HELP, ineens eigenaar van een muis. Geen spullen niets.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:47

Geryon schreef:
Dankjewel! :D

Ik zal aan mijn moeder vragen of ze daarheen zou willen rijden. Denk dat ze gaat zeggen dat ik eerst dichterbij moet gaan zoeken, maargoed :P
Zou mijn muisje toch een mannetje zijn, heb je dan een mannelijk muisje dat weg kan?

Ja hoor muizen zat ;)
Heb er vast wel 1tje tussen zitten voor je ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:02

Iris82 schreef:
Prima kooi gekocht. Ook goede afmeting. Als je ziet wat voor rommel ze allemaal verkopen als zijnde muzen of hamsterkooi.

Er zaten echt héle kleine kooitjes bij ja.. -O-

Magrathea schreef:
Leuke kooi! :j Als je wilt dat ze alle verdiepingen gebruiken moet je gewoon boven eens wat lekkers neerleggen :+

Tip: doe het voer niet steeds in het bakje maar verstop het een beetje tussen wat snippers ofzo. Dan moeten ze een beetje hun best doen voor hun eten, is goed voor ze :j

Ik spreek nu trouwens wel in meervoud maar heeft mevrouw al een vriendinnetje? :D

Nog niet jammer genoeg..
Mijn moeder heeft nog niet echt goed antwoord gegeven of ze eventueel naar Almere zou willen rijden. Zit eraan te denken maar gewoon een niet muisje bij de dierenwinkel te kopen, veel makkelijker en dan heeft ze eerder een vriendinnetje. Maar daar twijfel ik over. Wat vinden jullie?

Story schreef:
Ja hoor muizen zat ;)
Heb er vast wel 1tje tussen zitten voor je ;)

Oké fijn :D

Voor de rest bedankt allemaal, doet me goed om te lezen! :D

Magrathea

Re: HELP, ineens eigenaar van een muis. Geen spullen niets.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:41

Kijk eens op MP, misschien dat iemand in de buurt muisjes in de aanbieding heeft? Die kan dan ook gelijk kijken of het echt een vrouwtje is!

Ik heb ook een mini kooitje hier, zijn perfect als reiskooitje :j

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:50

In de dierenwinkel kopen zou ik niet aanraden.
De muisjes daar komen vaak uit de broodfok en zijn vaak qua gezondheid niet sterk. Je hebt grote kans dat ze met een paar maanden overlijden. Maar dat is natuurlijk je eigen keus.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 12:51

Zet een diervriendelijke val buiten :Y)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 17:05

Heb op MP gekeken. Zijn twee mannetjes hier ongeveer in de buurt en ik heb gemaild.

Net toch even naar de dierenwinkel geweest, dierendag vandaag, mama wilde vandaag per se een vriendje voor hem.

Ik had gister weer gekeken naar het geslacht en toen leek het een mannetje. Foto's gemaakt en laten zien aan de man van de dierenwinkel. Die zei dat het een mannetje was. Maar of ik dat 100% kan vertrouwen?
Het hele nestje, al zijn broertjes zaten daar nog.

Maar helaas omdat het een mannetje is, wilde hij mij geen muisje verkopen. Hij zei: ''je kan hem beter alleen houden dan met een mannetje zetten, want vroeg of laat wordt dat knokken. Gaat in het begin goed, later grote kans dat het niet meer goed gaat.''
Dus ik zei dat ik het wilde proberen, aangezien ze nog jong zijn, maar helaas..

Trouwens wel een goede dierenwinkel dat, met aardige mensen die we al erg lang kennen.

Is het wel een goed plan er een mannetje bij te gaan doen?

