Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:05

Afbeelding Dit is Felix
Afbeelding Dit is Rakker
en dan heb ik er nog 2 een garfieldachtige rode genaamd Sjors en zijn zwarte broer Sjimmie =)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:06

sheela schreef:
Wij hebben er 3 in huis. De jongste telg is Purk (eigenlijk Piertje), een zwart poesje van ruim 2 jaar oud. Ze kwam hier in huis via de kittenopvang (wat we deden hier in huis voor het plaatselijke asiel). Piertje/Purk was 4-5 weken oud en na een paar dagen vertoonde ze erg vreemd gedrag. Bij stress-situaties ging ze tollen: rondjes lopen. Heel vreemd. Ergens een geestelijke afwijking, of bij de geboorte opgelopen of van bijv een balkon gevallen. Naja , ze kon dus niet geplaatst worden in een nieuw gezin, en de andere optie was een spuitje. Dus is ze bij ons gebleven. Het is een superlief schattig katje, niet al te slim. Vertoont het tollen nog wel een enkele keer, als het bijv ineens erg druk wordt in huis. Maar verder merk je weinig aan haar. We noemen haar ook wel ons mongooltje. Zij mag ook niet naar buiten, omdat we bang zijn dat ze de weg terug niet meer vindt.

[ Afbeelding ]
En ons Purkje.

Die lijkt sprekend op onze Nyx.. die heeft dat tollen trouwens ook wel eens gedaan! Gelukkig maar enkele keren.
Fijn dat ze een blijvend huis bij jullie gevonden heeft!

Mallootje

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:32

Ik zie echt allemaal leuke katten voorbijkomen!

Dat tollen heb ik nooit eerder over gehoord, wat gek!

De onze heeft ook een vreemd trekje trouwens.. 's morgen of 's avonds komt ze bij ons op bed en gaat ze heel luid sabbelen op de dekens.. Net alsof ze melk zou drinken bij de moeder. Ik heb ergens gelezen dat dat kan komen doordat ze te vroeg bij de moeder worden weggehaald, maar ze is 8 weken in't nestje gebleven dus echt vroeg is ze ook niet weggegaan.. Ik vind het wel grappig en lief, mijn vriend wordt er knettergek van :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:33

Ik heb ook twee katten!
Kruising Maine-Coon (25%) en een Ragdoll! <3 <3 <3

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:41

knuffeldier schreef:
wat een leuke poezels komen er weer voorbij.

Ik heb er 1 uit het asiel. Kruising boskatachtig iets.

[ Afbeelding ]

Ik heb ooit een kruising boskatachtig iets naar het asiel gebracht: Chocopoes.
Die leefde op straat want zijn baasjes 'hoefden hem niet meer' :roll: en ik kon er geen derde bij hebben.

Welk asiel komt jouw kruising uit?

ChocoPoes:
Afbeelding

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:48

Jaa ook ik heb 2 poezels..
Moeder is Abbesijn en paps HTK. :)

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:53

Dit is meneer Dixie.. (naar de toiletten) een jeweetwel kater..
Wil niet uit zn bakje drinken maar het liefst uit de vissenkom, hij doopt zn pootje erin en zuigt het dan op.

Afbeelding

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:56

Ik ga zeker iedereen overstijgen met m'n 11 katten?! :P

Wel dmv omstandigheden en echt katten die aan hun lot zijn overgelaten die ik een warm thuis wilde bieden.

Hier enkele Voorbeelden:

Dit is Propje, 7 weken oude kitten meeverhuisd uit Luik als zijnde cadeau voor vriend, vriend wilde de kitten niet, zat helemaal onder de vlooien,wormen en oormijt. Heeft haar ziek zijn ternauwernood overwonnen en is inmiddels 4 jaar
Afbeelding

Dit is Presley: Een van de kittens van net een week oud gevonden op straat en groot gebracht met de fles
Afbeelding

Dit is Poekie een van de katten die ook op straat eindigde, naar mijn idee amper te eten kreeg, was mager en ondervoed.
Afbeelding

Dit is Harley, broertje van Presley
Afbeelding

Dit is Bailey, zusje van de drie rooie heren
Afbeelding

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:59

11?
3 is toch echt maximaal...eigenlijk zelfs voor een hoop is dat nog teveel.

