Het waren toch twee mannetjes? HUH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:04

Vind dat iemand hier zich gruwelijk aanstelt en voor schut zet met gedram en nutteloze opmerkingen:=

Ik heb mijn hele leven al konijnen, ze gaan voor het minst of geringste al naar de DA en zijn altijd rond en gezond geweest.
Niks mis mee en op 1 enkeling met een tumor stokoud geworden.
Het geslacht is bij mij altijd goed gegaan en dat heb ik door de dierenwinkel en/of DA mij laten vertellen omdat ik van dat gedeelte geen verstand heb en dus uitga van iemand waarvan ik wel hoop dat die dat heeft.
Had ik dan maar voor de zekerheid geen konijnen moeten nemen omdat het mis kon gaan?
Dat is gewoon belachelijk.

Bij mij op stal zitten een mannetje en een vrouwtje (gescheiden van elkaar) die gedumpt zijn door de kinderen van 2 gezinnen.
Diezelfde kinderen hebben tot 2x toe stiekem die beesten bij elkaar gezet toen ze al op stal zaten en dus 2x een nestje gehad.
Omdat ik zeker de doordeweekse zorg draag voor de konijnen had ik voor beide nestjes al oplossingen gezocht want ik vind dat die verantwoording genomen moet worden.
Ja er is ook een konijn overschot maar als het gebeurd zal er toch iets aan gedaan moeten worden.
Bij het eerste nest waren het er 3 en mede dankzij toe doen van diezelfde kinderen zijn ze ontsnapt en heb ik alleen de moeder terug gevonden en bij het tweede nestje wat er ook maar eentje was zat ik er als een pitbull bovenop maar dit jong was helaas na 2 weken overleden.
Ik heb de kinderen ook zeeeeeeeeeeeeeeeer uitdrukkelijk verteld dat als ze het nog een keer flikken er consequenties voor komen (A)
Gelukkig houden ze zich er nu aan.

Wat ik hiermee zeggen wil is dat je dus niet altijd zulke dingen kunt voorkomen en er genoeg mensen zijn die hun verantwoording dus wel nemen en oplossingen zoeken.

Ik vind ze leuk ts en hoop dat ze mooi opgroeien:)
Jammer dat je tever woont anders mocht er wel eentje hier wonen:)
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 16-12-12 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 19:06

Nagano schreef:
michelle___ schreef:
Heb er al verschillende PB's over gehad van mensen die er 1tje bij zoeken. :j

Maar doe ze wel per tweetal weg, om er even op terug te komen. Mits ze al een andere konijn of konijnen hebben. :)

ik heb er al twee is dat oke

Jahoor, als jij denk dat het goed gaat geef ik haar met alle liefde aan je mee. :)
En gaat het mis, kom ik haar wel weer halen hoor. Geen probleem.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:22

Mer1980 schreef:
Hhilde: we weten je standpunt, is het een keertje klaar? Adviezen over hoe beter prima, maar je bent aan het rellen... Zit niemand hier op te wachten. Belachelijke opmerkingen en TS in een kwaad daglicht zetten is niet nuttig. Kom met tips en adviezen en verdere insinuaties zit niemand op te wachten. Zoek een hobby.....

Ik heb hobbys zat, hoor, dankjewel. Dat jij mij daar op.moet wijzen zegt meer over jou dan over mij toch? Maar dankjewel voor je zorg :)

YamaSaki

Re: Het waren toch twee mannetjes? HUH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:39

Omg Hhilde...ga drollen wippen :+

Leuke nijnen ts!
En geweldig hoe je met de situatie om gaat :)
En ach...ik heb op1 vorig nijn na ook geen een van een fokker :P
Verschrikkelijk ben ik haha (asiel, ex gedumpt kinderboerderij etc).
Fijn dat er al zoveel mensen zijn geweest die een pb sturen.
Ik hoop wel dat diegene zich goed inlezen over de Vlaamse Reus...
Ze worden nogal...groot... ;)

