Hond overdreven bang voor onweer/vuurwerk.. tips nodig :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:22

NESCAFE schreef:
@loisbr89, je hebt daar zeker geen foto van? :-)
Geen gek idee. Is misschien de moeite waard om te proberen.

Iris82 schreef:
Er is niet zomaar 1 kalmeringsmiddel van de DA, je hebt veel verschillende.
Vetranquil is het vroegere meest gebruikte middel, maar dat kende dus de werking dat het een erg verslappend effect had, maar geen angstremmend effect en juist een versterking van de ontvangst van geluiden. Ik geef Alprazolam wat een echte angstremmer is en bijna geen invloed op de spieren heeft, maar dat wordt nog meer erg weinig voorgeschreven door de DAs terwijl het eigenlijk juist heel goed werkt. Het is namelijk wel een mensen-middel. Ik moest het ook in de gewone apotheek halen. :D

Ik had toen inderdaad Vetranquil gekregen en hij was nog heel lang suf daarna. Zeker idd wel een dag. Goed om te weten dat er ook andere middelen zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:56

Hier hebben we er 1 die t fantastisch vind, die zit op de vensterbank te kwispelen.de oudste hond hier is wel heel bang zowel buiten als binnen, als hij 1 knal hoort wil hij gelijk naar huis. Vroeger had hij nergens last van maar des te ouder hij word des te angstiger. En de laatste en jongste hond kijkt buiten nergens naar om maar als hij binnen n harde knal hoort blaft hij drie keer.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:01

MIjn hond is ook panisch voor vuurwerk, trillen hijgen schuimbekken en hyperventileren, vorigjaar alprazolam van DA gekregen heeft goed geholpen, alleen mag ie dat nu niet meer ivm lever problemen, nu heeft ie prednison hij is nu rustiger als anders. Heb ook een verstuiver met feromonen in huis. De ander pillen van da hebben nooit geholpen.
Sterkte voor iedereen met een hond/kat of ander huisdier die bang is voor vuurwerk

stoer

Re: Hond overdreven bang voor onweer/vuurwerk.. tips nodig :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:16

Wij hebben dit jaar diazepam van de da gekregen, onze oude russel word een beetje blind en was vorig jaar van uit het niets zo in paniek, dat was zo rot voor t beestje dat we het dit jaar anders doen.
Hoop dat het bij iedereen mee gaat vallen
Succes en natuurlijk een fijne jaarwisseling :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:22

Ik heb niet het hele topic doorgelezen en weet niet of dit middel al is genoemd. Maar dit werkt ook heel goed: rustcompositum van de Groene Os.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:39

Morgen worden alle boze geesten weer verdreven met het geknal. Mijn hond zag ze gisteren al vliegen en durfde haar behoefte al bijna niet meer te doen. Ze keek naar me alsof ze wilde zeggen:"Kijk nou toch, mijn staart zit er voor, dat gaat zo echt niet lukken hoor baasje!" :+ Blij als het 2013 is en het vuurwerk weer op is.

Voor iedereen een goede jaarwisseling toegewenst! *\%/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:01

Van pure ellende vanavond gestart met alprazlolam. Door heel veel geknal pal achter onze tuin is de witte herder helemaal overstuur. Hij wilde net echt niet naar buiten, kroop weg tot de riem werd neergelegd. Vannacht maar de tuin in. Morgen door met de pillen, arm dier.

Maar ik geloof dat bellen geholpen heeft, het geknal is nu over. ~~}> .

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:54

Onze mannen zijn net ook met héél veel moeite mee geweest.... Sta morgen op tijd op en hoop ze voor dat de grote ellende gaat beginnen weer binnen te hebben (kinderen uit de buurt staan al te popelen om om 9 uur te gaan beginnen -O- )
Tussen de middag rijd ik wel of naar m'n werk (industrieterrein) of naar de pony's om ze vuurwerkvrij uit te kunnen laten.

Sing, had je daar al veel eerder mee moeten beginnen of kan dat ook op de dag zelf??

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:06

Wat een ellende geeft het toch -O-
En buiten dat vind ik vuurwerk gevaarlijk, geldverspilling en vervuilend. Ik snap echt niet dat er een een hele dag in jaar legaal gespeeld mag worden met gevaarlijk spul wat zo'n overlast en zoveel ongelukken geeft. Overdag gaat het toch vooral om het rondgooien van knallers.

Ben blij als het weer voorbij is. Ik vind het dit jaar toch wat enger om onze hond alprazolam te geven, omdat ze oud is. Ik begin morgen met 0,25 mg. Eerst maar eens kijken hoe dat valt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:12

Mijn honden kan het allemaal niks schelen, maar we hebben sinds vanmiddag een logeetje -O-
Wat een drama.

