Want een volle quote heb ik niets aan. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Want een volle quote heb ik niets aan. Citaat:Wij zijn mensen.. en wij hebben de keus om te helpen...
Dat ben je verplicht naar je huisdier toe vind ik.. Zoverre je kan.
Je laat je paard toch ook niet in z'n box liggen?
Lestria schreef:Citaat:Wij zijn mensen.. en wij hebben de keus om te helpen...
Dat ben je verplicht naar je huisdier toe vind ik.. Zoverre je kan.
Je laat je paard toch ook niet in z'n box liggen?
Deels ben ik dat wel met je eens. Als een dier lijdt moet je het helpen.
Maar als een dier overlijd van ouderdom is dat een proces. Net als bij mensen.
Die geven ze doorgaans ook geen klap met de knuppel.
Mijn oma is toevallig van de week overleden. Heeft ze 3 en een halve dag over gedaan.
En dan gebeurd er ook niets. Rustig wachten tot ze haar laatste adem uitblaast.
Waarom zou dat met dieren anders moeten?
Citaat:Gecondoleerd met je oma, mijn moeder is een aantal jaren geleden na een heftige doodsstrijd van zes dagen overleden. Wat had ik graag die knuppel in de vorm van een zware morfinespuit gehad want ik had hem gebruikt ipv te moeten dansen naar de pijpen van het personeel in het tehuis. Mijn moeder is overleden aan ouderdom, zwaar dement en lichamelijk op met een euthanasieverklaring die ze sinds de dood van pa al bij zich droeg. Maar als demente heb je geen stem dus hoezo menselijk en waardig doodgaan. Hopelijk neemt iemand een "knuppel" mee als het met mij zover is.
Citaat:Als het dier uit ouderdom een hartaanval/beroerte krijgt ( dit maak ik een beetje op uit de OP) dan kan het zijn dat het een uurtje duurt. Natuurlijk had hij ook uit zijn lijden verlost kunnen worden, maar ik vind het niet per direct verkeerd als je de natuur hier zijn gang laat gaan. geboren worden is een gevecht en dood gaan soms ook.. Dat is de natuur.