Hond al minstens een half jaar ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:22

youngster schreef:
De internist heeft maar een studie van meer dan 6 jaar gevolgd en zich zeeeer waarschijnlijk ook verdiept in voeding, anders ben je geen complete internist.
Vers vlees is niet heilig, ik snap werkelijk niet waarom dit door sommige zo gebracht wordt.
Op de brokken worden jarenlange studies losgelaten, zijn hele labaratoria voor ingericht en zijn doormiddel van wetenschappelijke studies aantoonbaar goed bevonden, anders komen ze niet op de markt en worden ze zeker niet bij de dierenarts verkocht.
Stellen dat brok vergif is, is echt kolder. Als dat zo zou zijn dan zouden er amper nog honden rondlopen, zeker omdat het grote gros honden gewoon supermarktvoer krijgt omdat het zo lekker goedkoop is :+

Brok is ook niet heilig, sommige dieren doen het idd beter op vers vlees. Helemaal prima, want uiteindelijk wil iedereen dat zijn of haar hond gezond en gelukkig is en er goed uitziet en zo lang mogelijk blijft leven.
En hoe dat dan gebeurd moet iedereen voor zich weten. En ik hoop dat de TS de internist hierop vertrouwt in plaats van bokt....

Helemaal zo eens. :j

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:39

youngster schreef:
De internist heeft maar een studie van meer dan 6 jaar gevolgd en zich zeeeer waarschijnlijk ook verdiept in voeding, anders ben je geen complete internist.
Vers vlees is niet heilig, ik snap werkelijk niet waarom dit door sommige zo gebracht wordt.
Op de brokken worden jarenlange studies losgelaten, zijn hele labaratoria voor ingericht en zijn doormiddel van wetenschappelijke studies aantoonbaar goed bevonden, anders komen ze niet op de markt en worden ze zeker niet bij de dierenarts verkocht.
Stellen dat brok vergif is, is echt kolder. Als dat zo zou zijn dan zouden er amper nog honden rondlopen, zeker omdat het grote gros honden gewoon supermarktvoer krijgt omdat het zo lekker goedkoop is :+

Brok is ook niet heilig, sommige dieren doen het idd beter op vers vlees. Helemaal prima, want uiteindelijk wil iedereen dat zijn of haar hond gezond en gelukkig is en er goed uitziet en zo lang mogelijk blijft leven.
En hoe dat dan gebeurd moet iedereen voor zich weten. En ik hoop dat de TS de internist hierop vertrouwt in plaats van bokt....

Ik blijf mij verbazen over het feit dat DA en Internisten zo op brokken blijven hangen worden ze gesponsord of zo?.

1x in de zoveel tijd wordt er bij op de hondenschool een info avond gegeven over Rauw versus brok en ook vacht verzorging (bij vele te wensen over helaas).

Het is nog steeds niet bewezen dat vlees beter is waarom ze zullen dan echt een vergelijking moeten doen met 2 identieke nesten (zelfde vader/moeder enz) en deze laten opgroeien ene met brok andere met vlees. Aangezien dat lastig is gebeurt dit niet. Als je vlees voert moet je met alles wat je geeft opletten dus ook met en training/beloningbrokjes enz. Vele doen dit weer niet.

Ik hoor idd de laatste tijd wel vaker van ontstekingen in de maag vele voerden dan brok maar ook 1 die rauw voerde. Tja hoe het komt???. Vele honden pikken toch wel eens wat mee van straat het moet ergens mee beginnen.

Een allergie van vlees kan altijd zijn ook vele mensen met gluten allergie of melk enz..iets waar vele groot mee zijn geworden.

Voorbeeld voor mij wat mij positief deed besluiten:
Nam een hond van 12 jaar over van oude mensen kreeg brok, brood en leverworst. Cold turkey overgezet op vlees hij moest ook ruim 3 kilo kwijtraken.
veranderingen:
- Hij eet met plezier (zie ik aan houding)
- Kauwt goed op vlees, minder stank uit de bek en wittere tanden (geen tandsteen)
- Vacht was vies en vet moest altijd mijn handen wassen na aaien en spelen en stonk.
nu is de vacht zachter (mag eigenlijk niet bij een Welsh) stink veeeeel minder en is ook veel minder vet aan het worden.
- hond ging van 3x per dag poepen (mega stinken) naar 1x nog wel flink want hij valt nog steeds af. Zijn nu mooie harde drolletjes die niet stinken.