Ik hoop voor mams dat een tweede nest uitblijft, maar voor nu lekker bijvoeren :)
Konijnen mogen best wat hebben qua groenvoer etc ;)
Wel met mate opbouwen als ze t niet gewend zijn

Succes met de familie nijn!
(ben benieuwd hoe de geslachten in t nest zijn hihi)
Hebben paps en mams namen of heb ik daarover heen gelezen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:41

Volgens mij is het nu wel welletjes geweest.
Ts heeft haar voorzorgen genomen, als er nog tips gegeven worden aan TS of aan andere mensen die komen meelezen over het lukraak fokken, geslachtsbepaling, inteelt, en andere dingen, verpak die dan iets vriendelijker, of open er een apart topic over :)

Leuke foto's TS, ben benieuwd hoe ze gaan uitgroeien, Hopelijk ook zonder teveel kwaaltjes (broer en zus is niet de ideaalste combinatie, maar in de eerste lijn is dit meestal geen zon groot probleem als de ouders van de ouders goed waren, snap je me nog :D )

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 19:44

YamaSaki schreef:
Omg Hhilde...ga drollen wippen :+

Leuke nijnen ts!
En geweldig hoe je met de situatie om gaat :)
En ach...ik heb op1 vorig nijn na ook geen een van een fokker :P
Verschrikkelijk ben ik haha (asiel, ex gedumpt kinderboerderij etc).
Fijn dat er al zoveel mensen zijn geweest die een pb sturen.
Ik hoop wel dat diegene zich goed inlezen over de Vlaamse Reus...
Ze worden nogal...groot... ;)

Ik hoop voor mams dat een tweede nest uitblijft, maar voor nu lekker bijvoeren :)
Konijnen mogen best wat hebben qua groenvoer etc ;)
Wel met mate opbouwen als ze t niet gewend zijn

Succes met de familie nijn!
(ben benieuwd hoe de geslachten in t nest zijn hihi)
Hebben paps en mams namen of heb ik daarover heen gelezen?

Mama heet Bux en papa heet Bunny. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:45

Ik heb ook een inteelt konijn btw , wel kleiner maar hij is alweer 5 jaar bij me :) Ook broerxzus kruising , de ouders daarvan waren uit de dierenwinkel..

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:46

Ojah dat waren de namen :P

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:47

YamaSaki schreef:
Ojah dat waren de namen :P

hahhha gaat mams nu anders heten

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 19:54

Denk dat ik het zo laat hoor :') haha

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:08

michelle___ schreef:
Denk dat ik het zo laat hoor :') haha

hahhaha kan toch een vriendin van mij heeft haar katertje missie genoemt (ze kwam er te laat achter dfat het een katertje was hihihi )

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:20

Bux en bunny zijn unisex namen vind ik :P
Bugs Bunny is een dude...maar Bux is anders ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:23

Vind Bunny meer vrouwelijk en Bux mannelijk :=

Ben benieuwd naar huppelende nijnies! :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 20:29

Had ze maar niet eens een meisje moeten worden haha! _O-

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:40

Haha ja precies!
Hier ook eens een foutje gehad...maar dan anders...
Meneer was gecastreerd in t asiel gekomen...kreeg em dus zo mee. Was nix te voelen of te zien...
Half jaar later werd ie een beetje hormonaal...rijden etc...
Bleek dat er nog 1 balletje zat die later was ingedaald...zag je ook alleen maar als je drukte zeg maar :+
Inmiddels zijn beide balletjes weg haha

(gelukkig zat hij niet bij mij dame...madame vliegt nijnen aan)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:43

R.X. schreef:
2 Rammen bij elkaar is vaak geen goede combinatie.

