Bull terrier jullie mening.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:52

Leuk snackie! spannend hoor

hier een bull die ''zingt'' als ie blij is, soort honden gejodel :') hij kan het ook op commando.
Overigens, die van mij is vrij strak getraind, die bananen in de oren heeft ie niet.
'zit', 'blijf', 'hier', zelfs als er andere honden zijn of aan komen kun je hem nog gemakkelijk bij je fluiten. heerlijk.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:11

Feria schreef:
Mooie hond anneliesdj! Ja heb je wel gelijk in, het wordt natuurlijk niet in zijn context geplaatst.
Plus vind ik ook dat er rekening moet gehouden worden met de omstandigheden van het bijtincident. Zo ken ik een rotweiler die een kind gebeten had. Bij autopsie bleek dat er een potlood helemaal door zijn oor geduwd zat. Niet vreemd dat de hond bijt. Ook een golden die 12 nietjes in zijn oor kreeg en pas bij het twaalfde beet, brave hond denk ik dan.

Check de bronnen van je verhaal... die hond die pas na 12, 17, 20 enz... nietjes beet is een broodje aapverhaal, dat maar blíjft rondzingen.
Ik weet 1 geval (tenminste, dat beweerde een da assistente, maar ja...) van een hond die 1 nietje in het oor had, en die is niet eerst doodgemaakt, nietje werd gewoon ontdekt hoor.
Dat verhaal van dat potlood geloof ik eigenlijk dus ook niet zo... heb jij zelf die hond gezien, of ken je de eigenaar van die hond persoonlijk? Zo niet, dan weet ik genoeg.

TurboTinker

Re: Bull terrier jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:41

Het zijn vaak broodje aap verhalen.

De fokker is de vader van onze buurjongen zn vriendinnetje. Dus lekker via via. Hij fokt via de raad van beheer. Dus ben enorm nieuwsgierig!.

Ahh zie je wel. Bullen kunnen wel luisteren dus. Zeggen ze ook over russels. Maar t scheelt per hond en per baas natuurlijk

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:00

Oh ben zeer benieuwd naar de ouder dieren :)....ben vrijwilliger bij de NBTC dus ken er een hoop. Altijd leuk als je dan nakomelingen kunt volgen :)... Veel plezier!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:03

Dat is zeker leuk.
Ik weet niet of het beleefd is om namen te noemen.

We hebben nu iig contact gelegd, veel uitleg gehad, het ras nu van dichtbij leren kennen.
En die 2 teefjes die de fokker had lopen waren echt <3 heeeeeel de avond (we zijn 3u geweest) lagen ze bij ons op de bank te kroelen <3

Niks geen smerige praktijkjes wat snauwen etc aangaat.

Echter.. voor ons is een rashondje echt te duur. Ik kan dat nooit bij elkaar sparen, ja dat kan wel.. maar dat gaat tenkoste van de rest. dus we zullen helaas nog moeten uitstellen :(

