En dan zitten je honden plots 11h per dag alleen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 13:08

@Buffelo: de hond heeft 2 jaar bij een gedragstherapeut geleefd.
Die therapeut heeft gezegd dat mijn hond nu al véééél verder staat dan dat zij ooit had durven dromen.

Ze is zo f*cked up, ze valt niet meer te socialliseren of dergelijke :n

Voor mij: alles. Voor een ander: niks.
Het heeft mij een jaar gekost voor ik haar kon aanraken.
Nog eens een jaar voor ik ermee kon wandelen.
En nu, na 3 jaar, durft ze eindelijk naar mij komen met een kleine kwispel om een snoepje aan te nemen.
Mijn man kan nog steeds niet in haar buurt komen. Dus van zodra mijn man zich verplaats in huis, verplaatst zij evenredig de andere richting uit mee.

Mijn aandachtspunt is effectief de aandacht. Voor mijn gevoel is het gewoon zoooo verkeerd om hen zo lang alleen te laten.

Ik zoek al een jaar een verzorger voor mijn paard, maar ook daar zit ik weer met het probleem dat mijn paard niet te vertrouwen is met andere mensen.

Ja ik adopteer/koop verknipte dieren :+

Kriel

Re: En dan zitten je honden plots 11h per dag alleen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:11

Is het bespreekbaar om thuis te werken?
Misschien niet alle dagen maar een aantal dagen of dagdelen in de week?

Mijn honden zitten ook alleen maar kunnen inderdaad door een luik naar buiten.
Daarbij worden ze tussen de middag mee uit genomen door de buurvrouw.
Misschien anders een advertentie zetten in het plaatselijke sufferdje? Kinderen uit de buurt?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:52

Lieve TS, een hond verkiest echt wel het gezelschap van andere honden boven dat van jou :j Niet banketstaaf bedoeld! Maar ze hebben elkaar toch? Ik zou echt dat achterluik installeren, en zorgen dat je bijvoorbeeld een gordijn ervoor hangt ofzo zodat het niet kan gaan tochten. Je hebt goede luiken met een magneetstrip die niet kunnen gaan wapperen ofzo, en die ook altijd dichtgaan. Koop er overigens wel eentje van licht plastic zodat er niet eentje in het gezicht van de volgende knalt als er eentje naar buiten gaat :+
Verder zorgen voor voldoende interessante speeltjes, een warme mand (kan je eventueel ook een soort hol/tent omheen maken zodat het daar altijd lekker warm is), goed eten zodat ze energie kunnen verbranden om zichzelf warm te houden. Je kunt ook een extra kennel bouwen in de tuin, dat mocht er iets mis zijn met het luik ze in de kennel warm kunnen zitten. Daar kan je gewoon een hok bouwen met een verhoogde vloer, beetje isolatie in de muur, een dikke laag stro, oude dekens en handdoeken en het wordt er echt warm! (Vriendin van me heeft zo'n kennel, het was buiten -15 en daar binnen 15-20 graden, prima vertoeven dus!

Boven alles ben ik van mening dat jouw honden niet beter af zijn door herplaatsing... Ga zelf eens na, wat zou beter voor ze zijn: uit hun vertrouwde omgeving, misschien wel in hun eentje, terechtkomen bij mensen die ze niet kennen versus blijven waar ze zijn, bij hun hondenmaatjes en mensenmaatjes die heel veel van ze houden, goed voor ze zorgen, en een grote tuin om lekker in te spelen.

Ik zou het wel weten. Succes met je keuze!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:27

Mi_Amore schreef:
@Buffelo: de hond heeft 2 jaar bij een gedragstherapeut geleefd.
Die therapeut heeft gezegd dat mijn hond nu al véééél verder staat dan dat zij ooit had durven dromen.

Ze is zo f*cked up, ze valt niet meer te socialliseren of dergelijke :n

Voor mij: alles. Voor een ander: niks.
Het heeft mij een jaar gekost voor ik haar kon aanraken.
Nog eens een jaar voor ik ermee kon wandelen.
En nu, na 3 jaar, durft ze eindelijk naar mij komen met een kleine kwispel om een snoepje aan te nemen.
Mijn man kan nog steeds niet in haar buurt komen. Dus van zodra mijn man zich verplaats in huis, verplaatst zij evenredig de andere richting uit mee.

