Problemen met de buren over de kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:45

Joolien schreef:
Electra63 schreef:
Ik vind het grappig om te lezen, dat bokkers boos worden als buren hun kat voeren. Het "probleem" begint met dat de kat naar de buren toe gaat. Als dit voorkomen wordt, zijn er verder geen problemen van voeren/binnen houden enz.

Nou en dat bedoel ik dus ook. Jij verwoord het alleen beter. Mja jij bent ook zo goed! :')

Thanks, ik ben dan ook veeeeeeeel ouder, dus veeeeeeeeel wijzer ;)

Ik vind het gewoon bizar dat mensen altijd naar anderen wijzen, terwijl zij zelf voor het probleem of overlast zorgen. De rest is een gevolg van ............... :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:47

Mee eens. Wanneer je niet wilt dat de kat naar de buren gaat, dan is het aan jou om dat te voorkomen en dus maatregelen te nemen.
Een kwestie van oorzaak -> gevolg.
Ik zou er juist blij mee zijn dat de kat is ontvlooid. Dat was dus blijkbaar nodig en liever dat als dat de kat wordt leeggezogen of de vlooien mee naar huis neemt waardoor je huis onder zit. Dan zou ik daar absoluut niet over gaan klagen maar de buurvrouw juist bedanken en het middel vergoeden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-11-12 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:50

He, wat is dit nou weer voor gezeur. Je kat is gelukkig, word gratis gevoerd en ontvlooit en dat vind jij erg? Als dit bij mij aan de gang was zou ik het niet zo'n probleem vinden. Ik zou wel overleggen met de buuf over het voer/vlooien middel omdat jij de medische achtergrond kent. Tja dat je kat weinig thuis is kan je niks aan veranderen. Een ren vind ik een onding en neemt alleen maar ruimte in in de tuin. En opsluiten in huis? Daar begin ik niet eens aan. Ik zou misschien een beetje jaloers zijn dat de kat liever daar zit dan hier maar ja, jammer dan.

Anders koop je er nog een kat bij. Of een hond, hahaha.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:51

Ik zit hier echt m'n hoofd te schudden met die mensen die het schijnbaar meer dan normaal vinden dat dit is gebeurt. En mensen die vinden dat het jouw verantwoordelijkheid is dat de kat niet naar de buren toe kan gaan. Wat moet ze dan doen met haar kat om dit te voorkomen? Het is een KAT het is geen hond die je binnen kunt houden en aan een riempje kunt laten lopen. Katten moeten naar buiten kunnen en kunnen jagen en in bomen kunnen klimmen etc. dus jullie zeggen dat ze haar kat moet weerhouden van z'n natuur? En maar binnen moet opsluiten? Of wat moet zij doen om dit te voorkomen? Nee, als die kat gewoon door de tuin loopt lijkt me dat toch geen enkel probleem. En hoor de buurvrouw deze kat niet naar binnen te lokken met aaitjes en voer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:54

Maartje1990 schreef:
IKatten moeten naar buiten kunnen en kunnen jagen en in bomen kunnen klimmen etc. dus jullie zeggen dat ze haar kat moet weerhouden van z'n natuur?

Nee, dat moeten ze niet. Dat maken veel mensen er van omdat ze hun kat naar buiten willen laten. Ik laat mijn hond of paard toch ook niet onbewaakt buiten op straat los lopen omdat het "de natuur is"? en dan maar klagen wanneer men er achter komt dat de kat word gevoerd of onder een auto komt. Ja, dat risico loop je nou eenmaal.
En nee, een kat hoeft niet perse buiten te komen. Wij hebben altijd katten gehad en die kraaien er niet naar om naar buiten te gaan. Die komen heerlijk in een veilige kattenren of in een afgezette tuin, maar op straat? echt niet!
Vind dat altijd zo'n makkelijk excuus: "Ja, het is de natuur dus katten moeten los." De gedomesticeerde kat heeft die natuur helemaal niet. Dat maken wij mensen ervan door ze heel makkelijk naar buiten te laten en tja, dan zijn ze dat gewend en DAT is heel moeilijk uit hun systeem te krijgen inderdaad :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-11-12 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:56