Mijn da zag hem bij de overnam keurig en dan nu week geleden. Hij moest echt 3x kijken of het dezelfde hond was. Niet alleen het afvallen deed hem goed maar zijn vacht was vele malen beter en stonk minder. Hij is vrolijk en liever geworden dit in combi met afvallen en meer aandacht.
Met deze hond loop ik ook Rally-o iets wat hij nog nooit gedaan heeft in zijn leven en hij geniet.

Over de HYPE:
nee denk het niet mijn hondenschool is er al ruim 6jaar mee bezig maar ze merkt wel dat mensen gaan rondkijken naar oplossingen voor de toch wel dure brok en komen dan toch uit op vlees. Plus dat vele toch werken en ook de ontlasting onder controle willen houden.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:51

Ik lees idd vaker dat men denkt dat een DA gesponserd zou worden door bepaalde merken.
Nou werk ik zelf al jaren in dierenartsenpraktijken en goh wat zou dat makkelijk zijn zeg als we een bonus kregen voor alle verkoop :D
Helaas is het gewoon ploeteren, hollen of stilstaan.
En waarschijnlijk heb ik geluk in een praktijk te werken waar ze wel verstand hebben van voeding en zich daar ook in verdiepen ( ook de assistentes). 1 van de dierenartsen is zelfs naar de laboratoria geweest om te kijken hoe het voer gemaakt wordt ( jawel in het buitenland).
Het kost enorm veel geld om een voer te maken en op de markt te zetten, waarom zouden ze er dan "vergif" in doen.....

En nogmaals, sommige honden doen het prima op vers vlees. Lekker laten dan ook, want als ze het ergens heel goed op doen moet je het zeker niet veranderen.
Maar de brokken die bij de dierenarts te koop zijn, zijn echt niet te vergelijken met de brok in de supermarkt of dierenwinkel.
Als iemand brok wil voeren en zijn/haar hond doet het daar goed op laat degene in zijn waarde, en mocht er een probleem ontstaan is vers vlees niet meteen DE oplossing.
Zou wel handig zijn, scheelt een hoop onderzoek :+

Over jouw hond..
Er staat niet bij wat voor brok, de hoeveelheid??
Brood is niet voor honden gemaakt
En leverworst?? -O-
Dan vind ik het niet gek dat hij dik is en niet helemaal lekker.
Waarschijnlijk met een andere brok en geen brood en leverworst had hetzelfde resultaat behaald kunnen zijn, alleen dit is door jou niet geprobeerd ;)
dus stellen dat dit alles door vers vlees komt kan eigenlijk niet.
Desondanks vind ik het voor jou en de hond heel fijn dat hij het zo goed doet! Wat nogmaals dat is wat iedereen wil!
Laatst bijgewerkt door youngster op 18-10-12 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:52

mijn honden die vers krijgen krijgen ook gewoon koekjes enzo hoor...ik hou niet speciaal rekening met tussendoortjes of dat ook wel vlees waardig is...

in 1982 kregen wij onze eerste hond welke op vers opgegroeit is,toen hoorde je er weinig mensen over,de laatste tijd is het wel een soort hype geworden,en af en toe lees ik ook wel dingen dat ik achter mijn oren krabbel hoe extreem mensen dingen doorvoeren hoor...

over een nest laten opgroeien op vers/brok,een paar jaar geleden kwam iemand langs met een rottweiler teefje,en die vertelde dat ze een nestmeeting hadden gehad en ze zei dat je de vlees gevoerde honden er zo uithaalde,deze waren breder en groter als de brok gevoerde honden.

ze voerde zelf brok,maar haar hond at vreselijk slecht,ze is toen ook kvv gaan voeren,en haar hond doet het er super op,eet graag en is nogal wat uitgezwaard ( niet dik,maar veel breder geworden) sinds ze vers voert.

was er nu ook verschil te zien tussen haar brok gevoerde hond en mijn vers gevoerde hond??

