Gebeten door eigen hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:20

Loiz schreef:
Puplief gaat er echt niet dood van als jij m even duidelijk maakt hoe en wat hoor. Je hoeft m niet naar de andere kant
van de kamer te slingeren :+ Hoe denk je dat zn moeder dat doet als ze m zat is? Die pakt m ook op en geeft m een snauw ;)
Bedenk je eens dat een hond die vanaf jongsafaan weet hoe de rangorde is verdeelt, en dat hij dus als laagst geplaatste leeft,
zo'n fijner en rustiger leven hebben dan een hond die dat niet duidelijk heeft. Die weet constant niet wat hij moet, of hij
leiding moet nemen of niet. Of jij hem beschermt, of hij jou moet beschermen. Of hij beslist, of jij dat voor hem doet. Daar
komen de meeste beten ook uit, onwetendheid van de hond over de rangorde en daardoor angsthappen.

Een teef pakt een pup niet in zijn nekvel en begint dan te schudden. Dat doet ze alleen als ze hem dood wil.

Goof

Re: Gebeten door eigen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:23

Altijd zo fijn als je in een topic als dit serieuze reacties op de vraag van TS wilt lezen je echt het hele topic door moet zoeken om tussen alle off-topic reacties over eigen honden, Cesar Milan, en rotweilers nog ergens iets te vinden dat wel ontopic is.... :roll:

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:32

Goof schreef:
Altijd zo fijn als je in een topic als dit serieuze reacties op de vraag van TS wilt lezen je echt het hele topic door moet zoeken om tussen alle off-topic reacties over eigen honden, Cesar Milan, en rotweilers nog ergens iets te vinden dat wel ontopic is.... :roll:

Hoe wil jij goed advies krijgen over dit, via een beeldschermpje en op bokt, vol onwetende mensen. Laten inslapen vind ik namelijk (te) ver gaan, want in 9/10 keer is het de schuld van het baasje.

Verder draagt jouw reacties helemáál nergens aan bij :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:36

ik heb alleen de op gelezen en kan daar heel kort over zijn: in laten slapen!

Je kunt het risico niet lopen dat het nog een keer gebeurd, het vertrouwen is weg, je kunt geen leider meer zijn voor je hond....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:01

Leffroi schreef:
En nog iets, een hond mag nooit uit schrik bijten, NOOIT. Als mijn hond slaapt en hij ligt in de weg ofzo, dan kan ik hem met een gerust hart wakker maken. We kunnen alles met hem, wat dat betreft is onze hond gewoon "dom". Hij laat ALLLES toe. Nu storen we hem niet onnodig natuurlijk, maar mocht het wel een keer gebeuren is er gelukkig niets aan de hand.

Tuurlijk! Kom eerst maar eens een hoogbejaarde hond tegen die doof is en een verminderd gezichtsvermogen heeft, dan praten we verder. En als jij 2e of meerdere handsjes krijgt kan je zoveel vinden, maar dan heb je het er gewoon mee te doen en moet je gewoon zoeken naar een oplossing.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:17

Nikka schreef:
Leffroi schreef:
En nog iets, een hond mag nooit uit schrik bijten, NOOIT. Als mijn hond slaapt en hij ligt in de weg ofzo, dan kan ik hem met een gerust hart wakker maken. We kunnen alles met hem, wat dat betreft is onze hond gewoon "dom". Hij laat ALLLES toe. Nu storen we hem niet onnodig natuurlijk, maar mocht het wel een keer gebeuren is er gelukkig niets aan de hand.

Tuurlijk! Kom eerst maar eens een hoogbejaarde hond tegen die doof is en een verminderd gezichtsvermogen heeft, dan praten we verder. En als jij 2e of meerdere handsjes krijgt kan je zoveel vinden, maar dan heb je het er gewoon mee te doen en moet je gewoon zoeken naar een oplossing.

Kijk, maar dat is een totaal ander verhaal. Mss ben ik te vlug geweest met mijn nooit. Maar in gewone, gezonde gevallen, zou een hond nooit mogen bijten.