Er is nog atijd een verschil tussen je kat binnenhouden of er voor zorgen dat je tuin zo afgesloten wordt dat je kat niet bij de buren kan komen.
Jij (in dit geval TS) kiest voor een kat, niet je buren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:57

Maartje1990 schreef:
Ik zit hier echt m'n hoofd te schudden met die mensen die het schijnbaar meer dan normaal vinden dat dit is gebeurt. En mensen die vinden dat het jouw verantwoordelijkheid is dat de kat niet naar de buren toe kan gaan. Wat moet ze dan doen met haar kat om dit te voorkomen? Het is een KAT het is geen hond die je binnen kunt houden en aan een riempje kunt laten lopen. Katten moeten naar buiten kunnen en kunnen jagen en in bomen kunnen klimmen etc. dus jullie zeggen dat ze haar kat moet weerhouden van z'n natuur? En maar binnen moet opsluiten? Of wat moet zij doen om dit te voorkomen? Nee, als die kat gewoon door de tuin loopt lijkt me dat toch geen enkel probleem. En hoor de buurvrouw deze kat niet naar binnen te lokken met aaitjes en voer.

De kat is gewend aan regelmatig aandacht, als de kat dat 6 weken lang niet krijgt, gaat hij dat opzoeken. Logisch. Imo had ze al vooraf moeten bedenken dat dit had gekund en een andere oplossing moeten verzinnen om de kat bezig te houden.
En dat een kat naar buiten MOET is onzin, een kat kan prima binnen mits een kat daar aan gewend is. Persoonlijk ben ik niet van katten buiten laten, ik vind het asociaal als ze poepen in andermans tuin, bijna een ongeluk veroorzaken als ze de straat oversteken, een konijn uit het hok trekken of de vogels in de voilére van de buren een hartaanval bezorgt.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:00

Pfff wat een reacties zeg, ongelofelijk! Dus het is normaal om jezelf een dier toe te eigenen als die buiten loopt? Als je kat een keer binnenloopt, oké. Maar een ander z'n dier bewust naar binnen halen, voeren en daarna opsluiten gaat gewoon echt te ver. We hebben hier zelf ook ervaring mee, onze buurvrouw vond het zielig dat onze kat langer dan een halfuur buiten liep, want katten kunnen niet tegen deze weersomstandigheden :? . Dus haalde ze de kat binnen en sloot hem op, gevolg was dat hij zich totaal kaal heeft gelikt van de stress en zenuwen. Wij hebben ook de wijkagent gebeld en die wilden wel in actie komen. Zij vertelden ook dat je aangifte van diefstal mag doen als je duidelijk hebt gemaakt dat ze de kat niet zelf binnen mogen halen. Misschien een aangetekende brief sturen waarin je nog één keer duidelijk maakt dat je dit niet wilt en anders aangifte doet?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:00

miekelover schreef:
Binnenhouden is geen optie want dan plast ze binnen uit protest. Heb haar een maand binnen gehouden.

miekelover schreef:
De kat komt nog steeds bij haar binnen. Ze doet de deur voor hem open en hij slaapt daar ook weer binnen.

De kat komt bijna niet meer thuis en wilt contant bij haar naar binnen.

miekelover schreef:
als zei hem binnen haalt krijg ik niet de kans de kat bij mij te laten wennen. binnen houden ga ik die kat niet aandoen en ook niet in een ren doen. .

miekelover schreef:
vind het zeer kwalijk dat ze de kat opsluit in huis.

weet niet hoor,maar bij jouw plast de kat binnen,je wil het dier niet in huis houden,en wat ik lees is dat de kat toch echt heel graag binnen is ,en dat ie dat blijkbaar wel mag bij de buurvrouw...

mss het zo leuk bij jou zelf thuis maken als het bij de buuf is,want enige wat ik lees is dat de kat zelf wel heel graag binnen in huis is,mss dat de kat dan ook graag bij jou binnen blijft...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:01

Dan verschillen daar de meningen dus over. Zelfde idee als het wel of niet opsluiten in een stal en of dat wel of niet 'goed' is.