mijn toen 1 jaar oude hond op vlees opgegroeit:
Afbeelding

1,5 jaar oude hond op brok opgegroeit:
Afbeelding

samen:
Afbeelding

trek je eigen conclusie maar....

youngster

Re: Hond al minstens een half jaar ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:56

Ja jouw hond ziet er beter uit, maar nogmaals de omgevingsfactoren hebben ook een rol.
De soort brok enzovoort.
Stellen dat brok zoveel slechter is dan vlees kan gewoon niet.....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:58

brok was eukanuba ( wilde het er nog bij schrijven)....vanaf pup af aan gekregen,tot die 1,5 jaar dus,daarna zijn ze overgegaan op vlees...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:03

Ik voer brok en inmiddels mijn 4e hond op rij met HD en ED vrij zonder groeipijnen enz. Krijg altijd complimenten hoe mijn honden eruit zien. Mooie glanzende vachten, snel door de verharing, gezonde honden enz.
Ook ik werkte tot voor kort als DA assistente. Wij verkopen RC maar echt geen bonussen voor ons hoor. Ja met kerst kregen we vaak een presentje bv. een blik met koekjes of een mok. Maar die krijg ik nu als fokker die rechtstreeks bij RC bestelt ook.
Ook dat dierenartsen geen verstand hebben van voer is grote onzin. dat word vaak ook alleen geroepen door de vers vlees voorstanders valt me op. Waarom? omdat veel dierenartsen geen vers vlees adviseren.

Maar je hebt zeker slechtere soorten brok. Eukanuba zou ik ook niet snel adviseren, of pedigree en de supermarkt brokken. Maar er zijn wel degelijk groede broksoorten.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:06

Precies Wilawander :)
Ik zie ze dagelijks in de praktijk, honden die het heel goed doen op brok.

Sterker nog de hond van mijn vriendin krijgt bonzo. Echt HET merk wat nooit aangeraden wordt.
Maar zij heeft van alles geprobeerd, en van alles ( ja ook vers) krijgt de hond epileptische aanvallen. Behalve van bonzo... rara hoe kan dat?? geen idee, maar waarom dan overstappen. Hond is inmiddels 13 en gaat nog steeds goed.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:07

Wilawander,en RC vind jij wel een goede brok?? een brok met net aan 20% vleesmeel en als klapper een lekkere dosis BHA erin ( kankerverwekkend? )

geef dan orijen ofzo,zit in ieder geval nog 80% vleesmeel in...

youngster,gek is dat want juist bij epilepsie wordt vers aangeraden,omdat de conserveermiddelen in brokken epilepsie triggeren...en bonzo ,4% vlees,alleen dat al voor een carnivoor,te triest,maar ja,mensen voeren het....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:11

jep weet ik, een vriendin van mij voert ook vers in verband met de epilepsie :).
Maar deze doet het alleen goed op de bonzo. Ik snap dat ook niet :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:22

Nou volgens onze da wordt er wel degelijk weinig aandacht over voedselleer gegeven tijdens de opleiding, zo ook volgens de artsen in Utrecht.
En ja diverse da's krijgen wel degelijk een korting bij afname van brok, dmv een staffel systeem. Dus hoe meer ze afnemen des te lager de inkoopprijs. Voor veel artsen werkt dit motiverend meer brok te adviseren.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is met RC maar daar had je regelmatig een bijeenkomst van. En dan gebeurde het ook dat je naar het buitenland moest, maar werd wel betaald.

Ik ben het er wel mee eens dat sommige compleet doorslaan in het rauw voeren. En mij hoor je niet zeggen dat rauw voeren voor alle honden de oplossing/wondermiddel is.
Maar wat me wel opvalt door de jaren heen, er komen steeds meer soorten brokken maar ook steeds meer problemen bij brokken. En daar word dan ook weer een speciale brok voor gemaakt. Er zijn zelfs al vegetarische brokken, naar mijn idee slaan de brokken fabrikanten door :=

En alle analyses die op de zakken staan zijn ook altijd handig om te lezen, maar die kan je bij wijze van spreken ook zo van een autoband maken. Maar het gaat meer om de opneembaarheid ervan. En de opneembaarheid is bij brokken een stuk minder dan bij rauw voeren, dat zie je ook wel terug in de hopen ontlasting die je vaak ziet bij brokken.

