dilemma oudere hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:36

Bah, een hond van ruim 14 jaar ineens naar buiten verbannen. Tjonge met een spuitje doe je de hond echt veel meer plezier. Waarom zou je zo'n dier door laten leven? Juist: omdat jij egoistisch bent en er geen afscheid van wilt nemen.

Ik wist het wel. Ik koos voor de hond en bied hem in zo'n situatie het spuitje aan. Merkt ie niks van en is van de ellende van zich rot voelen af. Het houdt gewoon een keer op.... en gelukkig mogen wij als baas dan de verantwoording nemen en hem daarbij laten helpen.

Collie2008

Re: dilemma oudere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:41

als je hele huis naar pis ruikt, dweil je niet genoeg..Sorry maar met een pup die niet zindelijk is, ruikt ook niet je hele huis naar pis

Ik snap ook niet dat je geprobeerd hebt de hond te straffen. Dat is het zelfde als een blinde op z'n flikker geven als hij niet uitkijkt

Je hond voelt zich naar om jouw reacties, niet omdat hij steeds denkt 'ow jee ben ik weer incontinent'

laat het dan inslapen

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:59

Colway schreef:
als je hele huis naar pis ruikt, dweil je niet genoeg..Sorry maar met een pup die niet zindelijk is, ruikt ook niet je hele huis naar pis

Ik snap ook niet dat je geprobeerd hebt de hond te straffen. Dat is het zelfde als een blinde op z'n flikker geven als hij niet uitkijkt

Je hond voelt zich naar om jouw reacties, niet omdat hij steeds denkt 'ow jee ben ik weer incontinent'

laat het dan inslapen

Heb je verschil wel eens gezien tussen een plasje van een pup. En die van een volwassen ouderen reu.
Urine die in de nacht op je vloer ligt gaat echt wil in de vloer trekken. Maar jij gaat vast bij je hond slapen om in de nacht gelijk achter hem aan te dweilen. En tuurlijk ga jij niet werken en blijf thuis om te dweilen als hij even een ongelukje heeft. Droom lekker verder.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:07

Bedenk dat je dan ook dag en nacht door moet dweilen.... Snap echt niet dat er mensen zijn die liever hebben dat een hond als de medicijnen niet helpen, doorlijdt.....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:14

Slimmerik, wel ja knal der maar gewoon een spuit in, jij kent de hond toch niet.
De hond was buiten gewent en als ts niet thuis is de hond buiten zetten (waar die natuurlijk ook een verblijf heeft om uit weer en wind te zitten) is niet zielig.
Menig hond zit liever buiten dan binnen.
Het was ook maar een idee, geen idee of dit voor ts haalbaar is.
Een spuit is de allerlaatste optie.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:22

Nee hoor de spuit is in mijn ogen niet de allerlaatste optie. Een spuit is er om verder lijden te voorkomen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:25

slimmerik schreef:
Nee hoor de spuit is in mijn ogen niet de allerlaatste optie. Een spuit is er om verder lijden te voorkomen.

Wie zegt dat de hond aan het lijden is, beetje lastig om dat zo te zeggen.
Als een hond alleen maar kan liggen en daardoor in zijn eigen pis ligt, heb je zeker gelijk.
Maar dat is bij deze hond niet het geval.
De hond is alleen bang voor straf en dat maakt het vervelend en ts moet wat vaker dweilen.
Maar nogmaals misschien als ik de hond zou zien dat ik je gelijk gaf, misschien ook wel niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:36

Ik ben ervan overtuigd dat TS het weet en omdat DA aangegeven heeft dat de volgende stap het spuitje is dan vertrouw ik erop dat hier gaat gebeuren wat nodig is. Hecht daar meer waarde aan dan aan de ah's en oh's van bokkers....

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:39

jongens,zullen we maar ophouden met het gekibbel?