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:14

Ik ben eerlijk gezegd geen fan van Bull terriërs. Het kunnen inderdaad erg lieve honden zijn met een goede en consequente opvoeding (wat met iedere hond zo is natuurlijk). Heb er wel eentje gekend die enorm lief was. Maar helaas zijn hier in de omgeving alleen maar asociale bullterriërs, die niet overweg kunnen met andere honden, jammer genoeg in combinatie met baasjes die ze ook gewoon los laten lopen |o . Ik kom maar zelden een bullterriër tegen die wel te vertrouwen is, op dit moment ken ik er zelfs niet één. Dit heeft er ook toe geleid dat wij als gezin ook bullterriërs mijden met onze hond. Ze is meerdere keren gepakt en daardoor ook erg wantrouwend naar andere honden geworden. Nu ze een ouder hondje geworden is (11 jaar) willen we het risico gewoon niet meer lopen, puur omdat ze zo'n aanval nu waarschijnlijk niet meer zou overleven. Heb er zelf als kind een keer bijgestaan toen ons hondje gepakt werd door een Bullterriër en "doodgeschud" werd, heb ons hondje horen janken van angst en pijn, bull liet niet los. Toen iemand eindelijk de bek open had kunnen wrikken met een stok en ons hondje een stuk was weggerend, maakte de eigenaren de hond niet eens vast, wat resulteerde in een nieuwe aanval.
Natuurlijk kan dit ook met andere honden gebeuren, het zijn niet alleen bullterriers; het kan net zo goed een poedel zijn. Maar mijn ervaring met bullterriërs is over het algemeen helaas slecht te noemen. Wat ik vaak zie is dat een bepaald soort volk voor een bullterrier kiest, vaak mensen met weinig ervaring, niet consequent en zelf ook een tikkeltje asociaal. En ho... dat zeg ik niet van iedereen. Er zijn ook mensen (dus ook bokkers) die hun bullterrier wèl goed op kunnen voeden en dan heb je er een hele lieve hond aan. Maar over het algemeen loop ik er liever een straatje voor om ;) Het zijn trouwens ook niet mijn type honden qua uiterlijk, dus dat maakt het makkelijk om niet voor zo'n hond te kiezen he :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:23

Dat soort dingen zijn nooit leuk idd. Nare ervaringen. Maar idd. Tis bij elk ras wel wat :(

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:44

Ik merk dat het ook per regio weer verschilt. Hier zijn de meeste bullterriers en bulldoggen heel vriendelijk en goed opgevoed. En zie je alleen het clownige karakter terug. (Vandaar dat ik ze zo leuk vind)
Staffords zijn ongeveer 50/50 vriendelijk en pitbulls hoor ik hier juist weer geen goede verhalen over. (Er schijnt er een bij mij in de straat te wonen die niet vriendelijk is en gewoon losloopt, gelukkig ben ik hem nooit tegengekomen)

Maar overal zie je het wel: een 'vechtras' wat aangeschaft wordt voor aanzien en stoerdoenerij. Blijkbaar hangt het er dan vanaf waar je woont welk type het wordt.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 01:17

kimmie261 schreef:
dat nietjes verhaal is een broodje aap verhaal... ;)

en probleem met bijtincidenten is dat heel veel mensen gebeten worden doordat een hond bang is of pijn heeft,zulke dieren zijn niet agressief maar ze worden wel genoteerd als bijtincident.

zo was er bv bekend dat in een ziekenhuis een boekje aanwezig was waarop mensen de hond waardoor ze gebeten waren dmv een plaatje konden aanwijzen..

alleen stonden er verkeerde namen onder de rassen op de plaatjes,zo stond er bv onder dobermann --> rottweiler en andersom..

vroeger toen er nog in nederland de 5 verboden hondenrassen waren,heb ik nooit begrepen waarom de fila brazileiro en de argentijn op die lijst stonden,beide rassen waren ten eerste amper aanwezig in nederland,ten 2de van beide geen bijtincidenten van bekend..

maar heel nederland wist wel te roepen hoe gevaarlijk ze wel niet waren... ^)

die lijst die ik net geplaatst heb geldt voor de gemeente waar ik woon,in heel dld zijn er verschillende wetten wat betreft hondenrassen,dat scheelt per deelstaat en dan nog eens per gemeente..

Fokkers en (de meeste) eigenaren van Fila's weten wat voor soort hond ze hebben. Kijk maar eens op het Fila forum, dat zijn echt geen honden die los rond kunnen rennen en spelen met andere honden. Daarom zijn er geen (of heel weinig) bijtincidenten bekend, de weinige fokkers en eigenaren nemen hun verantwoordelijkheid.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:04

Over het algemeen zijn bullen erg vriendelijke dieren, echter zijn de reuen op een gegeven moment iets minder tolerant met andere honden. Hier heb ik er ook een. Schat van een hond maar niet met andere rassen, bullen dan weer wel. Maar omdat ik dat weet, loopt hij dus niet los. Vind dat je dan de verantwoording moet nemen. Maar er zijn ook reuen die wel tolerant zijn en blijven. Ook die ken ik.
Die kunnen met alles en iedereen. Sommige lijnen zijn feller dan andere.