En nee ik ben niet fel tegen brokken. En ja een van mijn honden is ook terug gegaan van vlees naar brok. Ze bleef maar onverklaarbare jeuk houden. Dus toen dus op brok gezet. Want ja je gaat toch dingen proberen. Buiten dat het voor de jeuk niet hielp vielen me wel diverse dingen op.
Heel veel ontlasting, vieze vettige vacht, stinken uit dr bek, en mega vel winden laten.
Uiteindelijk valt er aan de jeuk vrij weinig te doen, want ze heeft een huidaandoening die uiteindelijk eindigt in een olifantenhuid.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:41

kimmie261 schreef:
Wilawander,en RC vind jij wel een goede brok?? een brok met net aan 20% vleesmeel en als klapper een lekkere dosis BHA erin ( kankerverwekkend? )

geef dan orijen ofzo,zit in ieder geval nog 80% vleesmeel in...

youngster,gek is dat want juist bij epilepsie wordt vers aangeraden,omdat de conserveermiddelen in brokken epilepsie triggeren...en bonzo ,4% vlees,alleen dat al voor een carnivoor,te triest,maar ja,mensen voeren het....

Nou mijn DH die dus die maagproblemen heeft verdraagt totaal niks. (nee ook geen vers was toen wanhopig en heb van alles geprobeerd) tot dat ik de RC voor Duitse herders ging proberen. Hij ging spontaan aan het eten en knapte zienderogen op. Nu na 5 jaar RC is hij in topvorm en loopt in de sport. Heb tussendoor i.v.m. de kosten nog wat andere voeren gebruikt maar ging weer mis. Kan niet anders zeggen dat ik super tevreden ben ermee.
Wat betreft BHA ach wat eten wij allemaal? Mijn reu is nu 8 onlangs volledig nagekeken (doe ik regelmatig ivm de sport) en 100% gezond. Wat wil ik nog meer? of ik bang ben voor kanker? Ik ben van mening dat die kans zeer gering is met de oorzaak als voer.
Ook als assistente een hoop goede ervaringen met RC en helaas toch een hoop minder goede ervaringen met vers vlees. o.a. DH's die veel te snel de lucht in schieten als pup met alle bijbehorende problemen.

Ben ook van mening dat veel problemen met huid, maag darm enz. Helemaal niet door voer komt. Mits een goed voer en ook met verstand voeren en niet zoals sommige constant wisselen van merk enz,

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:24

Tuurlijk wuift iemand die niet voor voeding gestudeerd heeft en gesponserd wordt door de fabriek dat BHA helemaal geen kwaad kan dat zegt mijn eigen dierenarts ook -O-
Ondertussen sterven dr nog alle dagen honderden honden en katten die op brok zitten aan kanker.
In de praktijk van mijn dierenarts (Volledig vers georienteerd) komt nagenoeg geen kanker voor.
Gebitsreinigingen? 3x per jaar, bij de reguliere dierenarts 3 x per week (En dan druk ik mij heel heel voorzichtig uit, want dat zijn dr natuurlijk veel meer.

Kimmie zo wat een verschil die 2 honden! Jou hond straalt en bruist, ik vind die brokkenhond er ongelukkig uitzien, nagenoeg geen lichaamsbouw en ik kan hem bij wijze hier al ruiken :=
Ook is zijn vacht vaal en plukkerig.
En natuurlijk speelt de omgeving een rol, maar dit is wel heel duidelijk.

Ts; je moet het zelf weten, ik denk dat dit nog een heel lang verhaal gaat worden als je niet iemand gaat zoeken die echt verstand heeft van honden en voeding. Ik vermoed dat de oorzaak nooit gevonden zal worden op deze manier en je hond zal eindigen met een leven lang prednison. Maar ik hoop voor ej dat ik daar gruwelijk naast zit, maar je zal zeker geen uitzondering zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:36

Wat een onzin alsof een brokkenhond gebitsreinigingen of een slechte vacht zou hebben. Hier nog nooit een hond het gebit laten doen. Die van mijn 8 jarige is net zo wit en schoon als van de 1 jarige. Enige wat je ziet zijn de slijtageplekken waardoor de puntjes eraf zijn wat heel normaal is.

