Hondje gevonden op kerstavond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:33

kaatjeee1997 schreef:
ps: paarden is wel iets heel anders dan een hond?
en plus dierenarts hebben 'shift' en morgen is er zowiezo ook een da aan de beurt ;) Ik wil zo snel mogelijk baasje vinden dus is dit een spoedgeval,
ps: Wat denk je? wij weten heus ook wel dat wij die hond niet kennen en niet weten hoe die waar op reageert, mijn mam is hondeninstructeur en hier zit er nog een aan tafel, toch bedankt voor de info, maar dat wist ik al ;)

Dierenartsen draaien met kerst vanuit huis en komen voor een spoedgeval naar de praktijk dit is geen spoedgeval :n de hond is niet ernstig ziek of gewond dus absoluut geen spoed.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:34

Rider01 schreef:
kaatjeee1997 schreef:

die vind ik al helemaal respectloos

ahjah? oh dus wacht een paard is een veel groter dier en een stuk 'gevaarlijker' zeg maar, een paard . Opzich is het hetzelvde, maar een paard is toch wel wat ander kaliber,
ik ga hoierbij ook geen foto plaatsen, waarom niet ? Wedden dat meer als de helft NOG ZO veel meer commentaar gaat geven?
en ikj heb er genoieg van, topic word hopelijk snel gesloten hierbij...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:34

kaatjeee1997 schreef:
en plus dierenarts hebben 'shift' en morgen is er zowiezo ook een da aan de beurt ;) Ik wil zo snel mogelijk baasje vinden dus is dit een spoedgeval,
ps: Wat denk je? wij weten heus ook wel dat wij die hond niet kennen en niet weten hoe die waar op reageert, mijn mam is hondeninstructeur en hier zit er nog een aan tafel, toch bedankt voor de info, maar dat wist ik al ;)

sorry hoor maar bravo voor dat je moeder hondeninstructeur is.. En dan zou ze wel mogen weten hoe erg je je hond kan missen.. Maar ja ah het is maar een hond zeker.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:34

dees_daan schreef:
kaatjeee1997 schreef:

Dierenartsen draaien met kerst vanuit huis en komen voor een spoedgeval naar de praktijk dit is geen spoedgeval :n de hond is niet ernstig ziek of gewond dus absoluut geen spoed.

maar even tijd om een hond haar chip te checken hebben ze wel.
toch bedankt, doeg

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:35

dees_daan schreef:
Kim1987kim schreef:
misschien zijn we allemaal verkeerd bezig. zoals ze zelf al min of meer aangaf, voelt zij zich niet verantwoordelijk maar is het verantwoordelijkheid van ouders. Misschien kunnen we beter helpen hoe ze haar ouders kan overtuigen dat de politie gebeld moet worden ipv haar 4329047823097x hetzelfde te vertellen?

Jij denkt dat ze daar wat mee doet?
Hond zit in een bench in de garage.
Politie bellen is te veel moeite.
Morgen willen ze wel met hond naar de dierenarts, is iets meer moeite..
Dierenartsen zijn er met kerst alleen voor spoedgevallen.
Grote kans dat de eigenaar helemaal in de stress zit omdat de hond weg is en in de verkeerde richting zoekt..
De ouders kunnen toch zelf ook bedenken dat dit niet handig is (en anders de 'hondentrainers' die bij ts thuis zijn wel)
Wat als de dierenarts morgen zegt dat je de politie moet bellen? Blijft ie dan tot na de kerst omdat je dat niet wil?

Prima als mensen zo denken, maar dat betekent dan ook gelijk dat elke reactie comleet nutteloos is tijdverspilling, niet? Ik ben er wel van overtuigd dat ze het goed bedoeld, en graag heeft dat het diertje weer naar huis gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:35

BruineWelsh schreef:
Mede bokkers.
Wat vinden jullie er dan van om de hond los te laten in huis met haar eigen hond? Als er een mega gevecht onstaat gaat de ander dood vol bloed. En dan? Is het nog erger! Dus denk eerst na voor het gevolg dan meteen zeggen wat ze moet doen!

Dat zou ik ook niet doen, naast de kans dat het niet goed gaat tussen de honden weet je niet of de hond helemaal gezond is, vlooien heeft of niet enz..

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:36

Hou de eer aan jezelf Kaatje, succes!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:36

Charlot schreef:
kaatjeee1997 schreef:

sorry hoor maar bravo voor dat je moeder hondeninstructeur is.. En dan zou ze wel mogen weten hoe erg je je hond kan missen.. Maar ja ah het is maar een hond zeker.

wat denkje nu dat ik sil opscheppe,n, wauw... wees een beetje menselijk, wat denk je dat wij dit niet erg vinden? maar ohw nee, wereld gaat vandaag niet, morgen is noig en dag en jah srry dat ik blijf reageren maar kan niet goed tegen al deze onterechte reactie's

Anoniem

Charlot kan je een beeeeetje dimmen? Wees blij dat ze dit hondje heeft opgevangen, het beestje kon ook in de kou over de weg lopen, en misschien leefde het hondje morgen wel al niet meer? (Denk aan aanrijding, kou, honger?)