En ik heb mijn hond als pup gekregen, weet niet of je daar op doelde?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:33

Ja, vanaf pup hebben is echt een heel ander verhaal. Dan doe je iets goed fout of je hebt een hond met een kronkel als hij bijt. Als ze ouder worden en mankementjes krijgen, dan is het soms een onderdeel van het aftakelen en de daarbij behorende handicaps.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:38

Nikka schreef:
Ja, vanaf pup hebben is echt een heel ander verhaal. Dan doe je iets goed fout of je hebt een hond met een kronkel als hij bijt. Als ze ouder worden en mankementjes krijgen, dan is het soms een onderdeel van het aftakelen en de daarbij behorende handicaps.

Maar dat heeft grootendeels niets met de opvoeding te maken. Want ook de blinde en dove hond van mijn opa en oma (toen deze nog leefde) kon je alles mee doen wat je wilde, simpelweg omdat ze vertrouwen had in de mens en een goede opvoeding heeft gehad. Maar medische problemen zijn vrijwel altijd uitzondering van de regel.

Men geeft een hond al vrij snel het stempel vals, zeker bij dit soort rassen, terwijl dat vaak gewoon dikke onzin is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:45

Tsja hoewel ik denk dat er wel oplossingen zijn vraag ik me af wie die hond zou willen... niet leuk maar inslapen is misschien wel een humane optie.

Honden en zeker bulachtigen schoppen is imo vragen om problemen, dan heb je iets op het gebied van opvoeding echt niet begrepen. Een onderdanige hond straffen is al niet handig. Een kind kun je ook niet leren om niet te slaan door hem te slaan, daarmee leer je alleen dat de sterkte wint.

Als ik jou was zou ik geen hond meer aanschaffen tenzij je je eerst verdiept in positieve bekrachtiging. Maargoed dat is mijn mening.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:00

Ik zou zeker niet voor inslapen kiezen, ik zou proberen de oorzaak te achterhalen.

Mijn hond ziet ook vrijwel niets met 1 oog (zeg maar gerust niets), en ik hou er rekening mee dat hij ooit kan schrikken.
Ook 's avonds in het donker met uitlaten merk je goed dat hij erg onzeker is.

Een bange onzekere hond kan ook bijten.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:14

sallandval schreef:
Tsja hoewel ik denk dat er wel oplossingen zijn vraag ik me af wie die hond zou willen... niet leuk maar inslapen is misschien wel een humane optie.

Honden en zeker bulachtigen schoppen is imo vragen om problemen, dan heb je iets op het gebied van opvoeding echt niet begrepen. Een onderdanige hond straffen is al niet handig. Een kind kun je ook niet leren om niet te slaan door hem te slaan, daarmee leer je alleen dat de sterkte wint.

Als ik jou was zou ik geen hond meer aanschaffen tenzij je je eerst verdiept in positieve bekrachtiging. Maargoed dat is mijn mening.

We zijn onlangs naar het asiel gegaan omdat we graag een maatje voor onze hond wilden, en die ook nog eens de speelkracht aan kan. Maar van de 150 honden in 3 asiels samen geen 1 die opgevoed is en met kinderen kan, of met katten kan, of met andere honden kan. Een hond met dergelijke bijtcapaciteiten, erbuiten gelaten hoe de opvoeding etc is geweest, heeft relatief gewoon weinig kans helaas. Ik ben alleen nog altijd van mening dat wanneer een hond pakt, het klaar is. Nu is het TS, volgende keer een baby in een kinderwagen..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:22

Dat lijkt me wel ver gaan Ceriadwen.
Bovendien lijkt me, dat als je weet dat je hond KAN bijten, dat je niet zonder muilkorf over straat gaat ?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:24

Ceriadwen schreef:
We zijn onlangs naar het asiel gegaan omdat we graag een maatje voor onze hond wilden, en die ook nog eens de speelkracht aan kan. Maar van de 150 honden in 3 asiels samen geen 1 die opgevoed is en met kinderen kan, of met katten kan, of met andere honden kan. Een hond met dergelijke bijtcapaciteiten, erbuiten gelaten hoe de opvoeding etc is geweest, heeft relatief gewoon weinig kans helaas. Ik ben alleen nog altijd van mening dat wanneer een hond pakt, het klaar is. Nu is het TS, volgende keer een baby in een kinderwagen..

ik begrijp geloof ik niet wat je wilt zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:25

Altijd dat gezever over dat honden niet vals kunnen zijn. In elk ras zijn er beesten met een rare kronkel. Als het bij mensen kan, waarom niet bij honden? Ik zeg inslapen. Sorry maar bijten kan niet. Recht uit recht aan. De dag dat er hier 1 bijt en doorbijt krijgt die onmiddellijk een spuit.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:27

Ik kan mij niet voorstellen dat een hond zomaar bijt, daar gaat iets aan vooraf.
Misschien zie of merk jij het niet, maar de hond blijkbaar wel !