Ook wat ruiken betreft hier zul je ze niet ruiken ondanks dat ze gewoon alle 4 in huis leven. ontlasting 1 x per dag enz.

Hoop vooroordelen die totaal niet kloppen.

Afbeelding
Hier 1 van mijn brokken honden :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:42

zou natuurlijk ook wel slecht zijn als ze met al die zooi die ze aan brokken toevoegen om een hond er goed uit te laten zien dat dat dan niet werkt :+

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:44

youngster schreef:
Ik lees idd vaker dat men denkt dat een DA gesponserd zou worden door bepaalde merken.
Nou werk ik zelf al jaren in dierenartsenpraktijken en goh wat zou dat makkelijk zijn zeg als we een bonus kregen voor alle verkoop :D
Helaas is het gewoon ploeteren, hollen of stilstaan.
En waarschijnlijk heb ik geluk in een praktijk te werken waar ze wel verstand hebben van voeding en zich daar ook in verdiepen ( ook de assistentes). 1 van de dierenartsen is zelfs naar de laboratoria geweest om te kijken hoe het voer gemaakt wordt ( jawel in het buitenland).
Het kost enorm veel geld om een voer te maken en op de markt te zetten, waarom zouden ze er dan "vergif" in doen.....

En nogmaals, sommige honden doen het prima op vers vlees. Lekker laten dan ook, want als ze het ergens heel goed op doen moet je het zeker niet veranderen.
Maar de brokken die bij de dierenarts te koop zijn, zijn echt niet te vergelijken met de brok in de supermarkt of dierenwinkel.
Als iemand brok wil voeren en zijn/haar hond doet het daar goed op laat degene in zijn waarde, en mocht er een probleem ontstaan is vers vlees niet meteen DE oplossing.
Zou wel handig zijn, scheelt een hoop onderzoek :+

Over jouw hond..
Er staat niet bij wat voor brok, de hoeveelheid??
Brood is niet voor honden gemaakt
En leverworst?? -O-
Dan vind ik het niet gek dat hij dik is en niet helemaal lekker.
Waarschijnlijk met een andere brok en geen brood en leverworst had hetzelfde resultaat behaald kunnen zijn, alleen dit is door jou niet geprobeerd ;)
dus stellen dat dit alles door vers vlees komt kan eigenlijk niet.
Desondanks vind ik het voor jou en de hond heel fijn dat hij het zo goed doet! Wat nogmaals dat is wat iedereen wil!

De hoeveelheid weet ik ook niet maar beide honden stonden op Royal Canin ook mijn jonge hond die ik heb vanaf pup had ook geen lekkere vacht. Was ook vaak vettig is nu ook weg.

Tja hond van oude mensen die gaven van alles was heel erg. heb hem eerst nog een paar weken zijn oude voer gegeven totdat ik het te lastig vond 2 soorten voer en cold turkey ben overgegaan.

Rauw beter tegenover brok is niet te bewijzen helaas. maar wel dat mijn problemen met mijn jonge hond verdwenen voor de zon met vlees. En ik was al ruim 400 euro kwijt bij de DA als die dure mooie brokken daar maar niets hielp en nog meer geld lichter. Had het fijn gevonden als ze hier wat meer voor open stonden toen. Ipv nog duurdere onderzoeken enz...

Ik heb dit ras al jaren en met deze 12 jarige overgezet en ook de jong merk ik veel verschil met mijn oudere brokken honden. En ook in het plezier van het eten ervan en de extra die ik wel eens meeneem (kippennekken. karkas enz).

@kimmie261
Dit kan je niet zo zeggen beide honden zijn niet hetzelfde zoals ik al schreef moet je dan moeder en vader alles hetzelfde hebben maar dan nog. De ene pup uit het nest is de andere niet.
Cloonen en dan testen is wel een redelijk basis om het uit te vinden.
Mika d'r boer heeft ook een totaal andere vacht als mika dus dat werkt niet.

Het is idd als ik zo'n zak lees denkik waarom moet dat er allemaal in eigenlijk?.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 18-10-12 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:46

Ik ben geen voorstander van allerlei medicijnen enz... Natuurlijke medicijnen helpen vaak nog het best. Kijk eens op http://www.praktijkloco-motion.nl/.