Wat zielig voor die beesten, het is vrij algemeen bekend dat de stress hoog is.
Weer iemand die leegte vult door er beesten voor te gebruiken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:04

Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe en waar ze gehouden worden. Beetje kort door de bocht jouw post.

11 katten in een doorsnee rijtjeshuis... nee dat zou ik ook niet zien zitten. Maar misschien is dat hier helemaal niet het geval?

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:05

Uiteraard zijn dat veel katten, het gaat er echter om of je ze een katwaardig bestaan kunt bieden.

Om daarbij te concluderen dat mensen met veel dieren leegtes opvullen vind ik persoonlijk nogal ver gaan gebaseerd eigenlijk op niets.

Ik weet niet of je wel eens het nieuws e.d volgt maar er zijn mensen die hebben 1 hond of een 1 kat en zelfs die eindigd al vaak in het asiel of op een advertentiesite om de meest uiteenlopende redenen al dan niet gegrondigd. Als juist deze mensen bewust voor een dier kiezen niet voor Even maar voor het Leven dan zouden mensen als ik zich minder vaak hoeven te bekommeren over het welzijn van dieren die zijn achter gelaten op straat.

Ter aanvulling ben ik wel van mening dat mensen die hun dier in een asiel plaatsen het bewuste dier ook echt nog een kans geven, echter zijn er ook dieren die hun lot aantreffen op straat, DAT zijn de mensen waar ik op doel in mijn post hierboven
Laatst bijgewerkt door sjattukuh25 op 22-10-12 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:06

Afbeelding

dit is Matou (spreek uit matoe)
een lekkere dikke kroelkater

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:08

Tot een paar jaar terug hadden mijn ouders ook 11 katten .
Nu zijn er ondertussen al een aantal door diverse ouderdoms kwaaltjes overleden en hebben ze er nog 2.
Zelf heb ik er moment ook 3 en vind wel prima zo wij hebben 1 noorse boskat chanel,een halve boskat zoon van mijn volle boskat odis en hebben er nog een kitten bij zodat de andere kitten niet alleen is en die hebben we odin genoemt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:09

Ja hoor hier ook twee katten :j

Beau, 3 jaar, geboren op de boerderij. Een echte poes, prinses op de erwt. Hetmoet gaan zoals zij wil anders is ze boos en beledigd. Is wat op zichzelf, komt bijvoorbeeld nooit op schoot liggen, ligt gewoon het liefst in haar mand. Luisterd alleen naar mij, vriendlief kan haar roepen met brokjes rammelen, maar ze komt niet :n Ik hoef alleen haar naam maar te roepen en ze komt direct :+ (Soms zelfs beledigd waarom ze zo lang buiten moest blijven.
En ze vindt Jack (andere kat) niet zo aardig :+

Afbeelding

Afbeelding

En dan dus Jack, geen idee hoe oud ongeveer, is geschat op 15 juni 2012, maar ik begin te twijfelen (hij wisselt nog niet bijvoorbeeld)
Is gevonden op een carpoolplaats in een doosje, helemaal alleen. Is via het asiel bij mijn ouders terecht gekomen, die opvangadres zijn voor gevonden kittens. Heeft daar heel erg niesziekte gehad en heeft door het dwangvoeren en medicijnen toedienen e.d. wat nukken opgelopen. Maar hij is ook heel erg lief, wil het liefste de hele dag een beetje op schoot rondhangen. Verder is zijn hobby dus Beau pesten (die daar helemaal niet van gediend is :n ) en zijn muis apporteren :j Hij babbelt de hele dag gezellig een beetje tegen je en geeft heel erg veel en graag kusjes (waarbij hij je heel verleidelijk aankijkt := )

Afbeelding

Afbeelding

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:09

Ik heb 5 poezels lopen.