Firedancer

kaatjeee1997 schreef:
Rider01 schreef:

ahjah? oh dus wacht een paard is een veel groter dier en een stuk 'gevaarlijker' zeg maar, een paard . Opzich is het hetzelvde, maar een paard is toch wel wat ander kaliber,
ik ga hoierbij ook geen foto plaatsen, waarom niet ? Wedden dat meer als de helft NOG ZO veel meer commentaar gaat geven?
en ikj heb er genoieg van, topic word hopelijk snel gesloten hierbij...

Lieve schat, het gaat niet zo zeer om de hond, maar om de baas.

Dus in het geval van jouw paard of pony, niet over het dier, maar of JIJ graag zo snel mogelijk een telefoontje zou willen krijgen dat hij gevonden is. Zeker op kerstavond. :n

BruineWelsh

dees_daan schreef:
BruineWelsh schreef:
Mede bokkers.
Wat vinden jullie er dan van om de hond los te laten in huis met haar eigen hond? Als er een mega gevecht onstaat gaat de ander dood vol bloed. En dan? Is het nog erger! Dus denk eerst na voor het gevolg dan meteen zeggen wat ze moet doen!

Dat zou ik ook niet doen, naast de kans dat het niet goed gaat tussen de honden weet je niet of de hond helemaal gezond is, vlooien heeft of niet enz..

Dat bedoel ik, iedereen zit te zeggen dat het zielig is dat ie in de bench zit, maar of het beter is om los te laten?

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:36

dees_daan schreef:
BruineWelsh schreef:
Mede bokkers.

eh dat is wat ik zei? nu ben je het toch even met me eens , wauw

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:37

roxiie schreef:
Als je beest kwijt is weet je van gekkeheid niet waar je je beest moet aanmelden..
Enja ook zulke meldingen komen in Nederlands dagelijke (meerdere malen) binnen via de lokale meldkamer (dus niet 112, maar geen spoed wel politie nummer...)

Dusja voor zoiets moet je politie WEL bellen, zeker als er geen ander meldpunt is..

Mijn vader heeft dankzij een melding bij de politie van een eerlijke vinder zijn hond teruggekregen, dus ja, bij de politie melden is wel zo netjes... ik kan me niet voorstellen dat dat in België anders gaat.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:37

dankje @bruinewelsh ;)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:38

Zoolgangster schreef:
roxiie schreef:
Als je beest kwijt is weet je van gekkeheid niet waar je je beest moet aanmelden..
Enja ook zulke meldingen komen in Nederlands dagelijke (meerdere malen) binnen via de lokale meldkamer (dus niet 112, maar geen spoed wel politie nummer...)

Dusja voor zoiets moet je politie WEL bellen, zeker als er geen ander meldpunt is..

Mijn vader heeft dankzij een melding bij de politie van een eerlijke vinder zijn hond teruggekregen, dus ja, bij de politie melden is wel zo netjes... ik kan me niet voorstellen dat dat in België anders gaat.

--' lees aub de vorige pagina's / reactie's
alvast bedankt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:38

arme mensen die de hond kwijt zijn, wie weet waar die overal lopen te zoeken. :o

Samy

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:38

Niet geschoten is altijd mis ...
Beter dit dan morgen naar de DA en een hoge rekening krijgen omdat het spoed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:39

Wie weet is hij ook wel gewoon gedumpt hoor, eigenaar had geen genoeg geld meer voor kerst en alles en denkt, ik dump me hond maar gewoon?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:39

Sypol_Rawr schreef:
Wie weet is hij ook wel gewoon gedumpt hoor, eigenaar had geen genoeg geld meer voor kerst en alles en denkt, ik dump me hond maar gewoon?

Als we bij elk dier dat we vinden zo denken ... pff
Straks is jou dier vermist en denken de mensen dat ook, lekker van het negatieve uitgaan.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:41

idd ik blijf er ook bij vrouwke.. maar ik laat het er ook bij.. TS wil het toch niet inzien.. Voor mij zijn mijn dieren als mijn kinderen.. ik zou het verschrikkelijk vinden als ik die kwijt ben.. als is het maar voor 1 nacht.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:42

Rider01 schreef:
kaatjeee1997 schreef:

Een paard is wel een stuk gevaarlijker dan een hond die los over straat loopt ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:42

ik denk als het mijn hond was en ik me kapot liep te zoeken en je hoort een dag later dat iemand hem vast hield dat ik laaiend zou zijn.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 24-12-12 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:42

boete voor naar spoed? :') laat me niet lachen? we bellen op voorhand hoor...
wel hebben net politie gebeld, moeten wachten tot morgen, nu goed?

whah ok, we zullen de hond los laten lopen? beter dan voor jullie?

x_Kaat_x

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:43

vasthouden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:43

kaatjeee1997 schreef:
dees_daan schreef:

eh dat is wat ik zei? nu ben je het toch even met me eens , wauw

Ik heb nooit gezegd dat je hem moet loslaten bij je hond, ik heb alleen gezegd dat het handig is om de politie even te bellen.
Ik heb vorig jaar op 1e kerstdag (s'avonds) met de dierenambulance een hond gehad, eigenaar gebeld en die kwam met tranen in zijn ogen meteen zijn hond halen, eigenaar was al helemaal in paniek en zat behoorlijk in de stress, en die was zijn hond misschien 3 uren kwijt..