Ik weet niet hoe ver je woont maar zij kan je sowieso helpen :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:50

zoals ik al eerder schreef vertelde de eigenaresse van deze hond dat ze een nest reunie gehad hadden en daarbij vertelde ze dat je de vlees gevoerde honden er zo tussenuit haalde ( dus broers en zussen van elkaar) ,de vlees gevoerde honden waren veel breder en groter als de brok gevoerde honden...

ik zou eerlijk gezegd gewoon bang zijn dat mijn honden tekorten zouden krijgen als ze moesten overleven op heet gebakken 20% vleesmeel... :=

maar goed heb dan ook nog nooit een hond op brokken laten leven... :n

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:09

Je klinkt alsof de mensen die brok voeren dierenbeulen zijn......... :+

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:13

Inmiddels gaat het allang niet meer over de hond van de TS en is hier weer een voedingsdiscussie ontstaan. Weet niet of dat de bedoeling was van TS?

Ik ben wel benieuwd hoe het vandaag is met de hond, TS :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 13:19

hahaha nee is niet mijn bedoeling geweest daarom houd ik mij af en toe ook afzijdig.

vandaag weer iets minder, hij heeft slecht gegeten en vanmorgen lag er poep in de woonkamer, arm dier kon het niet ophouden..
maar goed alles moet natuurlijk gaan genezen en dat duurt nog wel even.. hij houd de brokken in iedergeval wel binnen dus het komt er niet direct uit. alleen de diarree moet snel overgaan.. maar we wachten natuurlijk ook nog altijd op andere uitslagen en dat duurt nog een week, dus dan weten we misschien meer.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:21

Maar krijgt ze medicatie om in elk geval de symptomen te bestrijden?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:22

kimmie261 schreef:
zoals ik al eerder schreef vertelde de eigenaresse van deze hond dat ze een nest reunie gehad hadden en daarbij vertelde ze dat je de vlees gevoerde honden er zo tussenuit haalde ( dus broers en zussen van elkaar) ,de vlees gevoerde honden waren veel breder en groter als de brok gevoerde honden...

ik zou eerlijk gezegd gewoon bang zijn dat mijn honden tekorten zouden krijgen als ze moesten overleven op heet gebakken 20% vleesmeel... :=

maar goed heb dan ook nog nooit een hond op brokken laten leven... :n

Precies!
Oja over dat stinken van brokkenhonden, ze ruiken echt sterker dan vers gevoerde honden. Ik kom dankzij mijn werk veel bij mensen thuis en ruik onmiddellijk of de honden vers of brok gevoerd zijn.
Wilawander; kan je nagaan als hij vers gevoerd zou zijn. Ik zie onmiddellijk dat dit een brokkenhond is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:22

Wilawander schreef:
Je klinkt alsof de mensen die brok voeren dierenbeulen zijn......... :+

waar schrijf ik dat dan??

je voert maar wat je wil... IK zou ZELF het idee hebben mijn dieren een tekort te doen door ze te laten leven op met een beetje pech 20% heet gebakken vleesmeel...blijkbaar heel veel mensen niet,want tot nog toe leven er meer honden op brokken als op vlees :)

en TS krijgt je hond nu ook prednison?? dat heeft die van mij wel gekregen een half jaar lang,sinds juli is hij er ( gelukkig! ) vanaf...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:27

Het is een zei en ik ben blij dat het een brokken hond is en hier ruik je niet eens dat er honden zijn. Verbazen veel mensen zich over en nee ik poets niet de gehele dag :D

Hier komt vlees er niet in. Zie het nut er niet van in. Ook een hoop ellende van gezien en vind het een modeverschijnsel en heb het idee dat de mensen die voorstander zijn zo opdringerig zijn hiermee.
Als ik een topic zie met "hond heeft jeuk" "hond geeft over of heeft diarree" 9 van de 10 keer is de 1 a 2e post er één met "voer je vers?"

Kan me hier behoorlijk aan ergeren want 9 van de 10 keer heeft het hier helemaal niet mee te maken en gaan mensen klakkeloos omzetten met resultaat nog meer ellende.