TS heeft gevraagd wat wij zouden doen en nu haar beslissing gemaakt.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:51

StalNollie schreef:
heb alvast de DA gemaild, zou morgen op controle moeten maar de tijd dat hij open is ben ik aan het werk. dus even gemaild om te overleggen. of hij nog iets zou willen proberen. en anders of we voor volgende week een afspraak kunnen maken.

overigens stinkt het hier in huis echt voort naar pis, lig nu even op bed en ruik het gewoon overal.

hoop snel bericht terug te krijgen van hem

Ik hoop voor je dat de DA je adviseert om er een einde aan te maken.

Is het niet voor de hond ??
Dan is het voor je huis ??

Ik heb vroeger wel eens lopen klussen in een huis waar een hondje niet uitgelaten werd.
Rond om de eetkamer tafel lag een gigantisch pis en mestspoor.
Die honden lucht is vrijwel niet meer te verdrijven.
Zelfs de houten vloer er uit gesloopt.
Maar die honden lucht bleef hangen.

Een 2de hands auto waar honden in vervoerd zijn wordt nooit meer reukvrij.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:57

StalNollie schreef:
De hond plast overal, en matje aanleren? Hij duikt nu al in elkaar en het zijn geen plasjes van een kleine hond.

en nu stel ik nogmaals de vraag:
Heb je de hond al een plaats in huis aangeboden waar hij op kan en mag plassen?
Hij plast overal, tuurlijk, als die moet dan moet die, en als hij geen plaats heeft, dan doet die het willekeurig.
Zoals ik het lees laat hij het niet in zijn mand of in zijn nest lopen, dus heeft hij nog wel het gevoel dat die moet plassen, maar kan het gewoon niet zolang ophouden tot die buiten kan.
dus als medicijnen niet helpen KAN het een oplossing zijn om hem een plaats aan te bieden waar die direct kan komen, en wel mag plassen.
Maar ik heb sterk de indruk dat je die mogelijkheid niet WIL geven, en dat je er gewoon niet echt veel moeite (om een plaats te maken of te dweilen, of om te leren gaan met de geur) wil insteken.
Als dat het geval is zie ik het nut er niet van in om hier nog verder op in te gaan, en zou je je hond beter een goede wandeling geven en laten afmaken.
Geen stress meer voor jouw, geen stank meer, en de hond is verlost.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:07

Even off topic op de Ariebren manier.

Er bestaan dus medicijnen tegen incontinentie bij honden ??

Waarom lopen er zoveel oudere mensen rond met een incontinentie luier ??
Hebben ze daar geen pilletje voor ??

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:13

cam schreef:
Heb je verschil wel eens gezien tussen een plasje van een pup. En die van een volwassen ouderen reu.
Urine die in de nacht op je vloer ligt gaat echt wil in de vloer trekken. Maar jij gaat vast bij je hond slapen om in de nacht gelijk achter hem aan te dweilen. En tuurlijk ga jij niet werken en blijf thuis om te dweilen als hij even een ongelukje heeft. Droom lekker verder.

zeg geagiteerde muts, als je mijn mening niet deelt prima, maar hou je gechagrijn effe voor je. Het is vrijdag hoor.

En ja ik zou hoe dan ook een oplossing zoeken zolang het beestje verder nog redelijk tevreden is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:14

Duhelo schreef:
StalNollie schreef:
De hond plast overal, en matje aanleren? Hij duikt nu al in elkaar en het zijn geen plasjes van een kleine hond.

en nu stel ik nogmaals de vraag:
Heb je de hond al een plaats in huis aangeboden waar hij op kan en mag plassen?
Hij plast overal, tuurlijk, als die moet dan moet die, en als hij geen plaats heeft, dan doet die het willekeurig.
Zoals ik het lees laat hij het niet in zijn mand of in zijn nest lopen, dus heeft hij nog wel het gevoel dat die moet plassen, maar kan het gewoon niet zolang ophouden tot die buiten kan.
dus als medicijnen niet helpen KAN het een oplossing zijn om hem een plaats aan te bieden waar die direct kan komen, en wel mag plassen.
Maar ik heb sterk de indruk dat je die mogelijkheid niet WIL geven, en dat je er gewoon niet echt veel moeite (om een plaats te maken of te dweilen, of om te leren gaan met de geur) wil insteken.
Als dat het geval is zie ik het nut er niet van in om hier nog verder op in te gaan, en zou je je hond beter een goede wandeling geven en laten afmaken.
Geen stress meer voor jouw, geen stank meer, en de hond is verlost.

idd

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:25

Ariebren opmerking.