Goed, ik ben dus van mening dat je een kat wel de mogelijkheid moet geven om vrij buiten te laten. En TS dus blijkbaar ook. En naar mijn mening horen andere mensen niet andermans kat eten te geven en/of binnen te laten. Dat naar binnen nemen vind ik gewoon ronduit diefstal.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:02

Leuk buren die je kat inpikken. Ken het wel. Totdat de kat naar de dierenarts moet voor het een of ander, dan hoeven ze hem opeens niet meer.
Ben je mooi klaar mee. Weinig aan te doen vrees ik, de kat binnen houden maar dat is ook erg lastig. Misschien toch een uitloopje maken buiten waardoor hij de tuin niet uit kan maar wel buiten kan komen.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:02

Maartje1990 schreef:
Dan verschillen daar de meningen dus over. Zelfde idee als het wel of niet opsluiten in een stal en of dat wel of niet 'goed' is.

Goed, ik ben dus van mening dat je een kat wel de mogelijkheid moet geven om vrij buiten te laten. En TS dus blijkbaar ook. En naar mijn mening horen andere mensen niet andermans kat eten te geven en/of binnen te laten. Dat naar binnen nemen vind ik gewoon ronduit diefstal.

En dat is het volgens de politie dus ook, dus je kunt aangifte doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:03

Maartje1990 schreef:

Heb jij daar bewijs van? Misschien is de kat door een openstaande deur of raam naar binnen gegaan. Ik heb aan mijn slaapkamers (doorlopende) balkons met openslaande deuren, weet je al hoe vaak ik een kat in huis heb gehad als ik de deuren lekker open laat staan? Mijn kat is ooit eens bij buren door het raam naar binnen gegaan, kon niet meer terug door het raam en heeft de gordijnen gesloopt van mijn buren. Ik heb natuurlijk de schade vergoed, mijn kat, mijn verantwoording.
Nu is er weer een kat, die iedere nacht tegen mijn voordeur aan piest.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:07

NehnaDagmar schreef:
Pfff wat een reacties zeg, ongelofelijk! Dus het is normaal om jezelf een dier toe te eigenen als die buiten loopt? Als je kat een keer binnenloopt, oké. Maar een ander z'n dier bewust naar binnen halen, voeren en daarna opsluiten gaat gewoon echt te ver. We hebben hier zelf ook ervaring mee, onze buurvrouw vond het zielig dat onze kat langer dan een halfuur buiten liep, want katten kunnen niet tegen deze weersomstandigheden :? . Dus haalde ze de kat binnen en sloot hem op, gevolg was dat hij zich totaal kaal heeft gelikt van de stress en zenuwen. Wij hebben ook de wijkagent gebeld en die wilden wel in actie komen. Zij vertelden ook dat je aangifte van diefstal mag doen als je duidelijk hebt gemaakt dat ze de kat niet zelf binnen mogen halen. Misschien een aangetekende brief sturen waarin je nog één keer duidelijk maakt dat je dit niet wilt en anders aangifte doet?

Ik heb ook van die mensen in mijn buurt. Gaan 's morgens vroeg weg tot 's avonds laat en die katten zitten de halve dag voor de voordeur/raam te mauwen dat zij naar binnen willen (vooral als het regent). Nu haal ik die katten niet in huis, maar irritant is het wel, een mauwende kat, net als een blaffende hond die heel de dag alleen thuis zit.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:09

De buurvrouw is verknocht aan de kat en de kat is daar graag. Een kat is daar waar hij graag verblijft.
Als ze een luikje zou hebben zou hij er ook naar binnen gaan denk ik. Alleen kan hij dan weer zelf naar buiten.
Hij heeft zijn nieuwe huis gekozen. De asiels zitten bomvol, ga een leuke nieuwe kat halen en geef hem veel aandacht zodat deze het naar zijn zin heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:10

Maartje1990 schreef:

Naar mijn mening vind ik het niet horen dat katten in andermans tuinen komen, dat is namelijk hun terrein. Als je de kat buiten laat op andermans terrein kan het gewoon gebeuren dat iemand zich met je kat gaat bemoeien. Het is namelijk hun terrein.
Overigens ben ik het dus niet eens dat de buuf zo maar die kat binnen mag houden hoor.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:11