Snackie ik snap dat je openbaar geen namen wil noemen. :)...

Rashonden zijn duur idd. Hoop dat je droom snel in vervulling gaat en je een lief bulletje mag krijgen....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:53

Ik hoop het ook. Goed sparen.
Mensen hebben zoveel doem verhalen verteld over papierloos. Maar t scheelt zoveel geld dat ik niet weet wat verstandig is te doen. Maar 1500 of 500 euro is een heel groot verschil.

Het liefste koop ik een hondje van een hobby fokker

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:56

snackie; ja was kwestie van consequent en iedere dag even trainen.
Ras bullen zijn idd heeel erg duur. wij hebben een papierloze 2e hands, maar gelukkig wel helemaal gezond.

Ik heb een ongecastreerde chihuahua reu lopen en mijn bull is gecastreerd en dat gaat prima. Zelfs spelen is aan de orde, en dat doet de bul dus heel zachtjes en voorzichtig, zo grappig om te zien.
dikste maatjes zijn het.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:07

Maar waar haal je een papierloze vandaan? Zonder dat het een broodfokker is?

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:22

als je een papierloze zou willen, moet je idd gaan zoeken naar een particulier die heel af en toe een nestje fokt. Ben er geen voorstander van, want bullen fokken is behoorlijk lastig, niet zoals bij andere rassen. Vaak, maar dat is mijn mening en wat me opvalt, verliezen de papierloze wel de uiterlijke kenmerken, omdat er soms toch iets anders doorheen zit. Als je een goede verantwoorde stamboom fokker hebt, zijn de honden uitgebreid getest, mag je de test resultaten inzien en mag je kennis komen maken, en niet zomaar meteen een hond meenemen. Je moet dan alleen even doorsparen. Wij hadden precies hetzelfde. Je schrikt je rot wat een stamboom hond kost, maar zijn er uiteindelijk wel voor gegaan. Wat wij niet hebben gedaan, puur omdat we er nul komma nul verstand van hadden, is gewoon de pup bespreken en niet verder kijken naar andere fokkers en niet gevraagd naar de test resultaten. Dit zou ik nu dus wel doen.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:26

Kende er twee, de ene is door de politie in onze wijk doodgeschoten omdat ze ineens door het lint ging en de baas aanviel.
De tweede is verdronken omdat hij een stok niet los wilde laten in de sloot, erg snugger zijn ze niet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:28

Nee idd. Ik zou wel meerdere keren willen puppieknuffelen en zo zien wat voor karaktertje ontwikkelen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:28

Oh dat zijn nare dingen idd

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:35

wij hebben hem via kennissen die er geen tijd meer voor hadden. die hebben hem volgens mij bij een hobby fokker weer vandaan.

Afbeelding tijsje met zijn geliefde voetbal :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:37

:+:

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:40

lisa_pluisje schreef:
De tweede is verdronken omdat hij een stok niet los wilde laten in de sloot, erg snugger zijn ze niet.

Huh? Serieus?

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:59

ik vind ze eerlijk gezegd maar niets, ze zien er lelijk en gevaarlijk uit.
Ik ben er 2x door aangevallen geweest, en al de bull terriers die ken zijn aso en onvoorspelbaar.

mits een zeer goede opvoeding kunnen het wel brave honden zijn, maar ze zijn ooit gefokt geweest om mee te vechten.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:10

ach ja dat kun je vinden :) vinden er zoveel. al weet ik gelukkig anders, stoor me niet meer aan dat soort mensen.

Afbeelding
Afbeelding

dit zijn tijsjes minder stoere blikken <3

zo nu zal ik stoppen met spammen :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:19

Nee hoor.meer!kunnen we niet een hk topic maken? Vind het leuk de bullen avonturen te volgen

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:29

ik zeg DOEN!! leuk :D :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:31

Ik zit mobiel dus dat lukt niet nu. Maar wellicht is het een goeie voor jou kim? Anders doe ik t vanavond wel