten om een lalabrador uit het asiel te nemen, ze was 6 en had al 4 keer in het asiel gezeten. Ik wilde altijd kippen, maar mocht pas van mijn man als we op een boerderij zouden wonen, nou dat gelukt, hahahaha.

Wij hebben 2 labradors, waarvan 1 herplaatser
1 paard, die hebben we al 13 jaar,
2 Welshpony's, waarvan eerste het verjaardagcadeau voor de 3e verjaardag van onze dochter was (idee manlief)
1 konijn, ook een herplaatser die helaas hierbij soortgenoten kan en ook buiten niet kan wennen,
1haan en momenteel nog 6 kippen, daar komen er nog meer van, helaas vorig jaar 2 kwijtgeraakt

Ik vind het prima zo, jammer is dat het konijn niet naar buiten kan, hij eet dan ook niet meer, de rest lekker buiten en dat is super. Alleen honden nog in huis, dat is ook heel gezellig

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:42

Sind afgelopen week hebben we een nieuwe huigenoot erbij,
Betreft ook een 2de amerikaanse buldog wegehaald ergens waar ze best slecht gehouden wer
Dus nu

2 amerikaanse bulldoggen
2 paarden
2 konijnen
De tel kwijt veel te veel slangen koningspythons en boas
En bijbehorende voederdieren ratten en muizen en ect

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:47

Afgelopen zomer zaten we aan de top qua beestenbende. ikzelf 7 pony's en samen 1 hamster, 2 konijnen en 1 hond.

Inmiddels heb ik nu 3 pony's (2 drachtig dus als alles goed gaat van de zomer 5) en samen 1 konijn en 2 honden. Een labrador en een chihuahua.
Afbeelding