En dat zeg je ook als iemand een hond of een paard jat? Ga een leuke nieuwe uitzoeken joh, zijn er zoveel van? Wat deze vrouw doet is gewoon ronduit diefstal. Melding maken bij haar als ze niet stopt je aangifte gaat doen. Zou ik tenminste écht gaan doen :j

Rennie89

Re: Problemen met de buren over de kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:12

TS, kun je de tuin niet omheinen met schrikdraad? althans, speciaal draad dat een tuin katproof houd :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:13

Maartje1990 schreef:
En dat zeg je ook als iemand een hond of een paard jat? Ga een leuke nieuwe uitzoeken joh, zijn er zoveel van? Wat deze vrouw doet is gewoon ronduit diefstal. Melding maken bij haar als ze niet stopt je aangifte gaat doen. Zou ik tenminste écht gaan doen :j

Ik hoop toch niet, dat mijn paard zelf naar een andere wei of stal loopt :D

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:14

flicka schreef:
De buurvrouw is verknocht aan de kat en de kat is daar graag. Een kat is daar waar hij graag verblijft.
Als ze een luikje zou hebben zou hij er ook naar binnen gaan denk ik. Alleen kan hij dan weer zelf naar buiten.
Hij heeft zijn nieuwe huis gekozen. De asiels zitten bomvol, ga een leuke nieuwe kat halen en geef hem veel aandacht zodat deze het naar zijn zin heeft.

Tja totdat de kat ziek wordt en naar de DA moet. Dan kun je er zelf weer voor op draaien.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:14

Electra63 schreef:
Maartje1990 schreef:

Ik hoop toch niet, dat mijn paard zelf naar een andere wei of stal loopt :D

en als dat dus gebeurt dan vind je het normaal dat het paard dan daar blijft omdat die daar liever is? :')

Buren van ons op de camping (Woonde permanent daar) hadden een hondje dat áltijd ontsnapte en naar ons kwam. Wij voerde hem niet ofzo, dus dat is het niet. Mogen wij hem dan houden omdat die liever bij ons is dan bij hun :Y) ?

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:15

Electra63 schreef:
NehnaDagmar schreef:

Ik heb ook van die mensen in mijn buurt. Gaan 's morgens vroeg weg tot 's avonds laat en die katten zitten de halve dag voor de voordeur/raam te mauwen dat zij naar binnen willen (vooral als het regent). Nu haal ik die katten niet in huis, maar irritant is het wel, een mauwende kat, net als een blaffende hond die heel de dag alleen thuis zit.

Je hebt denk ik niet goed gelezen, je quote mij dus ik neem aan dat je mensen zoals ons bedoelt. Wij gaan zeer regelmatig (in ieder geval om het uur) kijken of ze naar binnen willen, onze buurvrouw vindt het zielig als ze langer dan een halfuur buiten zitten. Onze katten miauwen niet voor de deur, want ze willen zelf graag buiten zijn en wachten totdat we de deur open doen totdat ze naar de deur komen.

dreamer80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:16

flicka schreef:

Ohhh dus die kat laten voor wat het is en maar gewoon een nieuwe aangeschaft, nooit van liefde voor een dier gehoord?

gerban

Re: Problemen met de buren over de kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:18

Wat de buurvrouw doet is zeker niet netjes maar er zijn oplossingen te bedenken dat de kat niet meer tot daar kan en is het probleem zo opgelost.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:18

flicka schreef:

De ts zegt dat ze de kat miauwend voor het raam bij de buurvrouw ziet zitten terwijl buuf zelf niet thuis is, dus ze sluit hem op. Je weet niet of de kat daar zelf wil zijn, misschien lokt ze hem wel met voer naar binnen of tilt ze hem op en zet hem binnen neer. Daarnaast zegt de buurvrouw dat ze hem niet wil hebben, dus zal ze waarschijnlijk niet de (dierenarts)kosten willen betalen die ook bij een kat horen.