@Liesje89: genoeg lieve kleine muisjes hier buiten daarvoor! :=

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:47

Gewoon een vriendje erbij nemen!
Ik heb zelf mannetjes samen gehad.
Ik ken ook een heleboel mensen die mannetjes muizen samen hebben.
Echt knokken heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik denk dat je het beste iemand in de buurt met muisjes kunt zoeken (of een fokker) en dan je muisje meenemen en hen laten kijken naar het geslacht en ze dan direct koppelen!
Kijk ook even op www.muizenforum.com

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:50

Kun je de foto's uploaden? :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:52

Geryon schreef:
Heb op MP gekeken. Zijn twee mannetjes hier ongeveer in de buurt en ik heb gemaild.

Net toch even naar de dierenwinkel geweest, dierendag vandaag, mama wilde vandaag per se een vriendje voor hem.

Ik had gister weer gekeken naar het geslacht en toen leek het een mannetje. Foto's gemaakt en laten zien aan de man van de dierenwinkel. Die zei dat het een mannetje was. Maar of ik dat 100% kan vertrouwen?
Het hele nestje, al zijn broertjes zaten daar nog.

Maar helaas omdat het een mannetje is, wilde hij mij geen muisje verkopen. Hij zei: ''je kan hem beter alleen houden dan met een mannetje zetten, want vroeg of laat wordt dat knokken. Gaat in het begin goed, later grote kans dat het niet meer goed gaat.''
Dus ik zei dat ik het wilde proberen, aangezien ze nog jong zijn, maar helaas..

Trouwens wel een goede dierenwinkel dat, met aardige mensen die we al erg lang kennen.

Is het wel een goed plan er een mannetje bij te gaan doen?

@Liesje89: genoeg lieve kleine muisjes hier buiten daarvoor! :=

Ik had ook twee mannetjes en die zijn tot hun dood gewoon best buddy's gebleven, zijn beiden 2,5 jaar geworden, niet zo oud dus helaas, maar nooit geknokt oid!

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:50

Ik heb hier ook meerdere mannen bij elkaar zitten.
Belangrijk is wel dat je er een jong mannetje bijzet.
Oudere mannetjes koppelen geeft vaak problemen en gaan vechten.
Ook kunnen mannetjes op den duur wel gaan vechten met elkaar. Dit heeft er vaak mee te maken dat het hok te groot is of er teveel speeltjes in staan waar ze zich over kunnen gaan domineren.
Maar het kan ook prima goed gaan hoor :)

Misschien kun je hier ook de foto's even plaatsen, dan kunnen mensen die er verstand van hebben je het met zekerheid vertellen :)
Het is overigens nu wel makkelijk te zien. Mannen hebben duidelijk een 'aanhangsel' en de opening van de anus en het geslacht is bij een man groter. Bij een vrouw zie je geen aanhangsel en zitten de gaatjes dicht bij elkaar :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:59

Mijn gerbil mannetjes kunnen ook af en toe een flink robbertje vechten hoor. Maar dat is normaal, dat ze af en toe rollend door de kooi gaan, gewoon stoeien / bepalen wie de baas is. Zolang ze een uurtje later weer gemoedelijk samen zitten te eten is er niks aan de hand :)
Mijn mannetjes ''vechten' wel vaker dan de vrouwtjes, dus dan moet je niet gelijk schrikken als ze een keer aan het stoeien zijn :)
Ik zou ook wel even je goed inlichten over hoe je ze het beste kan koppelen. Vaak is neutraal terrein het beste, en dan de kooi helemaal verschonen zodat de geur van die ene er niet meer in zit (en hij het dus niet kan claimen). Als je zo'n reiskooitje hebt kun je ze daar een dagje in laten. Weet niet of het bij muizen hetzelfde werkt als bij gerbils, maar die kunnen dus het probleem krijgen dat ze bij een te grote kooi een stuk voor hun eigen gaan claimen en dan wordt het wel vechten.

Mensen denken te snel dat twee mannetjes gelijk staat aan vechten. Is niet zo hoor, tenzij je dat stoeien al vechten noemt. Bovendien gaat er ook weinig fout als je er niet bijvoorbeeld een vrouwtje in een kooi ernaast zet :+ dat is problemen zoeken