Hij zit nu lekker achter de dikke muren en doet een dutje, maar tjongejonge, buiten is het één hoopje ellende, zo bang ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:16

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:19

Je hond vermist, dat is echt een nachtmerrie -O-

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:22

Een pil helpt(kan je halen bij de dierenspeciaalzaak) en als je dat niet hebt kan je een asprien gebruiken,

Bij die pil blijven ze echt zo ongeveer 4 uur rustig bij (kinder)asprien ongeveer half uur. niet teveel... :o

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 06:56

hengel25 schreef:
Een pil helpt(kan je halen bij de dierenspeciaalzaak) en als je dat niet hebt kan je een asprien gebruiken,

Bij die pil blijven ze echt zo ongeveer 4 uur rustig bij (kinder)asprien ongeveer half uur. niet teveel... :o

Aspirine is toch giftig voor een hond?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 07:03

Ik zou geen mensenpijnstillers geven o_O
Daarnaast zijn aspirines niet als kalmerend bedoeld o_O

Hier de afgelopen jaren ook een drama, ze durfde dan 3-4dagen niet naar buiten...
48kg kan je lastig dwingen :+
Nu is ze 11 en is dr gehoor minder in de lage regionen.
Natuurlijk niet fijn..maar nu zeker wel!
Vandaag buiten zelfs knallen, een kleine reactie van "ik hoor vaag iets..." maar dat was t.

Kalmeringsmiddelen konden niet bij dr huidige medicatie...
Dus geen ervaring mee.

Ik hoop voor iedereen dat het mee valt vandaag!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:50

Paracetamol is giftig voor.honden.
Geen slim plan dus.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:32

Zo vanmorgen lang met de hond gefietst. Z'n behoeften gedaan, energie kwijt en gegeten. Vanmidag gaat hij nog naar het strand.

Iedereen een fijne en veilige jaarwisseling toegewenst!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:40

Gisterenavond was mijn hond al redelijk overstuur en stak twee anderen aan. Heb haar het thundershirt aangedaan en ze is bijna meteen gaan liggen. Is snel in slaap gevallen en de anderen hadden ook hun rust weer gevonden.
Hopelijk werkt het vanavond ook weer.
Zo meteen mogen ze mee naar stal en vanmiddag nog even uitwaaien aan de dijk.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:32

princesmax schreef:
hengel25 schreef:

Aspirine is toch giftig voor een hond?

tip van dierenspeciaalaak toen want die hond was echt bang maar het is zeker 3 jaar geleden ofzo
zijn kinder asprienen

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:05

Ik ben niet zo gecharmeerd van dit soort tips. Er zijn speciale middelen speciaal voor honden, dus ga geen risico nemen met middelen die voor mensen of kinderen (of andere diersoorten) bestemd zijn. Dat kan een keer verkeerd gaan.

Het geknal is hier begonnen, is nog wel op afstand. Heb de tv met muziekprogramma aan staan. Dat wordt straks het tuig aan, halsband aan en de dubbele riem aan tuig en halsband. Drama.... Binnen gaat 't allemaal wel, maar buiten....

Waarom doen mijn "toon meer smilies" het niet!? {:)-:

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:29

Hier doen de smilies het ook niet -O-

En inderdaad, de meeste dierenspeciaalzaken zijn nou niet bepaald deskundig op diergeneeskundig gebied...
Moest je persé iets willen geven aan je hond, raadpleeg dan alsjeblieft een dierenarts en ga niet lopen klungelen met humane geneesmiddelen, dan zou je hond weleens iets rustiger kunnen worden dan dat de bedoeling was :n

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:41

Die pillen die je krijgt bij de DA zijn ook heel erg verdovend, Hond leek zo'n beetje dood 1uur lang.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:59

Het is lastig de dosering te bepalen.
Ik ben vanmorgen begonnen met 0,25 mg ipv 0,5 (hond weegt 11 kilo en zou 0,5 tot een hele tablet per keer mogen). Eerst eens kijken hoe dat gaat. Ze is nu wel rustig, maar zeker niet zombieachtig of zwabberig. Dus als ze hiermee rustig blijft, blijf ik bij deze dosering. Scheelt ook al dat ze ook al ruim twee weken clomicalm krijgt.

Eigenlijk zou je ruim voor oud&op nieuw al eenmalig een lagere dosering dan geadviseerd moeten geven, om te kijken hoe je hond reageert terwijl die verder rustig is. Merk je weinig tot niks, dan kun je de voorgeschreven dosering geven, maar staat die dan al te zwalken, dan zou ik het eerst met de lagere dosering proberen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:40

mijn hond is ook heel bang voor vuurwerk, hij ligt helemaal te shaken
en buitenlopen is al helemaal niks..
iemand vertelde ons pas over Sanal tabletten, 100% natuurlijk
en hond heeft er ongeveer een uur geleden en gekregen en is nu gewoon rustig
terwijl de knallen hetzelfde of nog harder zijn

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:38

Voor ons heeft de sanal 2 jaar terug helasa niet geholpen. Is inderdaad raadzaam enige tijd van te voren mee te beginnen!
Hier is het de hele dag al een ramp met de jongens ......... Kom aan niets toe......
Ben met de auto weg geweest om ze ergens 'vuurwerkvrij' uit te laten.

Voor de rest wil ik iedereen een hele fijne jaarwisseling wensen en heel veel geluk en gezondheid voor het nieuwe jaar!