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:28

Ceriadwen schreef:
Ik ben alleen nog altijd van mening dat wanneer een hond pakt, het klaar is. Nu is het TS, volgende keer een baby in een kinderwagen..

_O-

Of meen je het serieus..?
Want mijn hond heeft wel honden en ook mensen serieus gebeten, toen hij daar nog genoeg ruimte voor kreeg. Maar no way dat hij een kind zou bijten dat hem niks doet (dat is meestal in een kinderwagen) :n Het is echt een verschrikkelijk broodje aap verhaal dat honden hun zinnen gaan verzetten en ineens onschuldige kinderen gaat grijpen. Jij als baas bent er nog altijd zelf bij.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:29

DeMolenhoek schreef:
Altijd dat gezever over dat honden niet vals kunnen zijn. In elk ras zijn er beesten met een rare kronkel. Als het bij mensen kan, waarom niet bij honden? Ik zeg inslapen. Sorry maar bijten kan niet. Recht uit recht aan. De dag dat er hier 1 bijt en doorbijt krijgt die onmiddellijk een spuit.

Ik geloof daar bij mensen ook niet in, geestesziekte ja, maar aangeboren agressie nee.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:30

Ik heb niet alles gelezen, maar vandaag kreeg ik een telefoontje op mijn werk.
Mijn moeder heeft haar in laten slapen.
Ze is eerst grondig onderzocht en dat was allemaal niet zo best: kanker
Ik voel me echt heel erg klote :(
Morgen mag ik haar zien.
Deze hond is altijd braaf geweest en was best speels.
Totdat ze moeilijker ging lopen vanaf mei..ze bleek artritis/artrose te hebben en wilde bijna niet meer naar buiten. Ze heeft medicatie gehad en het ging even beter, maar de laatste maand wilde ze weer niks.
Ik droeg haar naar het veldje om haar te laten plassen.
Ik ben van mening dat het een reactie was van haar omdat ze pijn had.
De mening van de DA: die denkt dat er iets in haar hoofd zit. Maar voor mij hoeft het niet meer uitgezocht te worden. Ik ben er echt kapot van

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:30

sallandval schreef:
Ceriadwen schreef:

ik begrijp geloof ik niet wat je wilt zeggen?

Sorry was in gedachten alweer een stuk verder.. bedoeld op het stukje wie de hond nog zou willen.. de asiels zitten er helaas vol mee.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:31

Naomi schreef:
Morgen mag ik haar zien.
Totdat ze moeilijker ging lopen vanaf mei..ze bleek artritis/artrose te hebben en wilde bijna niet meer naar buiten. Ze heeft medicatie gehad en het ging even beter, maar de laatste maand wilde ze weer niks.
De mening van de DA: die denkt dat er iets in haar hoofd zit. Maar voor mij hoeft het niet meer uitgezocht te worden. Ik ben er echt kapot van

ocherme, gecondoleerd. Ik zat helemaal fout met mijn assumpties, sorry daarvoor. Vreselijk.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:31

Een bull terrier is echter gefokt op mensvriendelijkheid en ik ben er nooit zo voor als die beesten gaan bijten. De bull terrier die in collegas en mij heeft gehangen, is ook ingeslapen. Maargoed, dat was geen simpel bijtincidentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:32

sallandval schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik geloof daar bij mensen ook niet in, geestesziekte ja, maar aangeboren agressie nee.

En vanwaar komt die geestesziekte dan? Als er autisme etc mogelijk is, in hele zware vorm, waarom kunnen gelijkaardige gevallen dan ook niet bij een hond? Het zou niet het eerste dier zijn dat doodgebeten wordt vanwege een kronkel in zijn hoofd. Dit zie je bij een roedel ook gebeuren.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:34

Ja hoor, dat bestaat gewoon, een hond met een aangeboren kronkel in de kop. :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:34

Naomi schreef:
Morgen mag ik haar zien.

He wat sneu, sterkte :(:)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:36

Naomi schreef:
Morgen mag ik haar zien.

Dat zou best kunnen dat ze zo reageerde door de pijn.
Heel veel sterkte Naomi!