Heel veel lijden van een dier wordt veroorzaakt, doordat de eigenaar een verlatings angst heeft.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 22:33

duhelo: nee ik ga niet aan de pis wennen en heb hier een zoontje van 1 jaar en er komen mensen op bezoek, en die zitten gwoon in de pis stankt. ik heb het idee dat sommige van jullie denken dat het maar een kleine plasje is van een puppie of kleine hond het gaat hier om een grote mechelse herder.

en ik dweil niet genoeg ... 5 keer per dag is niks wat ik dweil. sorry hoor menig mens zou er allang mee zijn gestopt.
ik ga de hond ook geen plekje aanbieden om te plassen want dan leert hij dadelijk dat plassen daar mag inderdaad en plast hij geregeld binnen in huis op de mat. jakkie moet er niet aan denken dat mensen dit werkelijk echt willen..

nogmaals colway de hond gaat NIET naar buiten. uitleg zie vorige berichten. kan makkelijk qua ruimte hondenhok staat nog buiten maar zie vorige bericht geen optie. anders had ik dit topic niet geopend.
colway zou je normaal willen reageren op andere bokkers anders verlaat in ieder geval mijn topic.

DA heeft terug gemaild en wil graag maandag persoonlijk contact. wat ik ook al aangaf in de mail dus maandag maar even afwachten weer.
overigens morgenvroeg laatste pil maar geen verandering. urine lijkt nu hij de pillen krijgt ook erger te stinken. krijg het nu echt niet me huis uit met gedweil of geurspray.

kreeg een tip via privebericht om het met ontvetter te doen maar dat doe ik regelmatig met keukenreiniger oranje fles weet zo de naam niet.
of met HG reiniger speciaal voor geuren in huis

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:13

"heb altijd geroepen zolang hij geen pijn heeft gebeurt er niks met hem, maar dit is ook niet meer leuk voor ons niet en voor haar niet. wat zouden jullie doen. help vind het erg moeilijk.
want hij is verder vrolijk, redelijk actief, slaapt wel veel, komt regelmatig knuffelen goed in zijn haren gewoon net een hond van 5 bij wijze van."

Doordat je dit in je openingspost schrijft, snap ik eerlijk gezegd niet zo goed dat je behalve een pilletje niets anders lijkt te willen proberen..
Ik snap dat het vervelend is dat je hond in huis pist en dat het in je vloer gaat zitten, dat stinkt en is vies, zeker voor je kleine. Maar kan je de hond niet 's nachts en als je weg bent in de keuken laten? En toch proberen om hem daar op een plasmatje te plassen? In een keuken ligt doorgaans geen plankenvloer oid dus is makkelijker schoon te krijgen. Hekje er voor en je kind kan ook niet door de pis kruipen zodra je beneden komt, eerst ff dweilen. En als het lukt om dit aan te leren, is een matje weggooien ook de moeite niet, toch?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:29

andere vraag,is de hond laatst ( dus na die blaasontsteking van de laatste keer) nog een keer op urine gecontroleerd en/of heb je een bloedonderzoek voor haar nieren laten uitvoeren?

of is haar bloedsuiker al gecontroleerd?

en dan heb ik het over de afgelopen week...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:41

TS ik snap je dilemma helemaal.
Het is ook de vraag in hoeverre de hond zich bewust is van deze 'aftakeling'.
Ik denk dat alleen jij samen met je gezin een waardig besluit kunt nemen voor deze hond; wat het ook wordt.
Sterkte.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 07:44