Mijn aandachtspunt is effectief de aandacht. Voor mijn gevoel is het gewoon zoooo verkeerd om hen zo lang alleen te laten.

Volgens mij heb je geen keus...... en als je de baan wilt houden zul je iig deze hond het grootste deel van de dag ontzien van mensencontact. Deze hond heeft, zover ik het begrijp 5 jaar nodig gehad om op dit punt te komen. (imo een lijdensweg geweest voor het beest). En hier wil je weer mee gaan sollen? Naar een stichting brengen werpt het dier natuurlijk weer járen terug met alle ellende van dien.....

De enige andere optie voor dit beest is euthanasie.....

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:32

Kwanyin schreef:
In een auto laten zou ik echt nooit doen. Ten eerste gaan de honden het véél leuker vinden om ruimte te hebben om samen zonder baasje te kunnen spelen, dan dat ze een godganse dag in een kleine auto(ook een grote jeep is klein in die termen) moeten wachten omdat het baasje ze per ze even wil uitlaten. Daarnaast is het gewoon heel gevaarlijk. Ook in de winter of in de schaduw kan de temperatuur gevaarlijk stijgen (of dalen). Voor je het weet denk je dat het zo geen kwaad kan en zit je met een probleem.

Ligt ook een beetje aan de honden en de auto. Die van mij vinden de auto geweldig, ik heb een klein busje en ze liggen gewoon languit te slapen en gaan heel graag mee *\o/* Vinden ze fijner dan thuis zitten, maar met warm weer kan het idd niet zoals ik al aangaf :j En wat betreft kou kunnen ze veel hebben, hooguit de windhonden een jasje aan, die zullen ze sowieso wel hebben voor de winter :brr:

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 19:32

Niemand heeft gezegd dat ik hiermee wil gaan sollen :n
Zoals terug te lezen is is de oplossing reeds grotendeels gevonden:
we gaan voor een hondenluik zodat ze binnen en buiten kunnen zo vaak ze willen.

Mijn man is naar de buurman geweest (heeft naast ons een krantenwinkel)
en blijkbaar verhuizen zij deze winter naar de ruimte boven de zaak.

Zij zijn dus bereid onze honden overdag in de gaten te houden :j

Uitlaten gaan ze niet doen, maar in de gaten houden is voor mij al goed genoeg :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:47

Ziviaantje schreef:
Ligt ook een beetje aan de honden en de auto. Die van mij vinden de auto geweldig, ik heb een klein busje en ze liggen gewoon languit te slapen en gaan heel graag mee *\o/* Vinden ze fijner dan thuis zitten, maar met warm weer kan het idd niet zoals ik al aangaf :j En wat betreft kou kunnen ze veel hebben, hooguit de windhonden een jasje aan, die zullen ze sowieso wel hebben voor de winter :brr:

Toch blijf ik erbij dat als honden konden praten ze zullen zeggen dat ze véél liever elf uur met hun drie zonder baas zouden zijn maar in een mooie grote tuin, dan elf uur moeten zitten ronddraaien in een auto of busje wachtend op de volgende wandeling met het baasje :) .

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:56

Kwanyin schreef:
Toch blijf ik erbij dat als honden konden praten ze zullen zeggen dat ze véél liever elf uur met hun drie zonder baas zouden zijn maar in een mooie grote tuin, dan elf uur moeten zitten ronddraaien in een auto of busje wachtend op de volgende wandeling met het baasje :) .

Als honden konden praten, zouden ze zeggen dat ze liever gewoon geen elf uur alleen willen zijn.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:01

Hhilde schreef:
Kwanyin schreef:

Als honden konden praten, zouden ze zeggen dat ze liever gewoon geen elf uur alleen willen zijn.

Je zegt het zelf al, dat ze niet ALLEEN willen zijn, maar deze honden zijn niet alleen !!

Ik denk dat je het gewoon moet gaan proberen, met een hondenluik.
Ik zou dit soort honden ook zeker niet meer gaan herplaatsen, veel te veel stress.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:01

:roll: Ze ZIJN niet alleen...!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:23

Hhilde schreef:
Kwanyin schreef:

@ Kwayin, mee eens.