Kan wel hoor, bij ons ging het heel erg goed.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:10

rammen die van jongsaf aan samen zitten, geen vrouwtjes kunnen ruiken én voldoende plaats hebben zullen vaak (op een kleine schermutseling na) heel goed overeen komen.
Vrouwtjes zijn moeilijker, die krijgen wel eens ruzie :)
ik heb momenteel op het werk zelfs 2 triotjes zitten, mannetjes die ondertussen geslachtsrijp zijn, de ene zitten in een kooi van 1.3*1.3 met dingetjes om door en over en op te hupsen.
Andere zitten in een van mijn standaard konijnenkooien (1.2 *50), maar die mogen dagelijks een paar uurtjes loshupsen.
die kunnen wél vrouwtjes ruiken, maar doen niks aan elkaar, omdat ze ruimte krijgen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:03

Even wat tips dan maar...
- Als het tweede nest komt, eerst nest apart zetten. Niet bij de vader, maar helemaal apart. Want je weet niet hoe vader gaat reageren en of die op de jongen gaat rijden (slecht voor de rug).
- Eerste nest tot 8 weken bij elkaar laten zitten, want ze leren nog sociale vaardigheden van elkaar.
- Jongen met 10 weken laten controleren op geslacht door konijn KUNDIGE dierenarts (aub. niet naar dierenwinkel of iets dergelijks, die hebben vaak 0,0 verstand ervan).
- Mannetjes en vrouwtjes voordat ze 3 maanden zijn van elkaar scheiden. Konijnen zijn met 3 maanden alweer geslachtsrijp,.. al denk ik dat het iets langer duurt bij vlaamse reuzen.
- Als je konijnen gaat houden (las al dat je er 5 wilde houden) moet je er wel rekening mee houden dat ze een groot hok nodig hebben, ook moet je kijken naar de geslachten. 4 mannen en 1 vrouw gaat natuurlijk fout. Beste is om dan twee trio's te maken 2 gecastreerde mannen met 3 à 4 vrouwtjes.
Gaat wel duur worden als je alles wilt sterilliseren of castreren.

Weet je trouwens zeker dat er geen ander konijn in de ren kan? Want vlaamse reuzen hebbben normaal maar één kleur. Dus niet grijs met een witte kont.. dan klopt er iets niet :) Of je Vlamen zijn niet helemaal raszuiver.

Mannetjes zijn trouwens na castratie nog 2 weken vruchtbaar. Beste koppel je ze weer aan elkaar als de jongen wat groter zijn. Want paps zal zeker gaan rijden.. en dat kan fataal zijn voor de ruggetjes van de jonge konijnen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:20

Goeie tips laptopmuis! (leuke naam hahaha) _/-\o_

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 13:35

Thanks laptopmuis voor de tip!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 18:42

Stel ik houd ze appart als er nog een nestje komt moet ik ze dan met de fles voeden?

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:52

Nee hoor melk is niet nodig. Wat ik wel aanraad is om ze vanaf het moment dat ze met mama konijn mee gaan knabbelen aan groenten te wennen. En brokjes zeer beperkt te houden (zet de brokken op een plaats waar de moeder wel bij kan) Af en toe wat brokjes mee snoepen is niet erg maar grote hoeveelheden is niet goed voor jonge konijnen. Je kan ze dan als de moeder weer een nest heeft, apart zetten en groot brengen op voornamelijk hooi, groenten, gras en kruiden en als aanvulling een brok. De rede hiervoor is dat brok veel eiwit bevat wat o.a. dikkebuikenziekte zou kunnen veroorzaken. En als je aanvult met brok, gewoon een brok voor volwassen konijnen en geen junior. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:06

michelle___ schreef:
Stel ik houd ze appart als er nog een nestje komt moet ik ze dan met de fles voeden?

Nee hoor, lekker van afblijven. Enkel even kijken of er dode jongen tussen zitten en dan om de 2 dagen even op gevulde buikjes checken. En moeders die mag lekker veel eten!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 19:10

Mams is echt een papzak aan het worden. Ik ga wel gewoon sochtens en Savonds kijken, maar ga er niet met me handen in zitten. Mams is heel rustig, en kijkt gewoon toe. :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:12

Hhilde schreef:
Kun je niks aan doen? Ehh.. Je controleert zelf het geslacht ook toch? Als iedereen dat nou gewoon deed (een halve minuut van je tijd) zouden we niet met zo'n enorm konijnenoverschot zitten.

jeetje wat kan jij mauwen.
als ze het in de winkel niet eens zien, hoe moet zij dat dan zien?