Ts, Ik wens je gewoon veel wijsheid, jij kent de hond.
Maak je eigen keuze, want zoals je ziet liggen de meningen heel ver uit elkaar.
Ik blijf erbij, vanachter een schermpje kun je niet zeggen: Doe dit of doe dat.
Ik hang een beetje tussen de uiterste meningen in.
De argumenten zijn van allemaal goed, maar jij moet ermee leven en weet hoe de hond eraan toe is.
Succes en sterkte.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:56

StalNollie schreef:
duhelo: nee ik ga niet aan de pis wennen en heb hier een zoontje van 1 jaar en er komen mensen op bezoek, en die zitten gwoon in de pis stankt. ik heb het idee dat sommige van jullie denken dat het maar een kleine plasje is van een puppie of kleine hond het gaat hier om een grote mechelse herder.

en ik dweil niet genoeg ... 5 keer per dag is niks wat ik dweil. sorry hoor menig mens zou er allang mee zijn gestopt.
ik ga de hond ook geen plekje aanbieden om te plassen want dan leert hij dadelijk dat plassen daar mag inderdaad en plast hij geregeld binnen in huis op de mat. jakkie moet er niet aan denken dat mensen dit werkelijk echt willen..

ik heb zelf en cavalier die onzindelijk is (dierenwinkelpup, nooit zindelijk gekregen, zeker niet in de winter), en die doet niet onder voor onze berner kwa beken (en kwa geur!)
Daarnaast jaren herders, berners,mechelaars en tervurens gehad, dus weet heus wel hoevaak en hoeveel ze plassen .
Bij de juiste maat luiermat maakt dit niet uit én de geur wordt ook geabsorbeerd.
Kwa werk is het gewoon een matje in de houder klemmen (of er leggen) en wnnr die vol is weggooien.
Je peuter die erdoor zou kruipen? waarom kruipt een peuter alleen rond in een ruimte met een grote hond? hoe braaf die ook is ...(en als je kindje niet alleen in de ruimte met de hond is, kan die niet door de plas kruipen, dus argument die wegvalt)

Nuja, soit, ik ben weg hier :evaw:

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 14:15

Duhala even de rest lezen. luiers doen we niet meer werkt niet lees aub de rest.
en voor de voorgangers de hond is maandag mee naar de DA geweest en nagekeken. alsof ik zomaar even pillen meekrijg zonder de rest uit te sluiten. lekker kort door de bocht.

en ik ga me niet meer verdedigen heb ik geen zin meer in. het is al moeilijk genoeg. wacht op maandag en dan zullen we zien

en mijn keuken kan ik niet afsluiten omdat we daar een te groot huis voor hebben met een te grote ingang keuken.

en over het rondkruipen met kind en hond waar bemoei jij je ??? je weet de situatie niet of hij ALLEEN rondkroop.
heerlijk die vooroordelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:40

Ts, hou maar op je te verdedigen, je kunt idd bij sommigen toch geen goed meer doen, ben je geen dierenbeul dan breng je je kind wel in gevaar, laat het maar. Als ik jou was zou ik helemaal niet meer reageren hier op bokt en doe alsjeblieft waar jij jezelf het beste bij voelt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:45

nou sorry dan dat ik de vraag stelde en zo kort door de bocht was,ik wens je veel wijsheid toe :evaw:

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:48

Moet je voorstellen. Open je een topic dat je een hond wil maar dat je niet wil dat je huis vies wordt en dat je hem dus de meeste tijd opsluit in een kamertje en dat hij alleen rond mag lopen als je bij hem kan zijn in de huiskamer Krijg je heel bokt over je heen. Nu is het plots DE oplossing. TS je weet hoe ik er over denk. Laat je niet gek maken.Er zijn zat mensen hier op bokt die nog nooit een hond hebben gehad die zo oud is geworden en dus helemaal niet weten wat zij zouden doen als zij er voor staan.