@Hilde, Als het om 1 hond zou gaan geef ik je gelijk en ook als iemand 11 uur van huis is en dan aan honden begint maar het gaat hier om een roedel waarbij er veranderingen zijn ontstaan in het leven van de eigenaar.
Ik geef haar groot gelijk als ze het gaat oplossen met een hondenluik. Wat zou jij doen als dit jou zou overkomen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:26

Hhilde schreef:
Kwanyin schreef:

Ja, als ze ALLEEN zijn ja.
Ze zijn hier met TWEE vriendjes. Of gaan ze ook zeggen "wij kunnen niet onder elkaar gelukkig zijn, wij hebben een tweevoeter nodig die ons leven boeiend maakt?" Ik geloof niet in honden die zo menselijk denken :n .

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:39

Ja, ze zijn niet 'alleen' dus moeten ze maar lekker veel zonder baas zijn want dat boeit niet?
Wat ik in deze situatie zou doen? Oppas zoeken of ander werk. Lukt dat niet zou ik herplaatsen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:45

Snap nou dat herplaatsen met deze honden geen optie is. Ik bedoel, als iedereen dat snapt, waarom jij dan als enige niet? :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:50

Wel een beetje realistisch blijven Hilde.. zou jij in deze tijd je baan opzeggen zodat je je honden meer mensenlijke aandacht kan geven? Die honden hebben elkaar, menselijke aandacht is voor een hond een extraatje als hij ook hondenmaatjes heeft waar hij de hele dag samen mee is. Maar jij zou dan dus je baan opzeggen en iets anders zoeken vanwege je honden? (Het lijkt me toch duidelijk dat herplaatsen en oppas niet kan, dat heeft TS vaak genoeg gezegd.)

Ik vraag me echt ernstig af hoe ik erbij kom dat je vijf honden hebt >;) ben erg kippig vandaag geloof ik

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:56

Hhilde schreef:
Ja, ze zijn niet 'alleen' dus moeten ze maar lekker veel zonder baas zijn want dat boeit niet?
Wat ik in deze situatie zou doen? Oppas zoeken of ander werk. Lukt dat niet zou ik herplaatsen.

Boeit me zeker wel, kon je maar in de toekomst kijken en dan beslissen laat ik maar geen honden nemen want in de toekomst moet ik meer gaan werken of ga ik langere reistijden maken. Hoe gelukkig zijn deze honden met een heftig verleden als ze worden herplaatst, als ze konden praten wat zouden ze kiezen? ik vermoed dat de keuze valt op hun eigen roedel en baas.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:57

Koper schreef:
Snap nou dat herplaatsen met deze honden geen optie is. Ik bedoel, als iedereen dat snapt, waarom jij dan als enige niet? :+

Doe eens niet zo onaardig. Elke hond is herplaatsbaar. Zelfs de hond van TS.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:58

Magrathea schreef:
Wel een beetje realistisch blijven Hilde.. zou jij in deze tijd je baan opzeggen zodat je je honden meer mensenlijke aandacht kan geven? Die honden hebben elkaar, menselijke aandacht is voor een hond een extraatje als hij ook hondenmaatjes heeft waar hij de hele dag samen mee is. Maar jij zou dan dus je baan opzeggen en iets anders zoeken vanwege je honden? (Het lijkt me toch duidelijk dat herplaatsen en oppas niet kan, dat heeft TS vaak genoeg gezegd.)

Ik vraag me echt ernstig af hoe ik erbij kom dat je vijf honden hebt >;) ben erg kippig vandaag geloof ik

Denk ook dat je elk geval apart moet bekijken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:58

Ik doe niet onaardig, ik doe realistisch. Zou je ook eens moeten proberen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:59

Hhilde schreef:

Ja, wat jij doet is heel erge vermenselijking van je huisdieren..een hond boeit het echt niet of zijn gezelschap twee, vier of zes poten heeft. Zolang ze maar hondentaal spreken.

En ander werk zoeken is inderdaad heel dom. Het ene bedrijf na het andere stopt ermee. Werkzekerheid heb je helemaal niet meer. Het is nog veel erger als je domweg géén werk meer hebt en je honden noodgedwongen moet wegdoen omdat je het risico hebt genomen over te stappen naar een ander werk. En TS heeft al aangegeven dat honden een trauma hebben en nog beter alleen afzijn dan iemand die komt oppassen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:09

Heb ook niet alles bijgelezen dus hopelijk val ik niet in herhaling:

Ik denk dat je je een beetje teveel zorgen maakt TS. Zo kunnen windhonden ook best een beetje tegen kou, zolang ze er niet te lang in lopen. En al zou het tochten/koud zijn in huis door zo'n luik, dan is ergens een lekkere verwarming een hoop kussens en dekens voldoende om ze warm te houden. Zeker als ze een beetje gezellig tegen elkaar aan kruipen.
Is je hond met een hoekje eraf trouwens niet bang voor zoiets als een luik? Of is die angst echt mens-gerelateerd?