Dit is Knerp 5 jaar
Afbeelding

Dit is schuwi 7 jaar
Afbeelding

Dit is Gijs 7 jaar
Afbeelding

Dit is MHWP 7 jaar
Afbeelding

En dit is Henk 8 jaar en tevens de moeder vna MHWP en de tante van Schuwi en Gijs
Afbeelding

En helaas vorig jaar afscheid moeten nemen van Chucky
Afbeelding

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:10

Ik heb er 4!

3 mannen. Broertjes
1 vrouwtje

Op volgorde van groot naar klein
Tucker, dodo, Chuppy en Winky:

Afbeelding

Winky dat ze nog klein was

Afbeelding

Afbeelding

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:12

NynckeL schreef:
11?
3 is toch echt maximaal...eigenlijk zelfs voor een hoop is dat nog teveel.

Wat zielig voor die beesten, het is vrij algemeen bekend dat de stress hoog is.
Weer iemand die leegte vult door er beesten voor te gebruiken.

Waar staat in het wetboek dat je maximaal 3 katten mag hebben?
Nee sorry dit is onzin. Mijn ouders hebben 28 katten gehad. En ik ken mensen die ook rond de 15 katten hebben.
Maar dit is in hun kringen normaal, ze hebben namelijk een cattery.
Dus nette hokken en aparte ruimtes waar de dieren zich terug kunnen trekken.
Een aantal vind het heerlijk in de woonkamer, waar ze dus gewoon komen, en de katers zitten meestal in buitenverblijven met verwarmde hokken.
Ze gaan netjes op tijd naar DA, zijn gezond, sociaal en hebben totaal geen stress. Sommige kiezen er zelfs voor om met z'n allen op een kluitje te gaan zitten.
Dus zielig nee.
En die laatste zin? Kijk iets minder AP en besef dat er ook mensen zijn met veel dieren en geen verzamelaars zijn.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:14

4 Katten in totaal (a) Verdeeld over 2 huizen :)

Afbeelding
Guus & Zoef

Afbeelding
Onze Ragdoll Skagit <3

Van de laatste helaas geen foto, die komt er snel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:16

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:18

Laatst bijgewerkt door binky op 22-10-12 17:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:21

Ik heb 5 katten, eind van het jaar nog 4(dan verhuisd de jonge dame)
Demi
Afbeelding

Blue
Afbeelding

Camillo
Afbeelding

Dusha
Afbeelding

Luca
Afbeelding

dit zijn wel oude foto's.. luca is een stuk groter nu hihi

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:38

@Sandra1984...Ooh Dusha... Wauw!

Heb zelf ook 2 HTK katten.. Alleen erg fotogeniek zijn ze niet :-P

Jaylinn van 2:
Afbeelding

James van 1:
Afbeelding

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:41

ja dusha is heel mooi hihi, maar ook een echte bitch hahahaha, zij en de jongens vinden elkaar alles behalve lief helaas..
daardoor blijft ze broodmager en moet ze helaas verhuizen, voor de rust en voor haar eigen..
kga dr wel missen, maar ze gaat samen met een kitten samen wonen. Die is alleen nog maar 4 weken..

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:42

Op het moment heb ik er 13! Ik heb een HTK van 15 jaar. 1 halve Maine Coon van 4 jaar, 2 Maine Coons van 3 jaar, 1 maine coon van 1 jaar en een nestje van 8 Maine Coon kittens. Als de kittens op zichzelf wonen houden we er 5 over, meer als zat.

Plaatjes staan op mijn site http://www.jilliandreams.webklik.nl

Wat komen er leuke katten voorbij zeg!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:46