Ook zou je kunnen kijken of je ergens een compromis kunt sluiten wat betreft uitlaatservice/oppas (en dan iemand die individueel aandacht geeft). Als 5 dagen in de week teveel is, kun je misschien wel 1 dag betalen?
Dan zou je ze in het weekend heel goed uit kunnen laten en aandacht kunnen geven, zitten ze maandag en dinsdag alleen, woensdag komt de uitlaatservice/oppas, en dan zijn ze donderdag en vrijdag alleen en is het weer weekend.
Ook al is het dan maar een oud vrouwtje wat het leuk vindt een dagje of zelfs een paar uur koffie te drinken in de buurt van 3 honden. Misschien wel een oud vrouwtje wat zelf haar hele leven honden gehad heeft maar er nu te oud voor is? :)*
Kan de bange hond gewoon lekker ergens in de tuin hupsen, vrouwtje instrueren de hond volledig te negeren en hebben de andere 2 wel lekker de aandacht.

Ik vind 11u per dag/5 dagen in de week ook wel erg veel en weet ook niet of ze bij jullie op de slaapkamer slapen? Anders zit je inderdaad zo aan de 18u per dag.
En is het tijdelijk, zou ik er mee kunnen leven maar zou dit zo een jaar door kunnen gaan, zou ik toch echt kijken of je ze geen plek kan geven waar ze er op vooruit gaan.

Welke regio woon je? (Ik heb zelf namelijk de woensdag nog vrij, en veel ervaring met honden met angst/stressgedrag. Heb ook ervaring met zowel windhonden als collies)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:34

Ik heb zonet het hele topic doorgelezen, en ben het met de meerderheid eens dat de honden echt niet "alleen" zijn als je er niet bent.
Je hebt een heerlijke tuin zo te horen, wilt een hondenluik proberen en je kan het paadje naar het hek voor de collie afschermen. De dieren kunnen dus naar buiten en binnen, lekker ravotten in de tuin, maar ook (als ze het koud hebben) in huis gaan en daar uitrusten.
Het klinkt mij helemaal niet gek in de oren, prima oplossing toch? Helemaal als de buurman een oogje in het zeil houdt :j
Veel succes!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:49

TS, wat lief dat jij je zo om je dieren bekommert. Ik denk dat je een prima opossing gevonden hebt. Hondenluik en de bovenburen die opletten, komt best goed.

Ik heb een roedel van 8 honden, waarvan een deel heel veel buiten doorbrengt, als het weer het toelaat. Nu moet ik zeggen, dat ze menselijk gezelschap naar mijn idee wel verkiezen boven hondengezelschap. Als ik tenminste buiten ben (of zomers, dan zitten we veel buiten), zoeken ze mijn gezelschap op en blijven ook bij mij/ons, in plaats van bij de andere hond(en). Maar als ik er niet ben, vinden ze het ook prima. Dat kan ik zien, ik heb wel zicht op ze als ze buiten zijn. Ze ravotten met elkaar, slapen met elkaar, zien er blij uit, die komen niets te tekort. Sterker nog, de rangen zijn een stuk duidelijk geworden zónder menselijke bemoeienis. Dus TS, ik denk echt dat je je daar niet te druk om moet maken.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:12

Ik heb het topic doorgelezen en ik zou in dit geval zeker niet gaan herplaatsen. Waarom?
Omdat er een hond bij zit die op leeftijd is en zo extreem angstig dat herplaatsen deze hond zeker geen goed zal doen!
De andere honden zou ik daarom ook niet weg doen omdat de bange hond dan alleen zit.
een luikje in je deur plaatsen volstaat in dit geval prima en ze hebben elkaar toch? :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:29

De hondenluik klinkt als een goed idee, daarnaast kun je binnen eventueel de radio zacht aanzetten..
Klinkt misschien raar, maar daardoor voelen ze zich minder alleen.
Mijn hond vrat vaak dingen uit als ze lang alleen was, maar nooit als de radio aanstond. :)